Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VI

17-01-2017 22:15 2994 berichten
Deel I, II, III,IV en deel V zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen maar laten we het vooral gezellig houden









Link naar deel V

Link naar deel IV

Link naar deel III

Link naar deel II

Link naar deel I
.
quote:winters schreef op 18 januari 2017 @ 12:02:

Daarom drink ik het ook gewoon op Starshine.

Maar netjes is het toch niet dat ze dat nog verkopen

Ik weet niet zo goed wat de regels daarover zijn.

Verswaren die dezelfde of de volgende dag verlopen liggen hier ook vaak met een kortingssticker en die mogen inderdaad niet na de datum verkocht worden.

Maar producten zoals koffie en blikvoer zijn nog prima te gebruiken na de THT-datum. Alleen kan de kwaliteit dan niet meer gegarandeerd worden. Misschien mag het dus wel gewoon verkocht worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:MaryCrawley schreef op 18 januari 2017 @ 11:21:

Klassieker uit mijn studententijd: we vierden altijd sinterklaas met 6 vriendinnen. Het budget was 15E pp voor een cadeautje. Eén vriendin gaf altijd een heel karig cadeautje. Bv als iemand handschoenen vroeg, en ze kon die voor 5 euro op de markt vinden, dan zocht ze er niet nog iets bij of een lekkere chocoladeletter ofzo. Nee, ze vond het dan heel slim van zichzelf dat ze lekker goedkoop uit was.

Aan de andere kant presteerde ze het om voor zichzelf een verlanglijstje te maken met alleen maar dingen die ruim boven budget waren. Ik denk zodat ze gegarandeerd 'winst' zou maken.



Nou zeg!! En wat zij vroeg, kreeg ze wel altijd?

Hebben jullie die vriendin hier niet op aangesproken?
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Alle reacties Link kopieren
Oud en nieuw gevierd bij een vriend, er kwam een grote groep en het was ons van tevoren bekend dat er een bijdrage voor de boodschappen werd verwacht. Dat is bij bijzondere evenementen in onze vriendengroep gebruikelijk, dus dat was helemaal niet gek/gierig.

Vriend vroeg voor hoeveel euro hij vuurwerk zou halen. Wij gaven allemaal aan dat we vuurwerk niet interessant vinden en dat we net zo lief naar vuurwerk van de buren kijken.

Heeft hij voor een paar honderd euro vuurwerk gekocht en kregen wij de rekening gepresenteerd..... Tsja, we hadden toch niet aangegeven voor welk bedrag hij vuurwerk moest kopen, dus hij heeft maar wat gedaan. Ik denk dat hij daarbij expres alle signalen over het hoofd heeft gezien dat wij geen vuurwerk wilden..
Alle reacties Link kopieren
quote:MinionX schreef op 18 januari 2017 @ 12:11:

[...]



Dit vind ik eigenlijk alleen maar schattig..

Ik deel ook altijd alles en familie en vrienden zijn hetzelfde... Ik heb 2 vriendinnen en daar mix en matchen we altijd mee in een restaurant.

Soms 4 voorgerechten en 1 hoofdgerecht, of 2 hoofdgerechten , 2 voorgerechten, een dessert, en een kaasplankje.. In de meeste restaurants kan dat prima. We drinken er genoeg bij ( koffie thee, frisdrank, water , soms wijn , cocktails ) dus het is zeker niet gierig, de rekening is meestal vrij hoog Ja maar dan is het afgesproken en dus anders.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanahoria schreef op 18 januari 2017 @ 12:19:

Oud en nieuw gevierd bij een vriend, er kwam een grote groep en het was ons van tevoren bekend dat er een bijdrage voor de boodschappen werd verwacht. Dat is bij bijzondere evenementen in onze vriendengroep gebruikelijk, dus dat was helemaal niet gek/gierig.

Vriend vroeg voor hoeveel euro hij vuurwerk zou halen. Wij gaven allemaal aan dat we vuurwerk niet interessant vinden en dat we net zo lief naar vuurwerk van de buren kijken.

Heeft hij voor een paar honderd euro vuurwerk gekocht en kregen wij de rekening gepresenteerd..... Tsja, we hadden toch niet aangegeven voor welk bedrag hij vuurwerk moest kopen, dus hij heeft maar wat gedaan. Ik denk dat hij daarbij expres alle signalen over het hoofd heeft gezien dat wij geen vuurwerk wilden.Daar lijkt het wel op. Heb je mee betaald?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik heb zelf een gierige actie gedaan. Van de zomer op een terras een toeristenmenu. Ik zei: doe maar 1 menu en 2 borden.... (het waren grote porties, en ik ben een erg kleine eter).
Alle reacties Link kopieren
quote:Pluisi schreef op 18 januari 2017 @ 12:29:

Ik heb zelf een gierige actie gedaan. Van de zomer op een terras een toeristenmenu. Ik zei: doe maar 1 menu en 2 borden.... (het waren grote porties, en ik ben een erg kleine eter).Mwah, in het kader van voedselverspilling tegen gaan zie ik liever dat mensen één menu bestellen en samen delen dan ieder een portie en vervolgens allebei de helft laten liggen.
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een bedrijfsfeestje gehad inclusief diner. Dat diner was zo ontzettend karig dat iedereen alles van ieders bord begon te kijken, en niemand die wat durfde te zeggen aangezien er volop gespeeched werd continu. Wel mensen die probeerden de bijgerechten bij te bestellen, alleen dat mochten de obers niet geven.



Ik kan je vertellen dat de gele M een topverkoop had eind die dag.
quote:Zanahoria schreef op 18 januari 2017 @ 12:19:

Oud en nieuw gevierd bij een vriend, er kwam een grote groep en het was ons van tevoren bekend dat er een bijdrage voor de boodschappen werd verwacht. Dat is bij bijzondere evenementen in onze vriendengroep gebruikelijk, dus dat was helemaal niet gek/gierig.

Vriend vroeg voor hoeveel euro hij vuurwerk zou halen. Wij gaven allemaal aan dat we vuurwerk niet interessant vinden en dat we net zo lief naar vuurwerk van de buren kijken.

Heeft hij voor een paar honderd euro vuurwerk gekocht en kregen wij de rekening gepresenteerd..... Tsja, we hadden toch niet aangegeven voor welk bedrag hij vuurwerk moest kopen, dus hij heeft maar wat gedaan. Ik denk dat hij daarbij expres alle signalen over het hoofd heeft gezien dat wij geen vuurwerk wilden..



Dikke lul drie bier dat ik daar aan mee ga betalen.

Wat hebben jullie gedaan?
quote:Pluisi schreef op 18 januari 2017 @ 12:29:

Ik heb zelf een gierige actie gedaan. Van de zomer op een terras een toeristenmenu. Ik zei: doe maar 1 menu en 2 borden.... (het waren grote porties, en ik ben een erg kleine eter).Waarna mn man zei, zo t toetje doen we wel op de camping
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwTomatensoep schreef op 18 januari 2017 @ 09:50:

[...]



Dat je per ongeluk geen contant geld had kan natuurlijk gebeuren. Dat je daarna wegsneakt vind ik niet zo netjes. Je had ook aan iemand kunnen vragen om het voor te schieten en het dan over te maken oid.Ik zat nog maar 6 weken bij die club, dus pas 6 lessen en kende eigenlijk nog niemand. Geen excuus, want ik weet dat ik het niet zo slim heb aangepakt, maar op dat moment was mijn sociale angst ook even heel groot.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
quote:enchantedjewell schreef op 18 januari 2017 @ 13:02:

[...]

Ik zat nog maar 6 weken bij die club, dus pas 6 lessen en kende eigenlijk nog niemand. Geen excuus, want ik weet dat ik het niet zo slim heb aangepakt, maar op dat moment was mijn sociale angst ook even heel groot.Gelukkig weet je het zelf en heb je er van geleerd.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 18 januari 2017 @ 11:27:

[...]





Dat is toch aan het restaurant?



Hier gaan we op mijn verjaardag naar een bepaald restaurant waar ze als actie jarige gratis, per betalende klant een kind gratis en kind tot drie gratis.

Gelukkig praat ik helemaal niet hard en net te hoog als ik me ergens op verheug dus ik begrijp niet waarom man zich zo voor me schaamde.

Het was niet dat ik al met mijn paspoort open aan kwam lopen en gilde 'hij is drie! Hij is drie! Zij *kind naar voren duwend* is met hem! Hij is drie he! Ja zo klopt het! Voor 1 persoon! Want hij is drie!'

Kijk, als mensen zo binnenkomen dan komt het wel gierig over



Ben je een keer met ons op stap geweest?

Zo doen wij namelijk ook. De jarige komt al met id kaart in handen binnen. Ik heb mijn neefje bij de hand en mijn man het andere neefje. Hun ouders hebben de andere 3 kinderen mee. En straks als de jongste 5 wordt loopt hij met opa of oma mee.

En als ik jarig ben, hebben we dubbel voordeel want ik ben samen met mijn moeder jarig
quote:Pepermint_Patty schreef op 18 januari 2017 @ 13:06:

[...]





Ben je een keer met ons op stap geweest?

Zo doen wij namelijk ook. De jarige komt al met id kaart in handen binnen. Ik heb mijn neefje bij de hand en mijn man het andere neefje. Hun ouders hebben de andere 3 kinderen mee. En straks als de jongste 5 wordt loopt hij met opa of oma mee.

En als ik jarig ben, hebben we dubbel voordeel want ik ben samen met mijn moeder jarig



Hier hebben ze het dit jaar afgeschaft.

Alleen nog maar gratis bij 3 betalende personen. Anders de helft korting.



Ik weet alleen niet of kinderen ook tellen als betalend persoon .
Alle reacties Link kopieren
quote:dianaf schreef op 18 januari 2017 @ 12:28:

[...]



Daar lijkt het wel op. Heb je mee betaald?Ja we hebben wel betaald, omdat het toch wel anders heel veel geld voor hem alleen was. Maar we hebben wel gemeld dat dit echt niet de bedoeling was, en dat het volgend jaar anders gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pepermint_Patty schreef op 18 januari 2017 @ 13:06:

[...]





Ben je een keer met ons op stap geweest?

Zo doen wij namelijk ook. De jarige komt al met id kaart in handen binnen. Ik heb mijn neefje bij de hand en mijn man het andere neefje. Hun ouders hebben de andere 3 kinderen mee. En straks als de jongste 5 wordt loopt hij met opa of oma mee.

En als ik jarig ben, hebben we dubbel voordeel want ik ben samen met mijn moeder jarig Dus je doet dan alsof je neefje jouw kind is? Dat vind ik echt mega asociaal en gierig, dat is gewoon oplichting. Heb je dan geen schuldgevoel?
quote:Zanahoria schreef op 18 januari 2017 @ 13:48:

[...]



Dus je doet dan alsof je neefje jouw kind is? Dat vind ik echt mega asociaal en gierig, dat is gewoon oplichting. Heb je dan geen schuldgevoel?Er staat per betalende volwassenen 1 kind gratis. Ik zie niet staan dat het eigen kind moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:MN-- schreef op 18 januari 2017 @ 13:50:

[...]



Er staat per betalende volwassenen 1 kind gratis. Ik zie niet staan dat het eigen kind moet zijn.Ooh ok, dan is het gewoon creatief omgaan met de regels inderdaad
quote:MaryCrawley schreef op 18 januari 2017 @ 11:21:

Klassieker uit mijn studententijd: we vierden altijd sinterklaas met 6 vriendinnen. Het budget was 15E pp voor een cadeautje. Eén vriendin gaf altijd een heel karig cadeautje. Bv als iemand handschoenen vroeg, en ze kon die voor 5 euro op de markt vinden, dan zocht ze er niet nog iets bij of een lekkere chocoladeletter ofzo. Nee, ze vond het dan heel slim van zichzelf dat ze lekker goedkoop uit was.

Aan de andere kant presteerde ze het om voor zichzelf een verlanglijstje te maken met alleen maar dingen die ruim boven budget waren. Ik denk zodat ze gegarandeerd 'winst' zou maken.Kijk een echte gierigaard!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanahoria schreef op 18 januari 2017 @ 13:47:

[...]

Ja we hebben wel betaald, omdat het toch wel anders heel veel geld voor hem alleen was. Maar we hebben wel gemeld dat dit echt niet de bedoeling was, en dat het volgend jaar anders gaat.Goed dat je in ieder geval aangegeven hebt dat dit echt niet de bedoeling is! Anders is het de volgende keer weer zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanahoria schreef op 18 januari 2017 @ 13:47:

[...]



Ja we hebben wel betaald, omdat het toch wel anders heel veel geld voor hem alleen was. Maar we hebben wel gemeld dat dit echt niet de bedoeling was, en dat het volgend jaar anders gaat.





Ook echt het hele gewenste bedrag?

Ik zou dan een tientje p.p. inleggen en de rest mag hij zelf betalen.
Gierige aktie op kantoor: altijd mee eten met t gebak van een ander op de verjaardag. Maar zelf altijd vrij nemen op je verjaardag, zodat je niet hoeft te trakteren.

Volgens mij heeft elk kantoor wel zo iemand in dienst.
quote:Pluisi schreef op 18 januari 2017 @ 14:52:

Gierige aktie op kantoor: altijd mee eten met t gebak van een ander op de verjaardag. Maar zelf altijd vrij nemen op je verjaardag, zodat je niet hoeft te trakteren.

Volgens mij heeft elk kantoor wel zo iemand in dienst.

Zou iemand vrij nemen speciaal zodat er niet getrakteerd hoeft te worden? Lijkt me niet de hoofdreden van het vrij nemen op je verjaardag eerlijk gezegd.

Wij trakteren dan altijd een dag later, ook wanneer je verjaardag in het weekend valt of op je ADV-dag.
quote:Marana_ schreef op 18 januari 2017 @ 14:55:

[...]



Zou iemand vrij nemen speciaal zodat er niet getrakteerd hoeft te worden? Lijkt me niet de hoofdreden van het vrij nemen op je verjaardag eerlijk gezegd.

Wij trakteren dan altijd een dag later, ook wanneer je verjaardag in het weekend valt of op je ADV-dag.Maar dat doet deze blijkbaar niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven