Leukste / fijnste HOERA moment na bevalling / zwangerschap

16-01-2017 22:16 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon leuk om te lezen, waar was jij het meest blij om / mee na de zwangerschap en de bevalling?



Ik was bijvoorbeeld, zoals zovelen, dolgelukkig met mijn broodje rosbief en dat ik mijn eigen teennagels weer kon lakken (überhaupt dat ik m'n tenen kon zien) En dat ik nu ein-de-lijk....na zo'n 6 jaar toch écht die ene broek van voor de zwangerschap weer aan kan!



Dus....vertel eens....waar was jij na de zwangerschap / bevalling heel blij mee?
anoniem_323607 wijzigde dit bericht op 16-01-2017 22:16
Reden: spelling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat mijn lijf weer gewoon helemaal van mij alleen was. Ik hou niet van delen
Alle reacties Link kopieren
De eerste vijf minuten overheersten vooral de blijdschap dat het kind er überhaupt uit was.. Dat de bevalling voorbij was... Beide bevallingen was dat zo
Alle reacties Link kopieren
Dat ik niet meer om het half uur moest plassen, zalig!



En dat ik direct weer in mijn kleren paste. Eerste keer dat ik na de bevalling op de weegschaal stond, woog ik minder dan voor de zwangerschap. Helaas heeft moeder natuur ondertussen wraak genomen.
aquake82 wijzigde dit bericht op 16-01-2017 23:04
Reden: Verkeerde smiley
% gewijzigd
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Bij de jongste 2 was het allermooiste moment dat ik ze voor het eerst zag en mocht vasthouden. Echt ik ben verslaafd aan dat moment. Bij de oudste had ik dat moment niet echt, mocht hem pas na een week vasthouden/aanraken.



En bij alle 3 na de bevalling een stokbroodje filet americain eten en echt ik vind het niet eens lekker en eet het echt nooit! Behalve als ik ben bevallen.



En waar ik echt van genoot was weer gewoon kunnen lopen, niet meer hoeven te overgeven, niet meer elke 15 min plassen.



En wat ik het meeste mis is savonds naar bed gaan en dan mijn armen om mijn buik doen en dan die kleintjes in mij voelen spartelen, van week 20 tot 30 was dat echt zo fijn, daarna alleen maar pijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Niets...

Heb 3 weken niets gegeten, was 10kg lichter dan voor de zwangerschap. Sliep niet, hartkloppingen, moest niets weten van mijn dochter en kon eigenlijk nergens plezier in vinden. Achteraf gezien een postnatale depressie. Na 1,5 jaar ging dat stukje bij beetje beter gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Sushi
Alle reacties Link kopieren
Een bak danio stracciatella kwark. Ik kon de laatste drie maanden nauwelijks meer eten, had veel last van maagzuur en niets hielp. Ik kan het nu nog proeven, het was zo lekker, en zo fijn om het zorgeloos naar binnen te werken
Alle reacties Link kopieren
Ik was dolgelukkig met mijn mooie kleine perfecte en gezonde meisje!

Haar voelen en ruiken, haar aankijken... Het meest perfecte meisje



Nu na 8maanden geldt bovenstaand nog steeds
Alle reacties Link kopieren
quote:-Belle- schreef op 16 januari 2017 @ 23:08:

Niets...

Heb 3 weken niets gegeten, was 10kg lichter dan voor de zwangerschap. Sliep niet, hartkloppingen, moest niets weten van mijn dochter en kon eigenlijk nergens plezier in vinden. Achteraf gezien een postnatale depressie. Na 1,5 jaar ging dat stukje bij beetje beter gelukkig.Aah wat heftig zeg. Wat naar voor je dat je dat hebt mee moeten maken. Zo'n donkere wolk boven iets wat heel bijzonder kan zijn. 1,5 jaar is ook lang zeg! Heb je meer kindjes?
Belle



Ik kan ook geen hoera moment benoemen kort na de bevalling. Ik was vooral zo vreselijk en allesoverheersend moe. En ze bleef maar huilen.



Wat ik nooit vergeet is hoe mijn ouders binnen kwamen in het ziekenhuis. Zo trots en ontroerd als zij waren.
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijn topic! 6 jaar geleden mijn laatste kindje gekregen maar voel alle fijne momenten weer terug!

Natuurlijk is het zien van de kinderen het grootste hoogtepunt! Dat warme, natte lijfje vasthouden!

Maar het bellen van mijn moeder en daarna de rest van de familie, zo'n blij moment!

En als de oudste(n) kennismaakte(n) met de baby, dat maakte me zo gelukkig!

Nummer 3 werd in 3 uur geboren, in tegenstelling tot de oudsten waar ik een dag over deed. En ook nog eens zonder knip dus kon gewoon zitten. Heerlijk weer, gezinnetje compleet, een geweldige kraamverzorgster die me in de watten legde waar ze kon, Ik heb echt een top-kraambed gehad, met recht een roze wolk te noemen!

Veel blije momenten! (Ik had die tijd nog wel 10x over willen doen (ja echt, incl bevallen ). Maar 10 kinderen extra gaat dan weer wat ver )
Alle reacties Link kopieren
Dat ik haar na bijna 26 uur eindelijk mocht zien en vasthouden.. En dat ik na 4 kritieke dagen hartbewaking eindelijk naar hetzelfde ziekenhuis mocht waar ik 'zomaar' naar haar afdeling kon.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fresiaatje schreef op 16 januari 2017 @ 23:14:

[...]





Aah wat heftig zeg. Wat naar voor je dat je dat hebt mee moeten maken. Zo'n donkere wolk boven iets wat heel bijzonder kan zijn. 1,5 jaar is ook lang zeg! Heb je meer kindjes?We hebben maar 1 dochter. Ik durf het niet aan, wil voor haar er zijn en niet weer zo'n periode doormaken. Mijn man zou wel graag nog een kindje willen, dus dat is soms wel lastig. Inmiddels is ze bijna 5 en hebben we het heel fijn met z'n drieën maar die periode was wel erg ja. Achteraf ook stom dat ik ermee rond ben blijven lopen, maar ja. Ik ben nu dubbel zo erg aan het genieten van haar!
quote:-kuuk- schreef op 16 januari 2017 @ 23:32:

Dat ik haar na bijna 26 uur eindelijk mocht zien en vasthouden.. En dat ik na 4 kritieke dagen hartbewaking eindelijk naar hetzelfde ziekenhuis mocht waar ik 'zomaar' naar haar afdeling kon.Wat was er gebeurd kuuk? Heftig...
Alle reacties Link kopieren
Met stip op 1: mijn kindjes, op een gedeelde 2e plek: sushi en filet americain en 3: op mijn buik slapen, jeej!!!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
quote:CarmiggelT schreef op 16 januari 2017 @ 23:37:

[...]





Wat was er gebeurd kuuk? Heftig...



Ik had een hartziekte. Kans op complicaties tijdens de zwangerschap was aanwezig, maar niet heel groot. Uiteindelijk moest dochter op 34 weken gehaald worden omdat mijn hartfunctie nog maar 12% was. In de dagen daarna zakte dat naar 8%.

Was allemaal heftig, maar ik ben er goed doorgekomen. (zit na 2,5 jaar op ong. 35%!)
Douchen na de bevalling. Heerlijk om weer een beetje mens te worden na zo'n spektakel.
Alle reacties Link kopieren
Precies 31 jaar geleden vandaag. M'n mooie knulletje, ik had geen idee waar ik aan begon als onverwacht alleenstaande moeder. Maar ik ben zo blij met hem en ondertussen ook nog een kleinzoon. Just smilling
Alle reacties Link kopieren
Alles. Echt alles wat fantastisch. Ik heb maanden op een roze wolk gezeten.
Alle reacties Link kopieren
Dat mijn dochter hard lag te brullen, dat ze leefde
Alle reacties Link kopieren
Mijn warme, natte kind op m'n buik. Dat die verrekte bevalling voorbij was. De liefde voor mijn vriend, die enorm trots en emotioneel was. Familie en vrienden bellen. Die eerste douche. Het eerste bezoek van ouders en broers en zussen. Rauw vlees eten, en veel. Bikinilijn weer zien en bijwerken. Op m'n buik slapen. Niet meer zwanger zijn. Het eerste rondje met de kinderwagen, hoe trots (en pijnlijk). Wanneer gaan we er weer voor?!!
Wat een heerlijk topic! Ik ben nu 38 eeken zwanger van de eerste en kijk natuurlijk het meest uit naar ons kindje.

Daarna lijkt het me heerlijk weer fijn op mn rug te kunnen liggen, minder snel buiten adem te zijn en rauwe zalm te eten
quote:Vl43inder schreef op 16 januari 2017 @ 22:25:

Ik vond de morfine trouwens ook wel fijnJahhhhhhhh
Alle reacties Link kopieren
Met stip op nummer 1 ons kindje in mijn armen.

Een hele goede tweede een kopje thee drinken zonder daar misselijk van te worden.
Alle reacties Link kopieren
De geur van je pasgeboren kindje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven