Wat voor vloer in de kinderslaapkamers?

18-01-2017 11:49 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_319909 wijzigde dit bericht op 26-01-2017 21:33
Reden: Herkennen
% gewijzigd
quote:Joy2000 schreef op 18 januari 2017 @ 12:03:

Bedankt voor de reacties! Laminaat is populair lees ik. PVC is ook wel mooi. Vloerbedekking is echt geen optie. Ik dweil nu ook 3 keer in de week, soms elke dag. Met kleine kinderen, blijf je toch wel bezig. Ik vergeet de trap helemaal, hebben jullie die ook laten bekleden met iets? Iets van anti-slip zou wel handig zijn.Maar wat smijt je dan in vredesnaam allemaal op die vloer? Hier twee kinderen en een hond, maar echt niet dat ik dagelijks - of zelfs maar wekelijks - dweil. En het is echt niet vies bij ons!
quote:Hunniebunnie schreef op 18 januari 2017 @ 12:38:

[...]





Maar wat smijt je dan in vredesnaam allemaal op die vloer? Hier twee kinderen en een hond, maar echt niet dat ik dagelijks - of zelfs maar wekelijks - dweil. En het is echt niet vies bij ons!Met een peuter en een kleuter zou ik voor het mooie wel veel vaker moeten dweilen dan me zint. In de praktijk dweil ik zo 1/2x per dag het stuk onder de eettafel en met een doekje de vlekken in de (open) keuken. Maar dan zie je dus verschil. Ik heb zelf een bloedhekel aan zonder schoenen lopen, dat helpt ook niet mee. Daarbuiten doet de schoonmaakster 1x in de twee weken de hele vloer.
quote:RegretteRien schreef op 18 januari 2017 @ 13:20:

[...]





Met een peuter en een kleuter zou ik voor het mooie wel veel vaker moeten dweilen dan me zint. In de praktijk dweil ik zo 1/2x per dag het stuk onder de eettafel en met een doekje de vlekken in de (open) keuken. Maar dan zie je dus verschil. Ik heb zelf een bloedhekel aan zonder schoenen lopen, dat helpt ook niet mee. Daarbuiten doet de schoonmaakster 1x in de twee weken de hele vloer.Oh. Ok. Ik kan me er nog steeds niets bij voorstellen, maar goed, dat wordt allemaal wel erg off-topic
Voor ons was tapijt ook geen optie, met kleine kinderen en vooral 2 harige katten. Laminaat vonden we ook niet echt wat, wij houden meer van echt hout, hebben we beneden ook, maar om dat ook boven te leggen, vonden we toen wat te prijzig. We hebben toen boven gekozen voor een grenen houten vloer ( volgens mij de goedkoopste houtsoort) met een white wash laag erover. Prima schoon te houden, betaalbaar en wij vinden het mooier dan laminaat.
Alle reacties Link kopieren
Op een harde vloer kun je lego en kapla bouwen. En er kan altijd een vloerkleed over.
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 18 januari 2017 @ 13:28:

Op een harde vloer kun je lego en kapla bouwen. En er kan altijd een vloerkleed over.Kijk, dit vind ik serieus een veel beter argument dan het schoonmaakverhaal!
Wij kiezen voor kurk boven in ons nieuwbouw huis. Warmer aan de voeten, dempend en is ook glad en waterdicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 18 januari 2017 @ 13:28:

Op een harde vloer kun je lego en kapla bouwen. En er kan altijd een vloerkleed over.Dit. Plus; dat vloerkleed was hier vaak het zwembad. Of de manege. Of de strandhanddoek. Of het kasteel. Afhankelijk van spel en speelgoed .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben pvc op de kinderkamers. Superhandig. Maar beneden in de keuken hebben we laminaat en dat vind ik ook erg gemakkelijk.

Ik wou ook absoluut geen tegels omdat we geen vloerverwarming hebben. Dat vind ik ijskoud. Mijn zus heeft wél vloerverwarming en van die grote, antraciete tegels. Die heeft warme voeten, maar dweilt zich inderdaad suf. Zeker 3 keer per week (en ze is niet bepaald geobsedeerd door schoonmaken).
Wij hebben ook laminaat in de kinderslaapkamers. Ook op de gang en in onze slaapkamer. Het is aan één stuk doorgelegd en zat er al in toen we het huis kochten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in ons nieuwbouwhuis beneden ook grote, antraciet grijze plavuizen liggen van 60x60. Prachtig hoor, maar we doen het nóóit meer. Je ziet er echt álles op, elke dag stofzuigen en dan is het in een paar uur alweer 'smerig'. Alles zie je er op.



Boven hebben we een goede kwaliteit laminaat liggen, dat bevalt super. Ook op de slaapkamers.
quote:Muurhanger schreef op 18 januari 2017 @ 12:07:

Een harde vloer is makkelijk schoon te houden, maar ik vind dat altijd enorm gehorig. Vloerbedekking dempt de stappen die je zet een beetje. Net als bij trappen, mooi hout is mooi, maar qua geluid zou ik dan toch liever vloerbedekking pakken denk ik. Dus ook voor de slaapkamers.Een beetje nieuwbouwwoning is zeer goed geïsoleerd op alle fronten. het lijkt me wel meevallen met gehorigheid. Ik wil NOOIT meer vloerbedekking, waar dan ook.
Beneden pvc (eerst een tegelvloer maar dat vond ik niks), trap bekleed met vloedbedekking en boven laminaat en een leuk kleed op de kinderkamers.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 18 januari 2017 @ 13:32:

[...]





Kijk, dit vind ik serieus een veel beter argument dan het schoonmaakverhaal!



Als de kat gekotst heeft of er is een glas stuk gevallen, ben ik ool blij dat het makkelijk schoon kan. Maar vloerbedekking speelt minder makkelijk, al is het wel warm om op te liggen.

Auto's rijden ook minder.



Wij hebben watervast laminaat. Kan een uur water op liggen. Niet snel opstaande randen na dweilen.
Alle reacties Link kopieren
Boven goede ondervloer leggen. Dat klik pvc vond ik ook mooi.

Hout is wat warmer dan laminaat, laminaat vind ik weer onderhoudsvriendelijker.

Bij beschadigingen is het bij hout doorleefd. Bij laminaat stuk.



Los van dat tegels koud kunnen zijn, als je ze zat bent, is het verschrikkelijk om ze eruit te halen. Wij hebben huis gekocht waar ze ook in de slaapkamers lagen. Verschrikkelijk. Ook heel ruw dus trekt allemaal vuil aan wat je er niet afkrijgt.



Alleen keuken nog als we die ooit vervangen.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_319909 wijzigde dit bericht op 26-01-2017 21:45
Reden: Herkennen
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven