Klasgenootje kan niet naar school komen

18-01-2017 10:32 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
De moeder van een klasgenootje is zwanger en kan tijdens de kraamtijd de kinderen niet naar school brengen. Er is geen vader in beeld en het gezin woont relatief ver van school. De moeder maakt zich enorme zorgen over het vervoer. Een andere moeder stelde voor dat we omstebeurt de kinderen naar school kunnen brengen. Dit betekent wel dat ik vroeg van huis zou moeten en om moet rijden, omdat het gezin dus relatief ver van school woont. Ik vraag me af of er vanuit de gemeente mogeljkheden zijn, maar volgens de moeder niet, omdat het kind niet op het speciaal onderwijs zit. Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Ik wil gewoon heel graag dat het kind naar school kan gaan en mijn hart breekt als ik aan deze situatie denk. Heeft iemand tips?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 18 januari 2017 @ 11:42:

[...]





Quote uit de OP: Ik wil gewoon heel graag dat het kind naar school kan gaan en mijn hart breekt als ik aan deze situatie denk. Heeft iemand tips?



Hoe hartbrekend is het daadwerkelijk als een investering van 20 minuten teveel van het goede is?Dat vind ik ook hoor, maar dacht te lezen dat jij zei geen dingen te (willen) doen voor mensen die domme acties uithalen
quote:Belle73 schreef op 18 januari 2017 @ 11:15:

Ja, waarschijnlijk wel, maar nogmaals, ik ben door dit topic wel wat van gedachten veranderd. Natuurlijk kan ik, en andere ouders, bijspringen tijdens de kraamweek, maar op de lange termijn lost het weinig op. Dat zal moeder toch zelf moeten doen, ook als de baby er straks is.



En maar klagen dat de maatschappij zo hard is



Laat het haar vooral zelf doen, stel je voor zeg.
Ik zou aanbieden om 2 weken om te rijden als ik me er zo druk om maak. Jeetje een kwartiertje eerder uit bed.

Anders zou ik als klassemoeder haar even bellen en vragen of je via de juf wat meer ouders wil vragen om wat om te rijden, of dat oke is.

Waar gaat het over.
quote:Star schreef op 18 januari 2017 @ 13:02:

[...]





En maar klagen dat de maatschappij zo hard is



Laat het haar vooral zelf doen, stel je voor zeg.Haar hart is weer gelijmd. Heeft dit topic toch nog een béétje geholpen.
quote:coolingdown. schreef op 18 januari 2017 @ 12:49:

[...]





Dat vind ik ook hoor, maar dacht te lezen dat jij zei geen dingen te (willen) doen voor mensen die domme acties uithalen Hahaha, nee hoor!
quote:Alziendoog schreef op 18 januari 2017 @ 11:02:

Ik kan echt niet tegen mensen die domme dingen doen en van hun probleem het probleem van een ander proberen te maken. Geen vader in beeld of ander hulp en dan toch weer zwanger, nu haar andere kind de dupe Wat dat betreft ben ik best koud; zoek het zelf maar uit. Dat zei ik ook tegen mijn vriendin die heel bewust zwanger werd van een of ander nietsnut waar ze letterlijk niks had terwijl ze wist dat ze daarnaast ook niemand had geen familie niks. Ik heb haar voor haar zwangerschap heel vaak gewaarschuwd voor de gevolgen van helemaal alleen een kind op de wereld zetten en gezegd dat het echt haar eigen probleem gaat worden met andere woorden: je moet niet denken dat ik je ga helpen. Elke keer als ze nu komt klagen over hoe zwaar het is als alleenstaande moeder, is het enige wat ik zeg: maar je wist het vantevoren he dat je er helemaal alleen voor zou staan. Ze weet dat ik er alleen ben voor noodgevallen, stucturele hulp bied ik haar niet ookal heb ik alle tijd van de wereld ik kan niet tegen dom gedoe. Zoek het lekker zelf uit volgende keer beter nadenken.Jee met zo'n zogenaamde 'vriendin' als jij heeft ze geen vijanden meer nodig.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons op school was ook zo iemand, zamelde bij ale ouders geld in voor een moeder die het moeilijk had en is vervolgens zelf beheerder van het fonds geworden, omdat moeder het anders maar zo ineens zou opmaken. Ik gruwel ervan...
Alle reacties Link kopieren
quote:noorderlicht76 schreef op 18 januari 2017 @ 13:14:

Bij ons op school was ook zo iemand, zamelde bij ale ouders geld in voor een moeder die het moeilijk had en is vervolgens zelf beheerder van het fonds geworden, omdat moeder het anders maar zo ineens zou opmaken. Ik gruwel ervan...dat is ook wel treurig ja.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
quote:[noorderlicht76 schreef op 18 januari 2017 @ 13:14[/message]:

Bij ons op school was ook zo iemand, zamelde bij ale ouders geld in voor een moeder die het moeilijk had en is vervolgens zelf beheerder van het fonds geworden, omdat moeder het anders maar zo ineens zou opmaken. Ik gruwel ervan...





hahahahahaha! wat een schijnheiligheid!

graait zelf zeker ook in dat fonds.
wij slapen nooit.
quote:Belle73 schreef op 18 januari 2017 @ 10:41:

[...]



Dan brengt mijn man ze. Maar die kan dan niet ook nog die andere kinderen ophalen, want ik heb de auto mee.Dan breng jij dat kind met de auto. Om hoeveel minuten omrijden gaat het nu helemaal? En dan dus één keer per week, en op andere dagen brengen andere ouders? Zo ingewikkeld kan dit toch niet zijn?
quote:Star schreef op 18 januari 2017 @ 13:02:

[...]





En maar klagen dat de maatschappij zo hard is



Laat het haar vooral zelf doen, stel je voor zeg.Zeker! Dat zal haar leren, voor de tweede keer zwanger, geen vader in beeld. Bloeden moet ze!
quote:noorderlicht76 schreef op 18 januari 2017 @ 13:14:

Bij ons op school was ook zo iemand, zamelde bij ale ouders geld in voor een moeder die het moeilijk had en is vervolgens zelf beheerder van het fonds geworden, omdat moeder het anders maar zo ineens zou opmaken. Ik gruwel ervan...
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 18 januari 2017 @ 13:20:

[...]





Zeker! Dat zal haar leren, voor de tweede keer zwanger, geen vader in beeld. Bloeden moet ze!

Ze heeft waarschijnlijk recht op 10 dagen kraamhulp die kan het kind wegbrengen.

Daarna kan ze het gewoon zelf weer oppakken als het goed is. Doen niet alleenstaande moeders ook volgens mij.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
quote:Lilith75 schreef op 18 januari 2017 @ 12:31:

Wat een zeikert ben je to, je zou een schoolplein mafioso van hier uit het dorp kunnen zijn.



Ipv die moeder helpen ga je hier jammeren om 20 minuten, en vermoeden dat het wel meer dan alleen de kraamtijd zal zijn....want ja het is een probleemgezin alleenstaand ver van school geen netwerk en alle jezus nog an toe bijstand.



Wat wil je nou echt met dit topic je ongenoegen uitten over deze vrouw of echt tips krijgen?



Ik werk 4 dagen en ik zou met liefde en plezier op mijn vrije dag als ik mijn kind naar school breng een andere moeder uit de brand helpen. Ik heb ook weleens hulp nodig als alleenstaande werkende ouder zo gaat dat je helpt elkaar je zeikt elkaar niet af.



Je wil je helemaal niet helpen je wilt je afkeer over deze vrouw ventileren want oh wat heeft ze niet nagedacht en oh wat is ze niet slim en oh wat zielig voor de kinderen en oh wat breekt mijn hart.



Punt was vervoer tijdens de kraamtijd staat los van hoe haar leven er verder uitziet mi.Dit !!
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me toch echt dat de verantwoordelijkheid om iets te regelen in eerste instantie bij die moeder ligt. Daar heeft ze negen maanden de tijd voor gehad. Zij moet zorgen dat ze een netwerk krijgt. En TO, het is fijn als jij haar daarbij helpt, maar zorg ervoor dat het daarbij blijft.

Heeft moeder hulp van maatschappelijk werk o.i.d.?
quote:tatlitatli schreef op 18 januari 2017 @ 13:25:

[...]



Ze heeft waarschijnlijk recht op 10 dagen kraamhulp die kan het kind wegbrengen.

Daarna kan ze het gewoon zelf weer oppakken als het goed is. Doen niet alleenstaande moeders ook volgens mij.Je hebt gelijk. TO, het is opgelost: na tien dagen brengt moeders zelf haar kind weer naar school. Klaar!
Alle reacties Link kopieren
Belle, kunnen jullie niet allemaal een dag nemen?

Daar heb je 5 vaders of moeders voor nodig. Maak een appgroepje aan en regel dat met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 18 januari 2017 @ 13:30:

[...]





Je hebt gelijk. TO, het is opgelost: na tien dagen brengt moeders zelf haar kind weer naar school. Klaar!

Hoe lang moet TO hulpgroep volgens jou dan blijven bestaan?

Ik zie zo vaak moeders met mini baby's op het schoolplein, man weer aan het werk en ze komen met baby en al aangehobbeld hoor.
if we all light up, we can scare away the dark...
Ik wou niet reageren maar doe het toch



Het lijkt wel alsof jij een sticker wil hebben omdat je zo meeleeft met deze moeder. Je doet echt zo van: kijk mij eens sociaal en lief doen naar deze moeder toe. Zien jullie het wel??



Je bent eerst heel medelevend en dan heel sneaky begin je over de levenstijl van deze vrouw. Je wil niet over haar oordelen maar je doet het toch! Help haar gewoon. Misschien zien ze op het schoolplein dan wel hoe goed jij wel niet bent. Krijg je van de juf of meester wel een sticker. En als je het nou goed speelt ook nog eens een heel vel.
quote:tatlitatli schreef op 18 januari 2017 @ 13:35:

[...]



Hoe lang moet TO hulpgroep volgens jou dan blijven bestaan?

Ik zie zo vaak moeders met mini baby's op het schoolplein, man weer aan het werk en ze komen met baby en al aangehobbeld hoor.Geen tien maanden lang, maar iets langer dan tien dagen is toch niet raar? Wat een kille wereld...
Alle reacties Link kopieren
quote:lila01 schreef op 18 januari 2017 @ 13:31:

Belle, kunnen jullie niet allemaal een dag nemen?

Daar heb je 5 vaders of moeders voor nodig. Maak een appgroepje aan en regel dat met elkaar.Waarom moet to dat doen ?? Ik zou deze moeder best wel uit de brand willen helpen. Maar zulke dingen op touw zetten? Waarom ??
quote:mara2 schreef op 18 januari 2017 @ 13:41:

[...]





Waarom moet to dat doen ?? Ik zou deze moeder best wel uit de brand willen helpen. Maar zulke dingen op touw zetten? Waarom ??Omdat het best aardig zou zijn? Ik weet dat dat een compleet achterhaald argument is hoor, maar goed...
quote:mara2 schreef op 18 januari 2017 @ 13:41:

[...]





Waarom moet to dat doen ?? Ik zou deze moeder best wel uit de brand willen helpen. Maar zulke dingen op touw zetten? Waarom ??TO moet helemaal niets maar ze opent er zelf een topic over. Dat impliceert toch dat ze wel iets wíl doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 18 januari 2017 @ 13:40:

[...]





Geen tien maanden lang, maar iets langer dan tien dagen is toch niet raar? Wat een kille wereld...

Maar ze moet toch ook boodschappen doen en om andere redenen het huis verlaten? Nogmaals als je wel een man hebt, is de kans groot dat die ook alweer aan het werk is en je dus zelf je oudere kind weg moet brengen. Ik zie niet in wat daar zo erg aan is.

Tenzij ze geen auto heeft en op de fiets moet komen, dan heb ik niks gezegd.
if we all light up, we can scare away the dark...
quote:tatlitatli schreef op 18 januari 2017 @ 13:45:

[...]



Maar ze moet toch ook boodschappen doen en om andere redenen het huis verlaten? Nogmaals als je wel een man hebt, is de kans groot dat die ook alweer aan het werk is en je dus zelf je oudere kind weg moet brengen. Ik zie niet in wat daar zo erg aan is.

Tenzij ze geen auto heeft en op de fiets moet komen, dan heb ik niks gezegd.De meeste dingen kun je tegenwoordig gewoon bestellen dus daar is wel een mouw aan te passen als moeder het huis niet uit kan en/of wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven