Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VI

17-01-2017 22:15 2994 berichten
Deel I, II, III,IV en deel V zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen maar laten we het vooral gezellig houden









Link naar deel V

Link naar deel IV

Link naar deel III

Link naar deel II

Link naar deel I
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Sorry ook tvp
Bladora, volgende keer als laatste achter blijven en dan betalen?
Tvp
We waren laatst bij een all you can eat.

We gingen naar buiten en er stond een heel zielig jongetje naast een berg kots.

Zijn ouders in alle staten natuurlijk en dat jongetje had een mooie smoking aan.

Dus ik mompel half in mezelf 'zonde, ik zou weer even naar binnen gaan'.

Dus voor die smoking, zat een hele rode kotsvlek op zijn witte blouse en ook op zijn broek. Om een doekje of water te vragen ofzo.



Die moeder 'nou, ik denk niet dat we terug mogen' en kijkt me raar aan.

Man de hele tijd daarna melig, alsof ik zo'n enge moeder ben die met een psychotische blik zo'n kind weer naar binnen sleurt om alsnog voor 15 euro naar binnen te commanderen.
Een verhaal van een collega bij wijze van tvp:

Toen ze studeerde at ze iedere week met haar jaarclub bij een ander jaarclubgenootje, kosten werden verdeeld over alle aanwezigen. Om het leed van een paar keer per jaar een krijsende meisjes-jaarclub in je keuken wat te verzachten, hadden ze de afspraak dat huisgenoten desgewenst gratis (dus op kosten van de jaarclub) mee konden eten.



Na haar afstuderen kwam ze een oud-huisgenoot van een jaarclubgenootje tegen en het gesprek kwam op die etentjes. Mijn college zei iets in de strekking van: "Ach, je hield er in ieder geval een gratis maaltijd aan over, toch?" Waarop de oud-huisgenoot verbaasd reageerde. Bleek dat die jaarclubgenoot dus al die jaren zowel aan de jaarclub als aan haar huisgenoten de kosten doorberekende en zelf dus winst maakte iedere keer als de jaarclub bij haar kwam eten. 't Zal over 4 jaar rustig richting de 100 euro opgelopen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat van die dresscode op de bruiloft....je valt als paar in je "gewone" kloffie wel op tussen de gala natuurlijk. En gelijk een tvp
die ik wilde bestaat al...
Bladora, jij had wel die drankjes van 'jouw rondje' betaald?
Tvp
Ook een ordinaire tvp
Tvp
quote:Het-groepje schreef op 18 januari 2017 @ 07:11:

We waren laatst bij een all you can eat.

We gingen naar buiten en er stond een heel zielig jongetje naast een berg kots.

Zijn ouders in alle staten natuurlijk en dat jongetje had een mooie smoking aan.

Dus ik mompel half in mezelf 'zonde, ik zou weer even naar binnen gaan'.

Dus voor die smoking, zat een hele rode kotsvlek op zijn witte blouse en ook op zijn broek. Om een doekje of water te vragen ofzo.



Die moeder 'nou, ik denk niet dat we terug mogen' en kijkt me raar aan.

Man de hele tijd daarna melig, alsof ik zo'n enge moeder ben die met een psychotische blik zo'n kind weer naar binnen sleurt om alsnog voor 15 euro naar binnen te commanderen. Ter ondersteuning van die gedachtegang: dat jongetje had overduidelijk wel weer ruimte voor een nieuwe ronde...
Alle reacties Link kopieren
Niet een heel bijzondere maar voor mij toch onbegrijpelijk. Laatst in de supermarkt kwam ik een bekende tegen. Ze ging toch maar naar een andere winkel want daar was de bloemkool 15 cent goedkoper!

Ik kan niet in iemands portemonnee kijken en ik snap ook dat mensen naar reclames en acties kijken. Maar helemaal naar de andere kant van het dorp rijden voor 15 cent? Nee
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:Cucina schreef op 18 januari 2017 @ 07:25:

Niet een heel bijzondere maar voor mij toch onbegrijpelijk. Laatst in de supermarkt kwam ik een bekende tegen. Ze ging toch maar naar een andere winkel want daar was de bloemkool 15 cent goedkoper!

Ik kan niet in iemands portemonnee kijken en ik snap ook dat mensen naar reclames en acties kijken. Maar helemaal naar de andere kant van het dorp rijden voor 15 cent? Nee

Ik doe dat dan wel eens, maar dan ga ik niet alleen voor de bloemkool. Maar als ze wist dat de bloemkool daar goedkoper was, dan was ze daar blijkbaar ook al geweest. En dan ga je dus van supermarkt A naar supermarkt B en weer terug naar A. Als je met de auto bent ben je het aan benzine kwijt.

Ik had ook een kennis, die ging naar de stad om een inktcartridge voor de printer te halen, omdat ze in die winkel veel goedkoper waren. Ze vergat daarbij wel dat ze 2 keer 20 km met de auto moest rijden. Daarnaast waren er ook toentertijd bij ons in het dorp al 2 plekken waar je ook cartridges kon kopen en daar hadden ze ook huismerk.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa deel zes alweer!
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Anderhalve pagina TVP's.....je kunt ook gewoon op het sterretje (naast het stafje) klikken hoor......
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Zolang er maar niet anderhalve pagina's opmerkingen over tvps komen waar we ons doorheen moeten worstelen
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
tvp
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Tvp
Dat sterretje werkt niet bij mij
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 18 januari 2017 @ 08:06:

Anderhalve pagina TVP's.....je kunt ook gewoon op het sterretje (naast het stafje) klikken hoor......Dan verschijnt het topic bij mij niet in mijn overzicht...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven