Lijf & Lijn alle pijlers

Hulp gevraagd calorieën.

17-01-2017 23:33 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben op dit moment bezig met afvallen. Er moet best wel wat af.



Ik hou bij wat ik op een dag eet en kom dan ongeveer op 1300 of soms 1000 calorieën. Maar val niet onwijs af.



Ik zal hieronder beschrijven wat ik vandaag heb gegeten. Wie heeft er tips voor wat ik kan eten? (lactose vrij) En waarom ik aan zo relatief weinig calorieën kom, maar toch niet snel afval.



ontbijt: omelet van 3 eieren met kalkoenfilet. 1 groot glas water.

ochtend snack : 2 volkoren beschuiten met laagje jam

Lunch: gemengde salade met magere knakworstjes (10 kleintjes) gekookt ei, wortel en komkommer. weer groot glas water.

middag snack : bakje Lactose vrije yoghurt, en wat wortels

avond eten: 200 gram bloemkool met 2 magere hamburgers

avond snack: Latte macchiato ( lactose vrije melk)



Ontbijt wissel ik af met of ei of yoghurt met lijnzaad.

Mijn personal trainer gaf aan eventueel eiwitshakes te gaan nemen.



In het verleden ook bij diëtiste geweest die aangaf dat ik te weinig eet om stofwisseling op gang te houden.



Wie heeft er tips qua snacks enz..
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 18 januari 2017 @ 15:31:

Doet ze ook niet Walvis, dit is wat de diëtiste zei:





[...]





TO vult voor vlees zelf knakworsten en hamburgers in, waar de diëtiste ongetwijfeld kipfilet en rundergehakt bedoelt.O gelukkig (nou ja, dat het in ieder geval geen advies van een prof was). Dat doet de beroepsgroep nml geen goed......
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet zonder aardappels, volkoren pasta of zilvervliesrijst.



Lekker met veel groente en klein stukje vlees.



Vers volkorenbrood is heerlijk. Snap niet dat mensen denken dat dat slecht zou zijn.



Skip pakjes en zakjes. Eet bewust. Drink water thee of koffie.



Twee stuks fruit. Noten ongebrand en karnemelk. Sochtends kwark of skyr of id
Alle reacties Link kopieren
quote:Walvis schreef op 18 januari 2017 @ 15:34:

[...]





ik wil niet onaardig doen, maar ik hoop van harte dat jij geen voedingsprofessional bent op welk vlak dan ook. Dit bericht is schrijnend.



Onderbouwing?



Waarom zou je onaardig doen? Niemand verplicht je om te doen wat ik zeg. Gelukkig kan ik dan op mijn 42e een vetpercentage van 9, een gespierd, bruut sterk en afgetraind en fit lichaam, een gezonde huid en een perfect bloedpanel overleggen om het tegendeel te bewijzen.



En iedere PT'er die niet gespierd en afgetraind is of iedere diëtist die geen platte buik heeft, neem ik al niet serieus dan kun je 100 diploma's hebben. Het enige dat het mij zegt, is dat je goed bent geweest in het reproduceren van stof die in een boek staat.



Maar niets verbied je om je lot in de handen van een diëtist te leggen, als jij daar meer fiducie in hebt dan is dat je goed recht.
Alle reacties Link kopieren
wow 1 keer knakworst en gelijk topic te klein haha.



oke dagmenu van vandaag



ochtend: havermout met appel en kaneel

lunch: kopje boullion, 2 meergranen bth met halve avacado en kipfilet. 1 bth met pindakaas

middag: aantal stukken fruit/groente appel wortel komkommer.

middag: schaaltje lactose vrije yoghurt met handje noten/rozijnen.

avond eten gevulde paprika met kipgehakt en zilvervlies rijst.





How about that?
Klinkt stukken beter!
Alle reacties Link kopieren
Je deed toch een koolhydraatarm dieet?



Vandaag is je voeding ineens compleet anders, als je dit alle dagen van de week doet komt het je dieet niet ten goede iedere dag een ander dieet
Klinkt lekker
Alle reacties Link kopieren
dat deed ik idd.. maar ik vond het niet echt werken.. dit past denk ik beter bij me.. zal natuurlijk ook wel dagen hebben dat koolhydraten minder zijn.. zolang geen snoep koek chips.. komt het al heel eind denk ik
Alle reacties Link kopieren
wat mij betreft slotje
Echt Bollie, gewoon je gezonde verstand gebruiken. Je hebt gewoon alles nodig, proteines vetten koolhydraten maar inderdaad geen bv 3000 calorieen per dag. Normaliter als mensen frisdrank en snoep en koek en chips uit hun dagelijkse dieeet schrappen komen ze al een heel eind.



Success
Alle reacties Link kopieren
Ziet er lekker uit Bollie En het allerbelangrijkste: dat je zo ontdekt wat er bij je past. Zo kan je het tenminste volhouden!
Alle reacties Link kopieren
quote:spell68 schreef op 18 januari 2017 @ 16:31:

[...]

Gelukkig kan ik dan op mijn 42e een vetpercentage van 9, een gespierd, bruut sterk en afgetraind en fit lichaam, een gezonde huid en een perfect bloedpanel overleggen om het tegendeel te bewijzen.



Maar dat is niet iets wat iedereen wil bereiken! Ik wil wel gezond zijn, maar ik hoef geen bruut sterk en afgetraind lichaam te hebben. En daarin zit misschien ook wel een verschil in jouw wijze van eten en de mijne (en die van vele anderen hier).



Ik ben moeder. Ik wil mijn kinderen meegeven dat gezond eten ook heel lekker kan zijn, dat af en toe iets ongezonds eten echt niet betekent dat je gelijk toeneemt in gewicht of ziek wordt. En dat je tevreden moet zijn met je lichaam, de een heeft nu eenmaal een vetlaagje op de kont, de ander op de buik. Een afgetraind lichaam is niet belangrijk, of je lekker in je vel zit, zit voor een groot deel in het koppie. Je eten is iets wat je bewust samenstelt, niet te vaak kant-en-klare spullen in je mond stoppen. En hierin heb ik een belangrijke voorbeeld-functie. Mijn veertienjarige puber kwam gisteren uit school en ging heerlijk een omelet bakken, met rucola, paprika, tomaten op vier sneetjes vers tijgervolkorenbrood. En daar ben ik dan best wel trots op! Als ik hier moeilijk ga doen over een boterham, zelf borden vol eieren eet, wat voor voorbeeld geef ik dan aan mijn kinderen? Geef ik ze dan voor hun leven een schuldgevoel bij iedere boterham die ze eten? Dus al je wel of niet te bewijzen eet-adviezen ten spijt, ik lap ze aan mijn laars in de hoop dat ik mijn kinderen mee kan geven dat het bij eten om bewustwording, mate maar vooral ook genieten gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:thistle schreef op 19 januari 2017 @ 11:34:

[...]



Maar dat is niet iets wat iedereen wil bereiken! Ik wil wel gezond zijn, maar ik hoef geen bruut sterk en afgetraind lichaam te hebben. En daarin zit misschien ook wel een verschil in jouw wijze van eten en de mijne (en die van vele anderen hier).



Ik ben moeder. Ik wil mijn kinderen meegeven dat gezond eten ook heel lekker kan zijn, dat af en toe iets ongezonds eten echt niet betekent dat je gelijk toeneemt in gewicht of ziek wordt. En dat je tevreden moet zijn met je lichaam, de een heeft nu eenmaal een vetlaagje op de kont, de ander op de buik. Een afgetraind lichaam is niet belangrijk, of je lekker in je vel zit, zit voor een groot deel in het koppie. Je eten is iets wat je bewust samenstelt, niet te vaak kant-en-klare spullen in je mond stoppen. En hierin heb ik een belangrijke voorbeeld-functie. Mijn veertienjarige puber kwam gisteren uit school en ging heerlijk een omelet bakken, met rucola, paprika, tomaten op vier sneetjes vers tijgervolkorenbrood. En daar ben ik dan best wel trots op! Als ik hier moeilijk ga doen over een boterham, zelf borden vol eieren eet, wat voor voorbeeld geef ik dan aan mijn kinderen? Geef ik ze dan voor hun leven een schuldgevoel bij iedere boterham die ze eten? Dus al je wel of niet te bewijzen eet-adviezen ten spijt, ik lap ze aan mijn laars in de hoop dat ik mijn kinderen mee kan geven dat het bij eten om bewustwording, mate maar vooral ook genieten gaat.



Jij snapt het punt volgens mij niet. Het gaat ook helemaal niet om afgetraind zijn. Ik geef dat als reactie op het feit dat mijn visie schrijnend is. Dat mag een ander vinden, maar ik ben blijvend 22 kg vet kwijt en geen gram spiermassa verloren en het heeft mijn gezondheid op geen enkele wijze geschaad. Sterker nog ik ben van een hele hoop gezondheidstechnische kleine ongemakken af. En dat is voor mij het enige dat telt.



TO wilde afvallen, dat lukt niet en ze wilde advies over haar eetschema. Nou, dat geef ik, vanuit mijn visie en verder moet ze er mee doen wat ze wil. Maar blijkbaar vinden veel vrouwen zich geroepen om even te vertellen dat ik niet spoor (en dat klopt, maar niet op dit gebied). Het is me een raadsel waarom, maar ok.



Maar hetzelfde geldt voor jou. Als jij je goed voelt bij hoe je je kinderen aanleert om gezond te eten, dan vind ik dat helemaal geweldig. Ik heb verder geen oordeel over hoe jij dat invult.



Overigens eet ik ook wel eens koolhydraten, ik ben geen monnik, maar het is voor mij simpelweg niet mijn primaire energiebron en daar heb ik mijn redenen voor.
Je eet nooit te weinig als je te dik bent, precies het om gekeerde. Dus iedereen die dat beweert kun je al weg lachen.



Als je 20 kg overgewicht hebt, val je makkelijk af met een restrictie in kcal die niet eens voor honger zorgt. Hou gewoon bij wat je eet, laat elke kcal dan ook tellen in gezond zijn en voedingsstoffen, en dan ben je het binnen het jaar grotendeels kwijt.



Moet wel lachen om de discussie hier weer met spell Toe gegeven ik vond het in het begin ook maar absurd, maar ja then again, als het werkt dan werkt het. Ik ben veel te lui om het uit te zoeken verder (sowieso is qua voeding echt schier onmogelijk om een consensus te vinden in een groot genoeg test groep et cetera, en artsen, dietisten en persoonlijke trainers lijken me ook niet de beste bronnen, ook niet de slechtste meteen, maar aan alles mankeert wel iets qua kennis en methode van onderzoek).
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 19 januari 2017 @ 12:52:

Je eet nooit te weinig als je te dik bent, precies het om gekeerde. Dus iedereen die dat beweert kun je al weg lachen.



Als je 20 kg overgewicht hebt, val je makkelijk af met een restrictie in kcal die niet eens voor honger zorgt. Hou gewoon bij wat je eet, laat elke kcal dan ook tellen in gezond zijn en voedingsstoffen, en dan ben je het binnen het jaar grotendeels kwijt.



Moet wel lachen om de discussie hier weer met spell Toe gegeven ik vond het in het begin ook maar absurd, maar ja then again, als het werkt dan werkt het. Ik ben veel te lui om het uit te zoeken verder (sowieso is qua voeding echt schier onmogelijk om een consensus te vinden in een groot genoeg test groep et cetera, en artsen, dietisten en persoonlijke trainers lijken me ook niet de beste bronnen, ook niet de slechtste meteen, maar aan alles mankeert wel iets qua kennis en methode van onderzoek).



Njah, de enige reden dat het als absurd ervaren wordt, is, omdat je verstand gewoon niet zo'n 180 graden andere denkwijze kan verwerken. Het betekent dat alle fundamenten waar je ooit op gebouwd hebt, ineens in zouden storten. Het is dan makkelijker de andere aan te vallen. Gevalletje allegorie van Plato's grot. Over 10 jaar dan schermt iedereen hier dat ze het ook altijd al gezegd hebben. Geeft niet, ik ben het gewend.



Ik heb 7 jaar lang dag in dag uit bijna van alles gelezen over voeding en training en ik heb alles zelf geprobeerd. En als je me zou kennen, en jij ook nog eens als introvert denker zijnde dan weet je dat ik niets doe als ik het niet logisch kan beredeneren. En dat kan ik met alles wat ik zeg.



But again, ik heb niet de behoefte om mensen te overtuigen.
Alle reacties Link kopieren
[quote]spell68 schreef op 19 januari 2017 @ 16:25:

[...]





Njah, de enige reden dat het als absurd ervaren wordt, is, omdat je verstand gewoon niet zo'n 180 graden andere denkwijze kan verwerken. Het betekent dat alle fundamenten waar je ooit op gebouwd hebt, ineens in zouden storten. Het is dan makkelijker de andere aan te vallen. Gevalletje allegorie van Plato's grot. Over 10 jaar dan schermt iedereen hier dat ze het ook altijd al gezegd hebben. Geeft niet, ik ben het gewend.



Ik heb 7 jaar lang dag in dag uit bijna van alles gelezen over voeding en training en ik heb alles zelf geprobeerd. En als je me zou kennen, en jij ook nog eens als introvert denker zijnde dan weet je dat ik niets doe als ik het niet logisch kan beredeneren. En dat kan ik met alles wat ik zeg.



But again, ik heb niet de behoefte om mensen te overtuigen.[/quote]



Werkelijk.....?
Alle reacties Link kopieren
Och, voor het functioneren van je cellen wordt suiker als brandstof uit je bloedbaan gehaald, dat suiker wordt o.a. dmv je insuline in de juiste vorm gemaakt uit verschillende soorten koolhydraten. Snelle koolhydraten zijn korte ketens waardoor je een insuline piek krijgt, deze snel zijn verwerkt en het teveel aan beschikbare brandstof in vet is omgezet dat via je bloedbaan naar opslag gaat, gevolgd door een fase waarin er veel insuline is, geen koolhydraten meer en dus geen suikers meer in je bloedbaan dus een tekort aan energie en een signaal naar je hersenen dat je moet eten (suikerdip). Trage koolhydraten zijn juist lange ketens waardoor deze veel trager afbreken en dus een veel stabielere toevoer van energie geven, dus minder snel een hongergevoel. Door rijst en aardappelen lang te koken (tot een papje desnoods) vallen de lange zetmeel (koolhydraat) ketens uiteen in korte ketens (dus snelle koolhydraten). Toegevoegde suikers zijn ook kort.



Het lichaam heeft gewoon koolhydraten (brandstof-suiker) nodig. Deze kan het ook maken door eiwitten om te zetten, een traag proces wat meestal op gang komt wanneer er weinig urgente vraag is, bij slaap dus. En het lichaam kan vet omzetten in koolhydraten (brandstof-suiker), oftewel, de reserves aanspreken.



Door systematisch snelle koolhydraten zo veel mogelijk te minderen, zal je lichaam minder vet aanmaken en eerder vet verbranden. De eiwitten worden 's nachts meestal gebruikt, o.a. voor herstel van o.a. spieren. Zolang je dus voldoende van de verschillende benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt en minimaal je BMR aan calorieën, kan er weinig verkeerd gaan.

En dan nog kan je makkelijk zo af en toe een keer zo'n suikerbom aan snelle koolhydraten eten, zolang het maar geen gewoonte wordt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
quote:Walvis schreef op 19 januari 2017 @ 16:41:

[quote]spell68 schreef op 19 januari 2017 @ 16:25:

[...]





Njah, de enige reden dat het als absurd ervaren wordt, is, omdat je verstand gewoon niet zo'n 180 graden andere denkwijze kan verwerken. Het betekent dat alle fundamenten waar je ooit op gebouwd hebt, ineens in zouden storten. Het is dan makkelijker de andere aan te vallen. Gevalletje allegorie van Plato's grot. Over 10 jaar dan schermt iedereen hier dat ze het ook altijd al gezegd hebben. Geeft niet, ik ben het gewend.



Ik heb 7 jaar lang dag in dag uit bijna van alles gelezen over voeding en training en ik heb alles zelf geprobeerd. En als je me zou kennen, en jij ook nog eens als introvert denker zijnde dan weet je dat ik niets doe als ik het niet logisch kan beredeneren. En dat kan ik met alles wat ik zeg.



But again, ik heb niet de behoefte om mensen te overtuigen.[/quote]



Werkelijk.....?Yep, anders zou ik wel een fantastisch betoog geschreven hebben zoals jaw om jou te proberen overtuigen. Ikzelf krijg toch de indruk dat ik alleen maar heb gevraagd om een onderbouwing of bewijs dat koolhydraten essentieel zijn, maar wellicht vergis ik me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven