interieurstijl

17-01-2017 14:06 56 berichten
Ik ben nieuwsgierig naar interieurstijlen en naar tips voor die van mij die ook echt uitvoerbaar zijn. We wonen in een huur-eengezinswoning dus grote verbouwingen zijn uit den boze.



Mijn grote voorkeur heeft de landelijke woonstijl. En dan niet die met de kantjes en de hartjes en de frutsels, maar de stoere variant.

We hebben net een nieuwe laminaatvloer gekocht met brede delen en afgewerkt als een soort boerenvloer. Butsen, slijtplekken (in het beschaafde hoor, niet te gek). We hebben mokkakleurige leren stoelen, een bank in pure chocola en veel vergrijsd rieten manden. verder teakhouten kasten en een crèmewitte kast. De kleuren van de wanden zijn ivoor, licht- en donker vergrijsd beige. Ik ben geen grijs-fan. Vind dat snel te deprimerend. Lampen zijn bij mij brons en industrieel vormgegeven mat-zwart.

Wie heeft nog goede tips voor een verdere aankleding in deze stijl?

En...hoe zijn jullie huizen ingericht?

Ben benieuwd...
Alle reacties Link kopieren
Thanks,



Mijn eigen huis is trouwens ook met bruine leren bank, blauw en geel. Maar ik heb wel heel veel risico genomen en veel gekke dingen. Nog geen seconde spijt van gehad trouwens, het is echt mijn huis.











En in het tussenkamertje heb ik juist weer oranje met het blauw gecombineerd



Alle reacties Link kopieren
Kleuren toevallig aangepast op je glas-in-lood?

Staat mooi samen
quote:herfstappeltaart schreef op 18 januari 2017 @ 10:05:

[...]





Dat brons heb ik juist al 20 jaar, niet echt trendy dus. Ik hou van rust dus saai is wel aan mij besteed :D, maar ik zou wel graag de boel opfrissen zonder de stijl te veranderen. Ik heb nu dus licht lentegroen als accentkleur maar zou best graag uit de band springen met een stoer jeansblauw vloerkleed bijvoorbeeld. Maar ik durf niet...........bij licht en donker vergrijsd beige....voor de echt geïnteresseerden: het zijn de kleuren Waarde en Zeepaardje van Histor.Gewoon DOEN! Juist met inrichting moet je wat durven. Hoe leuk is het om gewoon eens wat uit te proberen?
quote:hiltje schreef op 18 januari 2017 @ 11:02:

Thanks,



Mijn eigen huis is trouwens ook met bruine leren bank, blauw en geel. Maar ik heb wel heel veel risico genomen en veel gekke dingen. Nog geen seconde spijt van gehad trouwens, het is echt mijn huis.



[img]https://myalbum.com/photo/hLaUHwS18CXU_fSDXqv/1k0.jpg[/img]



[img]https://myalbum.com/photo/Y6vKX0CrV4LT/1k0.jpg[/img]



En in het tussenkamertje heb ik juist weer oranje met het blauw gecombineerd



[img]https://myalbum.com/photo/eqSWwZOp879N/1k0.jpg[/img]Wauw jij durft wel zeg. Nee dit is me veel te druk, te veel patronen, te veel van alles hahaha. Maar vrolijk en gezellig staat het zeker hoor. Ik moet uit mijn comfortzone stappen inderdaad. Ik heb net op Wehkamp gekeken (kan geen plaatje plakken) en zag daar een prachtig zeeblauw kleed. Die ga ik maar eens bestellen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee Herfstappeltaart. Wehkamp heeft mooie woonspullen. En gewoon neerleggen, 3 dagen alleen met sokken erop en dan beslissen of je het houd.

Denk dat het heel mooi staat, blauw is mooie kleur voor in huis.
Alle reacties Link kopieren
Oja, als je keuze hebt: neem het kleed zo groot mogelijk. Heel veel kleden zijn eigenlijk te klein en dan staan de meubels erom heen ipv erop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven