Werk & Studie alle pijlers

Contract dilemma

21-01-2017 17:22 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik heb advies nodig bij een kwestie op mijn werk.



Ik werk momenteel voor uitzendbureau X. Door X word ik ingezet bij verschillende organisaties waaronder dus bij organisatie Y.



De laatste tijd zat ik bij deze organisatie Y niet meer helemaal lekker op mijn plek. Dit had vooral te maken met het draaien van een dienst op een dag die ik normaliter altijd vrij heb in verband met privé verplichtingen. Om me van mijn goede kant te laten zien bij het uitzendbureau heb ik in eerste instantie toegezegd die dag te zullen werken omdat het maar voor beperkte tijd zou zijn .



De organisatie kampte echter met een tekort aan personeel en gaf aan langer van mijn diensten gebruikt te willen maken. In overleg met het uitzendbureau heb ik toen akkoord gegeven. Ergens in de hoop dat er voor mij een contract bij de organisatie zelf uit zou rollen. De laatste tijd leek dit er niet in te zetten en was de sfeer tijdens het werk minder dus heb ik bij het uitzendbureau aangegeven te willen stoppen bij de organisatie. Ik zit namelijk af en toe ook bij een andere organisatie en die vind ik wat gezelliger. Dus ik dacht; voor hetzelfde geld dat je bij Y zit kunt je ook bij Z zitten. Zonder stress en met je vaste vrije dag.



Ik heb in overleg met het uitzendbureau zelf het gesprek geopend met Y en heb toen aangegeven te willen stoppen wegens privé omstandigheden. Tijdens dit gesprek hebben ze mij een contract aangeboden en gezegd dat er over die vrije dag te onderhandelen viel. Ze bieden mij zeer goede voorwaarden en bijna een verdubbeling van loon in vergelijking met wat het uitzendbureau me biedt. De organisatie zit dusdanig omhoog dat ik erg veel ruimte tot onderhandeling heb.



Omdat ik die ene dag niet wil werken moet er echter een andere uitzendkracht komen. De regiomanager van mijn uitzendbureau zou hierover maandagavond contact opnemen met de organisatie waar ik dus nu nog voor werk.



Ik ben echter bang dat hij dan iets los laat over wat ik in eerste instantie heb los gelaten tegenover hem over de sfeer en werkwijze van betreffende organisatie en mijn argumenten om daar weg te willen. Inmiddels is mij een hoop duidelijk geworden over het hoe en waarom van de organisatie en kijk ik nu anders tegen bepaalde zaken aan dan toen ik in een stress situatie los ging tegen het uitzendbureau over waarom ik perse weg wilde daar.



Met het uitzicht op een contract zou het naar zijn als mijn regiomanager bepaalde zaken zou benoemen die ik niet zo direct tegenover de organisatie benoemd heb. Ik ben bang dat ze daarom nog een keerje nadenken of ze mij wel in dienst willen nemen als ze horen dat ik er zo over denk (inmiddels dacht, maar oké).



Moet ik het uitzendbureau mailen en uitleggen hoe of wat? Ook al heb ik de organisatie beloofd het voorlopig nog even stil te houden tot alles met P en O geregeld is? En door het wel te vertellen aan het uitzendbureau neem ik het risico slapende honden wakker te maken?



Of wacht ik maandag af en mocht mijn regiomanager iets los gelaten hebben dat ik het nuanceer en me eruit lul? Het weg zet als een tijdelijk moment van het even zat zijn?



Ik heb het met een directe college besproken en zij zei dat ik me niet druk moest maken om die uitspraken en dat alles te nuanceren valt en ze me daarin mocht het nodig zijn wil steunen.



Ik weet even niet wat wijsheid is. Het uitzendbureau moet ook aan mij verdienen en die moeten er op die ene dag weer een kracht inzetten dus het lijkt me stug dat mijn regiomanager haarfijn gaat samenvatten wat er mis is met die organisatie als hij er nog personeel aan moet slijten maar toch zit het me dwars.. ik weet niet in hoeverre ze mijn belang belangrijker vinden dan dat van de klant omdat hij wel had aangegeven dat hij het wel bij ze wilde melden wat me dwars zat maar dat hoefde uiteindelijk niet omdat ik het gesprek zelf ben aangegaan en het daarbij vooral op privé heb gegooid en de zaken nu anders liggen en ik er dus ook inmiddels anders over denk.



Wat adviseren jullie? Afwachten en hopen dat hij zwijgt en desnoods nuanceren of mailen en hem uitleggen dat de vlag er nu anders bij hangt en daarmee het risico lopen dat de organisatie te horen krijgt dat ik m'n afspraak het stil te houden gebroken heb?



Ps: ik ben 28, HBO Opgeleid en het contract is een halfjaar tijdelijk met daarna vrijwel zeker vast (publieke sector)
Niets zeggen tegen het UZB. Gewoon even laten gebeuren, reageren kan altijd nog. UZB kan namelijk ook juist vertellen dat je de organisatie niet leuk vindt als ze hoort dat je daar in dienst kan gaan - waardoor zij niet meer aan je verdienen. Maar dat is mijn, cynische, inschatting.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad ook mijn angst. Mezelf in hun positie plaatsend hoop ik dat ze slim genoeg niet namens mij af te geven op een organisatie waar ze de komende periode nog een kracht kwijt kunnen. Daar verdienen ze ook aan en zolang het uitzendbureau denkt dat ik nog bij hun in dienst blijf en ze me elders kunnen plaatsen verdienen ze ook nog aan mij. Dubbel op dus.
Alle reacties Link kopieren
Niets zeggen tot dat alles geregeld is.
Alle reacties Link kopieren
Lijk me simpel. Je zegt met organisatie Y te hebben afgesproken nog niks tegen uitzendbureau te zeggen. Dat moet je dat dus ook niet doen.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Alle reacties Link kopieren
Dat ub doet dat niet want daarmee zouden zij toegeven dat zij een minder goede c.q. minder gemotiveerde medewerker hebben geleverd. Daarmee zetten zij zowel de relatie met jou als met de inlener op het spel. Een inlener waar nog meer zaken mee te doen is. Je zou hooguit tegen je intercedent kunnen zeggen dat je er positiever in staat daar is gebleken dat het bedrijf flexibel wil omgaan met je roostervrije dag.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer het UB hoort dat je bij dat bedrijf in dienst treed kan het UB een behoorlijke rekening indienen voor wervingskosten bij het bedrijf waar jij in dienst treed.

Het UB heeft jou tenslotte bij dat bedrijf geïntroduceerd.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 21 januari 2017 @ 20:44:

Wanneer het UB hoort dat je bij dat bedrijf in dienst treed kan het UB een behoorlijke rekening indienen voor wervingskosten bij het bedrijf waar jij in dienst treed.

Het UB heeft jou tenslotte bij dat bedrijf geïntroduceerd..



Klopt, vandaar dat het bedrijf dus waarschijnlijk wil dat ik het stil hou omdat dit eerst vanuit P&O bekeken moet worden. Tijdens het gesprek is aangegeven dat ze bereid zijn die kosten te voldoen mocht het zover komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven