Mode & Beauty alle pijlers

Gel nagels

14-01-2017 22:28 35 berichten
Ik wil zelf gel nagels gaan zetten thuis maar wat voor een lamp heb ik hierbij nodig? Kan ik mijn sensationail led lamp hiervoor gebruiken? Vast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
nope die goedkoope salons met hun solar troep
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Solar van CND is goed spul... maar goed, doe mijn nagels liever zelf dan een of andere meid er mee laten klooien... er zijn maar een paar salons die ik vertrouw
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijke plaatjes!!

Maar dat overkomt TO niet hoor. Want die werkt volgens het boekje.



Snap niet dat ik dan al bijna €2500,- kwijt ben aan opleidingen en trainingen als het ook voor €8 en een boekje kan!



*gaat op dr zorgvuldig gelakte nageltjes zitten*
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor het lakken met gellak twee jaar de kunst afgekeken bij de pedicure en haar assistent. Pedicure doet nu geen gellak meer, ze "kreeg het niet onder de knie".



Kunstnagels ga ik niet aan beginnen.



Lakken met gellak kan ik nu wel zelf. Ik heb een dunne nagelplaat, dus ik buff nooit. Ook hoef ik geen aceton te gebruiken, ik wip de lak gemakkelijk los als die er ruim twee weken op zit. Waarschijnlijk omdat ik niet buff ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Brand-new-life-2015 schreef op 16 januari 2017 @ 23:59:

Heerlijke plaatjes!!

Maar dat overkomt TO niet hoor. Want die werkt volgens het boekje.



Snap niet dat ik dan al bijna €2500,- kwijt ben aan opleidingen en trainingen als het ook voor €8 en een boekje kan!



*gaat op dr zorgvuldig gelakte nageltjes zitten*



Helaas is zon opleiding echt geen garantie voor een goede manicure. Heeft er vooral met vergunningen en dergelijke te maken.



Natuurlijk biedt een opleiding de basis om in een salon te kunnen werken en de nagels van andere mensen te kunnen doen, maar iemand zonder opleiding die de juiste producten en methodes gebruikt kan echt zelf wel d'r nageltjes doen.
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Ja kijk Snoesje, daar maak je al een fout. Met het 'loswippen' van gellak kun je dus gewoon lamulae meetrekken.



Havermout, daar heb je absoluut gelijk in. Mensen die denken 'het effe ernaast te doen' zullen ook na een opleiding fouten gaan maken.

Maar wat je zegt, tijdens een goede opleiding leer je de basis, de anatomie van de nagel (en zelfs hand) en wordt je gecorrigeerd tijdens de lessen.

Als je zelf dan ook een serieuze en leergierige houding hebt, dan heb ik er toch meer vertrouwen in dan van die thuisklooiers die ook totaal hun fouten niet willen inzien.



Maar het zijn mijn nagels niet, dus succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:havermout1 schreef op 16 januari 2017 @ 21:34:

Solar van CND is goed spul... maar goed, doe mijn nagels liever zelf dan een of andere meid er mee laten klooien... er zijn maar een paar salons die ik vertrouw



klopt want CND heeft het uitgebracht,:

De term Solar is oorspronkelijk eigendom van het merk CND (Creative Nail Design, de bedenkers van o.a. de Solar Oil en Shellac). Zij hebben deze naam bedacht en een aantal van hun producten de naam Solar gegeven. Zij zijn dus merkhouder van deze naam. Veel van hun producten die Solar heetten, hebben nu de naam Perfect gekregen. Echter, de Solar Oil bijvoorbeeld, bestaat nog wel. De naam Solar zie je de laatste jaren weer verschijnen.



Doordat MMA een relatief goedkope grondstof is, is de kans groot dat er in de goedkopere salons met dit product gewerkt wordt. Daarnaast is de milieuwetgeving in Azië anders dan de Europese wetgeving. Hierdoor is de kans bijna 100% dat in Aziatische salons, en bijvoorbeeld op de markt in Beverwijk, kunstnagels met MMA erin gezet worden. Deze salons bieden de zogenaamde “Solar Nails” aan. Dit zou een hele nieuwe techniek zijn, veel beter dan de reguliere gel- en acrylnagels.



Niets is echter minder waar. De Solar nagels die door deze studio’s worden aangeboden bevatten namelijk het product MMA (Methyl MethAcrylaat). Dit is een vergelijkbaar product, maar met een hele andere grondstof dan het product dat professionele nagelstudio’s aanbieden. Naast het gezondheidsrisico is MMA bewezen ongeschikt voor het gebruik in nagelproducten en in de USA al tientallen jaren verboden door de Amerikaanse FDA (U.S. Food and Drug Administration).

Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
quote:Brand-new-life-2015 schreef op 17 januari 2017 @ 09:14:

Ja kijk Snoesje, daar maak je al een fout. Met het 'loswippen' van gellak kun je dus gewoon lamulae meetrekken.





Maar het zijn mijn nagels niet, dus succes.Als iets uit zichzelf al loslaat/loswipt lijkt het me niet dat ik iets forceer. Ook al omdat ik een dunne en splijtende nagelplaat heb. Sinds ik gellak gebruik zijn mijn "blote nagels" zelfs mooier geworden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ah oke Snoesje. Dat stond niet in je eerste bericht zo ('ik lak de wip zo los') dus vandaar!

Hoop dat iedereen gewoon voorzichtig is met haar nagels!
Woo!
Dit is een heel oud topic van mij, ik heb inderdaad een tijdje gelnagels bij mijzelf gezet.
Ik kocht een goedkoop potje gel op het internet, verlengstukken, penselen en de hele poeha voor nog geen 10 euro.
Zag er heel mooi uit maar ik heb er geen geduld meer voor.
Nu al een poos mijn natuurlijke nagels en ik vind het best zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven