Man springt van dak school.

16-01-2017 13:05 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://m.telegraaf.nl/art ... -dak-voor-ogen-leerlingen



http://nos.nl/artikel/215 ... osch-mogelijk-docent.html





Arme kinderen die het zagen gebeuren.....

Moet zoiets nu echt voor hun ogen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwJack schreef op 16 januari 2017 @ 16:36:

[...]



[...]

Vrijheid van meningsuiting betekent dat het kan, maar niet dat het daarom ook altijd maar moet. Maar goed, als het uiten van jouw mening over iets waar je niet bij was, zo belangrijk is, dan moet het gevoel van de nabestaanden daar maar even voor wijken. Jack (heb even het eerste stukje weggehaald, omdat ik me voor kan stellen dat je dat weer weg wil halen)



Ik denk dat je je altijd bewust moet zijn dat mensen uit de omgeving dit kunnen lezen en daar ook rekening mee moet houden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Dahlia74 schreef op 16 januari 2017 @ 17:18:

Je doet door het genoemde artikel voorkomen alsof alleen eenzame mensen zelfmoord plegen. Dat is zeker lang niet altijd het geval, ik dit geval mogelijk wel. Tuurlijk niet,maar het was een onderzoek dat eenzaamheid KAN leiden tot depressie en dat weer tot zelfdoding.
quote:Ameliaaa schreef op 16 januari 2017 @ 16:20:

Ik dacht dat iedereen vrijheid van meningsuiting tegenwoordig zo belangrijk vond. Dat gaat dan zeker alleen over de meningen die jij wilt horen. Je hebt ook alle vrijheid om iemand recht in z'n gezicht te boeren. Dat betekent nog niet dat het per se moet.
quote:orkenflow schreef op 16 januari 2017 @ 17:55:

[...]



Je hebt ook alle vrijheid om iemand recht in z'n gezicht te boeren. Dat betekent nog niet dat het per se moet.Natuurlijk heeft iemand met gezond verstand die vrijheid niet. Moet je eens opletten wat er met iemand die zich die vrijheid veroorlooft gebeurt. ;)
Arme man, omstanders en familieleden. Iedereen is hier slachtoffer van.



Als je zelfmoord wilt plegen of gaat plegen, dan denk je niet meer. Je zoekt een uitweg die jouw pijn kan wegnemen. Verder (bijna) niets.
Alle reacties Link kopieren
Asociaal is het bewust niet aangepast en hinderlijk voor anderen (tenminste, hoe ik het bij sociologie heb geleerd). Lijkt mij niet dat die man nu bewust die leerlingen wilde traumatiseren. Het labeltje asociaal vind ik daarom ook niet terecht, maarja iedereen zijn mening.
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige leven kende ik deze man. Viavia, zag hem 2 maanden geleden nog in het buurtwinkeltje. We zeiden elkaar nog gedag.

Loop de hele avond al te janken. Hij was erg goed in wat hij vroeger deed, tegen de NL top aan, maar ook dat is toen om hele vage redenen fout gegaan.
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/den-bosc ... nenkoek-oltmans~a42926e0/



Misschien dit even lezen
Zo triest dit...

En wat een mooi eerbetoon van die leerlinge.
Mooi ook dat zij hem zien als een mooi mens en hem niet veroordelen over waar en hoe hij een einde maakte aan zijn leven. Ik heb bij dit soort reacties meer hoop voor de jeugd dan voor volwassenen die het diepe leed niet meer zien.
Alle reacties Link kopieren
in de krant stond dat de docent niet aan gedacht heeft wat de gevolgen kunnen zijn voor de leerlingen die het kunnen zien.



Deze man heeft wellicht niet eens meer aan zijn eigen familie gedacht en zijn leven gewoon aan de kant wil zetten , laat staan dat hij aan de leerlingen moet denken. Iemand die zelfmoord in zijn hoofd heeft zitten, kun je toch bijna niet meer verwachten dat hij nog nadenkt over de gevolgen van zijn zelfmoord? of denk ik nou verkeerd?
quote:Geronimo2 schreef op 17 januari 2017 @ 08:21:

Mooi ook dat zij hem zien als een mooi mens en hem niet veroordelen over waar en hoe hij een einde maakte aan zijn leven. Ik heb bij dit soort reacties meer hoop voor de jeugd dan voor volwassenen die het diepe leed niet meer zien.Ik vind dat heel indrukwekkend idd. Geeft hoop voor de toekomst.
quote:Rzm schreef op 17 januari 2017 @ 08:22:

in de krant stond dat de docent niet aan gedacht heeft wat de gevolgen kunnen zijn voor de leerlingen die het kunnen zien.



Deze man heeft wellicht niet eens meer aan zijn eigen familie gedacht en zijn leven gewoon aan de kant wil zetten , laat staan dat hij aan de leerlingen moet denken. Iemand die zelfmoord in zijn hoofd heeft zitten, kun je toch bijna niet meer verwachten dat hij nog nadenkt over de gevolgen van zijn zelfmoord? of denk ik nou verkeerd?Ik denk dat het niet in alle gevallen opgaat. Zoals het met bijna alles wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Xervy schreef op 16 januari 2017 @ 13:37:

[...]





Ja maar ik mag het toch ronduit asociaal vinden Zulke opmerkingen zag ik ook op Twitter voorbijkomen. Ronduit kwetsend voor de nabestaanden. Het zijn juist vaak gevoelige zorgzame mensen die tot zo'n daad komen. Je kunt je denk ik niet voorstellen hoe wanhopig en verward iemand dan is...
Bijzonder triest...als je in zo'n diepe depressie zit, dan zit je in tunnel waar je moeilijk nog uitkomt. Je kan dit niemand toewensen...jammer dat het (zo) moest gebeuren. Sterkte aan lln en deze familie...
Ik weet niet wat ik erger vind, mensen die zelfmoord veroordelen (asociaal) of mensen die iedereen die zelfmoord pleegt onder dezelfde noemers plaatsen(gevoelig en zorgzaam). Raar idee dat de leraar één van de vijf mensen was die gisteren in Nederland een einde aan zijn of haar leven maakte, vandaag zullen er gemiddeld weer vijf mensen in ons welvarend landje zelfmoord plegen.



In 2015 was zelfmoord doodsoorzaak nummer 1 onder 20-40 jarige Nederlanders, dat is toch absurd?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me overigens wel af of er die ochtend op school iets is voorgevallen waardoor de man geen uitweg meer zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Carabosse schreef op 17 januari 2017 @ 11:57:

Ik weet niet wat ik erger vind, mensen die zelfmoord veroordelen (asociaal) of mensen die iedereen die zelfmoord pleegt onder dezelfde noemers plaatsen(gevoelig en zorgzaam). Raar idee dat de leraar één van de vijf mensen was die gisteren in Nederland een einde aan zijn of haar leven maakte, vandaag zullen er gemiddeld weer vijf mensen in ons welvarend landje zelfmoord plegen.



In 2015 was zelfmoord doodsoorzaak nummer 1 onder 20-40 jarige Nederlanders, dat is toch absurd?Dat is inderdaad wel heel erg veel zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Carabosse schreef op 17 januari 2017 @ 11:57:

Ik weet niet wat ik erger vind, mensen die zelfmoord veroordelen (asociaal) of mensen die iedereen die zelfmoord pleegt onder dezelfde noemers plaatsen(gevoelig en zorgzaam). Raar idee dat de leraar één van de vijf mensen was die gisteren in Nederland een einde aan zijn of haar leven maakte, vandaag zullen er gemiddeld weer vijf mensen in ons welvarend landje zelfmoord plegen.



In 2015 was zelfmoord doodsoorzaak nummer 1 onder 20-40 jarige Nederlanders, dat is toch absurd?



Nou ik lees net vol ongeloof dat het vooral asociaal is.



Ik weet nog wel een ander probleem, empathie.
Niemand ontkent dat iemand enorm diep moet zitten om tot zo'n daad te komen. Niemand ontkent dat het afschuwelijk is voor die man zelf en iedereen die hem heeft gekend.



Maar daarnaast kun je zijn daad zien als een egoïstische daad, omdat iemand die zelfmoord pleegt in het bijzijn van anderen, op dat moment geen oog meer heeft voor de impact die het op anderen heeft. En ja, ook dat telt.



Hoe waar ook dat deze situatie alleen maar verliezers en slachtoffers kent.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik op de middelbare zat heeft een leerkracht van mij ook zelfmoord gepleegd. Niet op school maar zijn collega's hebben hem wel gevonden. Wat ik toen heel mooi vond was dat eigenlijk iedereen het vooral een heel groot gemis vond. Het was een geweldige en zeer geliefde leraar en hij wordt nog steeds gemist. Heel treurig om te bedenken hoe ongelukkig hij moet zijn geweest en intussen toch nog zo bevlogen met zijn leerlingen om kon gaan.
Natte tosti..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven