Kleur stoelen gezocht!

17-01-2017 21:33 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op zoek naar nieuwe eetkamer stoelen..of Naja we hebben ze al uitgezocht maar nu nog de kleur..we willen graag 4 grijze stoelen en dan 2 in een andere "pakkende" kleur..

Ik dacht elke keer aan oud roze maar twijfel nu ineens toch..iemand nog leuke ideeen?

Kleur van het grijs kan lichtgrijs maar ook donkergrijs, dus alles wat daarbij past!



Zulk soort stoelen zullen het worden, heb nog geen plakrechten!

http://www.debommelmeubel ... -stof-beige-inari-26.html
Alle reacties Link kopieren
Bij grijs kan zo´n beetje alles. De vraag is meer; hoe is de rest van de ruimte waar ze in komen te staan?
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt aan de rest van je inrichting en kleuren.
Ben je niet bang, dat die stoelen er binnen de kortste keren er niet meer uitzien, omdat ze onder de vlekken zitten?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind trouwens lichtgrijs het mooiste, ik zou nooit voor antraciet gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 17 januari 2017 @ 21:38:

Ben je niet bang, dat die stoelen er binnen de kortste keren er niet meer uitzien, omdat ze onder de vlekken zitten?Lijkt mij ook met stof. En ik vind ze eerlijk gezegd ook echt niet mooi... maar het is TO's huis, natuurlijk.
quote:pamelacourson schreef op 17 januari 2017 @ 21:40:

[...]





Lijkt mij ook met stof. En ik vind ze eerlijk gezegd ook echt niet mooi... maar het is TO's huis, natuurlijk.Wij mogen ze toch niet mooi vinden?
En super onpraktisch ook.

Zeer vlek gevoelig.
Alle reacties Link kopieren
We zijn net verhuisd, hebben alles bewust nog wit gehouden, we gaan nu langzaam inrichten met nieuwe spullen..dus het kan echt nog alle kanten op..de tafel is heel donkerbruin eiken, tegen het zwarte aan

En gelukkig vind niet iedereen ze mooi, anders zou iedereen hetzelfde in huis hebben staan..smaken verschillen!

We hebben nu ook stoffe stoelen..donkerbuin, een beetje tweed (schrijf je dat zo??) stof..die zien er na 7 jaar nog zo goed als nieuw uit!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook stoelen van hetzelfde materiaal: 3 lichtgrijze, 1 lichtblauwe, 1 groene en 1 gele. Staat hartstikke leuk. En wat betreft schoonhouden (en ok, ik heb dan geen kinderen) maar wat doen jullie met je stoelen dat ze zo vies worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:maribos schreef op 17 januari 2017 @ 21:43:

We zijn net verhuisd, hebben alles bewust nog wit gehouden, we gaan nu langzaam inrichten met nieuwe spullen..dus het kan echt nog alle kanten op..de tafel is heel donkerbruin eiken, tegen het zwarte aan

En gelukkig vind niet iedereen ze mooi, anders zou iedereen hetzelfde in huis hebben staan..smaken verschillen!

We hebben nu ook stoffe stoelen..donkerbuin, een beetje tweed (schrijf je dat zo??) stof..die zien er na 7 jaar nog zo goed als nieuw uit!



Maar dan kies je toch een kleur die je zelf mooi vindt? Bij grijs staat vrijwel alles. Oudroze vind ik zelf dan weer net niet zo, ik heb het idee dat je van landelijk houdt en daar ben ik niet zo van.



Ik zou zelf dan eerder denken aan een groentint, of een lichtere kleur poederroze, of okergeel, maar je kan nog alles kiezen. Misschien kun je eens op pinterest kijkrn voor ideeen.
Alle reacties Link kopieren
Ooow al uren zitten zoeken op pinterest..maar nog steeds die twijfel..dacht misschien hebben jullie nog ideeen..ben idd meer van landelijk dan modern/strak
Alle reacties Link kopieren
quote:maribos schreef op 17 januari 2017 @ 21:50:

Ooow al uren zitten zoeken op pinterest..maar nog steeds die twijfel..dacht misschien hebben jullie nog ideeen..ben idd meer van landelijk dan modern/strakBij een landelijk interieur en dit soort stoelen zou ik ze zelf allemaal grijs houden. En dan ergens anders kleur toevoegen.
Aqua!
Alle reacties Link kopieren
Grijs en oudroze ben ik eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee. Eerlijk, ik verkoop banken en 80% is grijs of antraciet. Lekker veilig. Als dat bij jullie nog niet zo is en het gaat maar om twee afwijkende stoelen, zou ik eens nadenken over geel of groen. Dat zijn kleuren die makkelijk combineren. Geel combineert met bijna alles en groen zou ik zelf alleen niet combineren met rood omdat het dan meteen zo kersterig wordt, maar is wel weer leuk met blauw, geel, paars, andere kleuren groen. Wit of ecru kan ook. Of licht- en donkergrijs combineren.



Dat je geen knalgroen bankstel koopt, of tegels legt in paars, snap ik helemaal, zou ik ook niet doen. Maar twee stoelen in een afwijkend kleurtje, volgens mij kun je daarmee doen wat je wilt.

Er is zelfs niks mis met twee andere stoelen, dus als je ze over een jaar of vijf beu bent zet je er gewoon twee totaal andere stoelen neer, of een bankje. Zet je er twee totaal andere stoelen neer zou je ook kunnen kiezen voor rood (is met dat stof minder geslaagd).



En informeer even naar protexx. Worden je stoelen vlekafstotend van.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat altijd zooo lelijk! No offence hoor, maar doe dan of alle stoelen in een kleur, of geen. Niet dat half-half ik-wil-wel-maar-ik-durf-niet gedoe. Elke keer als ik dat bij mensen zie krijg ik het idee dat ze de grijze stoelen al hadden maar een grotere tafel kregen en grijs uitverkocht was. Of zoiets. Het staat helemaal niet "speels" of "pakkend", het staat vooral tuttig en behoudend.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Overigens lijken oudroze stoelen me wel mooi, maar ik zou ze dan gewoon alle zes in oudroze doen.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 17 januari 2017 @ 21:59:

Ik vind dat altijd zooo lelijk! No offence hoor, maar doe dan of alle stoelen in een kleur, of geen. Niet dat half-half ik-wil-wel-maar-ik-durf-niet gedoe. Elke keer als ik dat bij mensen zie krijg ik het idee dat ze de grijze stoelen al hadden maar een grotere tafel kregen en grijs uitverkocht was. Of zoiets. Het staat helemaal niet "speels" of "pakkend", het staat vooral tuttig en behoudend.

Zo zie je smaken en ideeën verschillen. Ik zou een knal kleur nemen dus een geel, groen of blauw maar dan niet zo zachte kleur.



Wij hebben nu ook twee verschillende kleuren. Alleen de knal kleur(fel blauw) vonden wij echt te veel aanwezigheid. Dan werd gericht zo blauw aanwezig vlak.
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens uit of je gemakkelijk met de stoelen aan kunt schuiven. Een armstoel aan de eettafel zou eigenlijk wieltjes moeten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze wel mooi. Heb zelf ook stoelen in die stijl. Ik zou zelf geen kleur toevoegen, maar alle stoelen dezelfde kleur en op de eettafel iets opvallends in een leuke kleur.

Je kunt dan vaker afwisselen en het oogt minder rommelig. Succes met shoppen!
Alle reacties Link kopieren
Donkergrijs met blauw en okergeel
Alle reacties Link kopieren
Oudroze erbij wordt meteen zo'n vrouwenhuis vind ik. Past wel bij mij, maar niet bij mijn man en hij woont er ook.

Geel vind ik erg mooi, hebben vrienden van ons ook als accentkleur en dan icm grijs. En alle 4 de stoelen geel. Vind dat heel tof!

Groen is ook mooi vind ik.

Wij hebben zelf bij onze antraciete bank (jaja, lekker veilig) een knaloranje (daar heb je de gedurfde tegenhanger van de veilige bank) loveseat. We hebben een tegelvloer die voornamelijk beige is. Dan donkerbruine salontafeltjes en een beige met gebroken wit kleed. Onze kast is wit met hoogglans beige en op de muur achter die kast zit behang met rood/oranje motief. Verder is 1 muurtje geschilderd met metallic koperverf en daar borduren we op verder. Beige, rood, oranje en koper als kleur in accessoires, kussentjes enz. Ik vind het zelf erg mooi geworden bij ons met die verschillende tinten beige en dan de knalkleuren van het behang en de stoel erbij. Toch 1 geheel, maar niet alles in 1 accentkleur.
Alle reacties Link kopieren




"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:suuz393 schreef op 17 januari 2017 @ 21:46:

Wij hebben ook stoelen van hetzelfde materiaal: 3 lichtgrijze, 1 lichtblauwe, 1 groene en 1 gele. Staat hartstikke leuk. En wat betreft schoonhouden (en ok, ik heb dan geen kinderen) maar wat doen jullie met je stoelen dat ze zo vies worden?Kinderen en kleinkinderen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Tickel! Net wat moderner

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven