Statische raamfolie blijft niet zitten. Iemand tips?

10-04-2011 19:29 35 berichten
De titel zegt het al. Ik probeer statische raamfolie aan te brengen, maar het blijft niet op het raam zitten. In de keuken ging het makkelijk, zit zo strak als een huis. In de woonkamer blijft het niet zitten en krullen de randen steeds om. Iemand tips of ideeën?
Alle reacties Link kopieren
quote:rilana_xx schreef op 10 april 2011 @ 22:13:



Heb ook geen idee waarom het niet lukt.



Ik zou het anders ook niet weten. Als het echt niet lukt, zou ik ermee terug gaan naar de winkel.



Heb je ander soort glas in keuken versus woonkamer?
Ben er nog niet aan toe gekomen vandaag. Ga na het eten even pielen.
Alle reacties Link kopieren
En is het gelukt?
Jaaaaaah!!! Het is gelukt. Kwam er achter dat er toch nog een laagje achter de folie zat. Al heb ik die in de keuken dus opgehangen zonder dat laagje eraf te pielen en dat hangt er strak op. Ik snap er nog steeds niets van.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-04-2011 22:47
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als het een raam is waar de zon veel op schijnt, blijft het slecht zitten.

Wij hebben na in een jaar tijd al 3x nieuwe raamfolie te hebben geplakt, (per ongeluk) tegelfolie op het raam geplakt en dat zit al 4 jaar prima vast. In tegenstelling tot die statische raamfolie zit daar lijm op, waardoor het beter blijft zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 14 april 2011 @ 13:04:

Als het een raam is waar de zon veel op schijnt, blijft het slecht zitten.

Wij hebben na in een jaar tijd al 3x nieuwe raamfolie te hebben geplakt, (per ongeluk) tegelfolie op het raam geplakt en dat zit al 4 jaar prima vast. In tegenstelling tot die statische raamfolie zit daar lijm op, waardoor het beter blijft zitten.geweldige tip, maar dan is de folie niet meer statisch toch? dus hoe ga je die er dan ooit afhalen?
Op de slaapkamers heb ik wel gewone plakfolie zitten (kinderen poeren anders de folie eraf). Die kun je er gewoon aftrekken zonder dat er plakresten blijven zitten. Ging in mijn vorige huis ook prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:katieb schreef op 21 april 2011 @ 11:04:

[...]





geweldige tip, maar dan is de folie niet meer statisch toch? dus hoe ga je die er dan ooit afhalen?



Kan er gewoon afgetrokken worden. Mocht die niet lukken, voorzichtig verwarmen met de fohn.

Eventuele lijmresten kun je eraf krijgen met een vochtig microvezeldoekje.

Zo heb ik laatst de ramen schoon moeten maken op mijn werk. De privacyfolie (echte plakfolie) mocht er weer af.
Alle reacties Link kopieren
Anderhalf uur bezig geweest met een stuk raam van 1,3 m breed. Randen blijven niet zitten, ook niet na schoonmaken met spiritus of sop. Telkens wat water eronder werkt ook niet. K...spul, alles eraf getrokken en in de vuilnisbak gedonderd. Drie uur chagrijnig geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven