Äkäslompolo bungalow finland via voigt travel ervaring

19-01-2017 17:17 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik wil via voigt travel naar Äkäslompolo bungalows. maar kan hier nergens ervaringen over vinden. iemand daar geweest?
Staat hier iets bij?



http://www.zoover.nl/finland/finland/akaslompolo
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa ik ben er 3 jaar geleden geweest! Was echt hartstikke leuk!



Wij hadden een huisje van boomstammen met sauna en openhaard

Daar aangekomen hebben we heel veel excursies gedaan en een hele leuke vakantie gehad.



We hebben overigens via arke geboekt...



Wat wil je verder graag weten?
Alle reacties Link kopieren
ja ik word ook erg enthousiast van de plaatjes enz:) maar het is best prijzig en zie nu dat er in saariselka goedkoper is maar ik heb geen idee of dat net zo leuk is? anders gaan we gewoon voor akaslompolo!

heb jij de excursies bijgeboekt of ter plekke geregeld? en heb je daar wat restaurantjes waar je goed kan eten of heb je zelf gekookt?
Alle reacties Link kopieren
Ja, 5 jaar geleden geweest, nog steeds heimwee. We hadden een adventure pakket bijgeboekt. Elke dag deden we wat. Rendiersledetocht, huskysledetocht, crosscountry skien, naar het ijshotel, sneeuw wandeling, met sneeuwscooters bij volle maan door het bos en over een bevroren meer (jeeh, wat gaan die dingen hard) Op bezoek bij een sjamaan in een rendiervellen tent, spiesjes van het kampvuurtje, warme bessensap erbij. Zo lekker bij -23. Top vakantie.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de excursies van tevoren allemaal geboekt, maar het is ook makkelijk te boeken op de vakantie zelf. Je word voordat je naar je cabin gebracht wordt even 'gedropt' in het restaurantje. Daar krijg je te horen welke excursies je kunt boeken, waar de supermarkt is etc en nog wat standaard informatie. (Althans, zo ging het bij ons, maar het leek standaard procedure)



Wij hebben de rendieren farm+sledetocht gedaan, huskitocht, noorderlicht safari met sneeuwscooter, sneeuwschoenen safari, sneeuwscooter naar het ijshotel en paardrijden.



De rendieren, huskies en sneeuwscooter naar het ijshotel zijn me het meest bijgebleven. Dat was zo ontzettend leuk om te doen.



Wij hadden geen heel koud weer (-12 tot +2). Het was toen uitzonderlijk warm voor de tijd van het jaar (rond kerst/oud&nieuw).

Opzich was dat maar goed ook, want we waren helemaal niet goed voorbereid qua kleding. Gelukkig kregen we bij alle excursies wel goede kleding.



Qua eten was het restaurant Poro's (betekend rendier) erg leuk en gezellig. Voor een poro-burger met gerookt rendierenvlees, frietjes en wat rauwkost betaalden we geloof ik zo'n 15 tot 20euro. Als we zelf eten kochten in de supermarkt waren we ook ongeveer zo'n bedrag krijg p.p. Finland is gewoon een duur land maar in verhouding was poro's goed betaalbaar.

We hebben ook zelf eten gemaakt in het huisje. In Finland is het normaal om standaard keukenzaken/huishoudelijke artikelen achter te laten in het huisje.

In die van ons stond gewoon olie, zout, peper, toilet papier, keukenrol, koffie, suiker, etc.
Alle reacties Link kopieren
klinkt beide erg gaaf! we gaan er maar gewoon voor!! hebbben de keuze of 12 feb of 5 maart! wat lijkt jullie beter?
Alle reacties Link kopieren
12 februari, nog echt winter. Wij zijn begin februari geweest en de sneeuw lag anderhalve meter hoog. Zo mooi daar als je door het bos loopt. Een "oorverdovende" stilte. De dagen zijn kort, de zon komt amper boven de horizon, maar door de witte sneeuw is het toch niet al te donker. Gewoon heel sprookjesachtig.

Heel veel plezier, ik ben jaloers. Hopelijk zien jullie het noorderlicht, wij waren er in het verkeerde jaar. (Geen zonneactiviteit)
"Boring conversation anyway"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven