Geld & Recht alle pijlers

Ervaringen met hypotheek bij Lloyds Bank of Argenta?

05-07-2015 22:55 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aantal weken geleden heb ik samen met mijn vriend de koop-/aannemingsovereenkomst getekend voor ons nieuwbouwhuis (jeej!). Gisteren hebben we de bevestiging ontvangen dat aan de opschortende voorwaarden is voldaan en dat de ontbindende voorwaarden zijn ingegaan. Dit betekent dat wij nu nog twee maanden hebben om de financiering rond te kijken. We zijn daarom op zoek naar een goede deal en willen maximaal profiteren van de huidige lage rentes.



Omdat we nu een lage huur betalen, hebben we gelukkig veel kunnen sparen. Daarom kunnen we gebruik maken van rentepercentages van <65% van de marktwaarde. Door de prijs van het huis komen we niet in aanmerking voor NHG. Daarnaast hebben we inmiddels redelijk wat kennis opgedaan over hypotheken en kan de broer van mijn vriend ons helpen met advies (hij is gediplomeerd hypotheekadviseur bij een grote bank). We zijn dus niet direct op zoek naar advies en durven best zelf af te sluiten. De grote bekende banken bieden niet de laagste tarieven, dus zijn we op zoek gegaan naar alternatieven.



Er zijn twee aanbieders die we nu overwegen: Lloyds Bank en Argenta. Beide bieden op moment van schrijven een 10-jaarsrente van 2,15% (bij Argenta als je ook een ORV daar afsluit). Lloyds Bank is Brits en Argenta is Belgisch. Bij Lloyds Bank kun je zelf online afsluiten en bij Argenta moet het via een adviseur die uiteraard kosten in rekening brengt. Andere opties zijn eventueel Regiobank (2,29%) en Triodosbank (2,3%).



Over Argenta is online nog wel het één en ander te vinden over de dienstverlening m.b.t. hypotheken, maar over Lloyds Bank kan ik niet echt iets vinden. Hebben jullie ervaringen met een hypotheek van één van deze twee banken? Wordt er snel en accuraat gereageerd op vragen? Worden er veel fouten gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
...... Laat maar; oud topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven