HAPTOTHERAPIE, wie heeft er ervaring mee?

11-01-2009 23:33 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen ga ik naar een haptotherapeut voor een intake. Het heeft heel lang geduurd voordat ik deze stap durfde te nemen, maar nu voelt het eigenlijk best goed dat ik het ga doen. Ik was benieuwd of er meer mensen zijn die naar een haptotherapeut gaan en wat jullie ervaringen zijn, positief/negatief.

Vind het namelijk ook best wel een beetje eng, en ik ben ook bang dat er, doordat ik dingen ga oprakelen van vroeger, ik misschien eerst juist meer in een dip terecht kom. Of gebeurt dat niet? En ik hoop ook maar dat het klikt met deze persoon, want ik durf niet zomaar mijn hele hebben en houden bloot te geven.

Nou, ik was dus benieuwd of jullie hier misschien ervaring mee hebben. En wat zo iemand dan allemaal doet, hoe zo'n sessie in z'n werk gaat..??
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even met je mee; heb afgelopen week een intake gehad en ga over twee weken 'beginnen'. Ik heb wel afspraken gemaakt over wat ik wél en wat ik níet wil bespreken hoor. Ik heb een behandelplan gemaakt met haar. Geen idee hoe het zal gaan, daarom ook erg benieuwd naar ervaringen van anderen!



En als het niet klikt: niet doen hoor! Dan gewoon naar een ander... anders schiet je er nog niks mee op... Succes!
Alle reacties Link kopieren




kwakkerdekwakkwak zegt google...
Alle reacties Link kopieren
nou, ik ben er geweest, en ik wilde dus graag veel praten, niet over vroeger maar hoe het nu staat in het leven.

maar het was 20 min. praten om daarna met mijn ondergoed aan op een bank gaan liggen om te ontspannen onder haar aanraking. om terug te gaan in jezelf.

vond het in het begin een beetje dom, lig ik hier voor paal.

maar later vond ik het ook prettig.

ik heb toch het laatste jaar veel beslissingen genomen, denk toch daarom.

was niet mijn therapie maar achteraf was het wel prettig, dat je na een gesprek waar je wel gespannen van bent, dat er daarna een persoon helemaal met je bezig is om je te laten ontspannen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook bij een haptonoom geweest wat ik als zeer prettig ervaren heb. Er werden totaal geen dingen van 'vroeger' opgerakeld. Stel jezelf open en kijk hoe je het vind. Overigens een behandelplan over wat je wel of niet gaat bespreken al van tevoren totaal niet herkenbaar. Ben zelf gewoon er naar toe gegaan met het idee ik voel me niet goed eens kijken of dit wat helpt. Een haptonoom laat jezelf terug voeren naar wat je voelt en ervaart in je iegen lichaam. Hij brengt geen zware onderwerpen aan over je verleden, of heden. Als jij zelf dat gaat voelen en erover wil praten staat de haptonoom daar natuurlijk wel open voor.
Alle reacties Link kopieren
iegen = eigen
Alle reacties Link kopieren
Behandelplan als in: van tevoren bespreken welk 'probleem' ik aan wil pakken. Ik kom daar niet om een beetje in het luchtledige te kletsen, ik wil (in mijn geval) dat mijn hoofd en lijf beter integreren. Mijn lijf een beetje lief vinden, óók als het me op gezette momenten in de steek laat. Ik wil niet praten over een ongelukkige jeugd of lastige collega's. De therapie is duur zat, daar mag ik best een SMART doelstelling aan koppelen...
Alle reacties Link kopieren
Hier is een eerder topic over dit onderwerp:

Haptotherapie
Alle reacties Link kopieren
Nou, vandaag voor het eerst geweest. Het viel me heel erg mee. Het was een hele lieve vriendelijke vrouw, En ik heb gewoon heel veel verteld over mezelf en m'n leven en over m'n achtergrond, Nu heeft ze een beetje een beeld van wie ik ben. En volgende week ga ik weer.

Ookal zijn we nog niet op dingen heel diep ingegaan, toch door gewoon te praten ben ik nu al zo aan het denken gezet over hoe ik beter in m'n vel zou kunnen zitten.

En over die aanraking, daar was ik ook wel een beetje zenuwachtig voor, maar dat is deze eerste keer nog niet aan de orde geweest.



Tientje79, ik ben ook benieuwd over hoe het met jou gaat de volgende keren! Laten we mekaar op de hoogte houden!
Alle reacties Link kopieren
Ik loop al een tijdje bij een haptotherapeut. Ik ben er heel erg blij mee. Ik wilde juist niet de hele tijd praten. Dooir de tharapie leer ik via lichamelijke oefeningen beter in contact te staan met mijn gevoelens en daar ook wat mee te doen. Ik heb hele bruikbrare oefeningen mee gekregen om thuis te doen. Ook elke keer als ik geweest ben heb ik het gevoel weer wat geleerd te hebben en bewuster te worden van mezelf.



Veel succes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven