Spiraal laten plaatsen

19-01-2017 10:36 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ik heb een afspraak gepland staan voor het plaatsen van een spiraal. Maar ik heb in de afgelopen periode een keer onbeschermde seks gehad. Aangezien ik pcos heb is mijn cyclus zeer lang en onregelmatig. De kans op een zwangerschap is minimaal, maar ik heb dus ook niet echt een indicatie van wanneer ik dan weer ongesteld zou moeten worden. Kan ik het beste de afspraak annuleren of controleren ze vooraf met een echo of je zwanger bent? Ik durf het eerlijk gezegd niet aan de verloskundige te vragen... dus ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Als je aangeeft dat er kans is op een zwangerschap maken ze altijd een echo.

En een spiraaltje kan ook geplaatst worden buiten je menstruatie om. Het is dan alleen wel pijnlijker.
Alle reacties Link kopieren
Dan doe je voor de zekerheid toch een zwangerschapstest?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb/had ook pcos en een spiraal laten plaatsen na de zwangerschap. Ik heb het na 7 weken laten doen, want ik werd ook (waarschijnlijk) niet ongesteld binnen afzienbare tijd. Dit was overigens na mijn 2de zwangerschap. Na mijn eerste zwangerschap, een jaar ervoor , was ik na de eerste keer onbeschermde seks zwanger :-D

Overigens was dit wel bewust onbeschermde seks met het oog op een nummer 2, maar gingen wij er niet direct vanuit dat ik ook echt snel zwanger zou zijn, gezien de pcos.



Ik zou dus zeker even een testje doen en vragen om een echo vooraf. Juist de dames die een verminderde kans op zwangerschap hebben blijken vaak (volgens mijn VK) snel na een zwangerschap weer zwanger. Je bent dan blijkbaar ook extra vruchtbaar.
Als de onbeschermde seks langer dan twee weken geleden zal een zwangerschapstest een vrij betrouwbare uitslag geven. Als het in de vijf dagen voor het plaatsen van de spiraal is geweest, dan voorkomt de spiraal een eventuele innesteling (dus een soort morning-after spiraal).
En als het dus net tussen de 5 en 14 dagen is geweest dan kan je de afspraak misschien verzetten?
Alle reacties Link kopieren
Ja uit voorzorg verzet ik de afspraak een paar weken en zal dan nog een test doen. Van mn tweede ben ik ook onverwachts via de natuurlijke weg zwanger geworden. En ik wil echt geen risico nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven