laos of vietnam?

16-01-2017 11:22 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hola allemaal!

Zie de titel, vertrek over een week. Ik heb ruim 3 weken de tijd. Wat zouden jullie aanbevelen?
Alle reacties Link kopieren
Lees mee heb ook plannen om die kant op de gaan . Helaas geen tips
het is zoals het is,daar moet je het mee doen
Alle reacties Link kopieren
De laatste berichtjes niet meer gezien voor ik mijn ticket geboekt heb, dus het is toch Vietnam geworden! Kijk er enorm naar uit . Mochten er nog meer tips of ervaringen (altijd leuk om je reisverhalen te delen toch?) zijn voor die bestemming dan hoor ik het graag.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens of je hier wat aan hebt. https://www.azie-expert.nl/vietnam/back ... e-vietnam/
You can never have too many hats, gloves and shoes
Hoi An niet overslaan!
Oh en in HCMC kun je bij Shri bar voor relatief weinig mega sjiek uit eten met een fantastisch uitzicht. 30 euro voor wat cocktails en een bord pasta als ik 't me goed herinner.



En Ha Long Bay zou ik met Vega travel / Vega tour (?? zoiets) doen. Goed geregeld, jonge mensen en leuke activiteiten.
Alle reacties Link kopieren
Vietnam vind ik van zuid oost azie(ben in elk land ook geweest)het meest verschrikkelijke land, mensen onvriendelijk, ontzettend druk met brommers en scooters. Gewoon niet mijn land.

Hoi An is dan nog wel leuk en Halong Bay. In Hanoi de eggcoffee proberen!
Leuk!! Goede keuze, ik vond Vietnam mooier dan Laos, maar Laos vriendelijker



In Vietnam vond ik het zuiden meer indrukwekkend dan het noorden. Vooral de mensen vond ik aardiger in het zuiden, maar mooi om het verschil te zien en in 3 weken kan je veel doen.



- Mekong Delta (let goed op het bureau en de tour per boot om te voorkomen dat je tussen honderden bootjes op de delta ligt.)

- Ho Chi Minh stad / Saigon: vond ik heel indrukwekkend. Co Chi Tunnels, Redemdant museum, etc.

- Mui Ne (hier heb je zandduinen en de fairy waterfall waar je heen kan lopen door een riviertje, heel leuk!)

- Hoi An

- Hue heb ik zelf slechts in 2 uurtjes gezien omdat mijn vliegtuig daar een tussenstop maakte ;) En dat was wat mij betreft genoeg voor die stad.

- Halong Bay (bespaar hier niet op de boot die je boekt. Wij hadden een iets duurdere boot en dat was perfect! Van aantal anderen gehoord dat ze voor de goedkope opties gegaan waren en die zaten allemaal op boten met kakkerlakken. Misschien pech, maar ik zou het risico niet willen nemen).

- Nin Binh: ligt ten zuiden van Halong Bay. Het plaatsje zelf is niks, maar je kunt er prachtige trekkings doen. Ook naar een tempel die toen nog gebouw werd, en wellicht nu dus af is). Heel mooie natuur!

- Hanoi

- Sapa als je tijd hebt.



Verder vond ik Vietnam heel fijn om te reizen. Wij hebben veel met sleeping cars gedaan: bussen waarin je kan slapen en dat was prima te doen. Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven