Naïef over vriendschap van vriend?

06-01-2017 09:40 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me het volgende af. Ik heb een lange relatie van 11 jaar gehad en sinds een maand of tien samen met mijn nieuwe vriend.



Al voordat we officieel wat samen kregen heeft hij aangegeven een goede vriendin te hebben die hij af en toe spreekt. Geen probleem wat mij betreft en hij doet er ook niet geheimzinnig over.

In de tijd dat we samen zijn heeft hij niet met haar afgesproken maar ik had ook geen idee of ze dat 'voor mij' wel vaker deden.



Alleen sinds kort is de manier van appen door haar anders. Ze spreekt hem aan met schatje, lieverd, lekkertje... De gesprekken gaan erover dat het tussen haar vriend en haar niet zo goed gaat.



Ik heb bij mijn vriend aangegeven het niet oke te vinden als ze hem aanspreekt met lekkertje en dat kon hij wel begrijpen en zou haar daar op aanspreken. Nu zijn we wat weken verder, heeft hij haar er niet op aangesproken en stuurt ze meer dubbelzinnige appjes en foto's.



Hij wil dit telefonisch met haar bespreken maar alleen als ik er niet bij ben en haar vriend er ook niet is. Haar vriend keurt hun vriendschap namelijk niet goed.



Ben ik naïef of moet ik me niet druk maken over hun vriendschap?
Alle reacties Link kopieren
Hamaika. Dat gesprek komt er niet of jij wordt weggezet als de moeilijke en jaloerse vriendin in zijn vriendenkring. Dit soort concurrentiestrijd tussen vrouwen vindt plaats omdat wij dit soort mannen steeds weer het voordeel van de twijfel geven in relaties. Terwijl iemand die meerdere vrouwen aan het lijntje houdt helemaal geen relatie materiaal is. Het enige wat je bereikt is dat jij wordt weggezet als achterlijk jaloers en hij zal zich nog stiekemer gaan gedragen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 07 januari 2017 @ 11:49:

Hamaika. Dat gesprek komt er niet of jij wordt weggezet als de moeilijke en jaloerse vriendin in zijn vriendenkring. Dit soort concurrentiestrijd tussen vrouwen vindt plaats omdat wij dit soort mannen steeds weer het voordeel van de twijfel geven in relaties. Terwijl iemand die meerdere vrouwen aan het lijntje houdt helemaal geen relatie materiaal is. Het enige wat je bereikt is dat jij wordt weggezet als achterlijk jaloers en hij zal zich nog stiekemer gaan gedragen.Eens, dat is ook mijn ervaring. Vaak geeft dat de andere partij alleen maar meer koren op haar molen. Ik heb toen bij mijn vriend ook een appje gezien, waarbij de andere vrouw hem erg zielig vond omdat ik hem die vriendschap niet gunde. En ja hij werd alleen maar stiekemer.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor je bent helemaal niet naief hoor;) En wat stuurt hij haar zoal voor gezellige berichtjes?
Het klinkt alsof zijn vriendin de lijntjes wat strakker trekt nu haar relatie op klappen staat en hij al 10 maanden een relatie met jou heeft. Zoiets als: 'ik hoef hem niet echt, maar ik wil ook niet dat een andere vrouw bij hem op 1 staat, dus ik eis mijn portie aandacht op'. En ik denk dat jouw vriend best weet dat zij zo is. Misschien vindt hij dat ook wel een beetje lekker, die aandacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 14 januari 2017 @ 09:36:

Het klinkt alsof zijn vriendin de lijntjes wat strakker trekt nu haar relatie op klappen staat en hij al 10 maanden een relatie met jou heeft. Zoiets als: 'ik hoef hem niet echt, maar ik wil ook niet dat een andere vrouw bij hem op 1 staat, dus ik eis mijn portie aandacht op'. En ik denk dat jouw vriend best weet dat zij zo is. Misschien vindt hij dat ook wel een beetje lekker, die aandacht.



Dat vind het lekkertje inderdaad erg lekker..

En to maar vechten ertegen..hoe lang blijf je dat nog doen to?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dodo68 schreef op 06 januari 2017 @ 09:59:

[...]





Ik krijg niet helemaal duidelijk of ze ooit wat samen hebben gehad of gedaan. Ik weet wel dat dit in zijn vorige relatie ook een big issue was. Uiteindelijk heeft hij bij haar overnacht om de boel met z'n ex te laten ploffen. Als ik het zo typ klinkt het beetje bizar...





Nou, daar heb jij jouw antwoord,
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Geronimo2 schreef op 07 januari 2017 @ 09:31:

Misschien hem even toefluisteren dat zijn vriendin zo belangrijk is voor hem dat hij op het punt staat een tweede vriendin kwijt te raken door haar. En niet zozeer omdat zij bestaat maar vooral dat hij weinig respect heeft naar zijn eigen partner als het gaat om het gedrag van die vriendin. En dan afsluiten met de vraag of jouw opmerking genoeg voor hem is om bij haar een nacht door te brengen.



Persoonlijk zou ik er voor bedanken om mijn hele leven te concurreren met iemand die gestimuleerd wordt door mijn eigen partner. Just saying.

Dit.



Die twee mensen verdienen elkaars 'vriendschap' waarin ze dus elke keer bewust relaties met anderen aangaan zodat 'het spel' tussen hen opnieuw kan beginnen. Niets is officieel dus bewijs het maar eens. Wel toevallig dat de vriend van 'vriendin' dit ook niet moet? Wel toevallig dat zij nu weer in een lastige periode met haar vriend zit toch? Wel toevallig dat zijn ex flipte hiervan en dat slapen bij die 'vriendin' het definitieve einde betekende? Echt bizar.Neuken hoeft nog niet eens een onderdeel van dit gedoe te zijn, het heen-en-weer spel van aantrekken en afstoten kan voor hen al voldoende zijn. En jij maar ook haar vriend worden dan als een stimulans voor hun 'spel' gebruikt.



Ik zou hier echt ver weg van blijven, opbokken en zoek het samen maar uit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Dit is geen vriendschap hoor.



Vriendschap tussen mannen en vrouwen kan best, maar niet met aandachtzoekende vrouwen die lekkertje zeggen en aandachtzoekende mannen die daar van genieten.
Alle reacties Link kopieren
En laat hem anders onze reacties lezen. Hij is echt de enige die 'geen enkel probleem' ziet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik noem mijn vrienden ook lieverd, lekkertje vind ik weer wat anders..
Alle reacties Link kopieren
Een update. Ik heb aangegeven dat het voor mij echt niet oke is. Ik heb er een paar dagen over na kunnen denken ivm kort reisje. Gisteravond de knoop doorgehakt dat we hier niet uit komen en we zijn uit elkaar.



We hebben elkaar vanmorgen gesproken. Hij had haar een berichtje gestuurd om te vertellen dat ik de relatie heb verbroken. Hij vertelde me dat haar reactie op dat nieuws voor hem z'n ogen heeft geopend en heeft de vriendschap met haar verbroken.



Nu twijfel ik.... Misschien zag hij het echt niet en is er nog een kans voor ons....?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zag hij het wel. Zijn vorige relatie is toch om precies dezelfde reden geklapt? En daar had hij bewust op aangestuurd door bij de betreffende mevrouw te blijven slapen.

Geloof je zelf dat hij die vriendschap heeft verbroken? En zo ja, dat dat blijvend is? Ik betwijfel het ten zeerste.



En jullie relatie is uit en het eerste wat hij doet is de mevrouw inlichten. Mwah.
Ik ben het eens met LaFleurNoire. Natuurlijk zag hij het wel. Ik geloof er niets van dat hij de "vriendschap" verbroken heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dodo68 schreef op 14 januari 2017 @ 14:24:

Een update. Ik heb aangegeven dat het voor mij echt niet oke is. Ik heb er een paar dagen over na kunnen denken ivm kort reisje. Gisteravond de knoop doorgehakt dat we hier niet uit komen en we zijn uit elkaar.



We hebben elkaar vanmorgen gesproken. Hij had haar een berichtje gestuurd om te vertellen dat ik de relatie heb verbroken. Hij vertelde me dat haar reactie op dat nieuws voor hem z'n ogen heeft geopend en heeft de vriendschap met haar verbroken.



Welke reactie was dat dan?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Afijn dus jij moet het eerst uitmaken om wel serieus genomen te worden? Hij had je hoog zitten zeker?

Maar goed, wat jij wilt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dodo68 schreef op 14 januari 2017 @ 14:24:

Hij vertelde me dat haar reactie op dat nieuws voor hem z'n ogen heeft geopend en heeft de vriendschap met haar verbroken.



Nu twijfel ik.... Misschien zag hij het echt niet en is er nog een kans voor ons....?Haar reactie viel hem tegen zodat hij de vriendschap heeft verbroken?? Dan was het of geen goede vriendin of wou ze niks meer van hem. In beide gevallen vond hij haar belangrijker dan jou.
Alle reacties Link kopieren
Nee niet doen. Het blijft een slappe bal.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dodo68 schreef op 14 januari 2017 @ 14:24:



Hij had haar een berichtje gestuurd om te vertellen dat ik de relatie heb verbroken. Hij vertelde me dat haar reactie op dat nieuws voor hem z'n ogen heeft geopend en heeft de vriendschap met haar verbroken.





Dus zijn ogen gingen niet open omdat JIJ de relatie verbrak, maar door háár reactie op dat nieuws.



Dat zou voor mij echt de druppel zijn.
anoniem_60617 wijzigde dit bericht op 15-01-2017 02:14
Reden: typfoutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:tigerlily75 schreef op 06 januari 2017 @ 10:46:

[...]





Weet zij dat hij een serieuze relatie heeft?

Ik heb ook een vriend waar ik soms plagende appjes naar stuur, ook wel eens van mijn kat met de poezencontext, gewoon voor de grap maar wel met flirty ondertoon. Onschuldig als de ontvanger het kan waarderen.

Wat vindt zijn vriendin daarvan?
Alle reacties Link kopieren
Hij was dus meer bezig met haar reactie dan met het feit dat het uit was



Kijk lekker verder. Als je nu geen energie meer in hem steekt, dan heb je over een paar maanden een veel leukere man zonder dit soort fratsen.
quote:nachtpaars schreef op 14 januari 2017 @ 18:46:

[...]





Dus zijn ogen ging niet open omdat JIJ de relatie verbrak, maar door háár reactie op dat nieuws.



Dat zou voor mij echt de druppel zijn.Dit!
Alle reacties Link kopieren
quote:clubmedfan schreef op 14 januari 2017 @ 21:48:

[...]





Dit!+ 2
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Door haar reactie zijn zijn ogen open gegaan?



Neenee, wat ik lees tussen de lijnen is: hij heeft niet de reactie gekregen die hij had verwacht (in die zin dat ze zich direct in zijn armen ging storten van zodra ze hoorde dat het uit is tussen jullie). Reactie is tegengevallen, nu is hij zowel jou als haar kwijt.



Ik geloof zelfs niet eens dat hij de vriendschap heeft verbroken.



Sorry als ik cru overkom, maar ik heb het echt wel geleerd na wat ik heb meegemaakt met mijn ex, het was ook zogezegd "een vriendin".



Wees niet naïef meisje. Zorg dat jij als de slimste uit dit verhaal komt en laat die gast links liggen.
Alle reacties Link kopieren
Dodo68: Hoe is het nu? Wil je hem nog steeds een kans geven?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel benieuwd of je hem een kans hebt gegeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven