Ik ben bang help mij

09-01-2017 03:36 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik heb hier al een keer om advies gevraagd dus vandaar dat ik nogmaals jullie hulp nodig heb.



Ik ben 22 jaar en getrouwd en ben momenteel 22 weken zwanger. Het gaat niet goed tussen mijn man en ik. Hij mishandelt mij en slaat mij. Ik durf niet goed bij hem weg te gaan want ik ben bang dat het uit de hand loopt. Aangezien in mijn cultuur scheiden als schande wordt gezien ben ik nog steeds bij mijn man alleen ben ik doodsbang want ik ben namelijk zwanger. Ik durf met niemand te praten omdat ik mij heel erg schaam hiervoor en weet niet wat ik moet doen. Vanochtend kwam hij dronken thuis en heeft hij mij van het bed gesleurd en een flink klap gegeven waardoor ik even uit balans ben geraakt en ben gevallen. Ik ben bang dat er iets met de baby is. Ik heb vandaag geprobeerd met de buurvrouw te praten en met hints tot haar door te dringen dat het niet goed gaat maar is helaas niet gelukt. Vanavond was het weer raak hij heeft mij weer geslagen aangezien ik hierdoor een flinke blauwe plek ga krijgen kan ik morgen niet naar school want dan moet ik het uitleggen hoe ik aan die blauwe plek kom.

En ik wil niet dat hij erachter komt dat ik stappen aan het nemen ben om bij hem weg te gaan.

Ik kan niet meer ik ben echt op ik voel mij zo dom en alleen en ik weet niet wat ik moet doen please help mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 12 januari 2017 @ 09:53:

Zou het niet kunnen, dat To een plan heeft opgesteld met moondancer en dat dit daar onderdeel van is? Kun je overal zo op de Blijf groep komen of zijn er misschien nu geen plekken, waardoor ze even bij zus moet blijven?Moondancer is niet haar hulpverlener die heeft haar alleen de juiste kant op gewezen.
Moedig dat je een besluit hebt genomen en voor jezelf en je kind kiest! Ontzettend dapper! En fijn dat je zus je helpt en opvangt, daar heb je nu echt wat aan. Straks heb je hopelijk de rust en veiligheid om te kijken hoe je verder gaat. Veel kracht voor jou!




Wat lief en fijn om te lezen hoe jullie TO steunen en oprecht meeleven. Daar word ik blij van.

Sterkte meid.
Alle reacties Link kopieren
Het traject van jouw hulpverlener volgen en niet naar je Zus gaan, hoe graag je ook zou willen. Anders zijn straks zowel jij als jouw zus slachtoffer van die zogenaamde 'eer'wraak. Je kunt wel telefonisch contact houden met jouw vrijgevochten zus, en pas wanneer je gesetteld bent in een veilige omgeving op jezelf kan je elkaar opzoeken.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Jada!



Ik vraag me af of er ook manieren zijn om te voorkomen dat de politie je vermissing gaat onderzoeken. Professionals die je proberen op te sporen als je man aangifte doet, kan je niet gebruiken. Moondancer weet vast of dat via een hulporganisatie kan.



Verder begrijp ik je keuze, maar zou ik zelf voor een combinatie hebben gekozen: met je zus bij een hulporganisatie langs en daar melden dat je eerst bij je zus op adem wil komen voor je bij hun onderduikt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het to? Waar ben je nu?
Alle reacties Link kopieren
Ben toch benieuwd hoe het met to is?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang help mij pt. 2



Hier vind je de update.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 17 januari 2017 @ 22:46:

Ik ben bang help mij pt. 2



Hier vind je de update.Ah dank je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven