Waarom is het zo moeilijk om iemand te vinden?

16-01-2017 08:55 225 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik ben laatste paar weken op een aantal dates gegaan maar nog steeds voel ik geen ''klik'' met geen enkele date. Ik ben 24 en heb nooit echt een ''klik'' gevoeld. Ik begin nu te denken dat er misschien niemand voor mij is of misschien bestaat het gewoon niet. Ik zie overal om mij heen koppels en dan denk ik....pff ik zou dat ook wel eens willen, ik ben 24 en wil gewoon een vriendje hebben, ik heb namelijk nooit een vriend gehad, niet dat dat erg is maar best wel sneu want hoe ouder ik word hoe moeilijker het vindt om iemand binnen te laten want ik ben het al gewend om ''alleen'' te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:tove82 schreef op 16 januari 2017 @ 13:22:

[...]





Ik denk dat het verschil daar al begint. Dat vind ik dus niet. Hele volksstammen waar ik geen klik mee heb, hoor.hoe kan dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Oakes schreef op 16 januari 2017 @ 13:12:

Ja, misschien een goed idee om de definitie van 'klik' vast te stellen.Mijn idee hierover: Dat gesprekken lekker lopen en dat je herkenning ervaart. Graag bij die persoon willen zijn, daar dus positieve gevoelens bij hebben. Daarnaast natuurlijk fysieke aantrekkingskracht.
Alle reacties Link kopieren
@ Emperor: Toch niet zo moeilijk? Ik begin te denken dat het hier om een kwestie van semantiek gaat. Bij mij betekent klik: een echte connectie, een gevoel van herkenning, een soort zijn dat je gemeenschappelijk hebt. Dat maak ik soms mee, maar niet vaak.



Daarentegen kan ik wel lekker een eind weg lullen met de meeste mensen, omdat het me goed afgaat om in een contact de gemeenschappelijke golflengte te vinden. Bij de ene is dat dan even lekker klagen over het openbaar vervoer (bvb praatje aan de tramhalte), bij de andere over sport en het aanbod van lessen (bvb praatje in de sportschool), shoppen en kleren (met vrouwelijke collega's bvb), het moeilijke van de feestdagen (bvb met andere singles). Maar dat noem ik geen klik, maar gewoon een prettig contact.

Het kan uitlopen op een klik, dat is me ook al overkomen, maar in de meeste gevallen gebeurt dat niet. Dat vind ik ook niet erg. Ik beschouw het als een onlosmakelijk deel van het leven dat een échte klik zeldzaam is. Daarom is het ook juist zo mooi en bijzonder!



Ik moet nu denken aan een prachtige quote van de mooie film 'A single man':

George Falconer: You know, the only thing that's made the whole thing worthwhile has been those few times when I've been able to really, truly connect with another human being.
Alle reacties Link kopieren
tove82; misschien hebben we een andere definitie van 'klik'. ik zie het zoals ooitverlegen hierboven het beschrijft, maar dan zonder de fysieke aantrekkingskracht. ik probeer echter wel snel het smalltalk niveau te ontstijgen. klik+aantrekkingskracht noem ik verliefd.

en ik heb die klik natuurlijk ook in gradaties. om verliefd te worden, moet het harder klikken dan normaal.

jezus ik kan geen klik meer horen.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat m.i. erg lastig maakt is hoeveel gevoel van "klik" wil je hebben met een date? Dit was voor mij niet heel erg duidelijk. Doordat ik geen relatie ervaring had vergeleek ik ergens ook met de klik die ik had met een goede vriend. Daarmee deelde ik interesses waaraan zij niet kon tippen, dat is niet goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emperor schreef op 16 januari 2017 @ 14:14:

jezus ik kan geen klik meer horen.Switch off
Alle reacties Link kopieren
quote:Emperor schreef op 16 januari 2017 @ 14:14:

tove82; misschien hebben we een andere definitie van 'klik'. ik zie het zoals ooitverlegen hierboven het beschrijft, maar dan zonder de fysieke aantrekkingskracht. ik probeer echter wel snel het smalltalk niveau te ontstijgen. klik+aantrekkingskracht noem ik verliefd.

en ik heb die klik natuurlijk ook in gradaties. om verliefd te worden, moet het harder klikken dan normaal.

jezus ik kan geen klik meer horen.







Een klik is een (voor mij) onverwacht positief gevoel van verbinding met iemand, een waardevol contact/gebeurtenis. Dat kan eenmalig zijn, maar het kan ook uitgroeien naar een diepe vriendschap.

Bij verliefdheid hoort daar voor mij inderdaad ook het 'opvreetgevoel' bij, dat je wil zoenen en knuffelen en nou ja...
Alle reacties Link kopieren
quote:ooitverlegen schreef op 16 januari 2017 @ 14:17:

[...]



Switch off klik
Alle reacties Link kopieren
quote:Oakes schreef op 16 januari 2017 @ 14:19:

[...]









Een klik is een (voor mij) onverwacht positief gevoel van verbinding met iemand, een waardevol contact/gebeurtenis. Dat kan eenmalig zijn, maar het kan ook uitgroeien naar een diepe vriendschap.

Bij verliefdheid hoort daar voor mij inderdaad ook het 'opvreetgevoel' bij, dat je wil zoenen en knuffelen en nou ja...wat moet er op die ... staan, neuken? smeerlap!
Alle reacties Link kopieren
@ Emperor: ik snap het! Misschien dat ik daarom soms versteld sta dat mannen zo snel verliefd zijn. Terwijl ik dan denk: oké, het is wel gezellig en we hebben een bepaalde aantrekking, maar dan vind ik het vaak niet genoeg of zo... Dat zou ik dan nooit 'verliefd' durven noemen. Ergens ben ik toch meer op zoek naar dat 'overstijgende' of zo, waarvan ik ook twijfel of het wel realistisch is hoor...

Misschien is 'oké, we hebben het gezellig en er is aantrekking' wel gewoon as good as it gets of zo... Denk ik soms. Ach, ik weet het ook niet.



Haha, ik kan ook geen klik meer horen, jezus...
Alle reacties Link kopieren
De combinatie met onverwacht is een enorme katalysator! Dat is bij date nr xx natuurlijk ver te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emperor schreef op 16 januari 2017 @ 14:23:

[...]



wat moet er op die ... staan, neuken? smeerlap!







Vrijen. Oneindige vanilla seks. Met champagne, aardbeien, open haard.
Alle reacties Link kopieren
quote:ooitverlegen schreef op 16 januari 2017 @ 14:25:

De combinatie met onverwacht is een enorme katalysator! Dat is bij date nr xx natuurlijk ver te zoeken.Dat heeft misschien te maken met het verwachtingspatroon? Als je bewust op date gaat, hoop je dat het de ware is? Terwijl als je het als een uitje ziet, dat het minder beladen is?
Alle reacties Link kopieren
quote:tove82 schreef op 16 januari 2017 @ 14:23:

@ Emperor: ik snap het! Misschien dat ik daarom soms versteld sta dat mannen zo snel verliefd zijn. Terwijl ik dan denk: oké, het is wel gezellig en we hebben een bepaalde aantrekking, maar dan vind ik het vaak niet genoeg of zo... Dat zou ik dan nooit 'verliefd' durven noemen. Ergens ben ik toch meer op zoek naar dat 'overstijgende' of zo, waarvan ik ook twijfel of het wel realistisch is hoor...

Misschien is 'oké, we hebben het gezellig en er is aantrekking' wel gewoon as good as it gets of zo... Denk ik soms. Ach, ik weet het ook niet.



Haha, ik kan ook geen klik meer horen, jezus... zoek je zoiets?

Alle reacties Link kopieren
quote:Oakes schreef op 16 januari 2017 @ 14:26:

[...]









Vrijen. Oneindige vanilla seks. Met champagne, aardbeien, open haard. niet een klein zweepie tegen je kont?
Alle reacties Link kopieren
quote:Emperor schreef op 16 januari 2017 @ 14:28:

[...]



niet een klein zweepie tegen je kont?









Nee.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:Emperor schreef op 16 januari 2017 @ 14:31:

Da's een klap, geen klik.
Alle reacties Link kopieren
dat is een tikje, dat zweepje is nog niet eens een centimeter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emperor schreef op 16 januari 2017 @ 14:33:

dat is een tikje, dat zweepje is nog niet eens een centimeter.Oh, dan is mijn overlopende fantasie gelukkig gerustgesteld.
Alle reacties Link kopieren
quote:tove82 schreef op 16 januari 2017 @ 14:23:

@ Emperor: ik snap het! Misschien dat ik daarom soms versteld sta dat mannen zo snel verliefd zijn. Terwijl ik dan denk: oké, het is wel gezellig en we hebben een bepaalde aantrekking, maar dan vind ik het vaak niet genoeg of zo... Dat zou ik dan nooit 'verliefd' durven noemen. Ergens ben ik toch meer op zoek naar dat 'overstijgende' of zo, waarvan ik ook twijfel of het wel realistisch is hoor...

Misschien is 'oké, we hebben het gezellig en er is aantrekking' wel gewoon as good as it gets of zo... Denk ik soms. Ach, ik weet het ook niet.



Haha, ik kan ook geen klik meer horen, jezus... Nee, maar Tove, even serieus.. Jij bent van 1982? denk ik? En je hebt nog nooit dat 'can't eat, can't sleep 24/7 aan iemand denken' gevoel gehad? Dat je op wolken loopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Oakes schreef op 16 januari 2017 @ 14:27:

Dat heeft misschien te maken met het verwachtingspatroon? Als je bewust op date gaat, hoop je dat het de ware is? Terwijl als je het als een uitje ziet, dat het minder beladen is?Verwachtingen spelen zeker een grote rol! Die tip om het als uitje te zien is heel goed, als het lukt...
Alle reacties Link kopieren
@ Pantoffel: zeker wel.

Zo'n drie keer in mijn leven... Wel telkens toen het nog onduidelijk was of het iets zou worden... Als het dan lukt, wordt dat bij mij wel een stuk rustiger...
quote:tove82 schreef op 16 januari 2017 @ 15:46:

@ Pantoffel: zeker wel.

Zo'n drie keer in mijn leven... Wel telkens toen het nog onduidelijk was of het iets zou worden... Als het dan lukt, wordt dat bij mij wel een stuk rustiger...Dus je bent verliefd zolang het nog spannend (onduidelijk) is? en daarna zwakt het af?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven