Verjaardag kind hoe in klein huis

18-01-2017 21:51 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 2 maanden wordt mijn kindje 1.

Dit wil ik graag vieren met mensen die voor ons belangrijk zijn en betrokken zijn geweest bij zijn eerste jaar.

De opas en omas, onze broer/zus met hun gezin, 2 close vriendinnen met hun gezin die vaak komen spelen en 2 vriendinnen die alleen komen.

Er zijn 6 kinderen bij in leeftijd van paar maanden tot 9 jaar en daar tussen in.

We hebben een woonkamer van 3,5 meter breed en 9 meter lang. Voor staat een grote bank en achter een eettafel met 4 stoelen. Weinig zitruimte dus zowel voor als achter.

Ik weet niet goed hoe of wat. Heb eraan gedacht elders te vieren maar vind thuis ook leuk en fijn voor als hij moe is/niet trekt kan hij lekker naar kamertje/in bed.

Opdelen in 2 groepen, dus 2 keer vieren en gedoe vind ik ook niet ideaal. Ook too much op 1 dag voor hem. Liefst gewoon 1 moment en dan max 2 uurtjes.

Wat is dan handig om te doen? Buiten is denk ik geen optie ivm weer (en klein tuintje).

Nu dacht ik aan een lange tafel in woonkamer waar iedereen aan kan zitten en kleinste kindjes evt voor op het kleed kunnen spelen. En dan een tafel in keuken zetten taartjes koffie thee en fris dat iedereen zelf kan pakken en ik ook van de verjaardag kan genieten ipv zorgen en doen. Lekker zingen, taart eten, cadeautje uitpakkem en dan klaar. Er is hier ook een speeltuin waar kinderen evt heen kunnen.

Is dat iets? Zijn er dingen waar ik niet aan heb gedacht? Is een lange tafel met al die mensen niet heel heftig voor zo'n kindje?

Ik wil liefst wel vieren met deze mensem erbij omdat ze veel voor ons en ons kindje betekenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sansa_ schreef op 18 januari 2017 @ 23:34:

[...]





Het is dat het kinderen zijn en ik me er van bewust ben dat de ouders dat soort gedrag initiëren, anders zou ik uit pure opstandigheid heel wat anders kopen.dat doe ik dus ook! Kleuters krijgen gewoon lekker toch een scheetkussen!
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen,

wat wij doen met een kinderverjaardag, wij zeggen dat iedereen welkom is vanaf tijd X (14.30 'smiddags,) Dan komen de meesten ook en krijgen ze koffie en thee. De taart komt er dan bij met kaarsjes en kind blaast de kaarsjes uit. Wie later is mist het taartmoment, maar krijgt later wel een stuk taart natuurlijk. De taart komt op een moment dat kind wakker is natuurlijk. De volwassenen zitten voor in de zithoek en ik maak achter ruimte in de kamer (eettafel met de lange kant tegen de muur ipv de korte) zodat de kinderen daar kunnen spelen. Als het mooi weer is gaan de kinderen naar buiten. Als je zelfbediening doet kun je dan alles ook nog op je eettafel zetten. De eetkamerstoelen kunnen erbij gezet worden in de zithoek. Ik heb geen zitplaats voor alle kinderen. In de praktijk hangen ze toch bij papa/mama of ze spelen. Ook als ze bijna 12 zijn.

Tegenwoordig hebben wij boven een speelkamer, dus bij slecht weer stuur ik ze daarheen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 18 januari 2017 @ 23:00:

[...]





Dan moet je toch alsnog hapjes fixen, taart snijden, tafel aanvullen, visite binnen laten en entertainen, je kind verzorgen etc?



Ik snap dat het anders ligt als je met z'n tweeen bent hoor, maar om het maar meteen ongastvrij te vinden als je ergens niet een hele dag welkom bent.Tussen de hele dag en op de kop af 2 uurtjes zit nog wel wat verschil. En die hapjes fixen en taart snijden en deur opendoen moet je toch. Kind verzorgen ook. Blijft alleen het entertainen over. Tja, dat vind ik niet zo hard werken in mijn familie, maar ik snap dat dat anders kan liggen. Wij zetten daar ook de kinderen voor in toen ze nog klein waren. Die lieten zich die aandacht wel lekker aanleunen.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier wel een begintijd, anders is het hier nog een puinhoop als de visite komt, maar geen eindtijd.

En mensen gaan hier altijd naar huis met een hapje te eten. Al is het maar soep met brood.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Wij vieren de verjaardag van dochter maar in kleine kring. Dochter is bijna 2, die begint nu zo langzamerhand een beetje het fenomeen 'jarig zijn' te snappen omdat ze op de creche ook wel eens jarige kindjes hebben. Grootouders (3 in totaal) komen en een tante. Omdat grootouders ook allemaal op grote afstand (3 uur reizen) wonen zijn ze de hele dag welkom. Ik vermoed dat ze weer naar huis gaan als dochter gaat slapen.
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Als je thuis bent kun je gewoon een begintijd aangeven en kind naar bed brengen als hij moe is. Als je nu al weeet wanneer dat gaat zijn zou ik het ook niet heel raar vinden als je dat vooraf aankondigt hoor. Het kind wordt 1. Logisch dat die niet de hele dag kan feesten.



Ik geef bij de uitnodiging aan dat we het ivm dutjes om zo en zo laat vieren (dwz, zingen, kaarsjes, taart aansnijden, cadeau), dan kan iedereen zelf bepalen in hoeverre ze daarbij willen of kunnen zijn.



Beetje jammer als mensen ff willen langskomen terwijl de jarige 3 uur lang ligt te maffen. Van mij mogen ze best uren blijven zitten, en koffie drinken maar niet iedereen zit daarop te wachten. En de taart wordt alleen aangesneden in aanwezigheid van de jarige, dus wie te vroeg komt moet wachten.

..
Alle reacties Link kopieren
KennyBee: Dat is voor iedereen verschillend maar hier blijven ze wel een paar uur. Heeft denk ik ook te maken dat wij het met eten doen. Maar je hebt gelijk over dat de baby niks zal herinneren. Neemt niet weg dat het leuk is om het te vieren en ook voor de foto's later.



Iedereen moet zelf weten hoe het gevierd wordt zolang ze er maar achter staan en een goed gevoel hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook niet alles gelezen. Ik heb een flink huis, maar niet altijd zin om zo'n fors gezelschap over de vloer te hebben. Mijn man en ik vieren onze verjaardagen niet, maar die van de kinderen wel. Dan komt er altijd een vast clubje familieleden en enkele vrienden met hun kinderen, en dat is dan al heel snel minimaal 20 man. Een aantal keren heb ik de verjaardagen dan ook gevierd bij een speelboerderij in een naburig dorp. Kunnen de kinderen lekker spelen, binnen of buiten net hoe het uitkomt, en de volwassenen kunnen net als thuis (altijd hetzelfde liedje, bah) fijn de tafel gaan zitten kletsen. Ik betaalde dan de entree en nam zelf drank en hapjes mee. Later veranderde die locatie van beleid en mocht je eigenlijk niets meer meenemen, maar ik kon wel wat onderhandelen en mocht dan bijvoorbeeld wel zelf taart, cake etc meenemen en gezonde hapjes zoals rauwkost, omdat ze die zelf niet verkochten. De rest werd dan opgeschreven en betaalde ik na afloop. Best een uitgave, maar als je thuis vanalles aansleept telt het ook hard aan, en bovendien heb je dan mooi geen troep in je huis en hoef je niet opgepropt te zitten.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand de hele dag blijft, dat vind ik eigenlijk maar raar. Ik snap wel dat je langer dan 2 uur wil blijven als je lang onderweg bent. Vind het ook niet gastvrij om die mensen weg te sturen en behalve gebak niet nog een lunch/avondeten aan te bieden.



Maar volgens mij ging het er hier om dat TO ruimtegebrek heeft. Als je het dan 'de hele dag' viert dan komt niet iedereen op hetzelfde moment en isnhet dus minder druk. Je kunt ook de helft sochtends en de helft smiddags uitnodigen.
Ik zou er persoonlijk weinig voor voelen om voor die 2 lullige uurtjes m'n hele toko te gaan verbouwen. Ik begrijp ook niet zo goed waarom een lange tafel met mensen te heftig is voor een kind?

Hij is niet van suiker he, ik zou er echt wat relaxter in gaan staan hoor..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd wel een begintijd aangehouden voor de verjaardagen van mijn kind, vooral de eerste paar jaren ivm het middagslapen.

Dus vanaf 15.00 - 15.30 uur.

Vaak was iedereen rond 18.00 uur wel weer weg. Dat regelde zich vanzelf wel dan ofzo.



Wat die lijstjes betreft bij Intertoys. Na verjaardag en feestje van mijn dochter enkele weken terug, zou ik er bijna in gaan geloven dat het een goed idee is, zo'n lijst.

Niet normaal hoeveel cadeautjes ze heeft gekregen, en het wordt echt gewaardeerd, het is echt super attent, maar met de helft wordt gewoon niets gedaan. En dat is toch eigenlijk best zonde! Er zijn altijd wel mensen die vragen of er wensen zijn, maar ook heel veel niet.

En zo heeft mijn dochter ik weet niet hoeveel strijkkralen en pakketten daarvan in de kast liggen, en ze vindt dat niet leuk om te doen.

Zelfde geldt voor blopens, vindt ze ook niet leuk.

Ze heeft 3 variaties van tassen gekregen die je zelf kan inkleuren. En daar had ze er ook al 3 van.

Een heleboel potjes nagellak. (totaal 3 van die pakketjes, met allerlei kleurtjes en ze had er ook al veel)

4 Stickerboeken van bijvoorbeeld Miss Melody, en daar had ze ook al 4 variaties van, van vorig jaar, en het heeft haar interesse niet.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

En dan denk ik stiekem wel eens, ach, had maar even gevraagd of er wensen zijn.

Is dat erg?



Het kost tegenwoordig ook geen drol meer hè, ik merk bijvoorbeeld dat mijn nichtjes het leuk vinden om zoveel mogelijk te kopen voor het bedrag dat ze willen uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vin lijstje of zo'n cadeaubak in een speelgoedwinkel alleen maar fijn. Ik koop 't liefste iets waar een jarig kind echt blij mee is, prima als ze dat dan aangeven.

Sowieso is een lijstje of een cadeaubak geen verplichting. Als je liever iets anders koopt dan doe je dat.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Sansa_ schreef op 18 januari 2017 @ 23:34:

[...]





Het is dat het kinderen zijn en ik me er van bewust ben dat de ouders dat soort gedrag initiëren, anders zou ik uit pure opstandigheid heel wat anders kopen.Zowieso. Nooit vragen wat de wensen zijn maar gewoon iets kopen of meenemen wat je zelf uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
quote:KennyBee schreef op 19 januari 2017 @ 16:27:

[...]





Zowieso. Nooit vragen wat de wensen zijn maar gewoon iets kopen of meenemen wat je zelf uitkomt.



Maar dan heb je dus wel de kans dat je iets meeneemt waar de jarige al heel veel van heeft en er niet mee speelt.

Zoals de strijkkralen in mijn voorbeeld.

Net even geteld in de kast wat ik aan strijkkralen heb liggen die ze op verjaardagen heeft gekregen, afgelopen jaren.

3 potten met vormpjes erin. 3 pakketjes van Ses. 1 van Paw Patrol.

2 Beados pakketjes (variant op strijkkralen)

Ik heb het maar bewaard, omdat het misschien haar interesse nog eens krijgt, maar na 3 jaar heb ik daar een hard hoofd in.

En eigenlijk is dat best zonde. Zijn in totaal gewoon 9 cadeautjes geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hier heb ik het een aantal voorbeelden op de uitnodiging gezet. Eerst voelde ik me er ook niet prettig bij maar aangezien we al zoveel hebben dan is het zonde om dubbele of onnodige dingen te krijgen. En idd bepaalde mensen weten wel wat ze kunnen kopen of vragen het altijd
Alle reacties Link kopieren
quote:Baudolino schreef op 19 januari 2017 @ 16:36:

[...]





Maar dan heb je dus wel de kans dat je iets meeneemt waar de jarige al heel veel van heeft en er niet mee speelt.

Zoals de strijkkralen in mijn voorbeeld.

Net even geteld in de kast wat ik aan strijkkralen heb liggen die ze op verjaardagen heeft gekregen, afgelopen jaren.

3 potten met vormpjes erin. 3 pakketjes van Ses. 1 van Paw Patrol.

2 Beados pakketjes (variant op strijkkralen)

Ik heb het maar bewaard, omdat het misschien haar interesse nog eens krijgt, maar na 3 jaar heb ik daar een hard hoofd in.

En eigenlijk is dat best zonde. Zijn in totaal gewoon 9 cadeautjes geweest.



Begrijp ik!

Ben zelf meer van de persoonlijke kadootjes zoals een speeldoosje, armbandje, kettinkje, fotokado maken, dat soort dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven