Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Nee niks speciaals. Zie daar niet zoveel bijzonders tussen, maar misschien kan ik het niet goed beoordelen. Jullie wel? De kop van Jut begrijp ik niks van. Ik heb nog een tijdje balonnen geschoten maar dat duurde zo lang.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook niets speciaals. Neem altijd de BEP dat wel. Dankzij de bananen vandaag kon ik weer een nieuwe boom aanschaffen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben langzamerhand bezig de ambachten af te werken. Bakkerij, jammakerij en alchemist heb ik al op laatste level. Bij de bloemen ben ik halverwege fase 4 en de tikibar nét iets verder. Ach.. het geeft me tussendoor wat te doen he
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat ben je al ver dreamer. Ik heb de jam in de laatste level. De alchemist schiet niet op, daar doe ik heel weinig mee.
Alle reacties Link kopieren
Die bananen gisteren waren inderdaad super fijn. Renzo heb ik nooit zoveel mee eerlijk gezegd.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
quote:Rosetrea schreef op 22 januari 2017 @ 16:19:

Wat ben je al ver dreamer. Ik heb de jam in de laatste level. De alchemist schiet niet op, daar doe ik heel weinig mee.



Bij de alchemist heb ik alleen maar boekenrollen gedraaid, de laatste tijd. Als je die inlevert krijg je ambachtspunten. Verder doe ik er inderdaad ook niet veel (meer) mee. Ik vond de kaboutertjes leuker



Nu ben ik dus hetzelfde aan het doen bij de bloemist, bloemstukjes maken, waarmee je weer bloemisten-ep krijgt. De tiki-bar gaat sowieso wel verder, omdat ik steeds producten maak voor BEP. Daarom ging het bij de jammakerij en de bakkerij ook gewoon, daar maakte ik WAC en chocoladepannenkoeken.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En morgen begint er weer een event...... het verjaardags-event!!!

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 017.24317/



En de bijbehorende FAQ :

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 017.24316/
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ik alle tropische dieren maar eens ga verhuizen naar het regenwoud.



Maar he, gezellig, een verjaardag
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En.......een verjaardagskadootje......

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-408993
Alle reacties Link kopieren
Zo, dat is een fijn cadeau!



Ik weet niet eens hoelang ik al lid ben (kom ik dan dus wel achter )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Iemand enig idee waarom ik bij de coöperatie niets in kan leveren? Is er een probleem?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net dingen ingeleverd bij de cooperatie. Dus als er iets aan de hand was, is dat nu niet meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 25 januari 2017 @ 10:09:

Iemand enig idee waarom ik bij de coöperatie niets in kan leveren? Is er een probleem?http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-409441
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
AH dank je Ibi! Ik had al gezocht, maar kon niets vinden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat was mij ook al opgevallen dat ik opeens niet meer gedeeltelijk kon invullen. Mooi kan ik dit gaan aanpassen. Thanks IBI
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan! De melding kwam ook later dan de opmerkingen erover.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Voor de liefhebbers......

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 017.24365/
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het event bij jullie? Ik heb het gisteren afgesloten. Alles is weer teruggezet.



Ik vind al die kisten die we tegenwordig krijgen leuk. Om de zoveel dagen open ik ze en dan is het telkens weer een verrassing wat eruit komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht nog op wat di terwijl ik toch 2 velden met dieren en bomen heb laten staan. Maar dat komt vandaag wel goed.



Die kisten zijn inderdaad leuk
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh.. ik heb event ook uit. Zat net te zoeken wat nog moest, niets meer dus
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk is de kalender er.....



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... asjes.781/
Alle reacties Link kopieren
Ochjee.. weer een fokevent. Ik heb er echt niet genoeg sv voor.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Maar jeej... voor de kalender!



Ik zocht 'm vanmorgen al, kennelijk kun jij dat toch beter
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Sjonge alweer een fokevent. Ik ben benieuwd met welke dieren er gefokt kan gaan worden.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt hier het antwoord, Rose



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-411220

En de FAQ



http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... tie.24403/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven