Gezondheid alle pijlers

Haaruitval een jaar na de zwangerschap

18-01-2017 19:09 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



weet iemand van jullie of je een jaar na de zwangerschap nog haaruitval kan krijgen? Tijdens de zwangerschap ben ik maar enkele haren verloren en na de zwangerschap had ik gewoon normaal haarverlies. Sinds 2 weken heb ik echt hele erge haaruitval, zou dat nog nog door de zwangerschap kunnen komen? Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Ja das heel normaal!

Helaas in mijn geval, ik had een heerlijke bos haar en nu weer futloos haar.
Ik lees even mee, want 5 maanden na de laatste bevalling, verlies ik ook nogal wat haar. Er valt ook geen soep van te maken.. draag het nu steeds in een knot.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg het 9 maanden na de geboorte, is gewoon weer over gegaan.
quote:Maccaron schreef op 18 januari 2017 @ 19:12:

Ik lees even mee, want 5 maanden na de laatste bevalling, verlies ik ook nogal wat haar. Er valt ook geen soep van te maken.. draag het nu steeds in een knot.Met een knot breekt en valt er nog veel meer haar af/uit dus zou dat niet meer doen al snap ik je wel heel erg goed. Ik loop ook bijna altijd met een knot omdat ik altijd te lui was om mijn haar te doen.
Alle reacties Link kopieren
Echt? De dokter vond het maar raar... Ze zei dat het wel erg laat na de bevalling was. Maar ik hoop echt dat het een "restje" van de zwangerschap is... Heb er voorheen nooit zo'n last van gehad. En vreselijk is dat hé mOnstur :( Hier ook herkenning Maccaron :( Het hele huis ligt onder de haren. Het doucheputje moet ik altijd na het haren wassen leegmaken en de borstel zit ook iedere dag vol met haren
Alle reacties Link kopieren
quote:my-little-appletree schreef op 18 januari 2017 @ 19:16:

Ik kreeg het 9 maanden na de geboorte, is gewoon weer over gegaan.Dat is goed nieuws. Hoe lang duurde de haaruitval bij jou?
quote:Pieps2016 schreef op 18 januari 2017 @ 19:18:

[...]



Met een knot breekt en valt er nog veel meer haar af/uit dus zou dat niet meer doen al snap ik je wel heel erg goed. Ik loop ook bijna altijd met een knot omdat ik altijd te lui was om mijn haar te doen.Tja, hij zit wel heel losjes. Mijn haren los is even geen optie. Ik had voorheen een mooie, lange glanzende bos...nu lijkt het alsof ik een dweil op mijn kop heb liggen als het los zit..
quote:missindependent schreef op 18 januari 2017 @ 19:24:

Echt? De dokter vond het maar raar... Ze zei dat het wel erg laat na de bevalling was. Maar ik hoop echt dat het een "restje" van de zwangerschap is... Heb er voorheen nooit zo'n last van gehad. En vreselijk is dat hé mOnstur :( Hier ook herkenning Maccaron :( Het hele huis ligt onder de haren. Het doucheputje moet ik altijd na het haren wassen leegmaken en de borstel zit ook iedere dag vol met haren Echt hele dotten haar komen zo los als ik het was of kam. Gelukkig schijn ik niet kaal te worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maccaron schreef op 18 januari 2017 @ 19:28:

[...]





Echt hele dotten haar komen zo los als ik het was of kam. Gelukkig schijn ik niet kaal te worden. Hihi gelukkig! Ja bizar is dat hé. Als ik al die haren zie kan ik wel huilen Maar ik schijn ook nog niet kaal te worden ondanks dat ik dat wel iedere dag denk
Alle reacties Link kopieren
Dat kan echt best lang duren! Bij mij begon het pas na een half jaar ofzo en het heeft echt lang geduurd!
Alle reacties Link kopieren
quote:missindependent schreef op 18 januari 2017 @ 19:25:

[...]





Dat is goed nieuws. Hoe lang duurde de haaruitval bij jou?Ik denkt dat het ongeveer een maand duurde. Mijn haar werd in ieder geval weer helemaal zo als voor de zwangerschap.
Ja, had ik na de eerste ook pas na een jaar.
Alle reacties Link kopieren
Tot ongeveer een maand geleden vielen er hele plukken uit mijn haar. Ze is inmiddels 16,5 maand oud.
If you can dream it, you can do it.
quote:mel.nl schreef op 18 januari 2017 @ 19:50:

Tot ongeveer een maand geleden vielen er hele plukken uit mijn haar. Ze is inmiddels 16,5 maand oud. Dat is niet fijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Maccaron schreef op 18 januari 2017 @ 19:52:

[...]





Dat is niet fijn Er is inmiddels ook niet veel van over...
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 18 januari 2017 @ 19:47:

Ja, had ik na de eerste ook pas na een jaar."Fijn" om te horen dat het ook pas na een jaar kan beginnen, dat stelt me weer gerust.
Alle reacties Link kopieren
quote:mel.nl schreef op 18 januari 2017 @ 19:50:

Tot ongeveer een maand geleden vielen er hele plukken uit mijn haar. Ze is inmiddels 16,5 maand oud. Oohh wat erg! Hoop dat je haar snel weer hersteld
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nog steeds last van. Mijn jongste wordt volgende maand 3... Het begon volgens mij zo'n jaar na de bevalling.
Nu bijna 5 maanden na de bevalling en sinds een maand ook mega haaruitval. Echt ik verhaar erger dan onze twee honden bij elkaar



Gelukkig heb veel en dik haar, maar als ik het in een staart bij elkaar pak voel je dat het veel minder is. Hopelijk houdt het snel op!
Mijn jongste is 1,5 jaar. Ik had altijd een hele volle bos haar. Het viel me de laatste maanden op dat het steeds dunner werd en dat mijn haar maar bleef uitvallen. Daarnaast had/heb ik nog andere klachten (moe, futloos, somber, vermoeide spieren). Via de huisarts is mijn bloed onderzocht, ik blijk een heel laag vitamine D te hebben. Dat wordt nu behandeld.



Ik zeg niet dat jij dat ook hebt maar ik wilde dat ik mijn bloed eerder had laten onderzoeken. Maar voor bijna al mijn klachten had ik wel een 'reden' (3 kinderen, drukke baan, geen wonder dat ik vaak moe ben, etc). Dus ik zou het wel even in de gaten houden.
bij mij ook na een jaar, en tot op heden is mijn haar dun!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal voor jullie berichtjes met ervaringen. Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die er last van heeft. En ik hoop dat we snel weer mogen genieten van een volle bos haar hihi
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat je wat tekorten hebt. Zoals vitamine B, zink en andere stoffen.

Ook hebben veel vrouwen te maken met oestrogeendominantie, wat onder andere haaruitval kan geven. Weet niet precies hoe dat na de zwangerschap zit maar in elk geval moet de hormonenboel weer in het gareel komen. Wat je kan doen aan die oestrogeendominantie plus bepaalde middelen kan je wel vinden op internet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het heel erg gehad tussen de 4 en 7 maanden na de bevalling. Ook zo erg dat ik het niet meer durfde te kammen of durfde te wassen. Inmiddels valt het niet meer uit, maar groeien er allemaal nieuwe haartjes. Die steken heel charmant omhoog daar waar eerst mijn inhammen zaten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven