Ontbijt zonder suiker

19-01-2017 11:12 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege een lijnpoging wil ik minder suiker eten. En ik krijg nogal wat suikers binnen... Zo bestaat al sinds jaar en dag mijn ontbijt uit een boterham met boter en (liefst veel) hagelslag. Ik ben op zoek naar een vervanger hiervoor. Nadeel daarbij is dat ik moeilijke eter ben en veel dingen dus niet lust. Daarnaast wil ik eigenlijk ook niet dat het me veel tijd kost. Ik houd niet van pap (brinta, havermout, andere dingen met warme melk), dingen in yoghurt (muesli e.d., ligt aan de yoghurt) en 's morgens fruit krijg ik ook niet weg. Tijd om 's ochtends pannekoekjes of omeletten te bakken heb ik niet ivm spitsuur (kinderen naar school, wij naar werk). Help?
Alle reacties Link kopieren
En je kunt er ook nog een theelepel cacaou door doen

2 eetlepels goudkleurig gemalen lijnzaad

4 eetlepels slagroom

4 eetlepels water

klontje roomboter

zoetstof



Bereidingswijze

Meng het lijnzaad met slagroom en water, gooi het klontje boter in het midden en zet 1 minuut in de magnetron. Roer daarna goed door zodat alle boter is gesmolten, meng een paar druppels vloeibare zoetstof of een theelepel poeder zoetstof erdoor en klaar! Dit vult ontzettend en bevat veel vezels.
vrije zielen moet je niet binden, dan ben je ze kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tijd om 's ochtends pannekoekjes of omeletten te bakkenPannenkoeken zijn dikmakers. Een kleine uit een 23 cm pan levert toch al gauw 300 kcal. Dus niet doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Suikervrij ontbijt: een snee brood zonder margarine, belegd met Hüttenkäse.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:waarheenvoor schreef op 19 januari 2017 @ 19:18:

En je kunt er ook nog een theelepel cacaou door doen

2 eetlepels goudkleurig gemalen lijnzaad

4 eetlepels slagroom

4 eetlepels water

klontje roomboter

zoetstof



Bereidingswijze

Meng het lijnzaad met slagroom en water, gooi het klontje boter in het midden en zet 1 minuut in de magnetron. Roer daarna goed door zodat alle boter is gesmolten, meng een paar druppels vloeibare zoetstof of een theelepel poeder zoetstof erdoor en klaar! Dit vult ontzettend en bevat veel vezels.Dit is dan wel suikervrij, maar met zoveel slagroom en boter is het nou niet direct een recept dat ik zou gebruiken om af te vallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:waarheenvoor schreef op 19 januari 2017 @ 19:18:

En je kunt er ook nog een theelepel cacaou door doen

2 eetlepels goudkleurig gemalen lijnzaad

4 eetlepels slagroom

4 eetlepels water

klontje roomboter

zoetstof



Bereidingswijze

Meng het lijnzaad met slagroom en water, gooi het klontje boter in het midden en zet 1 minuut in de magnetron. Roer daarna goed door zodat alle boter is gesmolten, meng een paar druppels vloeibare zoetstof of een theelepel poeder zoetstof erdoor en klaar! Dit vult ontzettend en bevat veel vezels.Naast dat dit inderdaad een enorm vet 'gerecht' is en totaal ongeschikt voor afvallende TO (lijnzaad is al vet en slagroom en roomboter helemaal) snap ik ook totaal niet wat dit voor een prutje wordt. Lijnzaad'pap' ofzo? Maar daarvoor zijn twee eetlepels weer veel te weinig vulling. (Veel meer lijnzaad op een dag is ook niet goed voor je.) Gek advies in ieder geval.
Nogal logisch dat het ontzettend vult...

Sommige mensen hebben echt geen idee meer he, wat je nu wel of niet kunt eten als je wat wilt afvallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 19 januari 2017 @ 12:49:

[...]



dus de wereldwijde obesitasepidemie komt door Ons Voedingscentrum???

Wereldwijd? Ooit een dikke chinees gezien of jappaner? sumo daargelaten.

Dat obesitas is heel amerikaans en slaat wat door naar het westen. Aziatische landen en zuidelijke contreien hebben daar eigenlijk weinig last van. Dat wereldwijd voor een klein stukje westen vind ik dus wat overtrokken.
Alle reacties Link kopieren
quote:kleinmeisje_89 schreef op 19 januari 2017 @ 13:55:

[...]





Zoals ik al aangaf gaat het erom wat de reactie van je lichaam erop is. Zo kan je in bakrecepten je pure suiker vervangen door pure diksap. Je hebt dan ook meteen een stuk minder.

En nee geen kwakzalver. Deze staat binnen Nederland heel goed aangeschreven.

6 jaar geleden eerder onder behandeling geweest wat binnen 3 maanden tot geweldige resultaten resulteerde. Echter moest ik wegens omstandigheden toen de behandelin staken. Ook toen gebruiktr ik o.a. deze behandelwijze

En ja hoor tis dus een kwakzalver. Jomanda stond ook goed aangeschreven maar ja.

Diksap is gewoon suiker hoor, en zelfs nog net ff slechter omdat het fruitsuikers zijn Het is heel geconcentreerd en van het 'fruit" is niets over, ze halen de suikers er uit net als biet. Jaja suiker is ook uit een groente gehaald maar dat maakt het niet gezond.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 19 januari 2017 @ 14:14:

[...]





Calvé bevat 4,6% suiker en andere merken vaak meer.Ik zag het. AH had vroeger ook merkloze met alleen de pinda koolhydraten.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 19 januari 2017 @ 14:44:

[...]



een hele pot is echt zeer ongeloofwaardig bij diabetesIk denk eerder dat , omdat echte honing gewoon heel duur is, dat je er vanzelf zuiniger mee om gaat.
quote:nina1966 schreef op 19 januari 2017 @ 20:24:

[...]



Wereldwijd? Ooit een dikke chinees gezien of jappaner? sumo daargelaten.

Dat obesitas is heel amerikaans en slaat wat door naar het westen. Aziatische landen en zuidelijke contreien hebben daar eigenlijk weinig last van. Dat wereldwijd voor een klein stukje westen vind ik dus wat overtrokken.

Het land met gemiddeld de dikste inwoners ter wereld is niet de VS. Op Samoa is 93% te dik. En in Kiribati 81%. Op 3 staat de VS (bijna 67%), op 4 Duitsland (66%), 5 Egypte (66%), 6 Bosnië (63%), 7 Nieuw-Zeeland (62%) en op 8 Israël (62%). Lijkt me toch een mooie wereldwijde verspreiding. Amerika, Europa, Afrika, Oceanië, Polynesië, en het Midden-Oosten. Alleen het verre Oosten doet niet mee zo ongeveer.

Bron: http://www.alletop10lijst ... kste-landen-in-de-wereld/
Alle reacties Link kopieren
quote:herfstappeltaart schreef op 19 januari 2017 @ 16:19:

[...]



Volgens mij helemaal goed. Behalve met suiker oppassen ook wel met verzadigd vet. Magere kaas en vleeswaren zijn nieg alleen beter voor de lijn maar ook voor de bloedvaten.Dat is allang achterhaalt. Volvette producten, dus waar het minst met gerotzooid is, zijn altijd beter en ook voor de lijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelleke schreef op 19 januari 2017 @ 17:29:

[...]



Dat is het niet, ik zit er zelf bij als hij mijn potten naar binnen lepel. Een pot van een halve liter gaat zo naar binnen.

Ja joh zo met een lepel...



Buiten dat , een diabeet kan gewoon bijspuiten hé Veel doen dat al is het niet gezond. Joh ik neem nog een stukje, pas mijn insuline wel aan...
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 19 januari 2017 @ 17:33:

[...]



en dan spuit hij daarna extra insuline



net zoals hij zou moeten doen als hij 400g pure suiker naar binnen zou werkenMet mosterd dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:waarheenvoor schreef op 19 januari 2017 @ 19:18:

En je kunt er ook nog een theelepel cacaou door doen

2 eetlepels goudkleurig gemalen lijnzaad

4 eetlepels slagroom

4 eetlepels water

klontje roomboter

zoetstof



Bereidingswijze

Meng het lijnzaad met slagroom en water, gooi het klontje boter in het midden en zet 1 minuut in de magnetron. Roer daarna goed door zodat alle boter is gesmolten, meng een paar druppels vloeibare zoetstof of een theelepel poeder zoetstof erdoor en klaar! Dit vult ontzettend en bevat veel vezels.

Een heel oud recept van het atkins forum.

Dat is een papje dat wel eens aangeraden werd ivm verstopping en in de inductie weken.

Niet bij een normaal eetpatroon. Daar is het te vet voor.

Dat vette eten is alleen de eerste 2 weken, of iets langer als je lijf niet makkelijk omschakelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:gojohnnygo schreef op 19 januari 2017 @ 20:06:

[...]





Naast dat dit inderdaad een enorm vet 'gerecht' is en totaal ongeschikt voor afvallende TO (lijnzaad is al vet en slagroom en roomboter helemaal) snap ik ook totaal niet wat dit voor een prutje wordt. Lijnzaad'pap' ofzo? Maar daarvoor zijn twee eetlepels weer veel te weinig vulling. (Veel meer lijnzaad op een dag is ook niet goed voor je.) Gek advies in ieder geval.Voor mensen die de inductie weken deden bij atkins vulde het wel. Door het vet ben je lang verzadigd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 19 januari 2017 @ 20:35:

[...]



Het land met gemiddeld de dikste inwoners ter wereld is niet de VS. Op Samoa is 93% te dik. En in Kiribati 81%. Op 3 staat de VS (bijna 67%), op 4 Duitsland (66%), 5 Egypte (66%), 6 Bosnië (63%), 7 Nieuw-Zeeland (62%) en op 8 Israël (62%). Lijkt me toch een mooie wereldwijde verspreiding. Amerika, Europa, Afrika, Oceanië, Polynesië, en het Midden-Oosten. Alleen het verre Oosten doet niet mee zo ongeveer.

Bron: http://www.alletop10lijst ... kste-landen-in-de-wereld/Samoa is toch amerikaans?
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad een Atkins recept. Als ik lees dat je geen suiker wilt eten dan is brood ook niet aan te raden.

Ja en dat het vet is maakt het dat het goed vult, De discussie of vet goed voor je is moet je zelf ondergaan. Veel mensen worden fitter nadat ze de koolhydraten laten staan, slapen minder overdag. (Vaak hebben ze hypoglycemie)



Andere mensen merken geen verschil, Die kunnen volstaan met het VAM dieet. (Van alles Minder) Helaas zijn niet alle lijven gelijk. Gewoon uitproberen waar jezelf goed bij voelt. Nog beter is het om niet te dieten maar er een levensstijl van maken.
vrije zielen moet je niet binden, dan ben je ze kwijt.
boterham met kaas
quote:waarheenvoor schreef op 20 januari 2017 @ 00:01:

Het is inderdaad een Atkins recept. Als ik lees dat je geen suiker wilt eten dan is brood ook niet aan te raden.

Ja en dat het vet is maakt het dat het goed vult, De discussie of vet goed voor je is moet je zelf ondergaan. Veel mensen worden fitter nadat ze de koolhydraten laten staan, slapen minder overdag. (Vaak hebben ze hypoglycemie)



Andere mensen merken geen verschil, Die kunnen volstaan met het VAM dieet. (Van alles Minder) Helaas zijn niet alle lijven gelijk. Gewoon uitproberen waar jezelf goed bij voelt. Nog beter is het om niet te dieten maar er een levensstijl van maken.eh hebben ze diabetes?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 19 januari 2017 @ 20:24:

[...]



Wereldwijd? Ooit een dikke chinees gezien of jappaner? sumo daargelaten.

Dat obesitas is heel amerikaans en slaat wat door naar het westen. Aziatische landen en zuidelijke contreien hebben daar eigenlijk weinig last van. Dat wereldwijd voor een klein stukje westen vind ik dus wat overtrokken.



Gut, de voedingsexperts van Vief zijn weer bijeengeroepen zie ik



Obesitas is inderdaad een wereldwijd probleem, en juist in de armere landen stijgt het de komende jaren aanzienlijk.



http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs311/en/

http://www.fao.org/docrep/003/y0600m/y0600m05.htm
quote:nina1966 schreef op 19 januari 2017 @ 20:43:

[...]



Samoa is toch amerikaans?Ja maar ligt vreselijk zuidelijk, terwijl volgens jou in de zuidelijke contreien geen obesitas voorkomt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven