Nieuwe stoel, welke kleur?

18-01-2017 13:30 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij staan op het punt om een nieuwe fauteuil aan te schaffen, maar kunnen het niet eens worden over de kleur. Wat zouden jullie kiezen?

De bank is van bruin gemeleerde stof

Op de vloer liggen beige plavuizen

Meubels zijn licht eiken

We hebben (nog) geen contrastkleur.



Zelf denk ik aan een aqua kleur, maar staat dat wel?

Mijn man wil een zwarte, maar dat vind ik zo saai worden.

Liever geen te lichte kleur, dat is te besmettelijk



Kortom, we worden het niet eens.....

Wie heeft er advies?
Alle reacties Link kopieren




Ook deze staat op Pinterest: https://www.pinterest.com/pin/530510031077766444/
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Tawny79 schreef op 18 januari 2017 @ 16:47:

[...]



Alle tinten rood vind ik echt niet mooi.



Smaken verschillen inderdaad heel erg.Hier nog een. Als haarkleur: prima, voor lippen ook. Als interieurkleur vind ik -VOOR MIJN HUIS- iedere variant lelijk en vloeken met alles wat ik mooi vind.
Ik kan me bij deze combinatie bijna iedere kleur groen indenken, aqua of petrolblauw of (wat subtieler) marine- of jeansblauw, tussen het beige, bruin en eiken zou ik niet zo snel voor een warme tint als oranje/rood/oker gaan.
quote:Cateautje schreef op 18 januari 2017 @ 17:00:

[...]



Tot rust komen? Dat doe ik wel als ik 80 ben. Ojee een gevalletje midlife-crisis. ......
quote:Tawny79 schreef op 18 januari 2017 @ 16:46:

[...]





Het is niet kleurloos. Het zijn natuurtinten. Het is rustig en erg warm. Lampen op de juiste plekken, een balkenplafond, mooie hele grote antieke kroonluchter boven de tafel.



Over smaak valt inderdaad niet te twisten, ik moet dan weer niet denken aan veel kleur. Zo snel schreeuwerig. Zeker de primaire kleuren, daar gruwel ik van.Klinkt fantastisch, mijn interieur lijkt hierop met als enige accent licht/lentegroen. Kussens en planten meer niet.
quote:herfstappeltaart schreef op 18 januari 2017 @ 19:11:

[...]





Ojee een gevalletje midlife-crisis. ...... Dan zit ik er al vanaf mijn tienertijd in, als je het zo gaat stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 18 januari 2017 @ 14:43:

Tip van stylist: elk interieur zou wat roods moeten hebben, voor warmte. Ik zeg niet dat je een rode stoel moet kopen hoor, maar kijk eens of je met wat minder ingrijpende dingen wat meer diepte en warmte kunt aanbrengen. En idd. zwart bij bruin... wel erg man cave Welke stylist zegt dat dan? Want warmte kun je met veel meer dan roodtinten creëren. Ook al met materialen, verlichting en dergelijken, of met andere kleuren. Ik ken zat huizen die warm en gezellig zijn en waar geen spatje rood aan te pas komt. Ooit had ik een periode dat ik rood mooi vond in huis, maar nu wil ik nog geen stipje rood meer, zo lelijk! En mijn huis ziet er veel gezelliger uit dan toen ik nog rood in huis had.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnAppleADay schreef op 18 januari 2017 @ 13:44:

Ik zou gaan voor kleur maar niet te fel.

Maar ik hou niet van felle kleuren, ik vind het vaak een beetje tacky.



Ik zou gaan voor petrol, paars, groen, een beetje uit het pauwenpalet (de rechter 2 of 3 rijen).



[img]http://www.buzzle.com/images/wedding/pe ... edding.jpg[/img]Dit. De laatste twee rijen vind ik prachtig voor een fauteuil. Ik zag er laatst een in donkergroen met een héél klein beetje blauw erin (zoals de bovenste rij, tweede van rechts) en die was prachtig! Of donkerblauw.
quote:RegretteRien schreef op 18 januari 2017 @ 18:32:

Ik kan me bij deze combinatie bijna iedere kleur groen indenken, aqua of petrolblauw of (wat subtieler) marine- of jeansblauw, tussen het beige, bruin en eiken zou ik niet zo snel voor een warme tint als oranje/rood/oker gaan.Die kleuren zijn bedoeld ter ondersteuning, niet als accentkleur op zich. Zie het eerste plaatje dat ik linkte, daarin zie je ongeveer wat ik ermee bedoelde.
quote:-NummerZoveel- schreef op 18 januari 2017 @ 22:27:

[...]





Die kleuren zijn bedoeld ter ondersteuning, niet als accentkleur op zich. Zie het eerste plaatje dat ik linkte, daarin zie je ongeveer wat ik ermee bedoelde.



Deze? Mooi plaatje, maar ik vermoed dat het geheel dat TO heeft veel warmer is (landelijker ook denk ik om een of andere reden) Het gaat alleen om een fauteuil he? Als ze de muur ook in zo' n kleur doen geef ik je gelijk, dan worden de verhoudingen heel anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven