Mode & Beauty alle pijlers

Hoe vaak naar de kapper?

16-01-2017 21:51 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf ga maar een keer per jaar naar de kapper want ik wil m'n haar laten groeien, dus ik knip alleen de dode puntjes bij. Sommige vriendinnen zeggen dat het slecht is om zo weinig naar de kapper te gaan, maar andere vriendinnen zeggen dat het niets uitmaakt en m'n haar ziet er verder goed/gezond uit. Kan het kwaad om weinig naar de kapper te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Zelf knippen is super makkelijk...en goedkoop ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 16 januari 2017 @ 23:25:

[...]





Zelf ga ik zo´n beetje elke maand, dus ik overweeg nu om mijn haar maar te laten groeien, want ik word er een beetje knettergek van. Vanwege de financien, maar vooral ook vanwege de tijd die het me elke keer kost. Alleen die tussenlengte......



Je kan het toch zelf knippen? Extra spiegel ophangen, zo'n scheerspiegel van de IKEA die je van de muur af kan uitrekken en kan bewegen en draaien... daarmee kan je dan ook de achterkant zien.







Begin in kleine stapjes. Kijk goed mee wat de kapper doet en probeer dingetjes thuis zelf te doen. Die stukjes bij je oren. Die pluk die in je ogen begint te hangen. Telkens iets meer. Zodat je telkens minder vaak naar de kapper hoeft, en op het laatst helemaal niet meer. Mocht je er erg korte stukken tussen hebben, koop een tondeuse met veel kammetjes. Die van mij heeft kammetjes van 3 mm t/m 40 mm.

Of heb jij supersteil haar?



Het heeft mij al honderden euro's gescheeld en nog steeds vragen mensen naar welke kapper ik ga (dus ik loop er niet bij als Pluk van de Petteflet). Het is juist veel meer hoe ik het precies zelf wil. Bij kappers ben ik regelmatig ook wel teleurgesteld of verknipt.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 17 januari 2017 @ 01:36:

[...]





Met een schaar. Op Youtube zijn verschillende tutorials te vinden.



En eventueel een goede tondeuse dus.

Stel dat je achter ongeveer zulk haar wilt:





Zoals je ziet hoeft het bij vrouwen niet supernetjes. Een beetje plukkerig is juist leuk.



(Bij mannen is het wel vaak superstrak geknipt, dit zou ik zelf ook niet kunnen: )





Anyway, zoals die blonde vrouw dus pak je de achterkant zo aan:



Bovenste deel (het langere haar) wegspelden zodat je dat niet raakt.

Eerst een lang kammetje erop, 40mm, de tondeuse van onder naar boven halen met het kammetje op je schedel, waarbij je eventueel bij het laatste stukje de tondeuse al iets van je hoofd af haalt.

Korter kammetje erop, 35mm, weer diezelfde halen van beneden naar boven, maar al ietsje lager stoppen.

Kammetje van 30mm erop, idem, alleen de onderste rand, korte haaltjes met de tondeuse.

Eventueel de zijkanten ontwijken voor wat leuke langere puntjes. Die met schaar bijwerken. Ook de stukjes precies achter je oren lukken niet altijd met tondeuse, dus met schaar doen. Twee spiegels gebruiken, pluk vastpakken zoals een kapper dat doet, voorzichtig mikken. Het went snel hoor, dat in spiegelbeeld werken.



En voor de voorkant / bovenkant: gewoon kijken hoe de kapper dat doet.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 16 januari 2017 @ 22:00:

Ik ga om de 6,7 weken. Ik vind er geen zak aan, ik ga liever naar de tandarts. Daar hoef je geen onbenullige praatjes te houden. Maar goed, dat vroeg je niet



Liever naar de tandarts nee dat niet maar ik vind die praatjes ook altijd vreselijk. En bij kleuren dat hele lange soms onnodige zitten.

Ik ga voor knippen elke 3 a 4 maanden (heb half lang haar in laagjes geknipt) Maar helaas voor het kleuren (anders grijs)ga ik elke 5 weken.
Ik kleur niet en ik heb lang steil haar.



Gemiddeld 2 keer per jaar.

Al is het intussen ook alweer 10 maand geleden realiseer ik me ineens.



Waarschijnlijk zou ik vaker gaan als ik kort haar had.

Maar ik hou niet van kort.



Vroeger mijn moeder nog wel zelf laten bijknippen.

Maar die wil het korter, dus die betrouw ik nu niet meer .
Ligt er aan welk model haar je hebt en hoe snel het splijt.

Ik heb nu een jas waarbij ik niet elke keer per ongeluk mijn haar erin rits en geen tas waar het in blijft hangen... ik heb zo´n idee dat mijn haar hier blij mee is.

Helaas moet ik alsnog met mijn lange haar, want mijn laagjes worden dan uitgezakte... mweh lokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven