Geld & Recht alle pijlers

Kinderwagen, vliegvakantie en reisverzekering

17-01-2017 13:30 28 berichten
Binnenkort gaan wij reizen met het vliegtuig en het liefst neem ik de kinderwagen(bak) mee.

Mijn baby is nog geen 6 maanden dus een paraplubuggy is helaas geen optie.



De kinderwagen mag niet mee tot de gate en moet mee met het ruimbagage. Nu wil ik hiervoor een reisverzekering afsluiten maar een vriendin vertelde dat bij eventuele schade aan de kinderwagen, ik niks vergoed krijg omdat ik geen aankoopbon ( kinderwagen tweedehands gekocht) kan overleggen.



Het lijkt mij sterk maar kan er online niets over vinden.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:anky schreef op 19 januari 2017 @ 09:00:

Het gaat natuurlijk altijd om een kleine kans, maar de gevolgen kunnen gewoon heel naar zijn. Ook in West-Europa kun je overlijden en ik zou het nooit op mijn geweten willen hebben dat mijn familieleden, naast het verdriet dat ze al hebben, ook nog eens ontzettend veel kosten moeten maken voor repatriëring (en dan heb ik het nog niet eens over de kosten die je krijgt als je ergens uitglijdt en in een ravijn stort tijdens een wandeling).



Dat is eigenlijk mijn hoofdreden voor een reisverzekering (die ook echt niet veel kost, dus dat hoeft m.i. geen belemmeribg te zijn).Dit idd. De zorgverzekering vergoed gewoon de medische kosten tot het nederlandse tarief en als je een aanvullende verzekering hebt kan dat meer zijn. Ik heb net even gekeken bij mijn verzekering (menzis) en die vergoeden zelfs repatriering van een stoffelijk overschot als je aanvullend verzekerd bent. Maar de kosten om je uit het ravijn te halen vallen er dan weer niet onder. Hierin is iedere zorgverzekering natuurlijk verschillend. De zorgverzekering vergoed natuurlijk ook niet dat de familie mee naar Nederland kan. Of een gipsvlucht. Daarvoor is een reisverzekering. En als ik naar het buitenland ga op vakantie, ook in west europa, dan neem ik dus wel een reisverzekering. Omdat wij nu meestal in Nederland blijven hebben wij er nu niet 1.
quote:Bananasplit schreef op 17 januari 2017 @ 17:24:

Bedankt voor de reacties.



De wagen is tweedehands dus ik hoef er bij schade niet de volle prijs voor maar wel de reparatiekosten.



Zo'n reiszak wil ik gaan huren maar als het op Marktplaats goedkoop is wil ik het ook wel kopen!



Buggy helaas niet want ondanks dat ze plat kunnen bieden ze weinig steun voor een kind jonger dan 6 maanden.

En de kinderwagenbak kan eventueel worden gebruikt als slaapplaats mocht ze niet in het campingbed willen slapen.



Je zou thuis vast met een campingbed kunnen oefenen?

Evt een ergonomische drager een optie? Veel fijner. Of anders evt toch een 5 standenbuggy icm met oefenen in een campingbedje?

Waar die van mij ook goed in slapen (en sliepen) is een deryan tentje. Nemen we overal mee naar toe.
quote:anky schreef op 18 januari 2017 @ 19:22:

Zonder reisverzekering reizen snap ik echt niet. Bij een ongeval (of als je daar overlijdt) kunnen de kosten zo enorn oplopen.

Dit kan ook vanuit je ziektenkostenverzekering vergoed worden.



On topic. Ik zou een reishoes voor je wagen kopen/huren. Die voor de bugaboo is heel stevig. Kunnen ook een aantal andere wagens in meen ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven