Uitgerekend eerste helft februari 2017

05-06-2016 20:47 978 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKinderenUDBijzonderhedenD Ladies33/453e kindje 10 feb 18 feb Rayne Missy_ecco30/36 1e kindje 12 feb 13 feb Naud Sawi8926/29 1e kindje 10 feb 12 feb Sven Epinephrine87 29/291e kindje 7 feb 13 feb Hannah laura 27/28 1e kindje 16 feb 11 feb Noah Si3sj325/29 1e kindje 4 feb 19 jan Jason Bloempje28/32 2e kindje 14 feb Yara
Positief blijven
Alle reacties Link kopieren
Mooi geschreven Sawi! Klopt het ook dat het bij jou een tijd duurde voordat je zwanger was? Met medische molen uiteindelijk? I.c.m. een missed abortion realiseer je je dan denk ik extra goed dat een (goedlopende) zwangerschap niet vanzelfsprekend is. Fijn dat je daar ook zo van kunt genieten!
Alle reacties Link kopieren
Ja epine klopt inderdaad met pillen van ziekenhuis een regelmatige cyclus gekregen toen. En jouw verhaal was ook heel heftig weet ik nog dus voor jou moet het ook extra bijzonder zijn dat alles goed gaat lijkt me! Mogen we allemaal heel blij mee zijn denk ik..
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar inderdaad! Het is geen roze wolk, maar ik vind het ook heel bijzonder dat ik ons kindje voel en straks als het goed is gezond op de wereld zet!

Wat ik niet leuk vind/vond aan de zwangerschap is dat ik me zo anders voel (al gaat dat nu heel goed!) en dat ons seksleven steeds minder wordt. Die verhalen dat je libido als vrouw omhoog schiet kloppen hier iig niet



Net nog even flink wat spulletjes gehaald bij de action en Hema. Wat heb je veel nodig zeg!! Ook wat lekkers voor in de vluchttas en merk dat ik ook wat voorraad wil van dingen zoals maandverband, koffie, zoogcompressen etc. Nesteldrang?!
Alle reacties Link kopieren
Oh en baby lotion doekjes zijn toch ook gewoon als billendoekjes te gebruiken? Ik heb van verschillende merken wat gekocht om te kijken wat het beste bevalt. Kasten vol luiers en doekjes nu! laat die baby maar komen!!
Alle reacties Link kopieren
hahaha die nesteldrang is herkenbaar. Hebben op zich de belangrijkste dingen wel in huis, dus ook dingen als billendoekjes, lotion etc. Maar ben ook een klein beetje aan het "hamsteren" wat betreft wat eten en drinken voor in de vluchtkoffer, genoeg wasmiddel en schoonmaak middelen in huis willen hebben voor als iemand anders straks de boel moet poetsen, vaatwasserblokjes die anders misschien wel op zouden gaan in de kraamweek... hahahaha duidelijk teveel tijd nu door het verlof om over dat soort dingen na te denken

Gisteren ook alvast 2 rollen beschuit gekocht met 1 pak muisjes. Dan hebben we dat vast in huis...



Wat ik overigens wel een handig tip vond van de kraamzorg tijdens de intake: Om iets van frisdrank of sportdrank o.i.d. in huis te hebben voor bij de bevalling. Ze gaf aan dat zeker op het moment dat je vaak en heftige weeën hebt substantieel eten vaak niet meer echt lukt. Maar als je tussendoor alleen maar water drinkt kun je dus erg flauw worden. Dus daarom kunnen sportdrankjes o.i.d. nuttig zijn, of in ieder geval ook dingen met suikers blijven drinken.
Alle reacties Link kopieren
Oh en Missy, ik denk dat baby lotion doekjes prima billendoekjes zijn! En zo niet dan heb je of vast wel iets anders in huis, of is het snel door iemand gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg de tip om dextro energie in de vluchttas te doen. Dus die heb ik vandaag gehaald.

Grappig inderdaad dat je daar nu aan denkt he? Ik denk dat ik wat caken ga bakken en invriezen. Met wat slagroom en muisjes erop leek me dat ook wel leuk!

Heb er nu toch tijd voor!



Ook vast mensen gevraagd onze hond op te vangen indien nodig. Die kan best even alleen zijn, maar als we lang wegblijven dan vinden we het prettiger als ze opgehaald wordt.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens mijn beide bevallingen geen behoefte gehad aan eten en drinken. Hahaha.

Waren ook geen lange bevallingen.

Vandaag mijn vriendin bevallen van een jongen naam ravi zo leuk.

Begint hier weer steeds meer te kriebelen de nieuwsgierigheid.



Net nog een gehaakte deken besteld bij Kruidvat.nl

Zo schattig en maar 6.99

Merk wel dat ik weer toe ben aan mijn eigen lijf en normale kleren .



Zouden we met zijn allen lekker aan het nestelen zijn.
Positief blijven
Alle reacties Link kopieren
Het geeft geen garantie, maar het lijkt me wel prettig dat je al een beetje weet wat je kunt verwachten. Hopen dat deze bevalling ook weer zo vlot gaat! Misschien heb je het allang gezegd, maar ga je thuis bevallen?



Denk idd dat we lekker aan het nestelen zijn! En ik geniet er ook wel van.



Vanochtend controle gehad bij de vk. Alles nog prima!
Alle reacties Link kopieren
Missy fijn dat alles goed was bij de vk.



Thuis bevallen heeft niet onze voorkeur dit omdat het 20 min rijden is naar het ziekenhuis. vind ik best ver weg voor als er toch iets niet goed gaat.

Het weten wat er ongeveer gaat gebeuren vond ik erger dan de eerste bevalling. De eerste keer heb ik alles heel rustig over me heen laten komen. De tweede keer had ik iets meer spanning omdat ik wist welk punt zwaar zou worden. Mijn tip is ook blijf rustig en laat het over je heen komen. Ontspanning is de beste manier van sneller bevallen.



Vandaag weer lekker wassen dan kan vanavond de koffer ingepakt worden.

Indaling is hier goed aanwezig. Veel last van onderen maar ook dat is goed. Hoe verder ingedaald des te minder persen!



Vanmorgen bij de trekpleister nog xl hydrofiel gekocht met 50% korting. Ideaal
Positief blijven
Alle reacties Link kopieren
Hier ook liever zh! Ontspanning is echt belangrijk he? Ik ben heel benieuwd of me dat lukt. Vd week op een nacht had ik (denk ik) wat voorweeen. Ik dacht eerst dat het m'n darmen waren, daarna ging m'n hele buik meedoen. Gevoel dat ik niet herken. Het was niet heel pijnlijk, dus kon gewoon verder slapen. Maar m'n gedachten waren wel even: vluchttas ligt niet klaar, wanneer vriend wakker maken? M'n vriend zei ook dat ik hem wakker had moeten maken, maar ik dacht juist: laat hem maar slapen, als het echt nodig is heeftie z'n energie wel nodig!



Misschien is het ook wel beter dat ik niet precies weet wat er komt. Ik denk altijd: zo verschrikkelijk kan het niet zijn gezien vele moeders meerdere kinderen hebben!



Ik mag van mezelf niets meer kopen nu gister bij de action een xl hydrofiele luier gekocht voor nog geen €3 en 1 bij de Hema voor €7,50. Best groot prijsverschil zeg!
Alle reacties Link kopieren
Echte voorweeen zijn echt pijnlijk. Ik vond ze zelfs erger dan de echte weeën.

Onze buiken maken zich wel al klaar voor de kleine dus je krijgt vaker samentrekkingen en voorbereidingen.



Ik kan mezelf ook niet bedwingen om niets te kopen hahaha.

Is allemaal zo leuk en schattig en we hebben veel vrije tijd.

Gelukkig kan ik op internet niets vinden dus moet er echt de deur voor uit.



Hier wel druk met kids naar school en ophalen ben benieuwd of dat tot het einde lukt. Gelukkig kan ik nu die 5 min nog fietsen.

Lopend is het al een grotere uitdaging.
Positief blijven
Alle reacties Link kopieren
Erger dan echte weeën? Ik vond ze wel vervelend en heb we even wakker van gelegen, maar lees overal dat echte weeën pijnlijker, heftiger en langer zijn. Maar dat zal ook vast niet altijd hetzelfde zijn.



Die vrijetijd is idd niet zo goed voor de portemonnee! Nu lekker met een boek op de bank.

Je moet er wel een aantal keren per dag uit he? Ik vind fietsen nu niet zo fijn meer, maar komt ook omdat het nog best glad is hier. Wandelen doe ik nog wel. Net een half uurtje met de hond. Gaat allemaal niet zo vlot meer, maar krijg ik iig nog wat beweging!
Alle reacties Link kopieren
Zo, jullie zijn al echt aan het nestelen, fijn! Wel een voordeel (of net nadeel) hoogzwanger zijn tijdens de koopjesperiode, er zijn zo veel leuke aanbiedingen en kortingen. Je moet je natuurlijk wel nog kunnen bedwingen!



Ik ben nog voltijds aan het werk, nesteldrang is wel aanwezig maar door vermoeidheid en nog steeds bekkenklachten ben ik nog steeds niet verder dan 2 weken geleden. Morgen plan ik wel echt de kleertjes te wassen en hopelijk dit weekend lakens en dekentjes. Nog exact 2 weken plan ik te werken, ik tel de dagen nu wel af! Het is toch zwaar geworden en ik voel zo veel druk om alles nog af te maken, erg vermoeiend!



Ik heb ook net een gehaakte deken gekocht bij Kruidvat D-Ladies, ik vind hem ook erg mooi!



Om nog even te antwoorden op die vraag van de vorige pagina, ik vind de zwangerschap toch echt een bijzondere ervaring. Inderdaad niet echt die roze wolk maar het is toch zo speciaal. Ondanks de pijn nu en misselijkheid in het begin is het één van de mooiste ervaringen van m'n leven tot nu toe. Ik kan zo genieten van die groeiende buik, het getrappel en de soms grappige reacties op geluiden of aanwezigheid van bepaalde personen. Volgens mij ga ik die buik nog missen! Je krijgt er natuurlijk wel een echt kindje voor in de plaats maar ik zou de ervaring nooit hebben willen missen!



Veel nestelplezier nog en geniet van jullie verlof!
Alle reacties Link kopieren
Missy ik blijf wel in beweging hoor hahaha . Daar zorgt mijn huis en kinderen wel voor. Ook lekker vaak buiten heerlijk de koude frisse lucht.



Laura nog twee weken hoop dat het je lukt. Leuk die deken en spotgoedkoop.



Hier net de helft van de koffer ingepakt. Het baby deel. Morgen de rest maar eens aanvullen.
Positief blijven
Alle reacties Link kopieren
Dat bedoelde ik ook, je oudste naar school brengen en weer ophalen. Maar in huis natuurlijk ook. Ik vraag me vaak af hoe je dat toch doet. Ik was vanmiddag echt blij dat ik op de bank kon liggen!



@Laura, nog 2 weken door joh! Respect hoor. Snap best dat je naast werken niet de energie hebt om alle wasjes te doen enzo.



Zo'n deken is wel handig met borstvoeding he? Bedenk me net dat ik daar niet echt iets voor heb.



Die koffer moet ik ook gaan doen. Dat moet best een grote tas zijn met badjas, kleding etc! Vandaag ook even het 'zeiltje' voor op het matras bekeken. Lijkt me vrij lawaaierig met draaien.. iemand al ervaring mee?

We hebben het kaartje zo goed als gekozen. Morgen maar eens enveloppen en postzegels bestellen. Kan ik adresseren.
Alle reacties Link kopieren
Tips

Geen zeiltje dat is echt warm en gekraak. Ik heb een hele onderlaken die om je matras kan doen. Kost 9,99 max bij de trekpleister geen gekraak en niet warm plakkerig



Voor borstvoeding kan je heerlijk de hydrofiel xl gebruiken. Die ademen goed en een deken wordt al snel te warm.



Badjas heb ik nooit nodig gehad. Bevalling heb je het warm op je voeten na en daarna het ziekenhuis doet aan tropen temperaturen.

Vergeet niet een schoon shirt voor manlief.





Missy leuk dat je het kaartje al hebt. Wij moeten nog even naar de drukker on wat dingen aan te laten passen.
Positief blijven
Alle reacties Link kopieren
Missy ja twee kids en zwanger zorgt voor planning. Maar ook ik kan lekker iedere middag even op de bank uitrusten. Maar de eerste zwangerschap moet je echt bewust genieten. Ook al is de weg er naar toe nog zo zwaar ( ben ook op het gebied van miskramen een expert) geniet van alle kleine en grote stappen. Ze komen nooit meer hetzelfde terug.
Positief blijven
Alle reacties Link kopieren
Goeie tips D-ladies!

De xl hydrofiele luier van de action is btw dikker dan ik had verwacht, beter dan die van de zeeman!
Alle reacties Link kopieren
@ Missy, fijn dat je controle bij de vk gisteren goed was! Ik mag morgen weer. Ben benieuwd of ze al kunnen zeggen hoe ver ze is ingedaald enzo.



Ik moet zo ook even naar de Action.. denk dat ik ook nog maar even een XL hydrofiele luier ga halen haha

En die gehaakte deken van het Kruidvat is ook mooi zeg! Misschien dat ik daar ook nog even heen ga

Sowieso goede reden om even naar buiten te gaan en een klein stukje te wandelen haha zo kom ik nog een beetje in beweging.



@ Laura, lijkt me best pittig nog 2 weken te moeten werken! Zowel fysiek ben ik erg blij dat ik weinig hoef, maar ook mentaal vind ik het heel fijn om tijd te hebben om dus een beetje te rommelen in huis, naar de geboortekaartjes te kijken en dat soort dingen. Als ik ook nog zou moeten focussen op werk dan zou ik dat best nog wel lastig vinden denk ik. Ik hoop dat je het een beetje volhoudt de laatste weekjes!



Wij hebben wel een soort zeiltje onder het matras, het kraken vind ik zelf meevallen gelukkig, maar anders klinkt de oplossing van D-Ladies wel nuttig. Maar we hebben wel het zeiltje gebruikt dat een soort strook is o.i.d., in het kraampakket zat ook ook zeil voor over je hele matras. Maar die hebben we dus niet gebruikt.



@ D-Ladies, respect dat je het nog zo goed volhoudt met 2 kleintjes al rondlopen!



@ Si3sj3, ben erg benieuwd hoe het met jou gaat en of je al bent ingeleid?! Het zou zo maar kunnen zijn dat je al bevallen bent?!
Alle reacties Link kopieren
@Epine, ooh herken het zo! Dat thuis zijn is echt duur

Succes bij de vk! Nu ook om de week?



Ons kindje zit erg compact in m'n buik, met weinig vruchtwater. Ga me dan toch afvragen hoe ze weten of er nog genoeg vruchtwater is. Vlg week maar even vragen.



Ben steeds zo vroeg wakker en dan de hele dag gaar. Lig ook niet meer lekker in bed, last van m'n billen en heupen. Herkenbare klachten?
Alle reacties Link kopieren
Missy welkom in de laatste zwaarste weken.

Ja herkenbaar. Gelukkig slaap ik nu nog goed maar ja ik heb een bepaald ritme en dus nu bijna altijd gaar. Probeer overdag wat te slapen dat werkt het beste.

Kussen tussen je knieën werkt goed voor je heupen en een kruik mee in bed tegen je rug aan.



Hier echt erg aan het nestelen. Gisteren heel de badkamer gepoetst vandaag alle spullen erin gezet. Mijn slaapkamer weer op orde brengen en dan kan ik de wieg klaar gaan zetten.

In mijn hoofd zo druk met alles moet klaar hahaha.
Positief blijven
Alle reacties Link kopieren
Actief zeg! Trek je dat een beetje? Met bukken enzo om alles schoon te krijgen?

Voel me vandaag toch best goed, ondanks slecht te hebben geslapen! Gezellig geluncht met vrienden.

Ik slaap met een Voedingskussen, dat is wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Redelijk actief. Ik heb oplossingen gevonden om niet te veel te hoeven bukken.

Ik pak op tijd rust en probeer zo zoveel mogelijk klusjes te doen. De slaapkamer is nog niet af dus dat wordt morgen middag of het weekend.

Morgen ochtend gaan we naar de drukkerij om een kaart te gaan maken.

Hoop dat hij onze wensen kan vervullen.
Positief blijven
Alle reacties Link kopieren
Gelukt met het kaartje?

We krijgen vandaag de enveloppen, kan ik beginnen met schrijven.

De vluchttas is bijna ingepakt hier. Ik zal vandaag de papieren en tel nr nog klaar leggen. Volgens mij zijn we dan compleet. Maar het mag van mij nog wel een paar weken wachten. Schoonvader net onder het mes geweest deze week. Kanker.. volgende week uitslag van ct scan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven