Zorgen om onze poes (15)

19-01-2017 19:25 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geloof ik nog nooit zoveel topics gepost als de laatste tijd. Net hetzelfde gepost op een poezenforum maar (nog) geen antwoord dus ik post toch maar weer hier...



Ik maak me zorgen over onze poes (15). Ik ben laatst bij de dierenarts geweest en het arme schaap heeft een nier die 2x zo groot is als de andere, en ze heeft (waarschijnlijk) botkanker in kaak en staart. Ze weegt nog maar 2.2 kilo en haar vacht is plukkerig (de donshaartjes op haar rug zijn uitgevallen)

De dierenarts vroeg of ik het verder wilde onderzoeken maar het beestje heeft een heel fijn en gelukkig leven gehad en ik wil haar al die onderzoeken en medicijnen niet aandoen.

Hij zei tegen me dat ik terug moest komen als ze te veel pijn krijgt.

Maar wat is te veel pijn? En hoe zie ik dat?

Ze is niet meer zo levendig als vroeger. Ze speelt niet meer. Ze slaapt meer, is rustiger, niet meer zo beweeglijk als ze op schoot ligt. Ze spuugt veel, dat was ook de reden dat ik naar de dierenarts ben gegaan in eerste instantie.

Ik wil gewoon niet dat ze (te veel) pijn heeft. Ik geef haar graag nog een fijne tijd en ik hou zoveel van haar dat ik haar natuurlijk eigenlijk niet kwijt wil. Maar het moet nog wel draaglijk voor haar zijn.

Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Heb net de dierenarts gebeld. In overleg met de assistente een afspraak gemaakt voor maandag. Dan kunnen we haar dit weekend nog goed verwennen en knuffelen en dan is het zo ver. Ik ben er heel erg verdrietig over, mijn lieve vrolijke meisje. De dierenarts stond achter mijn beslissing (gelukkig) en zei het is nu of volgende maand, dan liever eerder dan later.
Heel veel sterkte Asinum. Zo te lezen de beste beslissing. Maar wat moeilijk..



Drie maanden geleden stonden wij voor dezelfde keus. Ik heb poes(bijna 16) de laatste nacht bij me in bed gehad en veel tegen haar gepraat. Werd ze rustig van.

Ik mis haar nog steeds
Gun haar vandaag alsjeblieft nog een rustig einde. Botkanker is bij mensen extreem pijnlijk, bij katten verwacht je hetzelfde. Kanker in de kaak zorgt dat ze niet meer kan eten. Het bot lost op, de tanden gaan los staan, dat is geen pijnloos proces. Dat katten instinctief niets laten merken als ze pijn hebben, wil niet zeggen dat ze niet lijden.



Nierfalen leidt tot enorme misselijkheid en de vergiftiging tast alle organen aan.



Heel eerlijk vind ik het al een stapje te ver zoals ze er nu bijloopt. Een extra weekend is voor jullie, voor haar zijn het twee extra dagen waarin ze lijdt.
Alle reacties Link kopieren
Kijk, Miss Colorado, gepost om 23:10.quote:Asinum schreef op 19 januari 2017 @ 23:10:

Ze had ook medicijnen maar ze werd gewoon bang van me elke keer als ik haar wilde aaien rende ze weg. Zo zielig! Ik ga zo snel mogelijk een afspraak maken. Dank voor jullie inputTO, veel sterkte, goede beslissing.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte gewenst.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heel veel sterkte Asinum
Heel veel sterkte. Geniet van de laatste dagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven