Vreemdgaan

17-01-2017 21:11 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Dit is de eerste vraag die ik hier stel, maar het zit me erg dwars. Al enige tijd ken ik een vrouw wier vriend geregeld vreemdgaat. Iedereen weet het behalve zij........ Ik ken haar niet goed genoeg om het te vertellen, en mijn beste vriend is goed bevriend met haar vriend wat het extra lastig maakt..... wat zouden jullie doen? Bedankt voor het lezen!!!
Huh? Hier juist niemand die vreemdgaat. Ik ken echt geen enkel stel waarvan een van de partners is vreemdgegaan. Huwelijken in mijn omgeving gaan ook nooit stuk .
Alle reacties Link kopieren
Zeggen! Desnoods anoniem. Het gaat om de boodschap, niet de boodschapper. Als ik die vriendin zou zijn zou ik uiteindelijk alleen maar dankbaar zijn!
Alle reacties Link kopieren
Dubbel.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem zou ik NOOIT doen.



Beeld je in. Sta je op, krijg je een briefje/smsje/appje dat jouw partner vreemd gaat. Je weet niet van wie het komt, dus je weet ook niet of je het serieus moet nemen. Je kan het wel tegen jouw partner vertellen, maar die zal nooit de waarheid opbiechten bij zo'n vaag gedoe zonder bewijs. Daar zit je dan, twijfelend over je relatie en over je vriendengroep, want wie was die leukerd die wel een bom onder jouw relatie wilde leggen zonder enige vorm van bewijs en zonder het lef zichzelf kenbaar te maken?



Ik zou iedereen wantrouwen.
Alle reacties Link kopieren
" naar mijn mening gaat bijna iedereen vreemd"

Iedereen heeft recht op zn eigen mening, niet op zn eigen feiten. Het percentage mensen dat vreemdgaat is gewoon vast te stellen dus daar kan gewoon sprake zijn van gelijk of ongelijk.



Jij denkt dat bijna iedereen vreemdgaat, ik denk hooguit de helft, en in ieder geval een van ons zit er naast.



Hier op viva zijn redelijk wat topics van vrouwen/meiden die vermoeden dat hun vriend vreemd gaat maar niet weten wat ze moeten doen om de waarheid boven tafel te krijgen. Die zouden flink gebaat zijn als iemand die ervan wist het ze gewoon zouden vertellen. Kunnen zij ook weer verder met hun leven
hoe weet je dat ze het niet weet?
Alle reacties Link kopieren
Ik persoonlijk zou het willen weten als mijn vriend vreemdgaat,

Je moet er alleen rekening mee houden mocht je het vertellen, dat deze dame partij voor haar vriend kiest die natuurlijk alles zal ontkennen, en dan ben jij de gebeten hond.
Alle reacties Link kopieren
Als jij er mee kunt leven dat zowel zij als hij boos op je wordt, kun je het vertellen. De vreemdganger zal je een verrader vinden en als zij niet wil zien dat haar vriend vreemd gaat, zal zij in het begin ook boos op je worden.



Ik brand mijn vingers er niet meer aan. Heb 2 keer in die situatie gezeten met goede vriendinnen en het gezeik wat er van kwam was echt niet grappig. Uiteindelijk zijn ze in beide gevallen wel bijgedraaid, maar heb hen ook gezegd dat als ik ooit nog eens in zo'n situatie kom, dat ik iets weet over hun partners, ik gewoon mijn mond hou. Dat begrijpen ze na alles wat er gebeurd is ook gelukkig wel.
Alle reacties Link kopieren
Vertellen!
Alle reacties Link kopieren
Vind het zelfs kwalijk als je niets zegt. Lekker dan, straks krijgt zij een soa met alle gevolgen van dien omdat niemand 'zijn vingers eraan wil branden'. Zou wel eerst die vent aan zn jasje trekken en zeggen dat hij het moreel gezien verplicht is om te vertellen als zij er niets van weet. Ik ken wat gevallen die er idd een soa aan hebben overgehouden met onvruchtbaarheid en HIV. Nou dan mag iedereen kwaad zijn op mij maar ik zou t vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Als je 100% zeker bent met wie hij allemaal precies is geweest, dan kan je haar een keer, tussen neus en lippen door, vragen hoe dat nu werkt voor haar, zo'n open relatie. Aangezien haar vriend al met die & die & die is geweest het afgelopen jaar en of zij misschien wat discreter is met haar extraatjes.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
goh veel mensen roepen 'niet mee bemoeien'



Leuk voor die meid, dat de hele omgeving te bang is om wat te zeggen 'of het is jouw zaak niet'.

Ik hoop dat iemand eens de ballen krijgt om te zeggen 'joh, die vriend van jou .. '.



Wat kan mij dat nou schelen als ze boos op me worden.

Ik zou gewoon zeggen wat ik gezien heb
quote:lille_girl schreef op 18 januari 2017 @ 18:12:

goh veel mensen roepen 'niet mee bemoeien'



Leuk voor die meid, dat de hele omgeving te bang is om wat te zeggen 'of het is jouw zaak niet'.

Ik hoop dat iemand eens de ballen krijgt om te zeggen 'joh, die vriend van jou .. '.



Wat kan mij dat nou schelen als ze boos op me worden.

Ik zou gewoon zeggen wat ik gezien hebPrecies.
Ken je dat fenomeen: don't shoot the messenger? het kan zijn dat zijn vriendin boos op jou wordt he?



I
Hmm....heb dat ooit meegemaakt.

Ik kende haar toen ook niet zo goed (later wel), en ze vertelde me later dat ze het echt heel vreselijk had gevonden dat niemand de moeite had genomen om het haar te vertellen, dat er eigenlijk telkens tegen haar gelogen werd en er altijd mooi weer werd gespeeld.

Een vriend van haar (toenmalige) vriend heeft het uiteindelijk tegen haar verteld.

Mocht ik ooit weer in zo'n situatie komen, dan vertel ik het wél.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 17 januari 2017 @ 21:30:

Ik twijfel nog







Laat je het even weten als je eruit bent?
kennis is knowledge
Alle reacties Link kopieren
Wat een enorm dilemma dit... Aan de ene kant zijn alle reacties met als boodschap dat ik me er niet mee moet bemoeien helemaal juist. Aan de andere kant, ik zou het zelf ook willen weten! Ik kan haar niet vragen of ze een open relatie heeft, aangezien ze er zelf altijd erg duidelijk over is dat als haar vriend vreemd zou gaan, ze het gelijk uit zou maken.



Ik ga haar vriend denk ik confronteren. Dat lijkt me het beste voor nu
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 17 januari 2017 @ 21:39:

Briefje door de deur als je denkt dat je het zelf zou willen weten als je vent vreemdgaat.Dit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Weet je, het is nooit goed.

Als je het vertelt, dan ben je de gebeten hond/bemoeial. En als je het niet vertelt dan is het ook niet netjes, want.. 'ik zou het wel willen weten/heb de ballen' etc..

Doe gewoon wat je zelf denkt dat goed is. Is geen goed of fout, het gaat om de intentie.

Persoonlijk zou ik willen weten als mijn vriend vreemd zou gaan en zou ik dankbaar zijn als iemand mij het zou vertellen (wel met feiten etc. dus goed onderbouwd). Ik zou het echter niemand kwalijk nemen als iemand mij het niet zou vertellen, het is tenslotte mijn leven..

Mensen vinden het vanzelfsprekend dat je niet met hun leven bemoeit, dus niet raar opkijken als zulke dingen ook niet worden verteld.

Het blijft lastig.. alleen maar verliezers hier
Alle reacties Link kopieren
Vertellen. Ik vertel dit soort dingen altijd en tot nu toe heeft niemand me dat kwalijk genomen. En al namen ze me dat wel kwalijk, liever dat dan dat ik medeplichtig ben aan het bedrog.
Als je vindt dat ze dit niet verdient, vertellen die boel !
quote:pantoffel81 schreef op 18 januari 2017 @ 19:17:

Ken je dat fenomeen: don't shoot the messenger? het kan zijn dat zijn vriendin boos op jou wordt he?



IJa dus?
Wat ik in jouw geval zou doen, TO, is gewoon zelf vreemdgaan. Zo "vreemd" is dat niet hoor: de meerderheid van de wereldbevolking doet het (alleen hier op Viva niet, natuurlijk).
Alle reacties Link kopieren
Heeft jouw vriend die vreemdganger niet geconfronteerd nog? Het is toch een goede vriend van hem? Maar goed je kan zelf ook eens de waarheid tegen hem zeggen, dat t een eikel is die bedriegt terwijl iedereen het nog weet ook. Laat hem maar zweten.



Als die meid er zelf altijd duidelijk over is dat ze niet besodemieterd wil worden, kan je ook eens aan haar vragen of ze het wil weten wanneer haar vriend vreemd gaat. Of wat twijfel zaaien.
quote:Annelleke schreef op 19 januari 2017 @ 08:27:

Vertellen. Ik vertel dit soort dingen altijd en tot nu toe heeft niemand me dat kwalijk genomen. En al namen ze me dat wel kwalijk, liever dat dan dat ik medeplichtig ben aan het bedrog.



Huh? Hoeveel mensen ken jij die vreemdgaan? Ik ken niemand die vreemd gaat....

Of ze vertellen t niet aan me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven