Mode & Beauty alle pijlers

Eerst conditioner, dan haren wassen

05-01-2017 12:31 89 berichten
Laatst zag ik op facebook een artikel voorbij komen waarin gezegd werd dat het beter is om conditioner te gebruiken voordat je je haar wast i.p.v. erna. Omdat je dan de restjes conditioner er weer uit wast zou je haar minder zwaar zijn en meer volume hebben. Ik vond het onlogisch klinken maar heb het gister toch maar eens geprobeerd. En inderdaad, m'n haar is net zo zacht als dat ik de conditioner na het wassen doe, maar minder futloos. Ik weet niet of het toeval of dat het echt helpt, maar in ieder geval blijf ik er even mee doorgaan



Zijn er hier mensen die dat ook doen? En hoe bevalt het jullie?



Oja, je moet de conditioner wel langer laten inwerken dan normaal (ik heb 5-6 min gedaan), anders neemt je haar niet genoeg op voordat je het er uit wast.



Benieuwd naar ervaringen van anderen!
Gisteren haar gewassen, eerst conditioner en daarna shampoo.

Vond het iets lastiger doorkammen daarna maar het ging nog vrij goed.

Volume was prima en inderdaad lekker zacht, vanmorgen ook nog heel zacht.

Ga het nog een aantal keren op deze manier proberen de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jempo schreef op 05 januari 2017 @ 19:29:

[...]





Ik ook niet. Maar was een paar weken geleden naar de kapper en kreeg op m'n donder dat ik het niet gebruik. Dus nu toch maar begonnen.heb je zeker die dure van de kapster aangesmeerd gekregen
Alle reacties Link kopieren
ik ga het ook proberen, mijn probleem is dus ook pluizig haar. ben moe van al die smeerseltjes in mijn haren steeds. wordt het zo snel vet van.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor de tweede keer gedaan, met als extra derde (korte) ronde nog wat conditioner erin gedaan. Na een minuutje uitgespoeld en moet zeggen, geen statisch haar meer, geen pluis of zo'n dode punten gevoel. Helemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:bungaa schreef op 08 januari 2017 @ 21:02:

[...]



heb je zeker die dure van de kapster aangesmeerd gekregen Nee niet eens! Had ik zelf ook verwacht, maar ze heeft me niets aangesmeerd. Kreeg wel een gratis serum mee als kerstcadeautje.
Alle reacties Link kopieren
of hoe zoiets ook heet
Alle reacties Link kopieren
Shampoo opent je haarschubben en reinigt het haar, conditioner verzorgd en sluit de haarschubben weer. Op de kappersopleiding waar ik gezeten heb wordt er absoluut niet eerst met conditioner het haar behandeld.
Ik heb het nu 2 keer gedaan en heb het idee dat mijn haar minder snel vet wordt.

Iemand anders toevallig ook?
Klopt Taralina, ik heb dat ook. Denk dat dat komt omdat er geen resten conditioner achter blijven. Waar ik het eerst elke dag moest wassen, kan ik nu een dag overslaan
Ik heb de tip die ik hier las opgevolgd van de week, ik heb nu 3 keer 'omgekeerd' m'n haren gewassen (ik was ze om de dag). De 1e keer leek het alsof m'n haar wat stug bleef, maar dat was denk ik gewoon even wennen. Ik heb veel meer volume en het pluist veel minder. Ik blijf het dus zeker op deze manier doen
Ja, ik heb het nu twee keer gedaan en het lijkt wel of het er beter zit.

Ik moet wel zeggen dat die extra aandacht bijdraagt aan het resultaat. Ik doe er meer mee.

Niet helemaal zoals hier gezegd. Ik begin met conditioner en laat dat zitten. Ik was de hoofdhuid voordat ik het uitspoel. Daarna was ik het met een kleine hoeveelheid shampoo waar het nodig is.

(Maar alleen de hoofdhuid was ik. Bij het uitspoelen wordt het onderste deel bij mij vanzelf schoon.
Heb het omgekeerd even geprobeerd... Maar toch liever cond na de shampoo...met altijd veel spoelwater... Daarbij probeer ik het wassen etc toch wat te beperken...want teveel is toch niet goed voor je hoofdhuid en wortelharen
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 21-01-2017 12:28
Reden: spam verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:sgp schreef op 13 januari 2017 @ 23:29:

Shampoo opent je haarschubben en reinigt het haar, conditioner verzorgd en sluit de haarschubben weer. Op de kappersopleiding waar ik gezeten heb wordt er absoluut niet eerst met conditioner het haar behandeld.



Ik heb ook het gevoel dat je de conditioner er dan weer uitwast met de shampoo. Dus dat het dan niets verzorgd.



Dat het minder vet wordt lijkt me dan ook logischer. Als je alleen je haar met shampoo was is je haar immers ook droger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven