Welk bedrag oppas/uitlaten honden

14-01-2017 12:36 24 berichten
Omdat ik binnenkort aan een nieuwe baan begin waar ik sowieso de eerste twee maanden fulltime aan het werk ga, heb ik een oppas/uitlater nodig voor onze hondjes.

Mijn moeder wil dit wel doen, zij heeft aangegeven sowieso de benzinekosten vergoed te willen krijgen. Dat lijkt me ook logisch. Ze neemt dan haar eigen honden mee en gaat hier in de buurt met de honden wandelen. Ik ga er een beetje vanuit dat ze dan een half uur met de honden loopt (een uur lopen is lichamelijk gezien niet verstandig) en daar omheen nog wel een tijdje blijft rondhangen zodat de hondjes niet te lang alleen zijn. Wat voor vergoeding zouden jullie hier tegenover zetten? Het zou dus gaan om 5 dagen id week. Sowieso de eerste 2 maanden en daarna kan ik hopelijk terug naar 28 uur p/w. Dan zal het zo nu en dan een dag zijn.
Echt? Je moeder betalen voor het uitlaten van de hond?



Woont ze ver weg?

Je schrijft dat ze met auto komt en dat je de onkosten vergoed.



Wat zegt ze zelf?
Alle reacties Link kopieren
6,50 euro per keer?



uitlaatservice vraagt vaak 10 euro per keer of meer, maar zelf vind ik dat diefstal..
Niks. De benzinekostenvergoeden, en later een bon voor een beautydag of lekker dinertje.
quote:Pluisi schreef op 14 januari 2017 @ 12:41:

Niks. De benzinekostenvergoeden, en later een bon voor een beautydag of lekker dinertje.Mijn eerste gedachte ook, echter ik weet niet of moeder dus 1 uur rijd in naar auto om bij TO te komen. Ligt ook aan de moeite die ze moet doen en de band tussen TO en moeder etc.
Ik lees even mee, aanstaande dinsdag komt er een mevrouw met ons praten over ditzelfde onderwerp .



Ik geloof dat 5 tot 10 euro hier in het noorden wel een normaal bedrag is per half uur, excl. reiskosten.



Ik zit er alleen mee of het genoeg is. Dan is mijn hondje 3,5 uur alleen, dan wordt ie uitgelaten en dan nog eens zo'n 3,5 uur alleen... ik zit er een beetje mee in de maag... :\
Alle reacties Link kopieren
als het mijn moeder was zou ik vragen; wat wil je ervoor

zij zou zeggen; helemaal niets



en ik zou dan alsnog de benzinekosten betalen en daarna iets heel leuks gaan doen samen ( of iets kopen wat ze graag wil )
Alle reacties Link kopieren
ik vind vijf dagen in de week heen en weer wel veel trouwens, kan je niet beter je hond 2 maandjes bij haar neerzetten en dan zelf wat vaker langsgaan daar?
Ik betaal 10 Euro per dag en dan draait ze daar mee in het huishouden. Ik breng haar met de auto.
Ik breng mijn hond naar de dagopvang en betaal daar 15,50 euro voor per keer. Mijn hond is niet alleen en hij kan daar lekker spelen in de roedel. Hier in de Randstad scheelt het maar een paar euro met een hondenuitlaatservice waarbij hij veel meer alleen zou zijn. Ik vind dit ideaal.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Nav__ schreef op 14 januari 2017 @ 12:42:

Ik lees even mee, aanstaande dinsdag komt er een mevrouw met ons praten over ditzelfde onderwerp .



Ik geloof dat 5 tot 10 euro hier in het noorden wel een normaal bedrag is per half uur, excl. reiskosten.



Ik zit er alleen mee of het genoeg is. Dan is mijn hondje 3,5 uur alleen, dan wordt ie uitgelaten en dan nog eens zo'n 3,5 uur alleen... ik zit er een beetje mee in de maag... :[/quote]



je hebt persoonlijk bericht
Alle reacties Link kopieren
[quote]Nav__ schreef op 14 januari 2017 @ 12:42:

Ik lees even mee, aanstaande dinsdag komt er een mevrouw met ons praten over ditzelfde onderwerp .



Ik geloof dat 5 tot 10 euro hier in het noorden wel een normaal bedrag is per half uur, excl. reiskosten.



Ik zit er alleen mee of het genoeg is. Dan is mijn hondje 3,5 uur alleen, dan wordt ie uitgelaten en dan nog eens zo'n 3,5 uur alleen... ik zit er een beetje mee in de maag... :[/quote]



Waar in het noorden zit je? Mijn hond gaat soms met uitlaatservice mee en wandelt dan in een grote groep anderhalf uur, kost me 10,-

De tijd van halen en brengen rekenen ze niet mee, ik ben hond meestal 3uur kwijt
Alle reacties Link kopieren
Zou je hond inderdaad niet beter bij je moeder kunnen blijven en dat jij het weekend voor hè hond zorgt en misschien savonds langs gaat (en blijft eten).

Mijn moeder zal het gratis doen en dan bedank ik haar dmv een cadeau of een dagje weg.



Ik laat zelf ook een hond van iemand anders uit, krijg daar €15,- per keer voor. Dat is een best hoog bedrag.
quote:cookie84 schreef op 14 januari 2017 @ 13:03:

[quote]Nav__ schreef op 14 januari 2017 @ 12:42:

Ik lees even mee, aanstaande dinsdag komt er een mevrouw met ons praten over ditzelfde onderwerp .



Ik geloof dat 5 tot 10 euro hier in het noorden wel een normaal bedrag is per half uur, excl. reiskosten.



Ik zit er alleen mee of het genoeg is. Dan is mijn hondje 3,5 uur alleen, dan wordt ie uitgelaten en dan nog eens zo'n 3,5 uur alleen... ik zit er een beetje mee in de maag... :[/quote]



Waar in het noorden zit je? Mijn hond gaat soms met uitlaatservice mee en wandelt dan in een grote groep anderhalf uur, kost me 10,-

De tijd van halen en brengen rekenen ze niet mee, ik ben hond meestal 3uur kwijt



Ik pb je even! Heb je dat aanstaan? ^^ Sorry, wil het topic niet overnemen, TO...



Kun je niet aan je mams vragen wat ze ervoor wil hebben? Mijn mams zou ook zeggen dat ze niets wil en dan zou ik dr eens lekker een dag verrassen met iets leuks. Zou ze veel leuker vinden.
De hondjes daar naartoe gaat niet werken. Dan hebben ze in totaal 4 honden waarvan de ene van ons de boel steeds op stelten zet.

Qua financieel plaatje vind ik het wel zo fair om er een vergoeding tegenover te zetten. Mijn ouders hebben het financieel niet breed en de tijd die mijn moeder dan in onze honden steekt kan ze niet gebruiken om ergens te werken. Ik zat zelf te denken aan 12,50 per dag. De benzinekosten komen op ongeveer 5 euro per dag. Het is 20 minuten rijden enkele reis. Mijn vriend dacht eerder aan 10 euro per dag.
Nav_ ik begrijp je helemaal. Ik zit er ook behoorlijk mee dat mijn hondjes dan zo lang alleen zitten. Vanaf het moment dat ik hoorde dat ik was aangenomen heb ik steeds weer erge hoofdpijn door de zorgen hierom.

Maar gelukkig is het tijdelijk en wil mijn moeder voor ze zorgen.

Ik vind het helemaal een eng idee als ze in de handen van een onbekende zouden komen. Maar goed er zijn natuurlijk genoeg verantwoordelijke mensen, met hart voor dieren.

Is het bij jou tijdelijk/een paar x per week of ook 5 dagen?
Veel honden kunnen, mits gewend en opgebouwd, 3,5 uur alleen zijn. Dan plasje doen en nogmaals alleen zijn. Niets om je schuldig om te voelen hoor. Vind het al heel positief dat je het uitlaten regelt!
Alle reacties Link kopieren
Je ouders hebben het financieel niet ruim, ze doet dit voor je, ze moet benzinekosten maken en het is maar tijdelijk. Ik zou het mijn moeder gunnen en 15 tot 20 euro geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nav__ schreef op 14 januari 2017 @ 13:27:

[...]





Ik pb je even! Heb je dat aanstaan? ^^ Sorry, wil het topic niet overnemen, TO...

.Je hebt pb terug;)
quote:BezigBijtje89 schreef op 14 januari 2017 @ 13:47:

Nav_ ik begrijp je helemaal. Ik zit er ook behoorlijk mee dat mijn hondjes dan zo lang alleen zitten. Vanaf het moment dat ik hoorde dat ik was aangenomen heb ik steeds weer erge hoofdpijn door de zorgen hierom.

Maar gelukkig is het tijdelijk en wil mijn moeder voor ze zorgen.

Ik vind het helemaal een eng idee als ze in de handen van een onbekende zouden komen. Maar goed er zijn natuurlijk genoeg verantwoordelijke mensen, met hart voor dieren.

Is het bij jou tijdelijk/een paar x per week of ook 5 dagen?



Voor vier dagen per week, maar ik zal in de loop van het jaar meer thuiswerken, dus dan zal het om minder dagen gaan. Mijn vriend heeft een bedrijf en werkte thuis, maar heeft nu een hele leuke kans gekregen voor een fusie. Dat betekent dat hij nu buiten de deur gaat werken.



Ik snap het, sommige mensen zetten bijvoorbeeld op Facebook dat ze kinderoppas zoeken. Kun je nagaan, wij kunnen het al niet met onze hondjes, haha. Komt vast goed meid, gelukkig is jouw moeder er om je te helpen. Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!! Hoop dat je er ook van kunt genieten.
Alle reacties Link kopieren
quote:absor schreef op 14 januari 2017 @ 12:44:

als het mijn moeder was zou ik vragen; wat wil je ervoor

zij zou zeggen; helemaal niets



en ik zou dan alsnog de benzinekosten betalen en daarna iets heel leuks gaan doen samen ( of iets kopen wat ze graag wil )Ook al wil ze er niks voor, dan zou je haar er toch wat voor moeten geven. Dit is niet zomaar even een eenmalige gunst die je vraagt. Je moeder is 5 ( ! ) dagen per week bezig met iets waar alleen jij plezier aan beleeft. Dat betekent 5 dagen per week door weer en wind naar haar dochter afreizen om haar honden uit te laten. En jij scheept je moeder dan af met 'iets leuks samen gaan doen' waar jij zelf ook wat aan hebt? Ongelofelijk, wat cheap.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar ongeveer 30/40 euro pw betalen. Dit is inclusief benzine.

Het is wel je moeder hè!
20 minuten heen,half uur uitlaten en half uurtje blijven,weer 20 minuten terug rijden. En dat 5x per week.

Ik zou minimaal 50 euro per week geven + reiskosten.
Alle reacties Link kopieren
quote:BezigBijtje89 schreef op 14 januari 2017 @ 13:44:

De hondjes daar naartoe gaat niet werken. Dan hebben ze in totaal 4 honden waarvan de ene van ons de boel steeds op stelten zet.

Qua financieel plaatje vind ik het wel zo fair om er een vergoeding tegenover te zetten. Mijn ouders hebben het financieel niet breed en de tijd die mijn moeder dan in onze honden steekt kan ze niet gebruiken om ergens te werken. Ik zat zelf te denken aan 12,50 per dag. De benzinekosten komen op ongeveer 5 euro per dag. Het is 20 minuten rijden enkele reis. Mijn vriend dacht eerder aan 10 euro per dag.

Als je moeder er werk voor af moet zeggen zou ik dit echt niet als oplossing zien.

Kunnen buren geen oplossing bieden als het maar zo tijdelijk is of ze laten logeren ergens? Btw een hondenpension is goedkoper dan je moeder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven