Werk & Studie alle pijlers

Kantoor of kinderopvang?

11-01-2017 16:44 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij een kinderopvang en binnenkort zal de opleiding starten. Ik zal dan 1 dag in de week naar school moeten, uiteraard is deze dag onbetaald. Ik ben dan 4 dagen van huis voor een inkomen van 3 dagen leerlingloon. Ik zie er ergens tegenop om 3 jaar, met geluk 2 jaar naar school te moeten.



Of weer een kantoorbaan voor 3 of 4 dagen per week met meer inkomen. Maar ergens vind ik het werken op kantoor vaak saai (administratief, secretarieel).



Kantoor of kinderopvang wat lijkt je leuker? Hier ben ik benieuwd naar. Niet dat dat mijn keuze moet bepalen maar ben er gewoon nieuwsgierig naar.
Alle reacties Link kopieren
Kantoor.



Ik bedoel dit niet slecht, maar je lijkt me niet stabiel genoeg voor kinderopvang.
Alle reacties Link kopieren
Heb je nou zelf niet door dat je enorm aan het pingpongen bent? Eerst ga je therapie volgen, dan toch weer niet, dan de kinderopvang in, maar ook dat bevalt alweer niet, dus nu maar weer stoppen en iets anders doen... Heb je zelf door waar het vandaan komt?
quote:GeorgeSand schreef op 11 januari 2017 @ 17:43:

Kantoor.



Ik bedoel dit niet slecht, maar je lijkt me niet stabiel genoeg voor kinderopvang.Eeeh 'wij op kantoor' zitten ook niet op instabiele lui te wachten en willen ook gewoon gemotiveerde hardwerkende mensen hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mieshka schreef op 11 januari 2017 @ 17:47:

[...]





Eeeh 'wij op kantoor' zitten ook niet op instabiele lui te wachten en willen ook gewoon gemotiveerde hardwerkende mensen hoor!

Ik werk ook op kantoor hoor



Maar ik zou mijn kat nog niet achterlaten bij iemand die zo vaak van idee verandert, laat staan mijn kind. Dan liever op kantoor, volwassen mensen kunnen beter tegen labiel gedrag en kunnen zelf hulp zoeken bij de leidinggevende.



En opnieuw SingleGirl, ik bedoel dit niet slecht. Maar volg eerst therapie en maak daarna een keuze. Ik ga mijn kostbaarste bezit op dit moment niet bij jou achterlaten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe het op mij overkomt is dat jij denkt dat je met de juiste baan (al) je problemen op kunt lossen. Je zoekt steeds maar uitdaging, het is nooit goed genoeg lijkt wel, die uitdaging lijk je nodig te hebben om maar niet aan je problemen te denken. Ik kan me niet voorstellen dat het op deze manier ooit gaat werken.



Verder, kantoorbaan. Voor 24 of 32 of 40 uur. Of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Waarom steeds topics over beroepskeuze? Ik zie namelijk niet in hoe wij jou met die keuze kunnen helpen. Wat schiet jij ermee op als ik helemaal lyrisch ben over mijn kantoorbaan of juist niet? Er zijn ook nog eens honderden verschillende kantoorbanen. De een is de hele dag cijfers aan het controleren, de ander is een regelmiep en weer een ander zit dagenlang te vergaderen. Wat schiet jij ermee op? Helpt het jou als ik dolgraag in de kinderopvang zou werken?



Het openen van topics, daar help je jezelf niet mee. Ga naar een coach of zo.
Alle reacties Link kopieren
Als ik denk aan jouw topicgeschiedenis, waarin je ook je psychische diagnose vermeldde, waarin je duidelijk liet blijken dat je geen psychische hulp wil, en dan als laatste lees over je collega's, dan denk ik dat er iets grondig mis is met de screening bij de kinderopvang.



Als ik mijn kind laat opvangen, dan doe ik dat op basis van vertrouwen, ik vertrouw erop dat er mentaal stabiele volwassenen werken en met liefde en aandacht voor de kinderen zorgen.



Ik vind dit echt erg. Erg dat mensen zoals jij en je collega's blijkbaar zo'n goed verkooppraatje hebben dat werkgevers het niet zien, en erg voor de ouders die geen idee hebben waar hun kinderen werkelijk terecht komen.
Als je weet waar je hart ligt is drie jaar met leerlingloon niet erg, dan doe je het graag. Als je er tegenop ziet betekent dat waarschijnlijk dat het toch niet helemaal je ding is.



Je zegt dat je al in de kindropvang werkt als ik het goed lees, dus wat dat inhoudt weet je.



Kantoor kan vanalles zijn, van saai tot leuk. Ligt eraan welke functie je hebt, maar ook wat voor type kantoor het is. Ik werk ook op kantoor en dat is helemaal niet saai, zit echt niet de hele dag aan mijn bureau brieven te typen ofzo. Maar zoals gezegd dat ligt aan type baan en type kantoor.



Zoek goed uit wat je wil. Dan kunnen hier wel mensen roepen 'kantoor is leuk' of 'kantoor is saai', maar het gaat erom wat bij JOU past. Ik zou investeren in een goed loopbaantraject, studiekeuzehulp of beroeskeuzetest of iets dergelijks. Dat kost wat, maar minder dan een opleiding afbreken omdat het toch niet zo bij je past...
Alle reacties Link kopieren
Hebben we niet laatst exact hetzelfde bericht gehad? Toen wilde je eigenlijk makelaar worden.... girl make up your mind!
Don't worry, be happy!
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je nu niet meer reageert.



Ik snap dat je deze antwoorden niet leuk vindt. Maar dit is wel hoe andere mensen jou zien. Ga met ons in gesprek. Leer er iets van. Ook jij kan gelukkig worden, maar niet wanneer je elke week van doel verandert.
quote:appeltjesgroen schreef op 11 januari 2017 @ 18:18:

Als je weet waar je hart ligt is drie jaar met leerlingloon niet erg, dan doe je het graag. Als je er tegenop ziet betekent dat waarschijnlijk dat het toch niet helemaal je ding is.



Je zegt dat je al in de kindropvang werkt als ik het goed lees, dus wat dat inhoudt weet je.



Kantoor kan vanalles zijn, van saai tot leuk. Ligt eraan welke functie je hebt, maar ook wat voor type kantoor het is. Ik werk ook op kantoor en dat is helemaal niet saai, zit echt niet de hele dag aan mijn bureau brieven te typen ofzo. Maar zoals gezegd dat ligt aan type baan en type kantoor.



Zoek goed uit wat je wil. Dan kunnen hier wel mensen roepen 'kantoor is leuk' of 'kantoor is saai', maar het gaat erom wat bij JOU past. Ik zou investeren in een goed loopbaantraject, studiekeuzehulp of beroeskeuzetest of iets dergelijks. Dat kost wat, maar minder dan een opleiding afbreken omdat het toch niet zo bij je past...

Dit!

Ik kreeg niet eens een leerlingenloon. Ik werkte twee dagen en zat een dag op school, maakte zeker zes uur huiswerk. En daarvoor maakte ik vierduizend euro kosten, met liefde. (Geluk was dan wel dat ik me dat kon veroorloven.)



Als je iets heel graag wilt heb je daar veel voor over. Ik denk ook, dat dit niet je droom is.
Alle reacties Link kopieren
En alle banen in een kantoor zijn ook hetzelfde.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Kantoor. Ik heb een hekel aan kinderen



Maar als je werken met kinderen het einde van de wereld vindt dan kinderopvang.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 11 januari 2017 @ 19:43:

En alle banen in een kantoor zijn ook hetzelfde. Dat niet per se maar ik heb wel verschillende kantoorbanen gehad die bijna allemaal even saai waren en te weinig te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgeSand schreef op 11 januari 2017 @ 18:56:

Jammer dat je nu niet meer reageert.



Ik snap dat je deze antwoorden niet leuk vindt. Maar dit is wel hoe andere mensen jou zien. Ga met ons in gesprek. Leer er iets van. Ook jij kan gelukkig worden, maar niet wanneer je elke week van doel verandert.



Ik ben druk geweest, ik heb mijn werk en mijn gezin dus ben hier niet iedere dag.



Dit is hoe andere mensen mij zien? Dat is slechts gebaseerd op wat hier te lezen is dus daar kun je geen realistisch beeld van schetsen.



Ik verander niet ieder week van doel. Het liefst zou ik makelaar worden maar die opleiding is te duur. Soms moet je je doelen bijstellen als iets niet haalbaar is. Maar ik heb binnenkort een gesprek bij een kantoor om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Dus het is nog niet helemaal uitgesloten.
Alle reacties Link kopieren
Maar je bent toch net gestart in de kinderopvang icm een opleiding? Je weet ook nog niet hoe je je uren wil verdelen schrijf je in je andere topic. Je komt niet heel stabiel over zoals iemand hierboven al schreef. Je hebt saaie kantoorbanen gehad maar wil nu toch weer in gesprek? Ga je richten op wat je echt wil ipv te jobhoppen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 15 januari 2017 @ 14:27:

Ik verander niet ieder week van doel.

Werkelijk Singlegirl?



Je gaat van relatie verbreken en verhuizen naar terug naar man naar misschien toch maar verbreken en verhuizen naar de andere kant van het land naar o nee toch maar verhuizen in de buurt en bij man blijven. Van heel graag therapie willen naar toch maar geen therapie. Van overspannen naar toch maar weer werken naar o nee liever opleiding naar hmmm toch maar werken. Van kantoor naar kinderopvang naar makelaar weer naar kinderopvang en toch maar kantoor?



En dit alles in een paar weken tijd.



Toch niet zo gek, dat beeld dat anderen van je hebben?
Alle reacties Link kopieren
En dan heb ik het nog niet eens over de lange lijst topics als;

Help, wat nu?

Geen idee wat te doen

Ik voel me altijd in de war

Eenzaam doelloos en onrustig voelen

Nooit tevreden zijn met mijn leven

Dilemma wat kiezen

enz...



Daar spreekt niet echt een stabiel beeld uit, vind je wel?



Doe jezelf goed en pak die therapie. Een investering voor het leven. Echt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 15 januari 2017 @ 14:27:

[...]



Maar ik heb binnenkort een gesprek bij een kantoor om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Dus het is nog niet helemaal uitgesloten.Wanneer dan? Want je schreef toch laatst dat je snel moest beslissen omdat die opleiding kinderopvang binnenkort start en eenmaal begonnen kon je niet meer terug. Althans, niet zonder dat je die opleiding moet terug betalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 15 januari 2017 @ 14:21:

[...]





Dat niet per se maar ik heb wel verschillende kantoorbanen gehad die bijna allemaal even saai waren en te weinig te doen.Ook ik werk op kantoor en heb een drukke, maar hele leuke en afwisselende functie. Ik heb al bij meerdere bedrijven in diverse kantoorfuncties gewerkt, maar me nog nooit verveeld. Als dat zo was ging ik iemand helpen die het dan wel erg druk had. Niets doen is niet mijn ding. Het is maar wat je er zelf van maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:iemand_anders schreef op 16 januari 2017 @ 14:48:

[...]



Werkelijk Singlegirl? Ik doelde op dat ik niet per week van baankeuze verander. Er zijn gewoon meerdere dingen die ik in mijn achterhoofd heb om te kunnen doen. Ik heb alleen maar kantoorbanen gehad en dan nu kinderopvang dat is gewoon totaal iets anders. En ik moet beslissen na een paar weken dat ik het werk doe of ik het de komende jaren wil gaan doen. En ja, dat vind ik gewoon heel moeilijk. Ik ben niet de beste in keuzes maken.



Je gaat van relatie verbreken en verhuizen naar terug naar man naar misschien toch maar verbreken en verhuizen naar de andere kant van het land naar o nee toch maar verhuizen in de buurt en bij man blijven. Van heel graag therapie willen naar toch maar geen therapie. Van overspannen naar toch maar weer werken naar o nee liever opleiding naar hmmm toch maar werken. Ik ben nooit overspannen geweest. En toch maar weer werken o nee liever opleiding dat klopt niet want het werken in de kinderopvang zal in combinatie zijn met de opleiding daarvoor.Van kantoor naar kinderopvang naar makelaar weer naar kinderopvang en toch maar kantoor? Een gewone kantoorbaan wil ik het liefst niet meer omdat ik altijd behoorlijk saaie banen heb gehad. Daarom heb ik voor de kinderopvang gekozen, heel iets anders, werken met kinderen, lekker bezig zijn en niet saai. Makelaar is een beroep dat me erg aanspreekt. Ik heb jaren de binnendienst gedaan in de makelaardij en ik vind het leuk. Ik overwoog de opleiding voor makelaar te gaan volgen totdat ik zag dat het 10.000 euro kost. Ja en die heb ik dan helaas niet liggen voor een opleiding.



En dit alles in een paar weken tijd.



Toch niet zo gek, dat beeld dat anderen van je hebben? Ja ik ben misschien wispelturig en vindt het moeilijk om keuzes te maken. Maar ja, dat is het toch ook in het leven? Daar zal ik vast niet de enige in zijn.
quote:Singlegirlx schreef op 18 januari 2017 @ 11:48:

[...]

Een gewone kantoorbaan wil ik het liefst niet meer omdat ik altijd behoorlijk saaie banen heb gehad. Daarom heb ik voor de kinderopvang gekozen, heel iets anders, werken met kinderen, lekker bezig zijn en niet saai. Makelaar is een beroep dat me erg aanspreekt. Ik heb jaren de binnendienst gedaan in de makelaardij en ik vind het leuk. Ik overwoog de opleiding voor makelaar te gaan volgen totdat ik zag dat het 10.000 euro kost. Ja en die heb ik dan helaas niet liggen voor een opleiding.



Ja ik ben misschien wispelturig en vindt het moeilijk om keuzes te maken. Maar ja, dat is het toch ook in het leven? Daar zal ik vast niet de enige in zijn.



Dat is niet waar. Ik heb je in 1 van je vorige topics ook al een link gestuurd.

Opleiding makelaar-taxateur (SVM NIVO) in de avond kost je € 4.051,05 inclusief je lesmateriaal.



Makelaar-Taxateur
Mag iemand met Borderline in een kinderopvang werken, serieus? Ik ben perplex.
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 18 januari 2017 @ 11:48:

[...]

Ja ik ben misschien wispelturig en vindt het moeilijk om keuzes te maken. Maar ja, dat is het toch ook in het leven? Daar zal ik vast niet de enige in zijn.

Keuzes maken is niet altijd makkelijk en nee, je bent ook niet de enige. Maar dat is niet de essentie van jouw situatie.

Je hebt serieuze issues en die zijn breed uitgemeten op het forum. Je 'wispelturigheid' vloeit daaruit voort, maar goed beschouwd is jouw hele leven continue chaos en rumoer. Waar je ook nog eens heel onrustig en ongelukkig van wordt.

Het is allemaal verklaarbaar met de diagnose borderline, maar het is een gemiste kans dat je jezelf de juiste behandeling ontzegt maar weer kiest voor een 'gemakkelijke uitweg' (of zal ik zeggen: vlucht) en jezelf daarmee in de ellendige cirkel gevangen houdt.



Je hebt een aanbod voor een uitstekende therapie, waarmee je de oorzaak van je problemen ècht aan kan pakken en daarmee de cirkel voor de toekomst blijvend kan doorbreken. Ik blijf erbij dat ik eeuwig zonde zou vinden als je dat naast je neerlegt en doorgaat op de oude voet (want: ongeacht in welke baan of bedrijf, je zal steeds weer met jezelf geconfronteerd worden, ergo, het zal je niet gelukkig maken).
Alle reacties Link kopieren
quote:Fruity-Pebbles schreef op 18 januari 2017 @ 12:35:

[...]





Dat is niet waar. Ik heb je in 1 van je vorige topics ook al een link gestuurd.

Opleiding makelaar-taxateur (SVM NIVO) in de avond kost je € 4.051,05 inclusief je lesmateriaal.



Makelaar-TaxateurIPD is goedkoper dan het via het NVM. Maar wat jij hierbij vergeet is de bedragen voor de examens erbij te tellen. Dan komt er nog zeker zo'n 2000 euro bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven