Bankstel en kleine kinderen: doen?

12-05-2016 15:12 75 berichten
Oef, vandaag een mooi cognac kleurig bankstel gezien bij Kwantum voor € 700,- en bij Basic Label zie ik ook een variant van deze bank voor € 999,-.



Ze zijn prachtig, maar hebben nu een praktisch hoekbankstel. Met het oog op de kinderen gekocht anderhalf jaar geleden, van stof, behandeld tegen vlekken. Ooit gezegd dat we (of ja, ik ), als we de kritieke knoei fase voorbij zijn, voor een ander gaan kijken. En dan, komt 'ie veel te vroeg natuurlijk, een betaalbare variant van 'het' bankstel. De stoere bank waar ik ooit mijn oog op heb laten vallen en in mijn interieur moet komen, ooit.



Maar, natuurlijk, wil ik reëel blijven. We hebben een bijna tweejarige en een baby. De oudste zit doorgaans niet met eten en drinken op het bankstel maar knoeien is zo gebeurt. Door ons ook, natuurlijk. Ook hebben we een kat die graag bovenop de kussens zit. Nauwelijks iets van te zien bij een stoffen bank, maar bij ander materiaal natuurlijk wel.



Kwantum bank is gemaakt van 70% leervezels en 30% PES, Basic Label uit recycle leer, 70% echt leer en 30% polyester en heeft ook meer een leer look, de Kwantum bank is mat.



Is het een no, of een go?





Plaatjes heb ik, maar... kan alleen via linkjes helaas.



Huidig bankstel



Kwantum bank



Basic Label bank
Alle reacties Link kopieren
Koop een goede merkbank via MP.

Van leer.
Die kwantum bank is oerlelijk. Die van Basic Label is leuk, ik snap het probleem alleen niet helemaal, hij is toch juist ideaal voor vlekken? Die veeg je zo weg toch?
Alle reacties Link kopieren
Probleem met dit soort banken is dat ze binnen een jaar (door)zit plekken heeft en en gewoon eigenlijk helemaal niet meer uit ziet.



Natuzzi, leolux, Gelderland, topform, artifort, de Sede, Rolf benz, Bert plantagie enz.

Staan gewoon echt bijna nieuwe banken voor een habbekrats.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 13 mei 2016 @ 22:17:

Leer/nepleer is toch gewoon af te lappen? Das juist ideaal met kindjes Beker om, gewoon even poetsen.

Inderdaad dat vind ik juist zo ideaal aan leer, als er wat gemorst wordt kun je het zo afnemen met een natte doek.

Ben inmiddels meer als 30 jaar getrouwd en nog maar 2 leren bankstellen versleten, waren wel duur en de eerste jaren goed onderhouden met ledervet dus als er dan geknoeid wordt kun je het zo schoonmaken.

Alleen heb ik nooit huisdieren gehad, wel kinderen en veel visite.
Alle reacties Link kopieren
Hier een 2 jarige dreumes en vanaf geboorte gewoon een "design" echt leren bank zijn. (4500 euro) vond ik al duur zat. Kan uiteraard nog duurder



Niets aan het handje, ook met ongelukjes gewoon doekje erover en klaar, voor een mooie bank hoef je echt niet te wachten totdat ze groot zijn.



Mijn ouders hebben ook alleen maar echt leren bankstellen gehad (die zijn nu met hun 65st nu bezig aan hun 2de setje)
De banken die TO post zijn PU. Vraag me af hoelang dat mooi blijft.
Wij hadden een pu-leren bankstel en met kleine kinderen en een hond vond ik het niks. Aflappen is inderdaad handig, maar er kwamen krassen in en na 3 jaar scheuren. Wij hebben toen een stoffen bank gekocht, grof materiaal en tot nu toe (we hebben hem nu 3 jaar) ziet 'ie er nog goed uit.



Dat kunnen we niet zeggen van onze megadure echt leren eetkamerstoelen, van ik geloof 500 euro per stuk, waar zoon zo hard op heeft gekrast met balpen dat het er niet meer uit gaat. Dat gebeurde toen we de stoelen een maand hadden ofzo
Ik heb een familielid met een soortgelijke bank, ook dus van deels eccht leer met iets er door..... ik you hetniet doen.... spaar door tot je een echt 100% leren bank kunt betalen. Dat kan prima met kinderen.
quote:DeKenau schreef op 13 mei 2016 @ 22:37:

Die kwantum bank is oerlelijk. Die van Basic Label is leuk, ik snap het probleem alleen niet helemaal, hij is toch juist ideaal voor vlekken? Die veeg je zo weg toch?Niet bij kunsstleer....
quote:momo1980 schreef op 14 mei 2016 @ 08:04:

Wij hadden een pu-leren bankstel en met kleine kinderen en een hond vond ik het niks. Aflappen is inderdaad handig, maar er kwamen krassen in en na 3 jaar scheuren. Wij hebben toen een stoffen bank gekocht, grof materiaal en tot nu toe (we hebben hem nu 3 jaar) ziet 'ie er nog goed uit.



Dat kunnen we niet zeggen van onze megadure echt leren eetkamerstoelen, van ik geloof 500 euro per stuk, waar zoon zo hard op heeft gekrast met balpen dat het er niet meer uit gaat. Dat gebeurde toen we de stoelen een maand hadden ofzo Oh nee wat zonde!! (En wat een geld )
Ja vreselijk he, ik zou ook nooit meer zulke dure stoelen kopen met kleine kinderen in huis. Vlaag van verstandsverbijstering ofzo...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Rodeo bank echt heel mooi, kijk er ook al een tijd naar.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Wat grappig... Wij hebben deze twee ook vergeleken en hebben uiteindelijk voor de basic label gekozen. Deze vonden wij veel lekkerder zitten. Bovendien leek hij ons iets makkelijker schoon te houden.

En ik moet zeggen dat het me echt mee valt met onze dreumes, kind en hond. Er heeft al chocolade, koek en limonade op gezeten....maar je kunt er echt gewoon een doekje met warm water over heen halen en hij is weer schoon.
Oeps, ik schreef het verkeerd. Wij hebben die van basic label met die van de karwei vergeleken... Die van de karwei was dus echt leer en zat heel stug. Bovendien vond ik dat ruwe leer echt niet fijn aanvoelen.
Alle reacties Link kopieren
http://link.marktplaats.nl/m1039937761
Die vind ik dan weer niet zo mooi, qua kleur en glans. Juist dat ruwe van de rodeo bank is prachtig
Alle reacties Link kopieren
Even een voorbeeld, niet het beste, maar ik heb toevallig een machalke staan, ik heb een kinderopvang aan huis en alles kan er mee.

Potje leervet staat er voor als er iemand iets op krast. En weg is het.
Alle reacties Link kopieren
Nee was ook niet in het bijzonder voor TO.

Dit is 1 van de 10.000 die er op staan. Is echt de moeite waard.

Ik zit alweer 8 jaar op 2 banken met een waarde van bijna 10.000 euro voor 200.-
Ja dat kan ook inderdaad. Een goed leren bankstel gaat jaaaaaren mee.

Aan de andere kant: als dit bankstel van 1000 euro 5 jaar meegaat en dat is voor TO acceptabel dan is dat ook niet zo erg toch? Misschien is ze er tegen die tijd wel op uitgekeken. Zo gaat dat hier tenminste vaak
quote:sofietje83 schreef op 14 mei 2016 @ 12:34:

Ja dat kan ook inderdaad. Een goed leren bankstel gaat jaaaaaren mee.

Aan de andere kant: als dit bankstel van 1000 euro 5 jaar meegaat en dat is voor TO acceptabel dan is dat ook niet zo erg toch? Misschien is ze er tegen die tijd wel op uitgekeken. Zo gaat dat hier tenminste vaakPrecies de reden waarom wij voor deze bank hebben gekozen....
quote:sofietje83 schreef op 14 mei 2016 @ 12:34:

Ja dat kan ook inderdaad. Een goed leren bankstel gaat jaaaaaren mee.

Aan de andere kant: als dit bankstel van 1000 euro 5 jaar meegaat en dat is voor TO acceptabel dan is dat ook niet zo erg toch? Misschien is ze er tegen die tijd wel op uitgekeken. Zo gaat dat hier tenminste vaakJep, je hebt gelijk Sofietje. Ik ben niet iemand die decennia lang met spullen kan doen. Het is eigenlijk al heel verwonderlijk dat ik de rest van mijn meubels na zes jaar nog zo mooi vindt dat ik ze niet weg kan doen. Ook qua kleding is het zo, vind het al knap als het twee winters meegaat.
In dat geval zou ik zeggen:doen! Ik vind wel die rodeo het mooist.
En ga je dan voor de 2,5 of de 3?

Ik vind de 3 namelijk wel echt het mooist, maar die moet uiteraard wel in huis passen.

Overigens pas je er met gemak met z'n 4-en op. Ik merk wel dat de kussens erg inzakken als je op een naad gaat zitten. Vind ik op zich niet heel erg, maar mijn moeder vindt dat, als ze op visite is, wel heel storend.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-01-2017 22:59
Reden: spam
% gewijzigd
[...]



En je meld je daarvoor speciaal aan een jaar na dato én terwijl TO allang is geanonimiseerd en wss allang een nieuwe bank heeft?



Right. Ik ruik spam
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-01-2017 23:00
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven