Comfortabel slapen in tent.

21-01-2017 00:21 43 berichten
Lokatie bepaald, slapen in tent. Westkust italie in juli aug. Waarop slapen???? Ik ben bekend met bekken en rugklachten. Man ook kwetsbare rug. Goeie dingen gelezen over exped megamat.

Hier tips suggesties of waarschuwingen???

Goed slapen is een must ????
Zelf kampeer ik ook erg graag. Vind het fijner dan een hotel omdat je daar erg veel slechte bedden tegenkomt! En onze grote tent waarin je makkelijk kan lopen (ook in de binnentent 2m hoog!!!) is uiteraard ook fijn.

Vanwege een zenuwaandoening is goed slapen voor mij ook belangrijk, ik vind mijn Nomad_Allround_10_0_Dark_Denim_Ink.jpg matje van 10cm dik erg fijn

Zoiets als dit:
Alle reacties Link kopieren
quote:Gooloib schreef op 21 januari 2017 @ 09:04:

[...]



Een tent is voor veel meer redenen slecht voor je rug/gestel.



Denk eens aan gebukt lopen, door de rits kruipen, op je knieen in en uit bed enz...

Er zijn ook hogere tenten waarin je gewoon rechtop kunt staan.

En op je knieën uit bed... tjonge. Als je op een handdoekje op het strand ligt moet je ook maar zien hoe je overeind komt. Of is dat ook Heel Slecht voor je gestel?
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Een goede mat ligt beter dan ern slecht bed.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 21 januari 2017 @ 09:16:

Een goede mat ligt beter dan ern slecht bed.Kernachtige samenvatting!
Ik moet helemaal niks!
Een zo dik mogelijke selfinflatable, minimaal 10 cm ligt goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gooloib schreef op 21 januari 2017 @ 09:04:

[...]



Een tent is voor veel meer redenen slecht voor je rug/gestel.



Denk eens aan gebukt lopen, door de rits kruipen, op je knieen in en uit bed enz...

Geen last van en heb wel 3 tenten. En wat gebeurt er iedere keer als ik welk dan ook vanndie tenten gebruik. Rugproblemen weg, conditie super omhoog en kom ik terug thuis in algeheel betere staat.



Ieder verder zijn ding, gelukkig mag iedereen daar zijn eigen keus in maken.
fietsen varen vrouwelijk doen
Dat was uiteindelijk ook onze gedachte.



Ervaring met de stacaravan is de afgelopen jaren was teleurstellend en schreeuwend duur.



Net als veel hotels trouwens waar we onderweg moesten slapen. Daarom kijken welk mat/luchtbed. De exped is nogal een uitgave, proefliggen op bij de VB was top.

Maar even in een winkel liggen is toch anders dan de helen nacht erop slapen.



Dus zijn er wat jullie betreft serieuze concurrenten voor de exped.
Ik heb ook rugklachten af en aan en heb een goede mat maar na 3 dagen krijg ik daar ook last van. Maar ook van de meeste bedden in huisjes, er zijn maar weinig stacaravan's en huisjes waar een goed matras in ligt.



Ik heb wel een keer een aantal dagen in een goed veldbed geslapen en dat was te doen.
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip, voor overdag:

Kies voor 'hoge' stoelen en een bijpassende tafel, zodat je rechtop kunt zitten.

Als je zelf gaat koken, kun je dit op die tafel doen. Staand of zittend, maar in elk geval niet op je knieën, gebukt of gehurkt.



Voor een keer proberen kun je zo'n stoel voor twee tientjes bij een prijsvechter kopen. Als je vaker gaat kamperen raad ik je een merkstoel aan. Die van mij gaat al 13 jaar mee.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
quote:zeefietser1 schreef op 21 januari 2017 @ 09:23:

[...]



Geen last van en heb wel 3 tenten. En wat gebeurt er iedere keer als ik welk dan ook vanndie tenten gebruik. Rugproblemen weg, conditie super omhoog en kom ik terug thuis in algeheel betere staat.



Ieder verder zijn ding, gelukkig mag iedereen daar zijn eigen keus in maken.

Misschien omdat je beter slaapt in de frisse lucht?



Ik krijg zin om te kamperen! Helaas krijg ik meneer_L niet meer mee in een tent.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
...
nicky_l wijzigde dit bericht op 21-01-2017 09:42
Reden: Gequote i.p.v. gewijzigd.
% gewijzigd
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
quote:reisa1978 schreef op 21 januari 2017 @ 09:21:

Een zo dik mogelijke selfinflatable, minimaal 10 cm ligt goed.



Heerlijk !

En altijd zo'n zilveren matje er onder.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Nicky_L schreef op 21 januari 2017 @ 09:41:

[...]



Misschien omdat je beter slaapt in de frisse lucht?



Ik krijg zin om te kamperen! Helaas krijg ik meneer_L niet meer mee in een tent. Ondermeer en ben altijd super acctief op (fiets)vakantie. Met vrouw en kind op vakantie. Blijven hun (eigen keus) om de 3-4 dagen even op de camping hangen en ga ik iets actiefs meestal fiets of extra lange wandeling doen. Of ik ben gewoon op fietsvakantie met volle bagage.
fietsen varen vrouwelijk doen
Ja een goede stoel is zeker ook belangrijk.
Nicky_l welke stoel heb je dan? Ben wel benieuwd welke stoel het zo lang goed doet ????????.

Luchtbed valt qua kou af, heeft voor ons beide een negatief effect op de rug. Ook met een zilver iso mar eronder.
Ik zou ook kijken naar een goed veldbed als optie.
Alle reacties Link kopieren
quote:iloveviva schreef op 21 januari 2017 @ 10:17:

Nicky_l welke stoel heb je dan? Ben wel benieuwd welke stoel het zo lang goed doet ????????.



Ik heb een Crespo.

Aluminium frame, verstelbare rugleuning, verder geen toeters en bellen. Wij vonden hem heel duur, in 2004.

Qua comfort is een goedkope stoel ook okee, maar qua levensduur dus niet. Het verschil zit in de kwaliteit van het frame en de schroeven. Bij ons vallen de goedkope stoelen na een paar seizoenen soms letterlijk uit elkaar.
Ik moet helemaal niks!
Kou? In juli in Italië? In denk eerder dat je je tent uitzweet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven