En, wat eten we vandaag?

22-08-2016 19:04 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren




Deel tig van een langer lopend topic, wie aan wil haken is welkom.



Vorige deel is hier te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag lekker en simpel. Gekookte aardappels, groente en iets van worst of frikandel erbij.
•°: Don't be the same, be better!
quote:Vivala30 schreef op 17 januari 2017 @ 17:38:

MacaroniMet? Anders lijkt 't me toch wat karig.
Alle reacties Link kopieren
Prei, smac, en kaas?



Ik haalde een portie pastinaak-palmkool-stamp uit de vriezer en stopte om half 3 al prei in de slowcooker. Maar het is wel Heule echte winterprei, hij wil nog niet erg zacht worden.



Speaking of slowcooker: ik zou het alleen doen als je plek hebt om m permanent op een gebruiksvriendelijke plek te laten staan. Als je m telkens moet pakken, gebruik je m niet, is mijn ervaring. Wat hop ook zegt, ik vind een wat multifunctionelere wel erg fijn, vooral dat-ie ook heel heet kan is handig en de rijstkoker-functie vind ik ook handig.



Ik was de hele dag in de tuin vandaag, heerlijk! Wel honger van gekregen
Alle reacties Link kopieren
Precies dat weerhoudt mij ervan om een slowcooker aan te schaffen: geen geschikte plek om m te laten staan. En man vindt het energieonzuinig omdat die de hele dag aan moet staan. Maar dat zal wel meevallen toch?



Ik heb nog geen gelegenheid gehad om te eten tussen werk, kind ophalen en vergadering door. Vanavond maar even iets op bedenken.



En over obstakels (pols en collegagedoe): voor mijn gevoel ben ik die nu juist uit de weg aan het ruimen. Dus wel positief.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Haha, smac, daar dacht ik ook meteen aan. En ketchup.



Ik heb de salade aangevuld met kikkererwten en er zo een maaltijdsalade van gemaakt en de aardappel geskipt.
Alle reacties Link kopieren
Gyros met rijst en extra paprika
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Ketchup, of course. Ik dacht er wel aan maar vergat het op te schrijven Prei was in het laatste half uurtje toch nog mooi zacht geworden, heerlijk. Weer een monsterlijke hoeveelheid van opgegeten. Gelukkig heeft lief geen problemen met mijn prei-verslaving, zei-die net



Ik ga zo maar eens nadenken over mijn teeltplanning qua moestuin.
Alle reacties Link kopieren
Ik at groentela springrolls, met witte kool, sojabonen, avocado, wortel, ei en casewnoten.
Alle reacties Link kopieren
Moos, wat ben je nu aan het doen in de tuin dan? Is alles niet keihard bevroren?



Macaroni, dat eet ik nou echt alleen als ik met leerlingen op kamp ben...
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Jawel, hartstikke bevroren. Maar ik moest nog blad ruimen (lag te vergaan op het grind, da's niet zo handig, dan wordt het een prachtige voedingsbodem voor onkruid) en dat blijkt prima te gaan als het vriest, kun je gewoon hele tapijten aan elkaar gevroren blad oprollen en verplaatsen. Verder staat er nog een zooiig bouwseltje van de vorige bewoner, laten we hem Kees noemen, en dat bouwseltje hebben we vandaag benoemd als zijnde het epicentrum van Keesheid op het terrein. Binnen is het huis al behoorlijk ontKeest, buiten is dat bouwseltje weghalen de ultieme ontKezing. Maar dat is nogal een klus want er liggen nog hopen zooi in (resten isolatiemateriaal, een heel vloertje van losliggende bakstenen en plaatjes beton, en het afdak zelf blijkt met dakleer aan de schuur van de buurman vastgeplakt te zitten dus dat is wel een klusje. Maar ik wil daar een rozenborder maken, dus ik wil dat hele gedoe voor het voorjaar opgeruimd hebben. Gaat me nog minstens 2 dagen kosten. En het is per definitie fijn om in de tuin bezig te zijn en te bedenken hoe alles moet worden
Je salade klinkt heel lekker GB!



Ik at bij m'n ouders, zoals elke dinsdag, en kreeg boerenkoolstamppot met spekjes voorgeschoteld. Toe stoofperen. Smaakte prima.



Ook ik had flink last van de stroomstoring. Zelden zo'n inproductieve werkdag gehad, helaas. Morgen maar weer beter!
Alle reacties Link kopieren
Wij aten gisteren bij mijn schoonouders en het was lekker traditioneel: kipfiletjes gebakken, broccoli met een beetje kaas en gekookte aardappelen. Het was prima en zolang ik kan aanschuiven en niet hoef te koken, vind ik het al snel wel prima!



Vanavond wordt het denk ik een rijstgerecht met kerrie met spinazie en een varkenshaas van de BBQ. Als ik mijn man zover kan krijgen om de kou in te gaan....
Alle reacties Link kopieren
Ontkezen

Wel handig van die bladeren trouwens Moos!



Brrrrrrr wat is het kneitertjekoud zeg. Ik zit in de trein (hoera, die rijdt weer) naar kantoor en eet daar ergens warm. Denk surinaams ofzo. Vanavond spinnen en een bak kwark/banaan.



Slowcooker lijkt me heel handig maar geen plek voor het ding en ook niet voor de hoeveelheden voedsel

die je ermee produceert. Dus helaas blijft het voor mij bij meesmullen met de verhalen hier



Grootepan volgens mij is het daar fiks kouder nog dan hier en dan stuur je je man naar buiten om te BBQen..



Tot zover, fijne dag
Alle reacties Link kopieren
Ik had een beetje uit kunnen slapen maar dat is niet echt gelukt. Ga zo even rustig sporten. Ben beetje verkouden maar ben al een week niet geweest dus moet van mezelf.

Man eet vanavond pinda-kip met rijst en boontjes ( uit de diepvries) en ik dus uit eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 17 januari 2017 @ 16:44:

Ik ga een salade maken met geroosterde bloemkool, rucola & walnoten. Met peterselie en munt en een lemon-tahin dressing. En dan denk ik een gepofte aardappel erbij.





Krijg er honger van



Net lekker een dik gesneden snee bruin brood met Bona en aardbei/guave jam op en een grote mok chocolade cappuccino van Nescafe.

En vanmiddag staat lekker havermout met banaan op het menu.
Alle reacties Link kopieren
He ladies, 2 drukke dagen achter de rug ivm aankomende beurs en morgen kick off met het hele sales team. Gelukkig had ik veel slowcooker-maaltijden ingevroren voor dit soort dagen waarop ik het echt niet zoek om te koken.



I my slowcooker. Ben zo blij dat ik door Dolf ben aangestoken. Kan hem ook zo pakken dus dat scheelt inderdaad. Ik slinger hem zeker 2 a 3 x per maand aan voor het maken van grote hoeveelheden. Aangezien wij ook erg houden van stoofvlees wordt dat er veel in gemaakt. Hij is zuiniger qua energie dan een stoofpot een paar uur op het gas te laten staan, Info.



Vandaag thuiswerkdagje en ik ga chili sin carne maken. Ook weer dubbele portie. Ben morgen laat thuis en kan dan het restje opeten. Lief zit vanaf vandaag 2 dagen in het buitenland.



Ontkezen Succes ermee, Moos.
Een slowcooker lijkt mij ook echt ontzettend leuk. Misschien vraag ik er wel een voor mijn verjaardag. Ik zie vaak op Facebook de kookfilmpjes van Tasty, en daar gebruiken ze hem ook veel. Wat ik ook nog zou willen is zo'n gietijzeren pan die ook in de oven mag. In die filmpjes noemen ze het een skillet, maar ik weet niet hoe dat in het Nederlands heet. Voor kerst heb ik een grillpan gekregen, en we hebben hem een aantal keer gebruikt. Vooral met halloumi gaf het echt een leuk en lekker effect, maar ook de courgette werd de ster van de avond met van die mooie streepjes erop!
Ik heb geen ruimte voor een slowcooker, dat vind ik best jammer. Maar ik gebruik voor stoofschotels enzo nu mijn gietijzeren pan, heeft zo'n slowcooker dan wel meerwaarde?



Wij eten vandaag chowder, met prei, maïs, tomaat en krieltjes. Ik ga nog even bedenken of ie vega wordt of dat ik er garnalen bij gooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar drukke werkdagen met veel gedoe gehad. Was steeds laat thuis en heb in de avonden niet veel gedaan behalve wat op de bank hangen. Gelukkig was vriend steeds redelijk op tijd thuis en kon hij dan koken. Maandag aten we boerenkoolstamppot en gisteren een groene curry.

Vandaag ben ik vrij, vanochtend heb ik gesport. Vanavond maak ik een pasta met broccoli en walnoten.



Een slowcooker zou ik best leuk vinden denk ik maar zou hier niet zomaar in de keuken passen. Denk dat ik hem daarom niet zo vaak zou gebruiken dus voorlopig schaf ik er geen aan.
In mijn hoofd blijft een slowcooker toch meer iets voor dingen met vlees. Hoewel ik weet dat dat niet per se zo is. Ik heb er ook niet echt de ruimte voor, dus er gaat er sowieso geen komen.



Salade was idd lekker gisteren. Als ik het nog eens maak zou ik er nog granaatappelpitjes overheen gooien.



Ik heb nu rucola, kikkererwten, champignons, wortel en lente uitjes. Ik heb nog niet direct een idee wat ik daarmee ga maken, het is niet de meest logische combinatie van dingen. Maar ik hoop dat ik zo het licht zie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vegan slowcooker boek en daar maak ik best vaak wat uit, is altijd lekker.

Wij eten kaas uit de oven (zon camembert die je in de oven warm maakt) met brood an champignons.

Vrijdag vliegen we naar NL, we gooien kerst in de herhaling.
Hutspot met een zigeunerschnitzel.
Alle reacties Link kopieren
Ardeens gebraad met bloemkoolgratin
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Macaroni, komkommer met een vega sojaburger.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
quote:rastan schreef op 18 januari 2017 @ 06:28:



Slowcooker lijkt me heel handig maar geen plek voor het ding en ook niet voor de hoeveelheden voedsel

die je ermee produceert. Dus helaas blijft het voor mij bij meesmullen met de verhalen hier



Grootepan volgens mij is het daar fiks kouder nog dan hier en dan stuur je je man naar buiten om te BBQen..







Volgens mij valt het op moment wel mee met het verschil in temperatuur, het is bij ons nu rond de O C, vorige week was het nog wel erg koud. Maar vandaag hebben we weer een pak sneeuw

Dus mijn man is inderdaad buiten wezen BBQ-en, maar gelukkig staat de BBQ op ons achterdek, vlakbij de keuken en voor de winter even onder het afdak. Ik heb hem niet horen klagen, hij houdt dan ook erg van varkenshaas en vooral wanneer we er sate van maken.



Ik heb 2 slowcookers, een grote zodat ik veel kan maken maar ik heb ook een kleine voor 2-3 personen. Eerlijk gezegd gebruik ik beide veel te weinig, maar dat is vaak meer omdat ik er gewoon niet aan denk dan dat ik het niet wil/kan. Dit weekend toch een keer die pindakip proberen, klinkt heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven