Laminaat heeft een vettig laagje, wat te doen?

12-01-2017 13:06 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons laminaat ligt er circa 5 jaar, het laatste jaar zit er een vettig laagje op.

De afdruk van voetstappen is helaas erg goed zichtbaar.

Waarschijnlijk heb ik al die jaren net toch te veel reinigingsmiddel gebruikt.

Alleen, ik krijg het echt niet schoon.

Heb meerdere keren met ammoniak gedweild, daarna 6 weken lang met schoonmaakazijn.

Nu dus met allesreiniger, maar niks helpt...

Heeft iemand DE tip? Ik baal hier erg van.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben altijd speciale ( van de speciaalzaak) laminaatreiniger gebruikt, maar wellicht steeds een beetje teveel.

Nu dus 1 keer allesreiniger, mijn vriend dacht dat beter zou ontvetten. Schoonmaakazijn werd aangeraden door de laminaatboer maar na 6 weken geen resultaat. Je ziet echt afdrukken van schoenen etc. in dat laagje op de vloer. Laagje zelf zie ik niet, glanst ook niet heel opvallend maar die afdrukken, gek word ik ervan.
Alle reacties Link kopieren
quote:stippensokken schreef op 12 januari 2017 @ 14:34:

[...]



Ik stofzuig één keer in de twee weken en haal knoeivlekken er met een vaatdoekje direct af. Plus die 1x per jaar dweilen. Naar mijn mening is mijn vloer niet smerig ofzo. De vloer heeft na zeven jaar nog steeds dezelfde doffe uitstraling als toen 'ie nieuw was.Ik woon nu in een flat dus het loopt bij mij niet zo smerig naar binnen maar als ik 2 weken niet heb gedweild dan is het dweilwater wel smerig.
quote:nina1966 schreef op 12 januari 2017 @ 14:46:

[...]

Ligt dat niet aan de kwaliteit van je vloer? Ik heb toen een best dure genomen maar die ziet er dan ook nu na 15 jaar nog prima uit. Kan er alles mee doen, dweilen met de mop, aceton (nagelak gevallen) kan er zelfs met stalen naaldhakjes op lopen (nou ja toen dan , nu kan ik dat niet meer )Dasty is best agressief. Je kan het proberen op een stuk en dan merk je echt snel waarom ik dit zeg.
Alle reacties Link kopieren
We hebben gedweild met de HG kracht laminaatreiniger, het is wat beter maar nog niet weg. Volgende week nog maar eens met de HG dweilen, wordt vervolgd.
Alle reacties Link kopieren
Glassex of vergelijkbaar spul van een huismerk. Spuiten en met schoon doekje schoonmaken. Op je knieën en dan zo de hele kamer door. Wel eerst stofzuigen.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor.

Komt idd door allesreiniger en andere schoonmaakmiddelen.

Eens in de zoveel tijd, dweil ik met spiritus.

Dan haal je alle resten van reinigingsmiddelen weg.

Daarna gewoon met schoon water dweilen, dan krijg je geen 'laag'.
Alle reacties Link kopieren
Dat is erg veel werk boogschutter, grote oppervlakte...

Ik heb die HG dus al gekocht, zal ik nogmaals proberen, anders inderdaad spiritus, had ik nog niet gebruikt.

( toch heb ik jarenlang netjes met speciale laminaatreiniger gedweild, toch zo'n laagje is echt balen)
Alle reacties Link kopieren
hmmm 2 keer gedweild met de HG, geen verschil. Nu 1 keer gedweild met spiritus, ook niet echt verschil.



Dubro ontvetter maar eens proberen. Is dat speciaal voor de vloer? Weet niet meer wie die tip had.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en even teruggelezen Blue Wonder, ga ik ook proberen...
Alle reacties Link kopieren
quote:sammies schreef op 26 januari 2017 @ 13:23:

hmmm 2 keer gedweild met de HG, geen verschil. Nu 1 keer gedweild met spiritus, ook niet echt verschil.



Dubro ontvetter maar eens proberen. Is dat speciaal voor de vloer? Weet niet meer wie die tip had.Is niet speciaal voor de vloer, maar werkt wel gebruik het voornamelijk voor fornuis en rest van de keuken, maar werkt bijv. ook goed in de badkamer (muv. specifiek kalk enzo).
Alle reacties Link kopieren
Dank je Dormouse, maar is het niet te agressief voor de vloer?

hoewel ik er bijna zelf agressief van zou worden... dat rotlaagje...

na een aantal uren erop lopen zie je weer die voetstappen en afdrukken
Alle reacties Link kopieren
Kan het niet zijn dat de beschermlaag (vernis) er niet meer op zit?

Dan helpt poetsen ook niet.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Denk het niet kopjekoffie, het lijkt echt een film op het laminaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:sammies schreef op 26 januari 2017 @ 13:33:

Dank je Dormouse, maar is het niet te agressief voor de vloer?

hoewel ik er bijna zelf agressief van zou worden... dat rotlaagje...

na een aantal uren erop lopen zie je weer die voetstappen en afdrukkenIk denk het niet- althans, mijn goedkope laminaat kon er prima tegen haha (type laminaat dat dan weer niet tegen rollende bureaustoelen kan om je een idee te geven). Maar lijkt mij niet heftiger dan de gemiddelde producten van HG
Alle reacties Link kopieren
Zsm op naar de winkel voor Dubro, en Blue wonder ( als ik toch op pad moet...) hou jullie op de hoogte :-)
Alle reacties Link kopieren
Succes! 'T zit trouwens in zo'n "plantenspuit" verpakking kun je gewoon opendraaien en een scheutje van in het sop gooien. Dat je geen "gewone" fles verwacht en het niet kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
dank je! Ik zie me al in de supermarkt staan ja.

Zou een scheutje genoeg zijn? Dit is echt ernstig hoor....
Alle reacties Link kopieren
Om te beginnen wel denk ik, je kunt het eventueel erna nog een keer met meer proberen als het niet helpt. Ken je van die reclames dat ze kalk wegboenen met een veeg? Behalve wat smoezelige strepen daar aan de randen van de spons boent het bijvoorbeeld aangekoekte geknoeide tomatensaus mee van je fornuis is best sterk spul dus wat dat betreft (geen aandelen in overigens hahaha).



Gewoon een beetje testen wat de goede verhouding is. Mijn keuken was best klein dus had sowieso niet veel sop nodig voor de vloer daar.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik af en toe laminaat reiniger van Pledge.
Alle reacties Link kopieren
groene zeep!
You're a diamond dear, they can't break you
Alle reacties Link kopieren
Dubro ontvetter en groene zeep, lijkt me allebei te ontvetten.. Ik ga aan de slag komend weekend.



Een laminaatreiniger heeft de problemen veroorzaakt Manji. Bedankt voor het meedenken.
quote:sammies schreef op 27 januari 2017 @ 13:06:

Dubro ontvetter en groene zeep, lijkt me allebei te ontvetten.. Ik ga aan de slag komend weekend.



Een laminaatreiniger heeft de problemen veroorzaakt Manji. Bedankt voor het meedenken.Geen groene zeep op je laminaat doen hoor. Dan doe je er juist nog een vettig laagje bovenop!
Alle reacties Link kopieren
quote:sammies schreef op 27 januari 2017 @ 13:06:

Dubro ontvetter en groene zeep, lijkt me allebei te ontvetten.. Ik ga aan de slag komend weekend.



Een laminaatreiniger heeft de problemen veroorzaakt Manji. Bedankt voor het meedenken.Op de gebruiksaanwijzing van een laminaatreiniger, de van HG zeker, staat dat je tussendoor een krachtreiniger moet gebruiken om de oude glanslagen te verwijderen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel, we hebben 2 keer al met de HG krachtlaminaatreiniger gedweild, werkelijk geen resultaat helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:sammies schreef op 28 januari 2017 @ 12:55:

Tickel, we hebben 2 keer al met de HG krachtlaminaatreiniger gedweild, werkelijk geen resultaat helaas.Is het nu nog vet of alleen dof?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven