Lijf & Lijn alle pijlers

Het mag een onsje meer zijn [Aankomen]

16-01-2017 17:38 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ervaringen, motivatie-speeches, tips en tricks; alles is welkom! Klagen mag ook



Nav. het net geopende calorieën topic, dacht ik laat ik nog eens een poging wagen tot een gezellig aankom-clubje



Het Voedingscentrum over gezond aankomen



Tip van Walvis:

smoothies als extra tussendoor en wat je eet bijhouden met de eetmeter van het VC

Tip van HoesjeBoesje:

veel aanvullen met noten en calorierijk drinken, extra broodbeleg en chocolade snacken en alles in de vol-vet of vol-suiker versie

Tip van Valeriaanssnoepje:

meer brood en proteïneshakes

Tip van Snowfall:

kwark en volle producten, advocados en vette vis

Tip van Sinnombre:

repen met extra proteïne en heel veel calorieën van de Appie

Tip van Pluisi:

fantomal poeder in de koffie

Tip van Aragog:

gooi het overal doorheen



Het omgekeerde dieet van Joost:

- wat is je favoriete chips? Inslaan en iedere avond zak leegeten voor je naar bed gaat

- begreep van iemand dat die bekertjes slagroombekertjes leeg moest drinken

- als je bananen prakt, kun je veel meer op van dit stevige fruit

- walnoten en andere noten: goede vetten en calorierijk

- roombotercake

- kaas door je spaghetti, andijvie, risotto, boerenkool

- minimaal 1 keer per weer patat met mayo en pindasaus en twee snacks

- En frisdrank. Liefst met bubbels. Of sinasappelsap of dubbeldrank.

- Geen augurken en komkommers: te weinig voedzaam.

Op eigen risico met kans op een cupmaat of wat extra en dichtgeslibde aderen
Ow mijn borsten. Don't remind me. De meiden hebben flink in moeten leveren, al zijn ze (nog) niet gaan hangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:moppentrommeltje schreef op 18 januari 2017 @ 12:49:

[...]





Ik drink ook nog wel eens zo'n cappuccino tussendoor in zo'n zakje van Nescafé daar blijken ook nogal wat calorieën in te zitten.

Of het gezond is......?Dat doe ik ook nog wel eens inderdaad. Er zit vooral behoorlijk wat suiker in, dus ik probeer het wel te beperken. Vaak maak ik zelf warme chocolademelk met slagroom, net zo calorierijk maar met minder suiker. Maar als ik weinig energie heb grijp ik ook nog wel eens naar zo'n zakje.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook aan, al moet ik zeggen dat ik nu redelijk op gewicht ben (176 cm/65 kg). Eigenlijk ben ik, behalve toen ik zwanger was, nog niet eerder zo 'zwaar' geweest. Ik weet echter ook dat het er ook zo weer af kan vliegen.



2015 was voor mij een vreselijk jaar (door allerlei gebeurtenissen), wat zich uitte in paniekaanvallen (ongeveer 24/7) met de daarbij behorende misselijkheid en dus niet kunnen eten. Een jaar geleden woog ik 56 kilo. Het heeft vooral sporen nagelaten in mijn gezicht. Ondanks de extra kilo's wordt mijn gezicht niet meer voller. Wellicht heeft dit ook met de leeftijd (bijna 43) te maken. Ik baal er behoorlijk van.



De kilo's die erbij zijn gekomen, zitten vooral op plekken waar ik ze liever niet heb Ik wil nu op gewicht blijven door goed te blijven eten én te gaan sporten (krachttraining). Helaas heeft mijn lijf wat mankementen dus ik moet even zien of dat wel gaat.



Afgelopen jaar erg hard gewerkt aan mijn psyche en nu is het tijd voor mijn lijf



Kennen jullie ze ook? Mensen die zelf overgewicht hebben en heel hard roepen dat je zo dun bent en dat je dat ene stuk taart vooral moet nemen? De eerstvolgende die zoiets zegt, die doe ik wat.......
Alle reacties Link kopieren
quote:kaatjekakel schreef op 18 januari 2017 @ 16:51:

Ik meld me ook aan, al moet ik zeggen dat ik nu redelijk op gewicht ben (176 cm/65 kg). Eigenlijk ben ik, behalve toen ik zwanger was, nog niet eerder zo 'zwaar' geweest. Ik weet echter ook dat het er ook zo weer af kan vliegen.



2015 was voor mij een vreselijk jaar (door allerlei gebeurtenissen), wat zich uitte in paniekaanvallen (ongeveer 24/7) met de daarbij behorende misselijkheid en dus niet kunnen eten. Een jaar geleden woog ik 56 kilo. Het heeft vooral sporen nagelaten in mijn gezicht. Ondanks de extra kilo's wordt mijn gezicht niet meer voller. Wellicht heeft dit ook met de leeftijd (bijna 43) te maken. Ik baal er behoorlijk van.



De kilo's die erbij zijn gekomen, zitten vooral op plekken waar ik ze liever niet heb Ik wil nu op gewicht blijven door goed te blijven eten én te gaan sporten (krachttraining). Helaas heeft mijn lijf wat mankementen dus ik moet even zien of dat wel gaat.



Afgelopen jaar erg hard gewerkt aan mijn psyche en nu is het tijd voor mijn lijf



Kennen jullie ze ook? Mensen die zelf overgewicht hebben en heel hard roepen dat je zo dun bent en dat je dat ene stuk taart vooral moet nemen? De eerstvolgende die zoiets zegt, die doe ik wat.......



Welkom! En ja ik ken ze ook, om gek van te worden. Helemaal als het gaat om "moeten(!)", "je kan het hebben" enzo kan ik nog wel tegen.

Anyway, 1x het omgedraaid en gevraagd hoe leuk zij het zou vinden als ik haar zou vertellen dat ze die zak patat vooral niet moet eten...

Geen succes- een groot drama geworden en begrijpen deed ze het nog niet
Alle reacties Link kopieren
Succes lijkt me moeilijk om aan te komen als je dat al lang probeert



Ik ben aan het afvallen nu

maar mijn laatste 10 kg erbij gegeten door:



-kaas veel en vaak vooral na het avondeten in combinatie met borrelnootjes en of chips

- repen Tony s

- lunchen met pistoletje ipv brood en dan door de helft dus dubbel beleg

- vaker pasta s avonds met daarover is hij weer KAAS
Alle reacties Link kopieren
Kaatje en Mow!

Kaatje dat klinkt inderdaad heel heftig. Fijn dat je aan jezelf hebt kunnen werken en nu zo ver bent dat ook je lijf weer de aandacht krijgt. Succes met sporten alvast. Dat ingevallen gezichtje. Als ik ziek ben en heel snel kilo's kwijt raak heb ik dat ook maar dat trekt redelijk bij. Ik zie op foto's wel dat ik inderdaad veel spitsmuizeriger ben dan toen ik jong (en ook dun) was. Ik ben bijna 50, dus misschien inderdaad iets met leeftijd te maken? En aankomen op plekken waar je het liever niet hebt... Ik mag overal wat bij hebben, maar waar ik vroeger een 'kuil' had zit nu toch een buikje. Ik ben niet aangekomen maar mijn lijf verandert door de overgang. Het weinige vet dat in mijn billen zat is verhuisd naar mijn buik lijkt het wel.

Mow: ik taal niet naar zoet of chocola maar ben echt kaasverslaafd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 18 januari 2017 @ 16:55:

[...]





Welkom! En ja ik ken ze ook, om gek van te worden. Helemaal als het gaat om "moeten(!)", "je kan het hebben" enzo kan ik nog wel tegen.

Anyway, 1x het omgedraaid en gevraagd hoe leuk zij het zou vinden als ik haar zou vertellen dat ze die zak patat vooral niet moet eten...

Geen succes- een groot drama geworden en begrijpen deed ze het nog niet Zoals ik eerder schreef: dan ben je onbeleefd en grof. Maar andersom is blijkbaar zeer acceptabel.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Was trouwens een prutdag qua eten. Ontbijvergadering overleefd op een maaltijdbar. Tussendoor nog wat gedroogd fruit en kwark gegeten. Lunchen kon ik pas om 14 uur en dan zit er te lang tussen mijn eetmomenten waardoor mijn darmen protesteren. In de middag tomaatjes en noten op mijn bureau gezet en daar heb ik redelijk wat van weggesnoept. Nu eerst maar eens een soepje in de hoop dat dat als appetizer werkt zodat ik er nog een portie pasta met kaassaus, zalm en broccoli in kan krijgen.

Morgen een diner vergadering dus dat belooft ook weer
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 18 januari 2017 @ 17:36:

[...]



Zoals ik eerder schreef: dan ben je onbeleefd en grof. Maar andersom is blijkbaar zeer acceptabel.



Jup.



Mensen hebben soms een wonderlijk beeld... Dat je als je slank bent nooit problemen met kleding hebt/alles past ("als ik jou figuur had dan...") is er ook zo een.



Terwijl er eigenlijk meer overeenkomsten dan verschillen zijn soms als het om overgewicht/ondergewicht gaat.
Alle reacties Link kopieren
Oh die dooddoener: 'als ik jouw figuur had'. Eh dan moet je goed je best doen om geen aangeklede bezemsteel te zijn. Heel hard zoeken naar een jasje dat in de schouders maat 36 is maar in de taille 32-34, koop je dure spijkerbroeken omdat maat 25 alleen bij merken te krijgen is met 32 lengtemaat en paste ik vroeger nog vaak maat 36 dan is dat nu 34 (en vaak start de collectie pas vanaf maat 36) of kleiner en dus de kinderafdeling want de maten zijn groter geworden
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Mag ik ook mee schrijven?



Ik ben eigenlijk altijd al te licht geweest, maar verder wel gezond. Wil nog steeds heel graag wat kilo's er bij.



Ik ga zo alle pagina's even lezen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 18 januari 2017 @ 17:43:

[...]





Jup.



Mensen hebben soms een wonderlijk beeld... Dat je als je slank bent nooit problemen met kleding hebt/alles past ("als ik jou figuur had dan...") is er ook zo een.



Terwijl er eigenlijk meer overeenkomsten dan verschillen zijn soms als het om overgewicht/ondergewicht gaat.Ja, en dan héb ik een vormvolgend jurkje aan en dan is het weer 'Nou, jij hebt ook geen kont!'
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 18 januari 2017 @ 17:41:

Was trouwens een prutdag qua eten. Ontbijvergadering overleefd op een maaltijdbar. Tussendoor nog wat gedroogd fruit en kwark gegeten. Lunchen kon ik pas om 14 uur en dan zit er te lang tussen mijn eetmomenten waardoor mijn darmen protesteren. In de middag tomaatjes en noten op mijn bureau gezet en daar heb ik redelijk wat van weggesnoept. Nu eerst maar eens een soepje in de hoop dat dat als appetizer werkt zodat ik er nog een portie pasta met kaassaus, zalm en broccoli in kan krijgen.

Morgen een diner vergadering dus dat belooft ook weer

Dat heb ik dus ook! Vooral in mijn studententijd kwam dat vaak voor, te lang tussen eetmomenten. College van 14 tot 17 en dan nog twee uur naar huis.

Inmiddels (29 en aan het werk) komt dat gelukkig bijna niet meer voor. Ik had daar rustig nog een week last van voor het weer genormaliseerd was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 18 januari 2017 @ 17:51:

Oh die dooddoener: 'als ik jouw figuur had'. Eh dan moet je goed je best doen om geen aangeklede bezemsteel te zijn. Heel hard zoeken naar een jasje dat in de schouders maat 36 is maar in de taille 32-34, koop je dure spijkerbroeken omdat maat 25 alleen bij merken te krijgen is met 32 lengtemaat en paste ik vroeger nog vaak maat 36 dan is dat nu 34 (en vaak start de collectie pas vanaf maat 36) of de kinderafdeling want de maten zijn groter geworden



Ik huil even mee



Mijn grootste probleem zijn shirts. Maatje 32/34 en dan een F-cup erop (echt, de enige plek met wat spek, of alles daar blijft hangen)... Veel verder dan stretch topjes en losse vesten kom ik niet, blouses, jasjes... Forget it.

Althans, confectie. Met op maat maken kan je nog een eind komen maar dat maakt het wel weer duurder of kost je veel tijd.

In de winter leef ik dus ook gewoon in sweaters



Gelukkig maakt het mijn man allemaal niet uit en ben ik zelf ook meer van dat iets vooral lekker moet zitten en dat mooi ondergeschikt is.

Maar soms wil je ook wel gewoon iets leuks uit de etalage kunnen dragen, en niet in een hobbezak of voor de 100ste keer in dezelfde jurk lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 18 januari 2017 @ 17:51:

Oh die dooddoener: 'als ik jouw figuur had'. Eh dan moet je goed je best doen om geen aangeklede bezemsteel te zijn. Heel hard zoeken naar een jasje dat in de schouders maat 36 is maar in de taille 32-34, koop je dure spijkerbroeken omdat maat 25 alleen bij merken te krijgen is met 32 lengtemaat en paste ik vroeger nog vaak maat 36 dan is dat nu 34 (en vaak start de collectie pas vanaf maat 36) of kleiner en dus de kinderafdeling want de maten zijn groter geworden Vanity sizing, ook zo'n ellende ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bo3h schreef op 18 januari 2017 @ 17:53:

Hoi! Mag ik ook mee schrijven?



Ik ben eigenlijk altijd al te licht geweest, maar verder wel gezond. Wil nog steeds heel graag wat kilo's er bij.



Ik ga zo alle pagina's even lezen!Natuurlijk! Wees Welkom! Gezellig
Alle reacties Link kopieren
Shoppen jullie trouwens liever in winkels of online? Hoe irritant ik het ook vind in winkels dat leuke dingen 99 van de 100 keer ondraagbaar zijn loop ik liever een wjnkel in dan dat ik bestel. Vaak zie ik ondertussen inmiddels wel of het het passen waard is of niet en online vind ik dat veel lastiger. En dan moeten wachten tot het er is en het vervolgens weer terug moeten sturen vind ik helemaal stomvervelend haha.

Buiten dat ik er sowieso een theemuts mee ben en liever de stof alleen al echt wil kunnen zien
Alle reacties Link kopieren
quote:Nijevelt schreef op 18 januari 2017 @ 17:54:

[...]



Ja, en dan héb ik een vormvolgend jurkje aan en dan is het weer 'Nou, jij hebt ook geen kont!' Echt he, en moet je eens zeggen 'zo, jij hebt een dikke kont'
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik shop bijna alleen nog maar via Zalando. Spijkerbroeken en schoenen doe ik wel in fysieke winkels. Dat past vaker niet dan wel.

Maar bij Zalando is de keuze qua merken veel groter en inmiddels weet ik wel zo'n beetje welke merken wel en niet gaan passen. Ik koop zelfs mijn bh's bij Zalando. Er is namelijk maar één fysieke winkel waar ze één bh in één kleur in mijn maat verkopen, voor 90 euro. En dan hebben we het over zo'n lingeriespeciaalzaak, in Utrecht ook nog. Bij Zalando koop ik voor dat geld drie bh's in mijn maat in allerlei kleuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 18 januari 2017 @ 18:08:

[...]





Echt he, en moet je eens zeggen 'zo, jij hebt een dikke kont'

Ja echt. Er is dus één persoon in mijn omgeving die dat veel deed. Constant opmerkingen over hoe ik er uit zag en wat ik at. En zelf flink overgewicht hebben

Gelukkig is dat over aangezien ik me verder niks van die opmerkingen aantrok. Ik ga echt niet ineens (extra) eten omdat iemand het zegt, ofzo. Zo van: ''Oh, ben ik dun en moet ik meer eten om aan te komen? Joh, nu je het zegt, nooit zelf op gekomen! Kom maar door met die slagroomtaart!"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hekel aan shoppen maar zie er wel graag leuk uit Door de jaren heen heb ik een 'huisstijl Oudblond' ontwikkeld (zo noemt een vriend die vormgever is mijn stijltje). Voordeel van weinig maatwissel te hebben is dat ik kleding jaren kan dragen, mede omdat ik weinig trendgevoelig ben. Ik shop nooit online: wil de stof voelen, vind snit heel belangrijk en kan inderdaad niet beoordelen op plaatjes of een kledingstuk voor mij in verhouding is. Dus ik ga zowat 2 keer per jaar naar een paar vaste winkeltjes en koop een paar goede stukken. Daar betaal ik dan ook wel voor maar omdat ik dit al jaren doe heb ik een mooie collectie. Vandaag had ik een broek en bloeze aan die ik kocht voor ik trouwde en dat was 19 jaar geleden. Mijn zus shopt zoals de meeste vrouwen (denk ik) en we hebben ooit een jaar bijgehouden wat we uitgaven aan kleding. Zus had nooit 'iets' leuks in de kast hangen en zei dat ik goed gekleed was omdat ik er veel geld aan uit kon geven. Wat bleek na een jaar? Ik had een kwart minder uitgegeven en weer een aantal mooie stukken extra in mijn kast hangen en zus had nog steeds 'niets'.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik ga liever niet meer winkelen. Vooral truitjes/jurkjes en bh´s zijn een drama.

Ik ben voor echt plat. En als ik dan een truitje wil. Moet ik echt maat 36. Maar bij mijn borsten ziet het er dan vormloos uit. Maar als ik een maat kleiner pak, zit het truitje veel te strak/krijg ik niet aan. En het ziet er dan nog niet uit bij de borsten....
..........
Alle reacties Link kopieren
Ik laat trouwens ook wel eens dingen op maat maken. Idiaal: ik zoek zelf het model uit, ga zelf stoffen kiezen en Mehmed snijdt en naait en vindt het leuk dat ik met een 'twist' aan de patronen kom. Iets duurder dan in de winkel, maar helemaal passend, mijn smaak en ik weet waar ik mijn geld laat. Vorige maand heb ik een manteltje laten na-maken (die had ik al 10 jaar, was versleten, kon niets vinden en dus Mehmed gevraagd. Die heeft de jas uit elkaar gehaald, patroon getekend en daarbij aanpassingen op maat gedaan). Voor 250 euro (stof en maken) kan ik weer 5 jaar met mijn perfecte manteltje verder! (het originele was eh.... 3 keer zo duur maar daar heb ik dan ook 10 winters mee gedaan).
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
quote:Zo-ik schreef op 18 januari 2017 @ 18:22:

Ik ga liever niet meer winkelen. Vooral truitjes/jurkjes en bh´s zijn een drama.

Ik ben voor echt plat. En als ik dan een truitje wil. Moet ik echt maat 36. Maar bij mijn borsten ziet het er dan vormloos uit. Maar als ik een maat kleiner pak, zit het truitje veel te strak/krijg ik niet aan. En het ziet er dan nog niet uit bij de borsten....

Beetje delen? Bij mij barsten ze eruit en als iets getailleerd is zit de taille dan ter hoogte van mijn tepels

En a-lijn hangt zo recht naar beneden dat ik er hoogzwanger uitzie met spillebenen eronder



Maar lastig zeg- ik dacht eigenlijk dat het met kleine borsten makkelijker was, gezien de meeste smalle maten haast geen ruimte voor borsten hebben maar dat valt dus ook nog vies tegen
Alle reacties Link kopieren
quote:Oudblond schreef op 18 januari 2017 @ 18:28:

Ik laat trouwens ook wel eens dingen op maat maken. Idiaal: ik zoek zelf het model uit, ga zelf stoffen kiezen en Mehmed snijdt en naait en vindt het leuk dat ik met een 'twist' aan de patronen kom. Iets duurder dan in de winkel, maar helemaal passend, mijn smaak en ik weet waar ik mijn geld laat. Vorige maand heb ik een manteltje laten na-maken (die had ik al 10 jaar, was versleten, kon niets vinden en dus Mehmed gevraagd. Die heeft de jas uit elkaar gehaald, patroon getekend en daarbij aanpassingen op maat gedaan). Voor 250 euro (stof en maken) kan ik weer 5 jaar met mijn perfecte manteltje verder! (het originele was eh.... 3 keer zo duur maar daar heb ik dan ook 10 winters mee gedaan).



Fijn is dat he Voor duurdere kledingstukken laat ik het ook weleens doen. Goedkopere pas ik zelf wel eens aan, maar hoewel ik het wel kan heb ik er vaak te weinig geduld voor om echt secuur te werken.

En ze zijn het zeker waard! Heb al 6 jaar hetzelfde mantelpak en is nog steeds prachtig, vakmanschap. Gaat veel langer mee dan die net wel net niet passende stukken uit de winkel en als je doorrekent hoelang je ermee doet is het laten maken veel goedkoper.

Maar kan het mij helaas niet veroorloven om het voor elk kledingstuk te laten doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven