De lekkerste bonbons kopen

19-01-2017 14:46 53 berichten
Goedemiddag,



Ik ga binnenkort naar een ex-collega, en wil graag bonbons meenemen. Probleem is: ze is een enorme fijnproever maar haar favoriete winkel is die dag gesloten en ook meer dan 100 km verderop.



Nu zat ik te denken om in omgeving Utrecht - Rotterdam wat te halen, maar ik weet totaal niet waar het echt genieten is. Waar halen jullie de lekkerste bonbons?



Andere regio's mogen trouwens ook, wie weet zijn er nog meer mensen op zoek.
Alle reacties Link kopieren
quote:HappyOwl234 schreef op 21 januari 2017 @ 12:57:

[...]





Ik ben chocolatier van beroep en wil even reageren op de 3 a 6 maanden. Daar zou ik maar niet van uitgaan, bonbons die handgemaakt zijn in een chocolatie bevatten vaak alleen natuurlijke conserveringsmiddelen (zoals alcohol). Vergis je niet in de hoeveelheid slagroom die in bonbons wordt gebruikt, ganache vullingen (stevige chocoladevullingen) bevatten bijvoorbeeld ook gewoon slagroom, net als sommige caramelvullingen e.d. Bij ons bevat het grootste gedeelte van de bonbons in meer of mindere mate slagroom, wij geven dan ook een houdbaarheid van een maand mee. Ik verwacht dat het bij de meest genoemde zaken op dezelfde manier in elkaar zit.



Niet te verwarren met leonidas en bonbons uit de supermarkt, die in grotere hoeveelheden geproduceerd worden en vaak conserveringsmiddelen bevatten.



Kortom, misschien vindt oma het doosje bonbons nog erg lekker, het zal niet heel veel kwaad kunnen. Maar geef wel eerlijk aan dat je hem al een maand thuis hebt en dus niet nog 3 weken bij oma in de kast moet staan.



Wat leuk dat je reageert en wat weet je er veel van! Thanks, een maand dus, ik zorg ervoor dat ze zsm op gaan!



@TO: sorry dat ik niet inhoudelijk reageerde met tips, maar fijn dat je iets gevonden hebt.
Geeft niks hoor, een topic over bonbons mag best gezellig worden :-) . En meer informatie over chocolade is nooit verkeerd.



Ik ga zelf binnenkort eens proberen om chocoladetruffels te maken. Best een uitdaging, want ze moeten lactose-arm worden. Zin in!
Heb de visser bonbons geprobeerd en ze zijn inderdaad onwijs lekker! Ze worden verkocht in de patisserie winkel tegenover mijn verloskundige, geloof dat dit vaste prik gaat worden de aankomende maanden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven