Geld & Recht alle pijlers

Salarisvraag

20-01-2017 21:10 15 berichten
Hallo allemaal,



Vraagje;



Werk nu in schaal 40 (gehandicaptenzorg), met ort. En ga hoogstwaarschijnlijk naar schaal 55, zonder ort. Zit nu in functiejaar 6.



Hoe stap je dan over? Ik snap er werkelijk waar niks meer van........



Wil en kan iemand mij helpen?
Dat zal in overleg met je leidinggevende gaan. Ik zou als ik jou was uitrekenen wat je bruto gemiddelde per maand is inclusief ORT en kijken in de salarisschalen van de CAO waarop je dan uitkomt.
salarisschalen CAO gehandicaptenzorg 2016
Alle reacties Link kopieren
Hoe je overstapt? Nou je begint in de nieuwe functie en het bijbehorende salaris wordt einde van de maand overgemaakt.



Misschien vraag iets duidelijker stellen...
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Meestal als je vrijwillig overstapt verlies je je ORT.

Gedwongen kun je een afbouwregeling krijgen.



2 periodieken erbij en horizontaal over, zo gaat het bij de CAO GGZ geloof ik.
Als je niet onregelmatig werkt, heb je ook geen recht op de vergoeding namelijk.
Ja, dat is dus eigenlijk mijn vraag. Want ik weet dus niet hoe ik overstap? Horizontaal? Of begin je weer bovenin de ladder van schaal 55? Wat gebruikelijk is..?



Sorry voor de onduidelijkheid.
Dank jullie voor de reacties trouwens
Artikel 4:11 Bevordering



Bij bevordering tot een functie welke is ingedeeld in een hogere functiegroep wordt het salaris ontleend aan de functionele schaal van de nieuwe functie, met dien verstande dat het tot dan toe genoten salaris met 2 periodieken wordt verhoogd en het nieuwe salaris tenminste gelijk moet zijn aan het minimum van de functionele schaal van de functie waarnaar de werknemer wordt bevorderd, doch nimmer meer mag bedragen dan het maximum van de bij deze hogere functie behorende schaal.

Van het in het lid 1 bepaalde kan door de werkgever met instemming van de ondernemingsraad/personeelsvertegenwoordiging volledig worden afgeweken door het vaststellen van een eigen regeling.



Uit CAO gehandicaptenzorg
Maar is dus ook afhankelijk van het instellingsbeleid.
Hoe komt het dat je deze vraag hier moet stellen en je geen antwoord hebt gehad van je leidinggevende hierop? Als je een nieuwe functie aangeboden krijgt of op solliciteert dan heb je het toch ook over de arbeidsvoorwaarden en salaris. Dan zou je daar toch je antwoord moeten vinden.



Normaliter stap je horizontaal over maar omdat er bij jou geen mogelijkheid tot horizontaal overstappen is vanwege hogere vergoeding in 55 begin je bij 0. Ivm je ORT welke afloopt waardoor je gemiddelde huidige salaris dus hoger ligt dan beschreven in de salarisschalen heb je onderhandelingsruimte en die moet je dus in gaan zetten. Zie mijn eerdere reactie.
Gossie, had ik zelf ook uit kunnen vinden... Dank je wel Wonderfilled
Zoals je kunt lezen ga ik hoogstwaarschijnlijk over, dus dat gesprek moet nog gevoerd worden. Juist daarom vraag ik het me nu af, zodat ik weet waar ik op in moet gaan zetten
Graag gedaan :-)
Het ligt eraan hoe je qua aantal periodiek overgaat. Als je dat weet kun je gewoon in het cao je bruto salaris zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven