Mode & Beauty alle pijlers

Ik zou best eens jurken willen gaan dragen

06-01-2017 20:43 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Altijd loop ik in een broek maar ik vind jurkjes zo leuk staan bij anderen.

Iemand die ook jurkjes is gaan dragen?

Wil je je ervaring delen?

Grt samsam
Ik hou echt van jurken en voel me het mooist in een jurk, maar ik vind het wel onhandig op de fiets (al helemaal als het regent) en welke jas er overheen moet. Praktische dingetjes dus die me wel tegenhouden. Ik draag jurken meer op feestjes, maar heb me wel voorgenomen om dit jaar ze meer te gaan dragen. Krijg ook altijd veel complimenten als ik een enkele keer wel een jurk draag. Ik hou zelf meer van jurkjes met zon gladde stretchstof, viscose of iets vergelijkbaars. Kleedt bij mij het beste af en blijft lang mooi. Ik hou het meest van retro/vintage stijl jurken zoals ze bij Topvintage verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag ook weinig jurkjes vanwege mijn buik. Ben verder slank en smal gebouwd, alleen mijn buik en borsten steken naar verhouding veel te ver naar voren uit.

Een model wat me wel mooi stond is dit, zoiets heb ik ooit gehad. http://www.uniqkleding.nl/product/guess-rena-dress.html

Misschien maar weer eens naar gaan zoeken, ik weet alleen niet welke zoekterm.

Weten jullie hoe zo'n model jurk heet?
Alle reacties Link kopieren
[img]http://www.uniqkleding.nl/cache/images/ ... 96x511.jpg[/img]
Denk dat je nog geen plaatjesplakrechten hebt Hoenuverder, die moet je aanvragen, zie de pijler 'Overig'



Ik zou zoeken op overslagjurk
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 20 januari 2017 @ 15:11:

Denk dat je nog geen plaatjesplakrechten hebt Hoenuverder, die moet je aanvragen, zie de pijler 'Overig'



[img]http://www.uniqkleding.nl/cache/images/ ... 96x511.jpg[/img]Dankjewel, die bedoelde ik inderdaad. Ik ga kijken bij 'Overig'.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 20 januari 2017 @ 15:12:

Ik zou zoeken op overslagjurkHet effect dat ik bedoel heet denk ik bloezend of blousend. Maar dat levert veel vreemde zoekresultaten op. Blousende overslagjurk geeft er wel wat, maar ook niet veel.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels pas ik steeds vaker een jurkje aan tijdens winkelen. Echter nog niet gekocht. Duidelijk is dat ik eerst een corrigerende onderjurk aan moet... lees vetribbels...

En dan nog iets wat mij opvalt in de winkels, zie veel dat er een jasje over wordt gedragen. En ja dat is mooi maar kan dan echt niet meer een winterjas erover aan dan lijk ik een mummie.

Hoe doen jullie dat?
Leuk topic! Ik heb vorig jaar een jurk gekocht die me naar mijn idee wel aardig staat, maar op een of andere manier durf ik hem dan weer niet aan te doen Ik denk omdat ik nooit jurken draag en daar dan geheid opmerkingen op krijg (ik val niet graag op).



Misschien toch maar eens gewoon doen
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen :-). Het is soms een beetje zoeken naar het model dat het beste bij je past. Als je er niet uitkomt kun je ook modeadvies vragen van een personal shopper :-) heb ik ooit eens gedaan. Zo iemand kan met een frisse blik kijken naar wat jou goed staat, als je er zelf een wat onzeker over bent kan dat heel handig (en leuk!) zijn.

Ik draag graag jurkjes met panty's (o.a. hema) of thermoleggings (action) en enkellaarsjes. Met enkellaarsjes draag ik geen sokken erbij. Je zei iets over inkijk in enkellaarsjes, maar daar zou ik me niet druk over maken hoor. Volgens mij let echt niemand daarop. Zwarte panty's en zwarte (enkel)laarsjes met leuk jurkje erop... doen!!
Alle reacties Link kopieren
[quote]Pucker schreef op 14 januari 2017 @ 23:00:

Samsam ik heb een paar jurkjes van topvintage.nl en die zijn van wat dikkere stof; dat tekent niet en daar voel ik me ook prettiger in. Alhoewel ik ook weleens jurkjes van de hema heb die ik fijn vind. Dus op zoek naar wat dikkere stof zou ik doen.



Mag ik vragen welke jurkjes dat zijn? Ik vind dat zo moeilijk te zien vanaf een plaatje online maar ik vind dat ze wel hele mooie dingen hebben. Maar tot nu toe heb ik er alleen twee truitjes besteld
Ik draag ze ook soms maar ik wil er niet over praten. Ik accepteer het tegenwoordig wel van mezelf, maar de reacties van anderen vind ik soms nog moeilijk.
Als een jurkje nog ongemakkelijk is, probeer eens een rok met vest erop. Daar kun je mij zowat in uittekenen. Zit lekker, is netjes maar niet té en je kunt eindeloos combineren met stijl en kleur. Maar zoek dan wel even uit welk model rok jou het beste staat. Mij staan pencilskirts bijvoorbeeld goed en uitlopende rokken voor geen meter en die laatste draag ik dus niet.
Ik heb niet alles gelezen, maar coupe-naden op de rug. Dan lijkt de kont niet platter dan die is.

(Ik heb zelf een prachtige jurk. Die gaat nooit uit mijn kast weg. Het zijn mijn kleuren en staan prachtig bij cognackleurige laarzen.

Draagt heerlijk en de hals maakt hem zo mooi. Kijk eens welke halslijn mooi kleedt.

Dan kan je ook een blouse, top of shirt nemen met een rok er onder. De rok is vaak het probleem. Als die op een verkeerde manier aansluit.

Met een riem of ceintuur kan je ook een leuke overgang maken. Is proberen. Mooie print uitzoeken. Proberen wat verschillende motieven doen met je figuur.



Ik heb een aantal jurken die nog nooit zijn gedragen. Staan nog steeds prachtig. Nieuwe modellen die er op lijken staan me niet.

Ik bewaar ze dus. Zie ik meteen dat het lelijke door de jurk komt. Als de oude jurk nog steeds mooi staat en past...

Het was wel zoeken om er een te vinden.



BTW: Didi heeft sommige modellen die wat ruimer op de buik vallen. Is ieder jaar verschillend wat ze hebben. Ook steps heeft wat grotere maten. Ooit in een winkel gestaan waar 3 vrouwen vielen voor dezelfde rok, maar voor alle drie was de pasvorm horror.
Ik zie regelmatig hele mooie jurkjes maar ik koop ze nooit.

Jurken staan mij niet..
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 06 januari 2017 @ 20:54:

Sinds ik dmv een maagverkleining (mei) 33 kilo ben afgevallen draag eigenlijk alleen nog maar rokken en jurkenDat heb ik ook! Mijn maagverkleining is 2,5 jaar geleden en ik ben 54 kilo afgevallen. En nu bijna alleen nog maar jurken. Voel ik me nu veel beter en vrouwelijker in, dan in een broek. Terwijl ik vroeger jurken vreselijk vond. Raar hoe een mens kan veranderen.
Ik draag ze al regelmatig maar ik heb me net voorgenomen dat ik GEEN broeken meer ga kopen.
quote:Samsam99 schreef op 01 februari 2017 @ 20:49:

Inmiddels pas ik steeds vaker een jurkje aan tijdens winkelen. Echter nog niet gekocht. Duidelijk is dat ik eerst een corrigerende onderjurk aan moet... lees vetribbels...

En dan nog iets wat mij opvalt in de winkels, zie veel dat er een jasje over wordt gedragen. En ja dat is mooi maar kan dan echt niet meer een winterjas erover aan dan lijk ik een mummie.

Hoe doen jullie dat?Of gewoon een andere stof of model?
Alle reacties Link kopieren
quote:Daantje1970 schreef op 04 februari 2017 @ 17:01:

[...]





Dat heb ik ook! Mijn maagverkleining is 2,5 jaar geleden en ik ben 54 kilo afgevallen. En nu bijna alleen nog maar jurken. Voel ik me nu veel beter en vrouwelijker in, dan in een broek. Terwijl ik vroeger jurken vreselijk vond. Raar hoe een mens kan veranderen.

Geweldig dat je 54 kilo bent af gevallen.

Ik hoef niet af te vallen maar als ik dit lees of hoor vind ik dat zó knap. Ook al heb je dan een maagverkleining gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook meer jurkjes en rokjes dragen, ben erachter gekomen dat dat echt veel lekkerder zit dan een broek. Mijn probleem met jurkjes is alleen dat ik niet snel jurkjes vind die mij goed staan, ze zijn snel zo vormeloos en omdat ik al smal ben ziet dat er vaak niet uit. Bij rokjes weet ik nooit zo goed wat ik daar op moet doen.



Qua panty's heb ik alleen die van de h&m en zeeman geprobeerd, die zitten wel lekker alleen gaan ze bij mij snel kapot. Corrigerende panty's vind ik echt niet lekker zitten en daar krijg ik snel buikpijn van (ook pds hier). Ik heb verder echter geen dikke buik, maar gewoon gevoelig.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, hoe combineren jullie met rokjes? Dat lukt mij echt niet. Ik draag wel graag jurken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mambo schreef op 03 februari 2017 @ 19:52:

[quote]Pucker schreef op 14 januari 2017 @ 23:00:

Samsam ik heb een paar jurkjes van topvintage.nl en die zijn van wat dikkere stof; dat tekent niet en daar voel ik me ook prettiger in. Alhoewel ik ook weleens jurkjes van de hema heb die ik fijn vind. Dus op zoek naar wat dikkere stof zou ik doen.



Mag ik vragen welke jurkjes dat zijn? Ik vind dat zo moeilijk te zien vanaf een plaatje online maar ik vind dat ze wel hele mooie dingen hebben. Maar tot nu toe heb ik er alleen twee truitjes besteld Ik heb bijvoorbeeld deze:

https://topvintage.nl/nl/ ... -white-polka-swing-dress?



Daar zie je bij mij geen ribbels oid. Deze is van een stevige katoen maar ik heb ook een jurkje met meer stretch van dikkere stof, daar zie je ook helemaal niks qua vet randjes. Maar die is niet meer leverbaar. Maar volgens mij zijn al hun jurkjes van wat stevigere stof.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook niet goed met rokjes. Die koop ik dus ook niet meer want ik weet nooit wat ik erop moet dragen. Ik ben ook nog op zoek naar 1 of meerdere vestjes voor op mijn jurkjes. Ik draag graag jurkjes met een smalle taille dus ik wil een vestje wat ook maar tot mijn taille komt en niet lager.
quote:Cadance schreef op 04 februari 2017 @ 18:43:

Lieve dames, hoe combineren jullie met rokjes? Dat lukt mij echt niet. Ik draag wel graag jurken.Aan rokjes waag ik me niet meer. Ik heb er twee voor als het hoogzomer is, maar verder draag ik er geen meer.
quote:Cadance schreef op 04 februari 2017 @ 18:43:

Lieve dames, hoe combineren jullie met rokjes? Dat lukt mij echt niet. Ik draag wel graag jurken.

Ik draag nog niet veel rokjes maar ben dat wel voornemens. Heb even wat inspiratie opgedaan op pinterest. Ik draag zelf alleen dingen die op de knie of langer zijn maar heb er maar voor ieder wat wils tussen gegooid:



Lang:







































Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven