Blij topic over samenwonen.

16-10-2016 20:52 558 berichten
Ik wil het graag met de wereld delen: ik ben gaan samenwonen!

Maar om familie/vrienden niet verder 'lastig' te vallen met hoe leuk het is en hoe we ons nog niet ergeren aan kleine dingen, heb ik maar even dit topic gemaakt.



We wonen ook echt nog pas net-net samen, sinds vorige week ergens. We zijn nog spullen aan het verplaatsen en verhuizen van mijn plek naar zijn/onze plek (we zijn gaan wonen in zijn huis).



maar het bevalt goed.



Nog meer mensen die net zijn samenwonen/getrouwd/etc?
Gefeliciteerd cybermeisje!
Ah wat fijn!! Gefeliciteerd! Wanneer gaan jullie erin? En wat voor huis is het?



Moet eerlijk zeggen dat ik wel een tikkeltje jaloers ben.

Wij zijn gestopt met het zoeken via makelaars en pararius. Het kostte te veel tijd en energie en leverde niets op. Dus nu hopen dat het viavia gaat lukken. Ik baal er echt van
Alle reacties Link kopieren
Appartement, 100m2, rond de 900 p.m. en dan ga ik nog een parkeerplaats huren onder het complex.

Wij hebben het uiteindelijk gevonden via een soort algemene site van een aantal woningbouwvereningen, deze bieden ook vrije sectorwoningen aan.

Wij gingen voor 1 woning kijken, maar die vonden we een beetje ongelukkig qua indeling van de woonkamer/keuken. In hetzelfde complex waren nog twee woningen vrij en uiteindelijk zijn we dus voor de tweede gegaan.



Ik geloof dat het de bedoeling is dat de huur rond 1 februari ingaat. Dus we hopen halverwege februari te verhuizen, hoeft op zich niet heel veel aan te gebeuren, alleen schilderen en vloer. Vloer laten we doen, anders gaat dat gewoon heel veel tijd kosten.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Ah fijn zeg! Klinkt als een super appartement! Heel veel plezier met verhuizen
Klinkt goed, veel succes met de verhuizing!
Alle reacties Link kopieren
Zo, afgelopen weekend wilde we alleen gaan kijken voor spullen, dat liep dus iets anders. We kochten:

- een bank (die over 6 weken geleverd gaat worden)

- een vloer + leggen

- kledingkast + een kast voor in de kamer

- losse spullen voor bijv. spullen in de badkamer in te zetten



Was even een rip uit ons lijf, maar buiten gordijnen en verf zijn we in principe klaar. Ik wil nog een mooie grote lamp voor bij de bank, maar daar wil ik even online voor kijken, want ik heb nogal specifieke wensen.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Lekker bezig toch? Fijn dat het nu zo snel gaat!
Leuk topic! Ik wil ook gan samenwonen met mijn vriend. Afgelopen zaterdag hebben we de eerste stappen gezet en hebben we 3 woningen aangeschreven via makelaars. Van 1 woning moeten we een formulier insturen en op basis daarvan wordt gekeken of we in aanmerking komen voor een bezichtiging. Best spannend allemaal! kan eigenlijk niet wachten
Welkom! In welke regio zoek je Ellen? Ik hoop dat jullie snel iets hebben
Hoi Ellen!

Ik hoop dat jullie snel iets vinden!
Ik hoop het ook Wij zoeken in omgeving Amstelveen, Hoofddorp, Nieuw-Vennep, Lisse. Ik woon zelf nog thuis, dus dit is voor mij de eerste stappen op dit gebied. Hoe gaat het bij jou lunaleeflang? Schiet het al een beetje op?
Ze zijn de woning onder ons aan het verbouwen en ik word er zo moe van, van al dat geboor en getimmer. Meeste dagen zijn we allebei overdag weg dus boeit het niet, maar vandaag heb ik lekker thuisblijf dag en dan gaan ze natuurlijk keihard aan de slag.

This too shall pass.



Dat is ook serieus het enige punt waarvan ik denk 'ik hoop dat we snel gaan verhuizen naar een rijtjeshuis ofzo' (al kan je daar natuurlijk ook geluidsoverlast hebben!) vriend droomt over een huis met tuin, en ik wil graag in het dorp van mijn ouders wonen... Als mijn vriend verlening/vast contract krijgt, gaan we op huizenjacht. Zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Leuk!!

Lawaai van andere mensen is niet leuk, wat dat betreft ben ik blij dat het niet eens praktisch was om bij mijn meneer te gaan wonen. Zijn bovenburen hebben een klein kind en als die huilt lijkt het net of het kind bij ons in de woonkamer/slaapkamer aan het huilen is.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
A
Oja ik snap wel dat je buren met baby daar niet blij mee waren. Maar ja, je gaat daar ook niet maanden mee wachten. Klinkt wel als een droomhuis Iertje! Huis met tuin en veel ruimte klinkt heerlijk!



Ik woon al 3,5 jaar in een straat met veel geluidsoverlast. Veel mensen die hangen in de straat, luid verkeer en sinds 2 jaar een buurjongen die op de raarste momenten zijn bass vol open gooit. Ik hoop wat dat betreft dat ik het straks beter tref! geluidsoverlast kan je echt werkelijk gek maken. Dus ik snap je heel goed daremanda!



Wij hebben in februari 3 bezichtigingen via sociale huur! Ben nu bezig alle formulieren te regelen. Bij eentje staan we zelfs 2e en dan gaat mijn vriend ook mee.
Mijn vriend krijgt trouwens geen verhuurdersverklaring (ik wel). Ik ben nu wel bang dat dat onze kansen nogal verkleint
O, ik hoop dat je een van die bezichtigingen krijgt lunaleeflang!



Hier is gelukkig, op het verbouwen na, weinig geluidsoverlast hoor. Voor het wonen in een flat valt best mee. We missen alleen de tuin zo erg en ik mis dat ik niet dichtbij mijn ouders woon (is nu ook niet heel ver, maar kan makkelijker zeg maar).
Flat is ook bagger, hoop met jullie mee op snel een ander huis!



Hier alles oke. Fijn en verliefd.



Het samen wonen is zo slecht nog niet. En dat voor iemand die zich er niks meer bij kon voorstellen dat het ook echt fijn kon zijn.
Ik vind met een flat niets mis hoor. Ja een vrijstaand huis met 3 slaapkamers en een tuin zou nog leuker zijn, maar dat wordt hem nevernooitniet



Stormkraft fijn dat het goed gaat!



Ik heb een vraag aan jullie. Bij het kopen van nieuwe spullen voor in huis (gordijnen, bepaalde meubels, spullen voor in de keuken): hebben jullie dat toen eerlijk verdeeld qua kosten?

Ik ben het al jaren gewend om, om en om dingen te kopen. Maar ik bedacht me dat dat in een relatie misschien wel heel raar zou zijn

En het feit dat onze inkomens zo ver uit elkaar liggen helpt daar ook niet aan mee.
-
Alle reacties Link kopieren
Wij verdienen bijna hetzelfde, dus de aankopen die we nu doen gaan gewoon door de helft. Overigens betaald hij nu wel de kosten van de eerste maand in ons nieuwe huis, maar dat komt omdat hij meer spaargeld heeft. Ik betaal dat later weer naar verhouding terug.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
-
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Daremanda, geniet lekker van elkaar.



Samenwonen is heerlijk met de juiste persoon. Vriend en ik wonen alweer 7 jaar samen en binnenkort komt er een baby bij. Wij hebben ook nauwelijks grote irritaties en vinden t gewoon gezellig samen. Zou ook niet meer anders willen.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een blije samenwonert! Lief en ik wonen sinds een jaar in ons eerste koophuis (daarvoor al 5 jaar in een huurhuis samen) en we vinden het nog steeds allebei heerlijk. Terwijl ik er ook één was (hij trouwens ook) van wie samenwonen eigenlijk nooit zo hoefde. Dit huis zijn we samen aan het verbouwen en dat gaat ook heel goed. Ik werk meer en breng meer geld in in de verbouwing, hij heeft meer tijd en doet meer aan de verbouwing. Verder betaal ik ook aan de maandelijkse lasten iets meer. Voelt eerlijk voor ons.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Moosey dat jullie daar een balans in hebben die voor jullie beide goed voelt. Wordt het nog een langdurige verbouwing?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven