Probleem

18-01-2017 08:52 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
quote:Dreamgirl93 schreef op 18 januari 2017 @ 11:17:

Weetje, ik kom hier voor advies. Advies voor mijn hond, niet om continue aangevallen te worden. Ik heb mij misschien erop verkeken, maar ik wil wel het beste voor mijn hond, maar dat lijkt iedereen te zijn vergeten. Iedereen valt mij aan, leest niet mee, dat ik de hond niet zomaar weg wil. En ja, we gaan naar cursus, we zijn al voor kennismaking geweest bij de dierenarts, wij spreken af met andere honden, we spelen, we laten haar uit. Dat zouden we niet doen als we een hekel zouden hebben aan een hond. Wij wilden heel graag een hond. We willen hier dan ook graag uitkomen. Maar als het zo moet, vraag ik ergens anders wel advies..Dan heb geduld met het dier, leg je erbij neer dat dit iets voor de lange termijn is en dat dat tijd en energie kost.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pruttie schreef op 18 januari 2017 @ 11:19:

Ohhh. Je bedoelt dat je 2x NAAR cursus bent geweest.



En je hebt genoeg advies gehad. Je wilt het alleen niet aannemen. Das iets anders.Ja 2x naar cursus.
En niemand heeft je verteld dat je teveel verwacht van de hond?



Wil je echt tips? Want die worden hier genoeg gegeven, maar daar reageer je niet op. Of wil je dat toestemming van ons om de hond weg te doen?
Alle reacties Link kopieren
2 x cursus is nou niet dat je zegt dat alle problemen opgelost zijn.. wij doen al bijna 2 jaar cursussen
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij krijg je van genoeg mensen hier advies. En er zijn ook genoeg mensen (waaronder ikzelf) die de verwachting die jij bij het aanschaffen van deze hond had niet begrijpen. Dat is geen aanvallen maar afvragen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:Dreamgirl93 schreef op 18 januari 2017 @ 11:21:

[...]





Ja 2x naar cursus.doe dat eens een half jaar en kijk dan hoe het gaat
quote:Dreamgirl93 schreef op 18 januari 2017 @ 11:09:

[...]





Ze gaat in de bench vanwege slopen en zinnelijkheid.



Dit is dus iets wat je moet begeleiden. Bij slopen een nee zeggen en dan ruilen met iets wat mag, wat van haar is. Zindelijkheid trainen en volhouden.



Mijn hond slaapt s'nachts in de bench maar ging op die leeftijd er wel eens tijdelijk overdag in omdat haar motortje niet stopte en rust noodzakelijk was.
en je wordt niet aangevallen men reageert op wat jij schrijft:

hond uit buitenland halen

na drie weken al overwegen hond weg te doen wegens tegenvallend gedrag
Alle reacties Link kopieren
TO je wordt niet alleen aangevallen hoor. Er worden genoeg tips gegeven, daar reageer jij vrijwel niet op en er wordt gewoon kritisch gekeken naar hoe je denkt een hond te krijgen van vijf maanden die getraumatiseerd is te veranderen in drie weken tijd.



Ik denk dat je zelf ook best kritischer naar jezelf mag kijken en ook mag zeggen tegen jezelf dat jullie dit verkeerd hebben aangepakt en nu dus moeten zorgen dat het wel goed gaat.



Persoonlijk zou ik de benchtraining laten zitten vanaf nu. Zeker met die verlatingsangst. Onze hond heeft alleen 's nachts in de bench gezeten en overdag niet. In de bench stoppen helpt niet het zindelijk worden als ze daar angstig in zit. Dweil gewoon de plasjes op die ze in huis doet en die gaan vanzelf over zodra zij zich veilig voelt. Beloon haar bij de plasjes buiten en dan duurt het even, maar wordt ze op een positieve manier zindelijk.



Wat is het precies dat ze sloopt als ze niet in de bench zit? Haar speeltjes? Goh wat raar voor een vijf maanden oude hond. Heel normaal. Je wil niet weten hoeveel knuffels en dingen er hier door heen zijn gegaan en nog maakt hij sommige knuffels stuk na een tijdje.



Geef haar wat te doen als je even naar boven gaat. Door middel van een snuffelmat waar koekjes in verstopt zitten of zo'n bal waar je snoepjes in stopt die er uit vallen als ze de bal rolt.



En zoals ik al eerder uitlegde. Train het alleen zijn in hele kleine stapjes. Deur achter je dicht en direct terugkomen, daarna 2 seconden en zo een beetje langer en hou haar in de gaten. Ga niet te snel. Als je soms een stapje terug moet doen is dat maar zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pruttie schreef op 18 januari 2017 @ 11:09:

2x cursus in 3 weken? Geloof er niks van.

Dit!!



1 Cursus duurt 10 weken. Dus 2 cursussen 20 weken. En vertrouw me hier maar op, want ik heb genoeg cursussen WEKENLANG in de kou gestaan om mijn hondje van de fokker (dus niets mis mee) alle dingetjes aan te leren die hij moest leren. En nu nog zijn we bezig met trainen want hij kan zomaar ineens het commando wacht vergeten omdat een of ander takje eventjes wat interessanter is.
Don't worry, be happy!
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik vind dat 3 weken erg kort is is het geen schande om toe te geven dat je e.e.a. misschien te rooskleurig hebt gezien. Ga gewoon heel eerlijk voor jezelf na of je verder wilt. Ik ben er van overtuigd dat dit hondje, als het de tijd krijgt, een super fijn huisdier kan zijn. Maar het zal absoluut veel tijd en energie kosten. Als je dat niet kunt aanbieden is het echt geen schande om contact op te nemen met de stichting waar jullie de hond vandaan hebben.
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij vallen we je niet aan.

Er zijn ontzettend veel tips gegeven maar daar reageer je amper op



* Uitputten (lichamelijk en geestelijk)

* hond uit de bench

* Toch in de bench dan heel rustig opbouwen (per 5 minuten, en [as als dat goed gaat een stapje verder)

* Puppy cursus (en echt, 2x gaan houdt echt niet in dat je je hond snapt)

* Vertrouwen winnen (en nee, dat lukt niet in 3 weken)

* Je hond leren kennen (en nee dat lukt ook niet na 3 weken)



Hoeveel tips had je nog willen hebben?



Heel hard, als je een hond had willen hebben die bij je gezin past, je huishouden niet ontregeld, niet plast in huis, niet sloopt, en 3 uren in de bench kan zitten dan adviseer ik deze:



]
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Het is niet erg dat je het te rooskleurig hebt ingezien. Voordat ik mijn pup kreeg had ik alle google pagina's over honden en pups gelezen. Ik was volledig op de hoogte (en dit was niet eens mijn eerste hond). Althans dat dacht ik. Wat was dat zwaar zeg. Ik was de eerste drie weken thuis. Dat was ook wel nodig, want ik had me helemaal niet gerealiseerd dat pup in de nacht wakker zou worden omdat hij moest plassen en zijn bench niet wilde vervuilen. Dus 1,5 maand lang ben ik 1 tot 2 per nacht (dit was in de winter) naar buiten gegaan. De baby van mijn zus sliep eerder door dan de hond.



Ik kon ook overdag geen tukkie doen want hij was na 30 min slapen week wakker en dan ging hij plassen of druk doen. Ik moest constant opletten. We deden loopjes. Wennen aan de auto. Wennen aan andere honden. Wennen aan de tram, bus, trein, zwarte mensen, witte mensen, dikke mensen, dunne mensen. Wandelingen door de stad om te wennen aan drukte. Wandelen naast militair schietgebied om te wennen aan knallen (voor oud en nieuw). Het was heel erg veel werk. En ik was werkelijk kapot. Echt waar. Het was zo verschrikkelijk zwaar (ook door de gebroken nachten). Ik had ineens bizar veel respect voor alle ouders die maanden lang in de nacht opstonden voor hun kinderen. Ik heb nooit gedacht ik doe hem weg, maar soms wel waar ben ik aan begonnen. Ik vond het veel minder leuk dan ik van te voren gedacht had.



Je wil een hond om mee te wandelen, mee te spelen. Mee te knuffelen. Maar ook dat je eigen leven niet te beperkt wordt. Dat je wle naar buiten kan wanneer je dat wil en dat de hond dan gewoon lekker thuis slapend op je wacht. Dat had ik toen ook niet.



Ik ben nu 1,5 jaar verder. Ik ben bezig met cursus nummer 3. Hij is gewend aan de auto (slaapt er zelfs in). Vindt alle mensen uber leuk. Alle andere honden ook. Hij kan mee als ik ga lunchen, maar kan ook prima thuis blijven. Hij wacht gewoon slapend op me. Wat ik bedoel te zeggen is: ik zat ook met mijn handen in het haar, maar ik heb nu de leukste meest goed opgevoede hond ooit. Ik krijg er zelfs complimenten op. Het heeft onwijs veel tijd gekost, maar hij is fantastisch. Het wordt ook steeds leuker. Je moet je soms alleen even aanpassen,



Vindt hij de bench niet leuk? Dan zoek je iets anders (keuken met traphekje wat normaal voor kinderen is. Ruimte afsluiten in de hal, zoiets. Je weet niet wat hij heeft meegemaakt. Misschien is hij vroeger opgesloten in een hok en kan hij er daarom niet aan wennen. En mijn tip: wees streng doch rechtvaardig. Nee is nee. Ja is ja. En soms is tuff love nodig. Je wil niet dat ik weg ga, maar ik ga wel. Maar bouw het op. LANGZAAM.
Don't worry, be happy!
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Don't worry, be happy!
Alle reacties Link kopieren
Deze hond is jong, afgedankt geweest en heeft daar waarschijnlijk best een trauma aan over gehouden.

Eerste baasjes niet goed voor haar gezorgd, gedumpt, met de auto/vliegtuig naar NL, een tijdje quarantaine, dierenarts bezoek, weer een ander huis bij de opvang en nu bij jullie.



En binnen 3 weken zijn jullie haar al zat terwijl jullie bewust op zoek zijn gegaan naar een "2e kans" hond. Terwijl je volgens jou opgegroeid bent met een hond die gedragsproblemen had.



Schiet mij maar lek, ik snap hier geen donder van. Je kunt de volgende keer beter een baby born kopen denk ik.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Mooi om te lezen hoe jij met je hond bent omgegaan en nog steeds omgaat, HappyButterfly. Petje af!



TO, er wordt gereageerd op wat je schrijft en tja, dat zal niet altijd in je straatje passen, maar ik hoop dat je er wel tips en adviezen uithaalt die je wellicht ook zou willen toepassen. Zoals het nu gaat, gaat het in ieder geval (blijkbaar) niet goed, volgens jou.



Ik zou de bench in ieder geval afschaffen. Wat een ander al schreef, het kan ook zijn dat hij nare associaties heeft met kooien door zijn verleden. En dan nog....het is nou eenmaal opvoeden met een pup.

Wij hadden in huis kranten neergelegd tegen het plassen en ja, er werd regelmatig in huis geplast. Daar kan het beestje niets aan doen. Dat moet hij nog leren. Dat heet zindelijkheidstraining. Na elk slaapje neem je de hond mee naar buiten zodat hij leert om een plasje buiten te doen. Op een gegeven moment zul je merken dat hij bij de deur gaat zitten/staan als hij zijn behoefte moet doen.

En slopen e.d. afleren, ook weer opvoeden. Hij moet leren wat hij wel en niet mag. Consequent en duidelijk zijn hier in. En geef hem genoeg om te doen in huis, zoals speeltjes om mee te spelen of zoals anderen aangegeven hebben, denkspelletjes met snoepjes of brokjes. En lekker oefenen met hem tijdens het uitlaten of gewoon binnen in huis.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties. Ik ga niet overal persoonlijk op reageren, sorry ook dat ik dat niet deed,, maar het zijn er nogal veel!



Ik ben blij met ieder zijn reactie. Zeker met alle mensen die bereid zijn mee te denken. Ik ga nu voorlopig het volgende doen:



* Geestelijk moe maken met puzzels enz. Niet lichamelijk vanwege haar leeftijd

* Ik geef haar meer te doen als ze alleen is

* Gewoon verder met de cursus wat ik al deed

* Alleen zijn opnieuw opbouwen. Maar daar heb ik wel een vraag over. Hoevaak kan ik haar per dag 1 min alleen laten? Hoe hebben jullie dit ingepland?
quote:Dreamgirl93 schreef op 18 januari 2017 @ 12:16:

Bedankt voor alle reacties. Ik ga niet overal persoonlijk op reageren, sorry ook dat ik dat niet deed,, maar het zijn er nogal veel!



Ik ben blij met ieder zijn reactie. Zeker met alle mensen die bereid zijn mee te denken. Ik ga nu voorlopig het volgende doen:



* Geestelijk moe maken met puzzels enz. Niet lichamelijk vanwege haar leeftijd

* Ik geef haar meer te doen als ze alleen is

* Gewoon verder met de cursus wat ik al deed

* Alleen zijn opnieuw opbouwen. Maar daar heb ik wel een vraag over. Hoevaak kan ik haar per dag 1 min alleen laten? Hoe hebben jullie dit ingepland?Ik deed dit in het begin heel vaak en dan ging ik in de hal zitten. Eerst gekeken vanaf wanneer hij begon te piepen en dat opgebouwd. Misschien is dat maar een paar seconden, maar ook seconden kunnen worden opgebouwd Toen het langer werd, liep ik buiten rondjes (soms tot vervelens toe). Om te checken wat ze doet als je weg bent, kun je bijvoorbeeld een telefoon geluidsopnames laten maken. Ik heb ook een weggaan-ritueel. Mijn hond krijgt een Kong met iets erin, hij krijgt nog even een kroel en ik zeg dat hij lief moet zijn. Met de Kong heeft hij even wat te doen en hij wordt er ook wat moe van.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop echt voor jullie dat jullie samen een mooie tijd tegemoet gaan!

Het alleen zijn aanleren gaat echt met hele kleine stapjes. Begin eens door gewoon naar een andere kamer te lopen en dan weer terug te komen. Blijf bijvoorbeeld praten tegen de hond terwijl je uit de kamer bent. Ga wanneer dat goed gaat, even naar boven toe om bijvoorbeeld de was te doen.

Honden hebben heel goed in de gaten wat er gaat gebeuren....bijvoorbeeld wanneer jij voordat je weggaat eerst je sleutel, zal hij weten dat je weggaat. Hij kan daar op reageren. Misschien kun je daarom juist wat vaker de sleutel pakken (ik gebruik dit even als voorbeeld) en ga dan niet weg. Als je hem normaliter een kluif geeft of zo voordat je de deur uitgaat, geef dan de kluif ook als je gewoon thuis blijft zodat hij de kluif niet associeert met het weggaan van jou.

De radio aan is vaak ook erg prettig voor een hond. Dan is het niet zo stil in huis en hoort hij niet elk geluid.
Alle reacties Link kopieren
Heel lullig, maar beginnen met 1 minuut

Hond in de bench naar de gang lopen en weer terug.

Dat een paar dagen volhouden en dan 2 minuutjes. Enz enz



Je moet eigenlijk weer terug zijn voor ze gaat piepen en blaffen.



Ik zei altijd heel neutraal, hey lieffie daar ben ik weer. Deurtje open en over tot de orde van de dag.



Kan je ook gerust een paar keer per dag herhalen.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamgirl93 schreef op 18 januari 2017 @ 12:16:

Bedankt voor alle reacties. Ik ga niet overal persoonlijk op reageren, sorry ook dat ik dat niet deed,, maar het zijn er nogal veel!



Ik ben blij met ieder zijn reactie. Zeker met alle mensen die bereid zijn mee te denken. Ik ga nu voorlopig het volgende doen:



* Geestelijk moe maken met puzzels enz. Niet lichamelijk vanwege haar leeftijd

* Ik geef haar meer te doen als ze alleen is

* Gewoon verder met de cursus wat ik al deed

* Alleen zijn opnieuw opbouwen. Maar daar heb ik wel een vraag over. Hoevaak kan ik haar per dag 1 min alleen laten? Hoe hebben jullie dit ingepland?



Eerst als hij bezig was.Dus hij was met een bot bezig en dan liep ik even de deur uit en dan gelijk weer terug. Dit deed ik ontelbare keren. En dan liep ik de gang op en bleef ik even staan. Ook heel vaak. Het gaat erom dat hij leert dat je altijd terug komt. Dus hoe vaker je weggaat en weer terug komt, hoe sneller hij doorheeft dat je terug komt. Wij zijn trouwens van de bench afgestapt. Hij vond het gewoon echt niet fijn. Hij bleef wel rustig zonder te piepen zitten uiteindelijk (ging echt niet vanzelf hoor, ben ik heel lang mee bezig geweest) maar hij ging niet chill slapen ofzo. Bleef maar naar de deur kijken of we al terug kwamen. Dat vond ik zielig. Hij was toen ook al zindelijk dus hebben w ebesloten om hem in de gang te laten.



Let wel op met botjes etc. Dat mag hij niet hebben als jij er niet bij bent.
Don't worry, be happy!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, dat ben ik er in een later stadium ook bij gaan doen

Sleutels pakken

Jas aan doen

Tas pakken



Maar belangrijkste is echt....terug zijn voor ze in de stress schiet
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Voor honden van die leeftijd zijn de langere en dikke kauwstaven van runderhuid heel geschikt, minder kans op stukjes en langdurig kauwplezier. Op iets stevigs kauwen is ook goed voor het wisselen van tanden en kiezen.
Ja, en echt...Sommige duren heel lang. Mijn hond vindt nieuwe plaatsen erg eng. Hij trekt aan de riem, hijgt, piept en doet heel onrustig. Ik ben nog aan het bedenken hoe ik dat kan oplossen, of in ieder geval beter maken. Want dit is voor niemand leuk. Afleiden werkt eventjes, maar je kunt hem niet de hele tijd afleiden en roepen, je moet toch lopen.
quote:Pruttie schreef op 18 januari 2017 @ 12:52:

Ja, en echt...Sommige duren heel lang. Mijn hond vindt nieuwe plaatsen erg eng. Hij trekt aan de riem, hijgt, piept en doet heel onrustig. Ik ben nog aan het bedenken hoe ik dat kan oplossen, of in ieder geval beter maken. Want dit is voor niemand leuk. Afleiden werkt eventjes, maar je kunt hem niet de hele tijd afleiden en roepen, je moet toch lopen.Ken je geen stabiele hond waar je gezamenlijk mee kunt wandelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven