Geen seksleven na kinderen

15-01-2017 10:42 374 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat hierover al verschillende topics lopen en ik heb er hiervan ook al enkele gelezen, maar ik zou hierover ook graag meeschrijven.

Ik ben een vrouw van in de dertig, ik ben meer dan 10j samen met mijn man en we hebben kinderen tussen 3 en 5j.

Sinds ik moeder ben geworden kan ik niet meer genieten van de seks met mijn man. Ik kan mij nooit voldoende ontspannen om het fijn te hebben tijdens het vrijen. Er is altijd iets die 'belangrijker' is, waaraan ik moet denken. Ik vind het geen prettig idee om de kinderen te confronteren met wat we doen in bed en vindt het een afknapper als ze ons zouden horen. Ik vind het af en toe ook vervelend als hij me kust/knuffelt in hun aanwezigheid, ik voel mij dan zo opgelaten. Mijn libido is onbestaande, het zijne is niet veranderd. Praten doen we hierover niet. Hij vindt dat hij genoeg begrip heeft gehad met mij.

Het laatste jaar hebben we bewust afspraken gemaakt om te vrijen. We doen de kinderen op logeren of we gaan zelf voor enkel uren naar een hotel. Als we dan vrijen, dan is het ronduit slecht. Er ligt een enorme druk op die ene keer om het goed te doen en er weer een tijdje tegen de kunnen, dat het erg geforceerd voelt. Het doet mij ook soms pijn, wat ook niet helpt. Volgens de gynaecoloog ziet alles er netjes uit en zit het tussen mijn oren.

De afstand tussen ons wordt steeds groter. Als hij vroeg op moet voor het werk, gaat hij soms op de logeerkamer liggen, zodat hij de kinderen niet hoort. Dit doet hij de laatste tijd steeds vaker. Samen gaan slapen doen we al lang niet meer. Ik weet niet wat er mis is met mij en wat ik kan doen om mezelf te motiveren. Ik voel mij eenzaam (hij wellicht ook) en ik ben bezorgd voor ons huwelijk.
quote:dorinda schreef op 17 januari 2017 @ 21:36:

[...]





Hierom houd ik bepaalde dingen voor mezelf. Als je ergens voor uitkomt en je mening geeft, dan wordt je er altijd op afgerekend.Door een therapeut niet hoor! Het is zijn/haar werk en geloof mij hij/zij heeft echt wel gekker gezien. Pin je niet vast op deze reactie. Het hier reageren is vrijwillig.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik heb een aantal keer een vraag gesteld, maar hier nog geen antwoord op gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Het enige waarop jij wordt 'afgerekend' hier is dat je niks wil ondernemen om je probleem op te lossen.

De echte afrekening komt als je man de scheiding aanvraagt.



Even afgezien van je man en je kinderen, kun je een gelukkig leven hebben als je je eigen lichaam haat? Gun je jezelf niet meer blijdschap en genot?

En je zegt niet te weten waar die haat vandaan komt, dus het is niet omdat je je lijf te dik of juist te dun vindt, of onbetrouwbaar omdat je ziek bent geweest? Je hebt geen handicaps en niemand heeft ooit zonder toestemming aan je gezeten? Er is echt helemaal niks noppes nada aan de hand? Je bent een vrouw met een prachtig en gezond lichaam maar je haat het zonder reden? Dat vind ik héél moeilijk te geloven.



Je hebt overigens ook geen antwoord gegeven op mijn vraag of toen je bang was voor de geluiden van je ouders, ze toen seks of ruzie hadden.
Kun je het wel handelen dat jullie over een tijdje misschien gescheiden zijn en dat hij heel knuffelig is bij jullie kinderen met zijn nieuwe vriendin?

Wat weegt zwaarder, dat jullie kinderen intimiteit zien of is de opluchting groter dat jij niet meer intiem hoeft te zijn met hem?
Alle reacties Link kopieren
quote:dorinda schreef op 17 januari 2017 @ 21:18:

[...]





Je bent helemaal niet anoniem bij een therapeut, die weet meer van je dan je eigen man. Je maakt mij ook niet wijs dat je daar enkel mag zeggen waar je zin in hebt. Je betaalt geen 100 euro per sessie om over het weer te praten. Van die streeloefeningen wordt ik nerveus, gewoon door het idee dat hij naar mij gaat kijken en aan mij gaat zitten zonder dat hij opgewonden mag worden.



TO volgensmij ben je punt 1: vrij naïef en/ of niet al te slim. Zo weinig kennis als je hebt over jezelf in het bijzonder, en over de menselijke psyche in het algemeen. Verbanden leg je niet.. Want je snapt de essentie niet van wat er hier gezegd wordt. Je hebt allerlei negatieve kerncognities als 'je word erop afgerekend als je je kwetsbaar opstelt' en je lijkt het normaal te vinden dat je je lichaam haat. Je snapt niets van hoe therapie werkt, je snapt er niets van dat dit mensen kan helpen. Door naar zichzelf te kijken... jezelf te leren kennen. Je vindt het doodeng volgensmij. Bang voor welke beerput je opentrekt?

... misschien ben je gewoon erg defensief en gesloten... zo stug als je overkomt. Besef je dat je irritatie opwekt bij anderen door je hele houding?

En punt 2: ik denk dat je behoorlijk beschadigt bent. Je bent misschien misbruikt? Verkracht? En je hebt dit totaal niet verwerkt.

Ik hoop dat je snel onder ogen komt dat je hulp nodig hebt.
We wensen je een fijner leven.
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij ook op dat TO zeer summier en selectief reageert en de meeste vragen van mensen negeert.
Alle reacties Link kopieren
Ok het spijt me dat ik me als nieuwkomer mee ga bemoeien maar ik heb een advies.



TO, doe lekker niks aan het probleem. Het klopt overigens dat therapie eng is, eigenlijk elke verandering. Je beeld van therapie klopt overigens grotendeels niet, maar laat je dat niet tegenhouden. Verder raad ik je aan scheidingsadvocaat te raadplegen, altijd makkelijk als je man het zat is, dat jij voorbereid bent.



Dan ook nog de toevoeging dat ik heel veel lees: "Je verdient het om gelukkig te zijn met je lichaam/sexleven/algemene leven". Dat is een leugen. In tegenstelling tot wat mensen beweren, verdient een mens helemaal niks. Je krijgt in dit leven alleen waar je bereid bent voor te werken. Aangezien je niet bereid bent tot werken (en dat is je goed recht) verdien je dus ook niets.



Het spijt me van de botte toon, maar ik heb niet het geduld dat vele reageerders wel hebben.
Dorinda, dank voor je antwoorden op mijn vragen.



Erg vervelend dat je man meteen seks wil als jullie knuffelen. Ik kan me voorstellen dat jij wel behoefte zou kunnen hebben aan "veilig" knuffelen. Gewoon lekker tegen elkaar aan zitten op de bank, zoals je dat met je kinderen ook zou doen. Zonder dat de ander "iets" van je moet.
Deze vraag hoef je niet te beantwoorden in het topic, maar ik hoop dat je er wel voor jezelf over na wilt denken:



Want waar wil jij over 5 jaar zijn? Wil je dan nog graag samen zijn met deze man? En zo ja, zou je dan niet graag eens van dat spanningsveld af willen dat hij steeds seks wil en jij niet?



Als je over 5 jaar terugblikt op dit probleem, wat gaat er dan door je heen?

- Had ik toen maar actie ondernomen?

Of:

- Bij dat ik toen geen actie ondernomen heb?



Ik heb het gevoel dat jij bang bent voor een therapeut omdat jij dan als probleemgeval gezien wordt en er net zo lang op jou zal worden ingepraat totdat jij eindelijk eens normaal gaat doen en gewoon netjes klaar gaat liggen voor je man.



Maar zo werkt het (gelukkig!) niet. Een therapeut zal ook respect hebben voor jouw wensen en grenzen. Misschien zit seks er de komende 3-6 maanden (of nog langer) er niet in. Maar als jouw man van je houdt dan kan hij best nog wel even wachten. Dat geeft jou wat rust lijkt me. Maar ga hier samen mee aan de slag! Doel is niet dat je man zo snel mogelijk seks krijgt, maar dat jullie samen intimiteit kunnen ervaren op een manier die jullie allebei fijn vinden.

Intimiteit is als een kacheltje in je relatie. Het mag best even op een waakvlammetje, maar laat het niet compleet uit gaan...
Dit topic, en vooral de manier van reageren van TO, doet me ook denken aan:



Man geniet niet meer van onze seks
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje26 schreef op 17 januari 2017 @ 21:53:

En je zegt niet te weten waar die haat vandaan komt, dus het is niet omdat je je lijf te dik of juist te dun vindt, of onbetrouwbaar omdat je ziek bent geweest? Je hebt geen handicaps en niemand heeft ooit zonder toestemming aan je gezeten? Er is echt helemaal niks noppes nada aan de hand? Je bent een vrouw met een prachtig en gezond lichaam maar je haat het zonder reden? Dat vind ik héél moeilijk te geloven.



Je hebt overigens ook geen antwoord gegeven op mijn vraag of toen je bang was voor de geluiden van je ouders, ze toen seks of ruzie hadden.



Nee, het is niet prachtig, maar lelijk.

Ze hadden ruzie.
Nu reageer je weer selectief en negatief. Jij vind je lichaam lelijk, dat wil niet zeggen dat het lelijk is.
quote:amy007 schreef op 18 januari 2017 @ 00:22:





Ik heb het gevoel dat jij bang bent voor een therapeut omdat jij dan als probleemgeval gezien wordt en er net zo lang op jou zal worden ingepraat totdat jij eindelijk eens normaal gaat doen en gewoon netjes klaar gaat liggen voor je man. Wauw! Nu je dit zegt snap ik de eerdere reactie van to.
Alle reacties Link kopieren
quote:amy007 schreef op 18 januari 2017 @ 00:08:

Dorinda, dank voor je antwoorden op mijn vragen.



Erg vervelend dat je man meteen seks wil als jullie knuffelen. Ik kan me voorstellen dat jij wel behoefte zou kunnen hebben aan "veilig" knuffelen. Gewoon lekker tegen elkaar aan zitten op de bank, zoals je dat met je kinderen ook zou doen. Zonder dat de ander "iets" van je moet.Ik heb eerlijk gezegd meer het idee dat dat is wat TO haar man heeft aangewend. Ik heb gisteren toch haar andere topic maar eens gelezen en daar zegt ze in dat ze af en toe snel seks met hem heeft, om er maar weer vanaf te zijn (niet in die woorden, maar wel van die strekking) Man is inmiddels alláng blij als TO toenadering zoekt en wil dan gaat dan uit seks..

In jouw volgende, hele goede, reactie zeg je 'doel is niet dat man zo snel mogeljik seks krijgt'. Dat is dus wel de seks en de manier, waar TO en To's man er de afgelopen jaren mee omgegaan zijn.

En ik denk zéker dat man ook liever weer de fijne seks van voorheen wil, waar z'n vrouw ook zichtbaar van genoot. Ik denk dus ook dat hij daar best in wil investeren en die veiligheid en een goed gesprek hierover lijkt me heel goed kunnen bij een therapeut.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Electric schreef op 17 januari 2017 @ 23:11:

Het valt mij ook op dat TO zeer summier en selectief reageert en de meeste vragen van mensen negeert.



Dit.

Viel me ook al op. Zeer selectief.

Ik vraag me af wat ze dan op het forum doet als ze toch 80% van de vragen niet beantwoordt en een oplossing voor het probleem niet lijkt aan te nemen
Alle reacties Link kopieren
Ben je wel eens van een hoge duikplank gesprongen to?

Dat je dacht shit het is toch wel erg hoog, maar dat je omkeek en een rij mensen achter je stond en je toen toch maar je ogen en neus dichtkneep en sprong?

En dus vanzelf in het water terecht kwam en je van opluchting begon te lachen en blij en trots was dat je het toch had gedaan?

Doe dat dan eens met therapie lieve to, wat heb je nou helemaal te verliezen mens, stap uit die veilige comfortzone want die staat op punt van instorten!!! Dus of je gaat zelf actie ondernemen of je wacht tot ellendige dingen jou gaan overkomen. Pak zelf de regie potdorie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsje1982 schreef op 18 januari 2017 @ 09:30:

[...]





Dit.

Viel me ook al op. Zeer selectief.

Ik vraag me af wat ze dan op het forum doet als ze toch 80% van de vragen niet beantwoordt en een oplossing voor het probleem niet lijkt aan te nemen Exactly my idea.
Alle reacties Link kopieren
quote:MN-- schreef op 18 januari 2017 @ 07:12:

Nu reageer je weer selectief en negatief. Jij vind je lichaam lelijk, dat wil niet zeggen dat het lelijk is.



Uiteindelijk worden we allemaal lelijk. Rimpelig, oud, bejaard.

En toch zijn er ook nog zat mensen op die leeftijd die genieten van seks.



Als TO te lelijk was, zou man allang blij zijn dat ze geen seks wil. Toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik zal wel te simpel in elkaar zitten maar denk:

'Als ze 1 procent van de tijd die ze besteed aan het beargumenteren van het niet willen van seks nou eens steekt in intimiteit met haar man, dan zijn ze al een stuk verder.'
quote:Electric schreef op 18 januari 2017 @ 11:17:

[...]





Uiteindelijk worden we allemaal lelijk. Rimpelig, oud, bejaard.

En toch zijn er ook nog zat mensen op die leeftijd die genieten van seks.



Als TO te lelijk was, zou man allang blij zijn dat ze geen seks wil. Toch?Rimpelig, oud en bejaard vind ik niet lelijk. Lelijk is een mening, geen feit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Electric schreef op 18 januari 2017 @ 11:19:

Ik zal wel te simpel in elkaar zitten maar denk:

'Als ze 1 procent van de tijd die ze besteed aan het beargumenteren van het niet willen van seks nou eens steekt in intimiteit met haar man, dan zijn ze al een stuk verder.'





ja, maar dan zien/horen de kinderen dat ze van elkaar houden en dat is eng, want zij hoorde vroeger ruzies van haar ouders.



Wat ik trouwens nog steeds een bijzonder argument vind. Alsof een knuffel bij de kinderen of een kreuntje hier en daar net zo vervelend is om mee te krijgen, als kind, als ruzies. Je zou toch juist blij moeten zijn je kind positieve omgang te kunnen laten zien.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind trouwens mijn lichaam ook niet overal mooi, maar zolang mijn man het nog geweldig lijkt te vinden (en ik mezelf niet tijdens de daad in de spiegel hoef te zien) trek ik me daar maar niets van aan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
quote:MN-- schreef op 18 januari 2017 @ 07:12:

Nu reageer je weer selectief en negatief. Jij vind je lichaam lelijk, dat wil niet zeggen dat het lelijk is.



Ik probeer nochtans op alle vragen te antwoorden. Ik kan maar summier reageren, want de kinderen zijn erg druk.

Ik hou niet van mijn lichaam, omdat ik het niet mooi vind.

Ik weet (nog) niet of ik iets heb aan de reacties. Het is in ieder geval de enige plaats waar ik het hierover kan hebben.

Ik denk inderdaad dat de therapeut alle schuld bij mij zal leggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven