Geld & Recht alle pijlers

Belachelijke acties winkel- en horecapersoneel

20-11-2016 17:08 3061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er bestond vroegah een topic, maar dat is alweer drie jaar zo dood als een pier, dus ach, waarom niet eens een nieuwe.



Het zijn namelijk zulke heerlijke topics dit om de verhalen te lezen.



Dus vertel, welke belachelijke acties van winkel- of horecapersoneel hebben jullie mee gemaakt??

(en dit is geenszins bedoeldals aanval op winkelpersoneel in het algemeen, de meeste mensen die ik tref zijn heel lief, aardig en gezellig. Voel je dan ook vooral vrij om het vergelijkbare topic over onbeschofte klanten te uppen).



De aanleiding?

Ik maakte gisteren iets mee dat ik dacht, dit moet ik echt in dit topic tikken.

Niet helemaal winkelpersoneel, maar toch...



We zaten gisteren in de bioscoop en net voor de film begint was ik snel naar het toilet gegaan.

Ik stond mijn handen te wassen en was getuige van de volgende scene;

Een meisje van een jaar of 8 komt het toilet binnen en wil doorlopen. Ze wordt tegen gehouden door de toiletjuffrouw en moet onder een meter gaan staan om te kijken of ze moet betalen (blijkbaar op basis van lengte).

Kind was, jawel, een hele centimeter te lang om gratis te mogen plassen. Toiletjuffrouw vroeg of het meisje geen geld bij zich had. Niet dus. Toiletjuffrouw vroeg vervolgens of ze dat niet even bij mamma kon gaan halen.

Meisje met gekruiste pootjes en helemaal beduusd, weet er nog uit te persen dat mamma al in de bioscoopzaal zit maar dat ze zo nodig moet plassen.

Toiletjuffrouw hield voet bij stuk, meisje moest eerst betalen en anders niet naar het toilet



En ik weet dat toiletjuffrouw zijn geen droombaan is en dat ze het moeten hebben van de betalende klanten, maar kom zeg, 40 cent voor een kind dat 1 centimeter te groot is om nog gratis te mogen....

Ik vond het diep triest iig.



Even een aanvulling omdat ik al bijna harteloos overkom geloof ik; ik heb uiteraard die 40 cent betaald zodat het kind kon gaan plassen.

Ik vond vooral de situatie heel erg bizar.



Wat zijn jullie ervaringen? Shoot!!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 17 januari 2017 @ 20:01:

Ik heb een hekel aan zaken waar ze zeggen je te willen helpen, maar het niet doen.



Bijv: je staat naar een camelkleurige trui de kijken. Verkoopster komt (20-jarig meisje, weinig representatief gekleed, en of ze VMBO heeft afgemaakt kan je betwijfelen).

Maar ze zegt: "Kun je het vinden?" (Gelijk maar jij en jouw...)

En dan zeg je: "Ik zoek eigenlijk een trui in deze kleur, maar dan van wol, en niet van katoen. Hebben jullie die?"

Antwoord: "Oh, nou, moet je maar even rondkijken, als ik kan helpen, roep je maar, ok?"



Wat héb je nou aan een dergelijke verkoopster? Dan verwacht je toch gewoon dat ze zegt "Nee, sorry, die kleur hebben we niet in wol". Of "Ja, loopt u maar even mee, we hebben verschillende modellen"...Ben het met je eens hoor, maar dat soort personeel kom je zelden meer tegen. Misschien in de wat exclusievere winkels. Maar echte service vindt je bijna nergens meer.
quote:barbaracartland schreef op 17 januari 2017 @ 20:31:

Kun je zien aan mensen wat voor schooldiploma ze al dan niet gehaald hebben?: worship: inderdaad
[quote]Vlinder1963 schreef op 17 januari 2017 @ 21:19:

[...]



*
Alle reacties Link kopieren
Het personeel in kledingwinkels is over het algemeen slecht op de hoogte van de kleding die ze verkopen en bovendien niet erg klantvriendelijk. Het is dus geen wonder dat men steeds meer online koopt en alle winkels failliet gaan
Alle reacties Link kopieren
Over kledingwinkels kan ik niet echt klagen, over schoenwinkels ook niet trouwens.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
quote:barbaracartland schreef op 17 januari 2017 @ 20:31:

Kun je zien aan mensen wat voor schooldiploma ze al dan niet gehaald hebben?Er zijn blijkbaar mensen die daar oog voor hebben. Ik ken ze niet. gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Om gelijk te zeggen dat je aan de verkoopster kan zien welk niveau ze gedaan heeft vind ik echt belachelijk. Veel mensen willen geen u genoemd worden. In de grotere winkels komt elke dag nieuwe voorraad binnen met daar tussen ook nieuwe items, niemand kent de hele collectie uit zijn of haar hoofd.
live and let live
Alle reacties Link kopieren
quote:marjaa75 schreef op 18 januari 2017 @ 09:55:

Om gelijk te zeggen dat je aan de verkoopster kan zien welk niveau ze gedaan heeft vind ik echt belachelijk. Veel mensen willen geen u genoemd worden. In de grotere winkels komt elke dag nieuwe voorraad binnen met daar tussen ook nieuwe items, niemand kent de hele collectie uit zijn of haar hoofd.

Klopt, maar je hebt meestal wel een idee wat er is en waar je eventueel kunt kijken of ze er zijn en anders informeer je even bij je collega.

Ik heb bij een drogist gewerkt waar ook heel veel artikelen waren en er veel branchevreemde producten waren van diverse foldertjes. In begin weet je het allemaal niet, maar op een gegeven moment heb je echt wel een idee hoor, zelfs al heb je geen interesse in wat je verkoopt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:funnylady schreef op 17 januari 2017 @ 21:59:

Het personeel in kledingwinkels is over het algemeen slecht op de hoogte van de kleding die ze verkopen en bovendien niet erg klantvriendelijk. Het is dus geen wonder dat men steeds meer online koopt en alle winkels failliet gaan



Vind ik ook! Ik kwam altijd graag in Vero moda omdat ik daar leuk advies kreeg, en vaak leuke ideeën kreeg te horen, waar ik zelf niet op gekomen was. Nu zijn al die goede meiden vervangen door 16 jarige, omdat ze te duur werden en als ik vraag wat er leuk op t rokje zou staan, kijken ze me glazig aan en wijzen een richting in ipv wat leuke shirtjes laten zien. Ik bestel nu gewoon bij de h&m.



Vandaag weer bij de action de welbekende: kun je niet pinnen!!! ( op een boze toon) ik rekende €6,75 af en betaalde met €10,-. Daarna werd het geld bijna naar me gegooid... Echt triest..
Alle reacties Link kopieren
Ik was laatst op zoek naar een nette broek voor mijn werk, maar het mocht geen skinny zijn. Ik heb het steeds gelijk maar gevraagd en de reacties waren wel behulpzamer dan ik dacht. De meeste wisten het gelijk wel of er wel of niet iets was. Eentje gaf aan dat er alleen skinny's (of skinnies) waren, maar dat met dit bloesje en dat jasje het wel een mooi zakelijk geheel werd.



Ik was wat huiverig, want een keer eerder was ik op zoek naar een niet skinny spijkerbroek. Ik moest mij bij diverse zaken zo'n beetje verantwoorden, want waarom wilde ik nu geen skinny?? Die waren sexy, hip, enz, ik moest wel heel stom zijn om ze niet te willen. En mij dan een te kleine spijkerbroek aan proberen te praten. Nee, een bootcut moet niet strak om de kuiten zitten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik had tijdens mijn zwangerschap zo'n doos besteld met wat gratis babyspulletjes en heel veel reclamefolders. Kindje eenmaal geboren werd ik gebeld door het tijdschrift dat eraan verbonden zit, om te informeren of ik interesse had in een abonnement op hun tijdschrift.



Alleen het inleidende praatje van deze mevrouw was wat apart: of het kindje ondertussen was geboren, of alles goed ging, of de bevalling goed was gegaan. Vond dat laatste een wat vreemde vraag, dus hield het was luchtig met: 'jahoor, gelukkig hoef ik het niet dagelijks te doen', ging ze nog even door met: 'en een beetje ongeschonden uit de strijd gekomen? '. Haha, toen maar aangegeven dat ik dit gesprek wat te privé vond
Alle reacties Link kopieren
quote:Meauve01 schreef op 17 januari 2017 @ 13:29:

Bij de lokale Primark (niet eens in de Randstad) spreekt letterlijk niemand meer Nederlands, alleen maar Engels. Heel onpersoonlijk vind ik dat, verwacht ik niet in 'mijn eigen' Nederland.In Amsterdam, dragen de medewerkers onder hun naambordjes ook een vlaggetje met de talen die ze spreken.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 17 januari 2017 @ 16:27:

[...]



Welke? Ik kom weleens in Eindhoven en Almere en daar wordt gewoon Nederlands gesproken. Weet wel dat er vaak Ieren vanuit het hoofdkantoor komen als de winkel net geopend wordt. Zij komen mensen dan inwerken enzo.Arnhem
Alle reacties Link kopieren
quote:Rouge__ schreef op 18 januari 2017 @ 10:29:

[...]

In Amsterdam, dragen de medewerkers onder hun naambordjes ook een vlaggetje met de talen die ze spreken.Oh, best bijzonder. Staat er wel een Nederlands vlaggetje bij?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 18 januari 2017 @ 11:23:

[...]



Oh, best bijzonder. Staat er wel een Nederlands vlaggetje bij? uiteraard die prijkt er als 1ste op
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 15 januari 2017 @ 20:11:

[...]



Ik ben opgegroeid bij de Belgische grens en weet nog wel dat je vroeger met je guldens ook kon betalen in België. Volgens mij werd je dan wel flink genaaid, maar het scheelde weer een ritje naar het grenswisselkantoor. Ook pinnen was er in die tijd nog niet bij. Als wij op vakantie naar België gingen, dan ging mijn vader geld ophalen bij de bank, vervolgens onderweg wisselen bij het grenswisselkantoor en dan moest je de hele vakantie met die Belgische franken doen. Offtopic, maar moest ik even aan denken



ik kom vaak in Zeeland (ben belg) en ik vond het veel leuker toen er nog guldens waren. Je mocht er met franken betalen maar ja, die guldens dat gaf me een beetje een vakantiegevoel. Bovendien hebben we hier nu ook een AH.... Ik weet het: kinderachtig.....

maar ik blijf Zeeland de fijnste plek ter wereld vinden.
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
quote:Rouge__ schreef op 18 januari 2017 @ 10:29:

[...]





In Amsterdam, dragen de medewerkers onder hun naambordjes ook een vlaggetje met de talen die ze spreken.Oh dat hebben ze bij de Efteling ook, lijkt me heel fijn voor toeristen. Dan hoef je je niet meer bezwaarlijk te voelen als je vraagt of iemand Engels/Duits/Frans/etc spreekt.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 18 januari 2017 @ 11:40:

[...]





Oh dat hebben ze bij de Efteling ook, lijkt me heel fijn voor toeristen. Dan hoef je je niet meer bezwaarlijk te voelen als je vraagt of iemand Engels/Duits/Frans/etc spreekt.





klopt, ken het uit de Efteling, vond het eerst wel apart toen ik het zag maar het is idd handig.



nou vragen doen ze soms niet eens, ze beginnen gewoon in het Duits/Frans
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
quote:Rouge__ schreef op 18 januari 2017 @ 11:43:

[...]

klopt, ken het uit de Efteling, vond het eerst wel apart toen ik het zag maar het is idd handig.



nou vragen doen ze soms niet eens, ze beginnen gewoon in het Duits/Frans Je ziet er gewoon heel exotisch uit of zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:knolselder schreef op 18 januari 2017 @ 11:31:

[...]





ik kom vaak in Zeeland (ben belg) en ik vond het veel leuker toen er nog guldens waren. Je mocht er met franken betalen maar ja, die guldens dat gaf me een beetje een vakantiegevoel. Bovendien hebben we hier nu ook een AH.... Ik weet het: kinderachtig.....

maar ik blijf Zeeland de fijnste plek ter wereld vinden.



Jaah, dat vakantiegevoel



De Franse grens oversteken en daar met Franse franken betalen (en heel verwonderd zijn dat oudere mensen er Vlaams dialect spreken), en in Cadzand met guldens gaan betalen, heerlijk jeugdsentiment is dat
Alle reacties Link kopieren
quote:Rouge__ schreef op 18 januari 2017 @ 11:43:

[...]





klopt, ken het uit de Efteling, vond het eerst wel apart toen ik het zag maar het is idd handig.



nou vragen doen ze soms niet eens, ze beginnen gewoon in het Duits/Frans



Als ze het niet vragen doe ik alsof ik ze niet versta



Als ze vragen of ik Duits spreek, dan wil ik mijn best wel voor ze doen.
quote:AnAppleADay schreef op 18 januari 2017 @ 12:14:

[...]





Als ze het niet vragen doe ik alsof ik ze niet versta



Als ze vragen of ik Duits spreek, dan wil ik mijn best wel voor ze doen.Dat vind ik dan weer raar. Als je zo'n bordje op hebt, dat je Duits of Frans kan praten, dan begin ik ook gewoon in het Duits. Het staat er toch al dan? Waarom zou ik eerst gaan vragen of ik wat in het Duits kan vragen, als dat al aangegeven staat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Goal2016 schreef op 18 januari 2017 @ 12:39:

[...]

Dat vind ik dan weer raar. Als je zo'n bordje op hebt, dat je Duits of Frans kan praten, dan begin ik ook gewoon in het Duits. Het staat er toch al dan? Waarom zou ik eerst gaan vragen of ik wat in het Duits kan vragen, als dat al aangegeven staat?Waarschijnlijk is er geen bordje waar de talen op staan. Of ze is de klant die gewoon in het Duits wordt aangesproken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:paper-clip schreef op 15 januari 2017 @ 15:47:

Deze past ook wel in het topic ergernissen in de supermarkt maar nu deed het personeel vreemd

Ik stond van de week in rij bij de kassa en er stonden 2 mensen voor mij en 1 mevrouw was haar boodschappen op haar dooie gemakkie aan het inpakken terwijl de jongen achter de kassa klaar was met scannen. In plaats van dat hij tegen die mevrouw zei "dat is dan zoveel" ging hij met zijn hoofd in zijn handen zuchtend en boos zitten kijken naar de mevrouw die niks doorhad. Af en toe met zijn ogen rollend naar de mevrouw voor mij wachtte hij totdat ze klaar was maar hij zei helemaal niets !Bij het ogen rollen zou ik er toch echt iets van gezegd hebben! Kom op, zeg! Hoezo klantonvriendelijk
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Alle reacties Link kopieren
quote:xRSNx schreef op 18 januari 2017 @ 13:35:

[...]

Bij het ogen rollen zou ik toch echt iets gezegd hebben! Kom op, zeg! Hoezo klantonvriendelijk Ja, iets van, als je niet uitkijkt rollen je ogen er nog uit.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven