Zwanger worden na miskramen...

29-04-2015 18:25 1468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik schrijf hier vaker en open soms een nieuw topic omdat oudere topics uitsterven.

Mijn situatie: Ik probeer zwanger te raken vanaf januari 2014. Daarvoor al een jaar gestopt met de pil.. In september 2014 deed ik na een menstruatie een test omdat ik pijnlijke borsten hield. Deze bleek positief te zijn.. Na een echo in het ziekenhuis bleek ik een hele vroege miskraam te hebben gehad.. Afgelopen februari had ik weer een positieve test.. Helaas, na een paar dagen een bloeding en twee weken later weer een bloeding. De laatste bloeding is de miskraam geweest.. Heb hiervoor nog verschillende echo's gemaakt en alles was verder goed! Nu weer twee maanden verder.. Ik zoek vooral hulp in de alternatieve wereld.. Acupunctuur en ben nu ook twee keer bij een osteopaat geweest! Ik wil vooral meer rust in mijn lijf en hoofd krijgen.. Ik ben soms bang dat het nooit gaat lukken en dat de volgende keer weer een miskraam is.. Ik ken in mijn omgeving maar weinig mensen die dit hebben gehad. Wel vriendinnen die in de medische molen terecht zijn gekomen, vanwege slecht zaad van hun man.. Beide zijn nu moeder :)! Ik heb eerder een gesprek gehad met een gynaecoloog en deze geeft aan dat ik gewoon zwanger kan raken en het dus gewoon zelf kan proberen (en dat wil ik ook het liefste natuurlijk...)! Het is dus vooral een kwestie van geduld! Voor wie is deze situatie herkenbaar en wie is alsnog succesvol zwanger geraakt??
Alle reacties Link kopieren
Bizar hoe dat zo snel kan veranderen he Sophie? Hopelijk geeft het je hoop Bloem, voor een nieuw jaar met een nieuwe poging.



@Madelief: ben heel benieuwd hoe het met je gaat.



Verder voor iedereen een mooi 2017, met hopelijk veel nieuwe, gezonde baby's!
Geniet van die momenten sophietje!



Bloem, fijn dat het ietsje beter gaat en ik hoop voor jou dat het in 2017 allemaal gaat gebeuren



Verder allemaal een fijn (en voor sommigen: vruchtbaar) 2017 gewenst met veel mooie plakbaby's.
He meiden, voor iedereeen de beste wensen voor 2017 met goede zwangerschappen en gezonde kindjes!



Een beetje late reactie, maar er is zoveel gebeurd de laatste weken!



Ze hebben de laseroperatie kunnen uitvoeren, dus de baby's zitten nog in m'n buik!

Eerst hebben ze vruchtwater bij 1 baby weggehaald en bij de andere baby extra vloeistof in de vruchtzak gepompt. Hierdoor is ruimte gecreëerd voor het laseren. Bij TTS ben je vaak nog wat minder ver in je zwangerschap (meestal tussen week 16 en 26) en is er 1 baby groter met veel vtuchtwater en 1 baby klein met weinig vruchtwater. De arts (dr Klumper) heeft hiermee een soort TTS gesimuleerd, maar dit was vrij experimenteel en nog maar 8x gedaan in Nederland.

Daarna hebben ze de hele placenta doormidden gelaserd. Dit was nog erg lastig omdat de baby's tijdens het laseren bewogen en ze anders gingen liggen waardoor ze er niet goed bij konden.

Als laatste heeft de baby met bloedarmoede een bloedtransfusie gehad in de buik en lever. Ze had een hb van 4 en na de transfusie een hb van 9.



Wat was het een opluchting dat ze konden laseren!! Doordat ze vaak in de vruchtvliezen hebben geprikt is de kans op vroeggeboorte wel vergroot. Ook lekt bij 1 baby het vruchtwater steeds weg in mn buikholte, dus zij heeft weinig tot geen vruchtwater meer sinds de ingreep.



Vorige week hadden we een controle echo waarbij de groei werd gemeten. 1 Baby was in 2 weken tijd niet gegroeid! Ik werd meteen een uur aan een ctg gelegd om te kijken of beide baby's het nog wel goed hadden in mn buik. Zo niet, dan moesten ze de baby's gaan halen! Weer was het erg spannend en onzeker... gelukkig was de ctg goed waardoor de gynaecoloog rustig de tijd had om de baby's zelf te meten (dit was eerder die dag door een echoscopiste gedaan). Bij hem kwam de groei een stuk beter uit waardoor ik gelukkig weer naar huis mocht. Maar de schrik zit er opnieuw goed in.



Morgen hebben we weer een echo en vind het weer super spannend! Gelukkig ben ik nu 30 weken en 2 dagen zwanger waardoor de kans op 2 gezonde baby's steeds groter wordt!
Super lief dat jullie allemaal zo meeleven met mij en met elkaar!



Bloem, wat naar dat je juist in de 'feestmaand' dit moest meemaken! Hopelijk brengt 2017 je een gezond babytje!



Anniez, wat fijn dat het goed gaat met je 2 bikkels! Het lijkt me heel onwerkelijk om opeens moeder te worden terwijl je het nog niet verwacht. Natuurlijk weet je dat de kans op vroeggeboorte bestaat, maar je kunt je er niet op voorbereiden als het ook daadwerkelijk gebeurt. Hopelijk kun je het met je fotoalbum wat beter een plekje geven allemaal!



Sophie, wat super dat jouw zwangerschap goed gaat! En wat een raar besef he dat je een half jaar geleden dacht misschien nooit moeder te zullen worden en nu met een zwangere buik rondloopt.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om van je te horen Madelief, en wat goed dat je baby's nog in je buik zitten. Superfijn dat de ingreep geslaagd is, ook al is het nog steeds hartstikke spannend. Hoop enorm dat ze het nog even volhouden bij je! Elke dag is er weer eentje moet je maar denken.

Ik blijf voor jullie duimen! Op een prachtig 2017 voor iedereen hier!
Alle reacties Link kopieren
Iedereen de beste wensen! Op naar een top jaar.



Jeetje wat een spannende operatie was dat Madelief, maar wat goed dat ze er nog zitten. Ben zo blij om te horen dat het goed is gegaan. Succes de aankomende weken.
Alle reacties Link kopieren
Oo Madelief, wat een spanning zeg! Maar wat fijn dat het er tot nu toe redelijkgoed uitziet.. En elke dag is er één natuurlijk!



We blijven voor je duimen, dat ze nog maar lekker een paar weken bij mama mogen blijven!



Succes komende weken
Alle reacties Link kopieren
Oooh wat fijn om te horen... duimen voor een hele goede groei nog een paar weken!
Ik had om 1.00 uur vannacht bloedverlies en bloedstolsel/slijmprop (?). Meteen naar het UMC gegaan en gelukkig zag de ctg er goed uit! Nu moet ik minimaal 1 nacht blijven ter observatie. Mocht het bloedverlies stoppen en ik geen weeën krijgen dan mag ik misschien morgen naar huis. Pff blijft dus nog steeds spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu Madelief? Fijn iig dat de operatie is gelukt. Spannend hoor allemaal. Hopelijk blijven ze nog een paar weken zitten.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg veel succes Madelief!!!



Bloem: Beetje late reactie! Ik gun je enorm waar je op hoopt dit jaar! In een jaar kan veel veranderen.. Geef niet op! Ik kan nog steeds met vlagen niet geloven dat mijn mannetje er is..
Hoe gaat het nu met je Madelief?



Ben je al in Gent geweest Bloem? Ik duim voor je!



Hier gaat het goed. Wel net weer ongesteld geworden, bleegh. Ik was afgelopen weekend bij een vriendin die zeven maanden zwanger is van de tweede. Ze moest heel erg huilen omdat ze wederom een jongen krijgt. Terwijl, ik zou daar echt zó blij mee zijn. Dan merk ik toch dat ik het nog steeds slecht kan hebben. Ik kan ook niet tegen programma's als Vier Handen op Een Buik, met die kettingrokende energydrinks-drinkende moeders. Er zijn zoveel meiden die ik meer een kindje gun, waaronder iedereen hier
Alle reacties Link kopieren
quote:laurabb schreef op 11 januari 2017 @ 19:39:

Hoe gaat het nu met je Madelief?



Ben je al in Gent geweest Bloem? Ik duim voor je!



Hier gaat het goed. Wel net weer ongesteld geworden, bleegh. Ik was afgelopen weekend bij een vriendin die zeven maanden zwanger is van de tweede. Ze moest heel erg huilen omdat ze wederom een jongen krijgt. Terwijl, ik zou daar echt zó blij mee zijn. Dan merk ik toch dat ik het nog steeds slecht kan hebben. Ik kan ook niet tegen programma's als Vier Handen op Een Buik, met die kettingrokende energydrinks-drinkende moeders. Er zijn zoveel meiden die ik meer een kindje gun, waaronder iedereen hier Oh echt? Ik zou met nog een jongetje oprecht blij zijn.. Vind een gezond kindje al een hele zege! Ik begrijp dat ook niet.. Meiden van 23 met de derde op komst! En geen idee hebben hoe ze dat moeten doen.. En dan hier meiden die een baby alles zouden kunnen geven, en waarbij het (nog) niet gegund is! Heel oneerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat erg Laura! Heb je er nog iets van gezegd? Ik denk dat ik echt een beetje boos zou zijn. Ik ben zo ontzettend dankbaar voor onze (tweede) dochter.
Ik heb wel gezegd dat ik er diep dankbaar voor zou zijn. Maar ik wilde ook niet al te veel over haar gevoel heenwalsen
Alle reacties Link kopieren
Snap ik ook! Maar lastig lijkt het me wel.. Maargoed, is haar perceptie en dat mag ook natuurlijk.. Shit dat je weer ongesteld bent Lau! Op naar de volgende maand..
Alle reacties Link kopieren
ik heb zelf een hele warme band met mijn moeder en hoop daarom dat als ik kindjes krijg dat in ieder geval 1 daarvan een meisje is, omdat ik dat ook hoop te ervaren met een dochter. Theeleuten, dagje sauna, samen shoppen, uithuilen, als het moeilijk is mama bellen...Maar mocht het niet zo zijn en mocht ik gezegend zijn met een zoon of meerdere zoons zou ik daar ook heel blij mee zijn. Al zou ik niet weten of ik dan ook verdriet zou hebben omdat er geen dochter zou komen. Ik ben nu al ZO blij na alle miskramen met uberhaubt een kind dat ik veel minder eisen stel dan vroeger. Zo zou ik met liefde een sinterklaaskindje, kerstkindje, kindje op mn eigen verjaardag krijgen...Het maakt me allemaal niet meer uit als het maar leeft en gezond is!



Kan me wel voorstellen dat het in jouw geval heel dubbel is Lau.



Wat jammer dat je weer ongesteld bent geworden? Heb jij een korte cyclus?



Ik heb over een maand de afspraak in Gent. Morgen laat ik mij wel doormeten bij een natuurarts om te kijken naar overgevoeligheden etc, zodat ik wel alvast 'iets kan doen'. De dame die mij gaat doormeten heeft zelf herhaalde miskramen gehad en haar oplossing hierin gevonden en daarna twee gezonde kinderen gekregen. Dus wie weet brengt het mij ook wat.
Alle reacties Link kopieren
@Bloem: ik heb dat ook gedaan (terwijl ik best wel nuchter en wetenschappelijk ben) en op haar advies ben ik extra silicium gaan slikken. Of het nou toeval is of niet: de ronde erna was ik blijvend zwanger. De afspraak in Gent heb ik af moeten zeggen, want hij stond wel al. Ook voor jou komt het vast en zeker goed! En ik kan je dat boek van Sophie aanraden, want volgens mij brengt het geluk
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Madelief wat spannend weer... begon bij mij ook met slijmprop en beetje bloed, toch nog 9 dagen voordat ze geboren zijn. En je bent de 32 weken voorbij, dat is al heel wat. Ook in het amc dus! Wauw ik leef zo met je mee. Super lieve mensen daar. Heel veel succes en hopelijk gebeurt er niks en mag je nog weer even naar huis.
Alle reacties Link kopieren
En Bloem, wat kan het toch fijn zijn als je het gevoel hebt iets te kunnen doen hè. Kan niet schelen wat. Hopelijk in Gent straks een goede begeleiding. En wie weet antwoorden...
We zijn maandag 16 januari ouders geworden van 2 prachtige meisjes. Ze wohen 1945 en 2200 gram en liggen nu op de intensive care in het LUMC omdat ze nog niet zelfstandig kunnen ademen.

Vorige week heb ik 2 dagen in het UMC gelegen met bloedverlies (bloedprop) en ritmische harde buiken. Gelukkig stopte het bloedverlies na een dagje en moçht ik weer naar huis.

Afgelopen zaterdagavond kreeg ik constante erg pijn in mn onderrug en rond middernacht begon ik kleine beetjes vocht te verliezen als ik plaste.

We hebben het LUMC gebeld en konden daar terecht (in UMC was geen plek). Daar aangekomen zijn er onderzoekjes gedaan en bleken mn vliezen hoog te zijn gebroken. Ik was 32-1 en er is besloten geen weeënremmers te geven maar af te wachten tot de bevalling begon. Op zondag bleef ik rugpijn houden en beetjes vocht verliezen. Verder bleef het vrij rustig. Van zondah op maandagnacht bleek dat de rupijn weeën waren en toen ze keken had ik al 4 cm ontsluiting. Uiteindelijk zijn ze rond 3 uur 's middags geboren, 11 minuten na elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Madelief!! Hoe gaat het nu met ze? En met jou? Zal vast ook nog heftig zijn allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Oh Madelief gefeliciteerd met je meisjes! Nu een drukke en spannende tijd voor de boeg, ik duim voor die 2 dappere dames. Ze hebben wel mooi geboortegewicht voor zo'n termijn toch?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Madelief!!!!!! En wat heftig allemaal! Veel geluk & sterkte gewenst met alles <3
Van harte Madelief, wat moet het spannend zijn geweest! Veel sterkte de komende dagen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven