Aanslag nachtclub Istanbul

01-01-2017 01:32 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij een aanslag op een nachtclub in Istanbul zijn al zeker 35 doden gevallen... Bron: NOS...



Bah, het houdt niet op vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 05 januari 2017 @ 17:10:

Aan de hand van deze laatste update lijkt erger voorkomen door snel ingrijpen van de politie. Hoop dat de laatste er niet bewapend vandoor is gegaan en snel aangehouden kan worden: http://www.ad.nl/nieuws/t ... rtij-in-turkije~a3622955/Als ik in Turkije op vakantie ben hoor ik bijna dagelijks dat er aanslagen zijn voorkomen. Vooral in Istanbul en Ankara, echt bizar.
Alle reacties Link kopieren
Al onze familie en vrienden wonen in Izmir, mijn man is er geboren en getogen en heeft er na zijn studie ook nog jaren gewerkt. Zijn kantoor zat vlakbij de rechtbank. Hij is voor het eerst echt geschrokken moet ik zeggen.

Ik twijfelde vorig jaar al en wij hebben vorig jaar bijvoorbeeld geen malls bezocht. Wij zaten er wel tijdens de coupe (in Cesme) en hoewel we er zelf niks van gemerkt hebben vond ik het toch geen fijn idee.

Tickets hebben we al, had een koopje gevonden voor 4 personen in de zomervakantie voor maar 600 met lufthansa, dus we zullen zien maar als ze op dit tempo doorgaat met aanslagen dan zie ik mezelf nog niet gaan.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig om te lezen meiden kan mij de twijfel goed indenken.



Op een positievere noot; http://www.ad.nl/utrecht/ ... oemetje-brengen~afba8a18/
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen hebben ze hem waarschijnlijk:

http://www.ad.nl/buitenla ... kt-in-istanboel~a1b5c085/
Alle reacties Link kopieren
En zou hij hebben bekend: http://www.ad.nl/buitenla ... ent-terreurdaad~a7acfccc/
Alle reacties Link kopieren
Bizar om 185.000 E bij die vent te vinden.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Aanslag in Duitse nachtclub


Twee doden bij schietpartij in Duitse club

RTL Nieuws / AP / ANP
2 uur geleden

Een 34-jarige man heeft in een club in het Duitse Konstanz een persoon doodgeschoten. Drie anderen raakten zwaargewond. De schutter werd neergeschoten door de politie. Hij overleed kort daarna.

Het motief van de schutter is nog niet duidelijk. De vermeende 34-jarige dader begon volgens de politie rond half vijf in de nacht te schieten bij de disco.

Agent gewond

De dader is na het verlaten van de nachtclub in een vuurgevecht met de politie terecht gekomen. Hij overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. Een van de agenten raakte ook gewond, maar is niet in levensgevaar.

[foto:© Aangeboden door RTL Nederland]

Foto: EPA.

Een uitsmijter probeerde de dader tegen te houden, maar die zou toen met een machinegeweer zijn gaan schieten, melden ooggetuigen volgens Bild. De uitsmijter zou daarbij gewond zijn geraakt.

Op Twitter deelde de politie mee dat er geen dreiging meer is.

_______________________________________________________________________________________________________________________

BILD

In Konstanz (Baden-Württemberg)Schüsse in Diskothek –
ein Toter, Verletzte!


Um 4:30 Uhr gingen erste Notrufe ein ++ Täter (34) erschossen ++ Augenzeuge: Er hatte Maschinenpistole ++ Täter ist polizeibekannt und stammt aus dem Irak ++ Bislang keine Hinweise auf Terror-Anschlag

[foto:Zahlreiche Einsatzkräfte sichern den Tatort am frühen SonntagmorgenFoto: Felix Kästle / dpa]

30.07.2017 - 07:56 Uhr

Konstanz (Baden-Württemberg) – Schüsse in einer Diskothek in Konstanz!

Am frühen Sonntagmorgen gegen 4.30 Uhr schoss ein Mann (34) im Club „Grey“ um sich – ein Mann wurde getötet, drei Menschen schwer verletzt. Das Motiv – noch völlig unklar.

Schusswechsel mit der Polizei

Nach den Schüssen im Gebäude habe sich der Täter dann vor dem Club mit Polizeibeamten einen Schusswechsel geliefert. Dabei wurde er lebensgefährlich verletzt, starb später im Krankenhaus.

Wie BILD von der Polizei erfuhr, handelt es sich bei dem Angreifer um einen polizeibekannten Mann aus dem Irak. Bislang gebe es keine Hinweise auf einen Terrorakt.

Möglich sei eine Beziehungstat, sagte ein Polizeisprecher in Konstanz.

Auch einer der Polizisten erlitt eine Schussverletzung, befindet sich jedoch nicht in Lebensgefahr.

[foto:In dieser Diskothek spielte sich das Drama in der Nacht zu Sonntag abFoto: HANSER/EPA/REX/Shutterstock]

[foto:Viele Gäste hatten nach den Schüssen das Gebäude panikartig verlassen oder sich versteckt, kamen aber glücklicherweise mit dem Schrecken davonFoto: Felix Kästle / dpa]

„Besucher konnten sich retten, indem sie ins Freie flüchteten oder sich versteckten“, sagte ein Sprecher der Polizei am Morgen. In einem Tweet teilten die Beamten mit, dass keine Gefahr mehr bestehe.

Augenzeuge: Täter hatte Maschinenpistole

Ein Augenzeuge hatte laut dpa erzählt, dass ein Täter mit einer Maschinenpistole wahllos auf die Gäste der Diskothek geschossen habe. „Die Diskothek war rammelvoll. Ich schätze, dass mehrere hundert Menschen da waren“, sagte er.

Er selbst habe nur einen Täter gesehen und sei sofort mit Freunden geflüchtet. Andere Besucher hätten berichtet, es sei noch ein weiterer Angreifer an der Tat beteiligt gewesen, die mehrere Minuten dauerte.

Wie die Polizei am Sonntagvormittag mitteilte, habe es sich allerdings mit höchster Wahrscheinlichkeit um einen Einzeltäter gehandelt.
LOEP ME MAAR aub.
Wat heeft dit met de aanslag in Istanbul te maken ?
Alle reacties Link kopieren
Klopt, ik zou een nieuw topic kunnen openen met de titel "aanslag in nachtclub Duitsland".

LOEP ME MAAR aub.
Inderdaad .
Alle reacties Link kopieren
Dit bericht heb ik geplaatst om ongeveer 19:30 uur

NU.nl
ANP
3 uur geleden


Dode en gewonden na schietpartij Turkse badplaats Bodrum

© Aangeboden door Sanoma Digital The Netherlands BV

In de Turkse badplaats Bodrum is een dode gevallen en zijn vier mensen gewond geraakt toen een gewapende man zondag het vuur opende bij twee strandtenten.

Volgens lokale media had de man een dubbelloops geweer bij zich.

De man ging eerst naar de Çilek Beach Club en vervolgde zijn weg naar de Sess Beach Club. Na de schietpartij vluchtte hij weg in een auto.

Er waren in de strandtenten ongeveer vierhonderd mensen binnen. Twee gasten raakten gewond en twee personeelsleden. Het dodelijk slachtoffer zou een 18-jarige loopjongen zijn. Hij stierf aan zijn verwondingen in het ziekenhuis.

Bodrum is ook bij Nederlanders populair als badplaats.
missie_m wijzigde dit bericht op 30-07-2017 19:33
63.93% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
......
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zeven mensen doodgeschoten in een nachtclub in de stad Gary in de Amerikaanse staat Indiana
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
12-11-2017 23:25
Er zijn zeven mensen doodgeschoten in een nachtclub in de stad Gary in de Amerikaanse staat Indiana
het wordt toch eens tijd dat er iets aan die wapenwet in Amerika wordt gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven