Goed bezette camping meivakantie maar niet te ver rijden

15-01-2017 11:00 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een leuke camping in Frankrijk voor ca. 10 dagen in de komende meivakantie, we willen een accommodatie huren.

Ik heb al wel wat gezocht op fora, maar daar worden vaak campings genoemd echt helemaal in Zuid-Frankrijk, zoals bijv Le Colombier, Les Sablons, La Brasilia etc. Het lijken me fantastische campings allemaal, maar die omgeving vind ik echt te ver rijden.

Dat is voor ons nl. ruim 1250 km (vanaf omgeving Nijmegen zeg maar). Voor sommigen zal dat prima zijn, wij vinden het te ver. En een extra overnachting kan natuurlijk, maar vinden wij zonde van de beschikbare tijd én we willen gewoon niet twee dagen rijden van de 10 dagen. Dus dat valt voor ons af.



Dus wil ik kijken naar een andere regio, maar wel zoveel mogelijk zonzeker, voor zover je dat kunt zeggen in die periode. Het is en blijft ook een beetje geluk hebben, dat weet ik.



Onze wensen zijn dus vooral een redelijke/goed bezette camping, en niet de enige in het straatje zijn. Dat hebben we al 2x gehad, en willen we echt niet meer. Wat is dat ongezellig. Ook voor de kinderen zijn er dan bijna geen speelkameraadjes.

Verder vinden we een zwembad met glijbanen leuk. Een overkapt zwembad erbij is fijn, maar geen must. De kids vinden een voetbalveld met kunstgras wel erg fijn, zeker als het dan een keer geregend heeft, is het niet meteen een modderpoel en de rest van de week onbruikbaar.



We zoeken dus iets van rond de 800-900 km rijden (maar max 1000 km).

Ik heb ook gelezen over de Ardèche, bijv Le Pommier, maar die lijkt ons niets. Camping Le Merle Roux wordt ook weleens genoemd, maar ik weet het niet. Ik twijfel enorm over het weer in de Ardèche...

Overigens: we zijn al meermalen in Italië in de meivakantie geweest, Gardameer. Maar nu willen we graag weer eens naar Frankrijk.

Dus: wie wil met me meedenken?
Wij waren vorig jaar ook de enige op de camping in Frankrijk. Vonden we heerlijk trouwens. Nederlanders zijn de enige die dan vakantie hebben, dus ik denk dat je vooral moet zoeken naar Nederlandse campings in Frankrijk.
Alle reacties Link kopieren
In de buurt van Parijs, makkelijk te bereiken per trein (Parijs) en in een schitterend bos gebied, Les Courtilles de Lido. Ze hebben wel veel schade opgelopen door overstromingen, dus je zou even moeten kijken hoe het terrein er bijligt. Wij hebben vorig jaar fietsen gehuurd in het dorpje en een mooie fietstocht langs een kanaal gemaakt. Je kunt ook heel makkelijk een dagje naar Parijs en de bossen in de buurt zijn schitterend om te spelen en te klauteren.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Camping Domaine des Ormes? Ligt in Bretagne, mooie omgeving, niet heel ver rijden en leuk voor de kinderen. Wij zijn er in het voorseizoen geweest en dat was prima! Er is ook een binnenbad, ideaal! En ze hebben verschillende soorten accomodaties. Ook boomhutten, safaritenten en van die drijvende huisjes enz.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Belle- schreef op 15 januari 2017 @ 12:46:

Camping Domaine des Ormes? Ligt in Bretagne, mooie omgeving, niet heel ver rijden en leuk voor de kinderen. Wij zijn er in het voorseizoen geweest en dat was prima! Er is ook een binnenbad, ideaal! En ze hebben verschillende soorten accomodaties. Ook boomhutten, safaritenten en van die drijvende huisjes enz.



Die ziet er zeker mooi uit! Echter, de zwembaden buiten en het golfbad is pas vanaf 11 of 26 mei open. Binnen is wel open, maar áls het lekker weer is vind ik dat ook weer jammer.

Wel een prima afstand zie ik, ca. 800 km.
Ook als het mooi weer is, is de meivakantie vaak nog te koud om buiten te zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Hebben mijn kinderen niet gauw last van . Is meestal zo, als het maar énigszins kan e de zon schijnt, liggen zij in het bad en ik op een ligbedje met een boekje haha. Al is het maar een uurtje.

Het moet wel echt lekker weer zijn wil ik erin gaan. Maar de kids gaan er gerust in, al komen ze er wel sneller uit natuurlijk om weer op te warmen in de badhanddoeken.
Alle reacties Link kopieren
Tips nog welkom!

We zouden ook wel een keer naar de westkust willen, bijvoorbeeld de streek Landes/Gironde ofzo.



Is camping Sequoia Parc bijvoorbeeld een redelijk bezette camping dan? Of La Rive of La Zagarella? En hoe is het qua weer aan de westkust in de meivakantie? Het hoeft geen 30+ tr zijn natuurlijk, maar droog en ca. 20-23 graden is wel prettig.

Iemand ervaring met deze campings/streek/weer in de meivakantie?
quote:mamaonbekend schreef op 16 januari 2017 @ 18:43:

Tips nog welkom!

We zouden ook wel een keer naar de westkust willen, bijvoorbeeld de streek Landes/Gironde ofzo.



Is camping Sequoia Parc bijvoorbeeld een redelijk bezette camping dan? Of La Rive of La Zagarella? En hoe is het qua weer aan de westkust in de meivakantie? Het hoeft geen 30+ tr zijn natuurlijk, maar droog en ca. 20-23 graden is wel prettig.

Iemand ervaring met deze campings/streek/weer in de meivakantie?Kan, maar net zoveel kans op 18 graden en continu regen.
Voor zekerheid voor die temperaturen moet je echt zuidelijker richting provence of de Var. Maar zelfs dan heb je geen zekerheid. Wij hebben een vakantiehuis in de Var en het ene jaar wel eens 28 graden in mei, het jaar erop 16.
De westkust kan Nederlands koud en regenachtig zijn.



Ik zou toch dat eind rijden naar het zuiden en anders kiezen voor een camping bij Parijs en dan Disney, versaille en Parijs bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 16 januari 2017 @ 19:13:

Voor zekerheid voor die temperaturen moet je echt zuidelijker richting provence of de Var. Maar zelfs dan heb je geen zekerheid. Wij hebben een vakantiehuis in de Var en het ene jaar wel eens 28 graden in mei, het jaar erop 16.

Nou idd! Ik zat in 2010 in de Var...dat was geen pretje!



Sequoia parc is in mei niet leeg denk ik. Maar heel druk zal het er ook niet zijn. Wel een mooie camping en leuke omgeving!
Alle reacties Link kopieren
Ja het weer is een gok, dat weet ik. Ook weleens een jaar meivakantie in Italië gehad met ook niet zulk best weer. En diezelfde zomer, weer in Italië, opnieuw. Dus tja..nogal pech hebben.



Sequoia Parc staat al zolang op mijn lijstje om eens naar toe te gaan...! Lijkt me een erg mooie camping, net als La Rive. Maar die zijn qua huuraccomodaties in de zomer gewoon niet te betalen, echt heel duur. Maar in de meivakantie wel te doen, scheelt enorm.

Dus vandaar dat die nu ook in me opkwam. Maar ja, dan moet er wel bezetting zijn en de ervaringen qua weer oké.



Disney kan, maar gaan we in de zomer al waarschijnlijk in Amerika doen. Parijs kan ook, maar dat bewaar ik liever een moment voor als ik maar precies 1 week weg kan (van za-za). Nu hebben we 10 dagen dus kies ik liever iets zuidelijkers, iets rond de max 1000 km.
Alle reacties Link kopieren
La rive staat op mijn lijstje voor komende zomer maar wij gaan met de eigen caravan, dat scheelt wel in de kosten. Maar als je in de zomer naar Amerika kan betalen, moet een camping in Frankrijk toch ook geen probleem zijn?

Ik heb zitten kijken voor 2 weken Florida in de mei-vakantie met 3 personen. Mijn globale berekening kwam al snel op zo'n €7000,- uit
Alle reacties Link kopieren
quote:-Belle- schreef op 16 januari 2017 @ 23:04:

La rive staat op mijn lijstje voor komende zomer maar wij gaan met de eigen caravan, dat scheelt wel in de kosten. Maar als je in de zomer naar Amerika kan betalen, moet een camping in Frankrijk toch ook geen probleem zijn?



Ik snap dat dat zo over kan komen, maar het is gewoon een principe kwestie. Ik weiger om rond de € 3.500,= (en soms zie ik nog wel duurder!) neer te tellen voor 2 weken een 3-slaapkamercaravan in de zomer. Dat vind ik gewoon abnormaal.

Maar we hebben nu ook een eigen caravan, dus wie weet doen we dat inderdaad wel een keer op die manier.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamaonbekend schreef op 17 januari 2017 @ 07:48:

[...]





Ik snap dat dat zo over kan komen, maar het is gewoon een principe kwestie. Ik weiger om rond de € 3.500,= (en soms zie ik nog wel duurder!) neer te tellen voor 2 weken een 3-slaapkamercaravan in de zomer. Dat vind ik gewoon abnormaal.

Maar we hebben nu ook een eigen caravan, dus wie weet doen we dat inderdaad wel een keer op die manier.

Het was niet serieus bedoeld vandaar ook de

Ik vind die accomodaties ook echt belachelijk duur voor wat je krijgt. Vandaar ook dat wij een eigen caravan hebben, die is gewoon fatsoenlijk en scheelt toch wel in de kosten. Zelfs met benzine, stalling, tol enz.
Alle reacties Link kopieren
Scheelt inderdaad behoorlijk Belle!



Ik zoek nog steeds, ben er nog geheel niet uit...

Iemand een goede camping van Capfun (eerst Franceloc) die goed aangeschreven staat en redelijk bezet is in mei? Die campings hebben namelijk wel erg gave zwembaden waar mijn kids wel van houden!
Alle reacties Link kopieren
Met allerlei zaken die tussendoor kwamen, niet meer voor de meivakantie kunnen kijken.

Ik ben er dus nog niet uit......nog tips iemand ???
Alle reacties Link kopieren
Komende week vertrekken we naar de Ardèche!

Het wordt, zeker vanaf volgend weekend, volgens Weeronline prima weer, tussen de 20-22 graden en behoorlijk veel zon.

Zojuist kijk ik op Meteofrance en die is nog een stukje positiever: tussen de 22 en zelfs 26 graden, en stralende zon.Ik hóóp zo dat Meteofrance gelijk heeft

Ik kan niet wachten, ben zo ontzettend toe aan een lekker zonnetje!



Heb er zin in !!

Nog meer mensen die in de meivakantie lekker weg gaan? En waar ga je heen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven