Pittig eten helpt tegen verkoudheid fabel of feit?

18-01-2017 18:22 21 berichten
Ik heb een heerlijke kip stoofpot gemaakt voor mezelf met 2 stuks madame jeanet omdat ik flink verkouden ben. Dat ga ik zo opeuzelen. Hopen dat het helpt.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg er altijd een flinke loopneus van en dat lucht wel even op .
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Tegen verkoudheid helpt het niet, maar het kan wel voor korte tijd je neus open maken. Eet smakelijk!
Alle reacties Link kopieren
Of het helpt weet ik niet, maar het klinkt heerlijk! Eet smakelijk! (En ik doe het ook hoor, het geeft even een vrije neus. Maar of het het ziekteverloop verkort betwijfel ik...)
Heb weleens gelezen dat bacterieen erdoor gedood kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
En vergeet ook niet flink wat gember er door heen te doen, dit werkt ontstekingsremmend
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Volgens mij helpt het in zoverre dat je slijm losser gaat zitten en je de boel makkelijker losmaakt.
Fabel het helpt even tegen je verstopte neus maar een uur later is het weer hetzelfde.
quote:Geronimo2 schreef op 18 januari 2017 @ 19:05:

Volgens mij helpt het in zoverre dat je slijm losser gaat zitten en je de boel makkelijker losmaakt.



Tijdelijk bij mij.



Het helpt bij mij ook om het tijdelijker minder koud te hebben.
quote:Pretzel66 schreef op 18 januari 2017 @ 19:12:

Fabel het helt even tegen je verstopte neus maar een uur later is het weer hetzelfde.Dit dus.
Kippensoep helpt wel misschien daar wat pepers door gooien.



https://www.gezondheidsne ... kippensoep-echt-bij-griep
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 18 januari 2017 @ 19:12:

Fabel het helt even tegen je verstopte neus maar een uur later is het weer hetzelfde.Dan heeft het toch maar mooi een uur geholpen!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
2 stuks? Red je dat echt? Ik laat een hele meetrekken met het eten en haal hem er dan weer uit. En zelfs dan vind ik het nog heet
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 18 januari 2017 @ 19:12:

Fabel het helt even tegen je verstopte neus maar een uur later is het weer hetzelfde.Geen fabel dus.... een fabel is het pas als het niets doet maar je geeft toe dat het wel wat doet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij pittig eten wel even meer lucht dus ja, wat mij betreft doet het wel wat. Lekker ff de neus los en wat makkelijker hoesten.
quote:nina1966 schreef op 18 januari 2017 @ 20:06:

[...]



Geen fabel dus.... een fabel is het pas als het niets doet maar je geeft toe dat het wel wat doet Haha scherp! ( no pun intended)
quote:nina1966 schreef op 18 januari 2017 @ 20:06:

[...]



Geen fabel dus.... een fabel is het pas als het niets doet maar je geeft toe dat het wel wat doet Verkoudheid is meer dan een verstopte neus volgens mij .
Alle reacties Link kopieren
Mijn nederlands Indische vader deed dat ook...en daarna onder drie dekens in bed uitbroeien ....het hielp geloof ik wel
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Tijdelijke verlichting EN door pittig eten te eten eet je vaak ook meer/normaal dan bij ongekruid eten, omdat je vaak minder/geen smaak hebt bij flink verkoudheid en eten wat je dan toch niet proeft staat dan tegen, dus in dat opzicht helpt het ook je blijft normaal eten waardoor je er sneller overheen bent doordat je genoeg eten binnenkrijgt.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Helpt zeker....hier nu paar dagen veel groen in de ochtend ( sorry) rest van de dag alleen maar niezen.

s'ochtends bij ontbijt(havermout met Brinta) een hap jalapeno. gegarandeerd half uur snotteren.



Houdt de boel'los' zeg maar...



Zet in ieder geval niet door. Allang blij, Enne Spaanse pepers, en jalapeno,en Habanero.....bomvol vitamine C !
Come fly with me on a jetplane
De boel is losgekomen ja. Zit nu weer potdicht. Vermoeiend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven