Gezondheid alle pijlers

Discopathie

17-01-2017 22:48 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar weken heb ik onderrugpijn. Begonnen toen ik wakker werd toen we een paar dagen weg waren. Voelde als spierpijn en dacht dat het gewoon wat gespannen spieren waren door het andere bed. Klachten gingen helaas niet na een paar dagen over. Nu sinds vorige week maandag kan ik niet normaal zitten zonder dat de tranen in m'n ogen schieten en ben ik ook vorige week maandag naar de dokter geweest. Diclofenac gehad, paardenmiddeltje volgens de dokter. Ondertussen kan ik niet zitten, staan of lopen zonder pijn en liggen is ondertussen ook niet erg aangenaam.



Dinsdag was het wat minder, woensdag weer erger dan dinsdag en elke dag wisselde het af tot afgelopen vrijdag. Vanaf vrijdag wordt het elke dag erger. Maandag opnieuw naar de dokter voor sterkere medicijnen en artrotec voorgeschreven gekregen. Ook deze medicijnen slaan niet aan. Ik heb geen uitstraling naar m'n benen en volgens de dokter loop ik te goed voor een hernia dus dat is het niet alsdus de dokter.



Vanmorgen vroeg had ik een afspraak bij de fysio. Paar testjes gedaan waarbij de tranen over m'n wangen biggelde van de pijn. Fysio zei gelijk dit heeft te maken met je tussenwervelschijf en dit is discopathie. Advies: bedrust tot minimaal het weekend. Elk halfuur opstaan om een 10 minuten te bewegen en verder plat en niet zitten behalve tijdens het eten en andere noodzakelijke dingen. Volgende week terugkomen.



Direct m'n leidinggevende gebeld en die stond volledig achter de fysio zijn oordeel. Nog wel even naar kantoor geweest om e.e.a. af te handelen en daarna direct naar huis om te gaan liggen.



De pijn wordt alleen niet minder het wordt nog steeds erger ondanks de bedrust en adviezen die ik volg. Ik kan ondertussen wel janken van de pijn maar ik voel me ook een aansteller. Is het echt zo erg als ik me voel of moet ik gewoon doorgaan en me niet aanstellen? Wat als de pijn niet overgaat? Wat denkt m'n leidinggevende hier wel niet van? Krijg ik wel een contract of zullen ze het contract met het uitzendbureau ontbinden waar ik nog tot juni bij zit en kom ik dan zoals 'beloofd' nog wel in dienst? Al die vragen spelen door m'n hoofd ik word er gek van!



Als ik op internet ga zoeken naar discopathie kom ik allemaal enge dingen tegen die ik liever niet wil lezen haha. Is er iemand die dit ook heeft of heeft gehad? Hoe zijn de klachten afgenomen en wat was het herstel traject?
quote:-Kia-Ora- schreef op 18 januari 2017 @ 12:05:

[...]



Ze kan je urntje meenemen. Wat een prachtig idee!
quote:S-Meds schreef op 18 januari 2017 @ 12:06:

bah



Wat een streep door de rekening he.

Zit je je nog te verheugen op van alles, kun je gewoon eigenlijk elk moment dood neervallen.



En bij jullie is het dan nog alleen je rug.

Bij mij dus mijn hurken, mijn kladden én mijn donder.

Dus nog veel erger allemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 18 januari 2017 @ 12:11:

[...]





Wat een streep door de rekening he.

Zit je je nog te verheugen op van alles, kun je gewoon eigenlijk elk moment dood neervallen.



En bij jullie is het dan nog alleen je rug.

Bij mij dus mijn hurken, mijn kladden én mijn donder.

Dus nog veel erger allemaal.Jeetje, ik hoop dat je er over vijf minuten nog bent. Zo niet, het gaat je goed vrouw.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:Eleonora-1 schreef op 18 januari 2017 @ 12:11:

[...]





Wat een streep door de rekening he.

Zit je je nog te verheugen op van alles, kun je gewoon eigenlijk elk moment dood neervallen.



En bij jullie is het dan nog alleen je rug.

Bij mij dus mijn hurken, mijn kladden én mijn donder.

Dus nog veel erger allemaal.Wees blij dat je lurven nog niet aangetast zijn, daarna gaat het meestal hard hoor!
Alle reacties Link kopieren
Jeetjr wat een nutteloze discussie op m'n eerste berichtje. Ik heb even niks van me laten horen, maar de situatie is nog totaal niet verbeterd. Afgelopen dinsdag heb ik ook bloed laten prikken om te zien of er ontstekingswaarden in m'n bloed aanwezig waren. Vandaag de uitslag gehad en dit is niet het geval. Er zit dus geen ontsteking ergens wat de pijn veroorzaakt. Morgenochtend moet ik weer naar de dokter en ga ik sterkere pijnstilling vragen en overleggen of een MRI nodig is.



Kan niet eens 1 minuut zitten zonder helse pijn. Liggen is ook totaal niet comfortabel meer. Ik voel precies waar de pijn zit bij het kantelen van m'n heupen en het is geen drukpijn.



De verveling slaat nu echt toe, dag 3 plat terwijl ik gewoon wil werken. Voel me schuldig tegenover m'n collega's die mijn werk moeten overnemen en het nu dubbel zo druk hebben. Hopelijk morgen meer duidelijkheid en minder pijn!
Jeetje. Sterkte dan. Sorry voor de nutteloze discussie.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig maar dat er geen ontsteking is. Ik had namelijk wel sepsis en spondylodiscitis (ontsteking van de tussenwervelschijf).



Met zoveel pijn zou ik echt wel om een MRI vragen. Dit is niet gewoon rugpijn.
Hè wat rot dat het nog zo pijnlijk is. Sterkte en beterschap!
Hoe gaat het nu, To?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven